REKLAMAA1-AD-BUD--01-04----30-06-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ11 czerwca 2019, 10:29

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Od ponad 80 lat naukowcy badają wady i zalety praktykowania jogi. Jej niewątpliwą zaletą jest dotlenienie całego organizmu, a tlen ułatwia regenerację wszystkich tkanek poprawiając w ten sposób działanie wewnętrznych narządów człowieka. Poprzez kontrolowaną wentylację, z organizmu usuwa się dwutlenek węgla oraz toksyny. Tlen dostarcza naszym komórkom energii oraz ułatwia spalanie niechcianych kalorii. Jednak najwięcej tlenu potrzebuje nasz mózg, który zużywa 25% całego wdychanego tlenu.

    Zalety jogi dla osób starszych

    Joga dla seniorów nie jest jeszcze w naszym kraju bardzo popularna, chociaż coraz więcej osób w starszym wieku wykazuje zainteresowanie zajęciami. Joga nie wymaga od uczestników kursu ani wygórowanej kondycji fizycznej ani rozciągnięcia mięśni. Wszystkie ćwiczenia wykonuje się spokojnie, tylko do momentu, w którym organizm stawia opór mięśni. Joga poprawia samopoczucie, dostarcza energii witalnej, a jednocześnie obniża ryzyko depresji starczej. Istnieje wiele szkół jogi, które prowadzą zajęcia jogi dla seniorów w Warszawie.

    Wpływ jogi na kondycję osób starszych

    Badania naukowe potwierdziły, że główną przyczyną ograniczenia wykonywania niektórych czynności przez osoby starsze nie jest ich wiek, ale brak ruchu. A brak aktywności fizycznej powoduje częste wizyty u lekarzy i rosnącą wciąż liczbę leków. Jedną z najskuteczniejszych metod utrzymania sprawności fizycznej i poprawnej kondycji do późnego wieku jest uprawianie jogi. Do największych zalet jogi można zaliczyć:

    • wzmacnianie oraz rozciąganie mięśni
    • utrzymanie i przywracanie  ruchomości stawów  
    • przywracanie równowagi statycznej
    • odciążanie narządu ruchu
    • zmniejszanie bólów mięśniowych i kręgosłupa 
    • poprawę krążenia krwi
    • wspieranie pracy organów wewnętrznych
    • wpływanie na pamięć oraz koncentrację
    • zmniejszanie stresu
    • relaks
    • przeciwdziałanie bezsenności 
    • zapobieganie depresji starczej 
    • wzmacnianie całego ciała 

    Jak uprawiać jogę? 

    Ogromną zaletą jogi jest fakt, że ćwiczenia można wykonywać wszędzie i w każdym momencie dnia. Dzięki temu równie skutecznie oddziałuje ona na nasze ciało gdy ćwiczenia wykonuje się w domu jak i podczas wspólnych zajęć dla seniorów. Jednak warto pamiętać, że udział w zajęciach jogi dla seniorów może stać się jeszcze jednym powodem do wyjścia z domu i spędzenia czasu w grupie, której członkowie prędzej czy później nawiązują nowe znajomości. 

    Joga dla seniorów wygląda trochę inaczej niż na zajęciach ogólnodostępnych. Przeważają zajęcia statyczne, wiele z nich wykonuje się w pozycji siedzącej. Wiele uwagi poświęca się miednicy, w celu usuwania napięć bioder i odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłupa. Asany statyczne umożliwiają wyeliminowanie sztywności mięśni oraz stawów i przywracają ciału elastyczność. 

    Artykuł załadowany: 0.1568 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO