REKLAMAA1-SŁUCHMED--20-02----20-03-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    Od ponad czterech lat piętro pawilonu przy Szolca-Rogozińskiego 1 stoi puste i pochłonęło już ponad 1,5 mln złotych z publicznych pieniędzy. Dzielnica, do której należy lokal, najpierw zastanawiała się co z nim zrobić, potem bezskutecznie próbowała go wynająć, by dopiero teraz rozpocząć procedurę sprzedaży. Urzędnicy działają powoli, a podatnicy płacą!

    W pawilonie przy Szolca-Rogozińskiego 1 na parterze znajdują się lokale należące do spółdzielni "Na Skraju", działa tam m.in. supermarket Tesco. Góra - z powierzchnią prawie dwóch tysięcy metrów kwadratowych - jest w posiadaniu dzielnicy. Przez lata działały tu wydziały ratusza, a później oddział terenowy Straży Miejskiej. Od 2015 roku, po przeprowadzce strażników do Wilanowa, lokal jest pusty - wg ratusza pełni funkcję magazynu). To jednak najdroższy magazyn w Warszawie. Dzielnica wciąż dopłaca do jego utrzymania niemałe kwoty.

    To najdroższy magazyn w historii Ursynowa

    Średni miesięczny koszt samego ogrzewania to ponad 8 tys. złotych, a roczny koszt utrzymania i obsługi budynku w części miejskiej to ponad 350 tys. zł. Oznacza, to że lokal, z którego nikt nie korzysta, w ciagu ostatnich lat pochłonął grubo ponad milion złotych publicznych pieniędzy! W dodatku urzędnicy niewiele zrobili, by straty ograniczyć.

    Początkowo mówiło się o tymczasowym przeznaczeniu pomieszczeń dla organizacji pozarządowych lub stworzeniu tam zalążka centrum aktywności lokalnej. Z pomysłu zrezygnowano. Dzielnica postanowiła lokal sprzedać. Ale po paru miesiącach okazało się, że zgodnie z miejskimi procedurami, musi najpierw spróbować go wynająć. Prawo nakazuje podjęcie dwóch takich prób.

    Gdy dwie próby wynajmu zakończyły się fiaskiem, wkrótce doszedł kolejny problem. Kto ma sprzedać budynek? Ruszyła wymiana pism ze stołecznymi biurami odpowiedzialnymi za zbywanie miejskiego mienia. A licznik bił - miesięcznie na "magazyn" szło 30 tys. złotych!

    Niejasne przepisy czy nieudolność?

    Jeśli ktoś myśli, że to koniec historii i zbliżamy się do szczęśliwego finału, to jest w błędzie. Urzędnicy mieli następny problem: jak rozumieć przepisy dotyczące sprzedaży lokalu użytkowego, do którego dzielnica ma tylko spółdzielcze prawo własności? Zastanawianie się trwało ponad rok, podatnik zapłacił w tym czasie kolejne 350 tys. zł na utrzymanie pustego lokalu. Wreszcie w grudniu dzielnica dostała zgodę prezydenta Warszawy na zawarcie umowy ze spółdzielnią "Na Skraju".

    - Dysponujemy już zarządzeniem prezydenta, które pozwala przystąpić do aktu notarialnego wyodrębnienia lokalu z zasobów spółdzielni - informuje Kamila Terpiał, rzecznik prasowy dzielnicy.

    Słowo "już" jest mocno na wyrost. Ale, nawet gdyby było właściwe, prezydenckie zarządzenie nie kończy sprawy. Rozpoczęła się... kolejna wymiana dokumentów. Tym razem chodzi o przekształcenie spółdzielczego prawa we własność.

    Realizujemy wniosek dzielnicy. Procedura jest w początkowej fazie. Przeniesienie własności lokalu zostanie zrealizowane najpewniej w drugiej połowie roku - mówi nam prezes spółdzielni "Na Skraju" Robert Poszwiński.

    Po otrzymaniu dokumentów dzielnica będzie mogła wreszcie wystawić lokal na sprzedaż. Ale czy szybko znajdzie kupca? Według nieoficjalnych informacji, jeszcze w 2018 roku, biegli na zlecenie miasta wycenili piętro pawilonu na 8 milionów złotych, co i dziś może być dla nabywcy ceną zaporową. Bo obiekt jest w złym stanie technicznym.

    Jest na pustostan, nie ma na sport

    W podobnym stanie są również pomieszczenia na dole pawilonu, należące do spółdzielni. Niektóre z nich również świecą pustkami. Kilka lat temu pojawiły się informacje, że "Na Skraju" myśli o wyburzeniu budynku i postawieniu "Cynamonowego Domu 2". Dzielnica dostałaby w zamian za swoje udziały jakąś część nowej inwestycji. 

    Teraz słyszymy w spółdzielni, że decyzja w tej sprawie należy tylko i wyłącznie do jej członków i budowy oficjalnie nie ma w planach. Nie wiadomo więc jak długo jeszcze pawilon przy Szolca-Rogozińskiego postoi, a co za tym idzie jak długo jeszcze podatnicy będą utrzymywać pustostać na piętrze.

    Przypomnijmy, 350 tys. złotych to mniej więcej tyle, ile rocznie dzielnica łoży na wszystkie imprezy sportowe na Ursynowie. Niedawno pisaliśmy, że część imprez jest zagrożona ze względu na cięcia w budżecie.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 54

    • 2
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 17
      WKURZONY
    • 27
      BRAK SŁÓW

    12Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~brzydal 12 21 dni temuocena: 100% 

      Niech najpiękniejszy warszawski urzędnik odwdzięczy się i rozwiąże ten galimatias.

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gość 11 21 dni temu

      8 tys. miesięcznie - co tyle kosztuje?

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 10 20 dni temu

      Ogrzewanie. Informacja zaraz na początku trzeciego akapitu. To są prawie DWA TYSIĄCE metrów kwadratowych, nie mikroapartament o powierzchni 27 mkw.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tadeusz 9 21 dni temuocena: 100% 

      podzielić na boksy i wynajmować - na godziny

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 8 22 dni temuocena: 100% 

      Na imprezy biegowe nie ma bo budżet... Żenada.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kasia79 7 22 dni temuocena: 100% 

      Już wiem gdzie podziały się pieniądze na Zimie W Mieście dla moich dzieci w naszym Domu Kultury. Dyrektorka powiedziała, że brak funduszy w dzielnicy. Już wiem dlaczego.

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Koszałkikocopałkikiempy 6 22 dni temuocena: 100% 

      Wiecie co za te 1,5 bańki można by w Dzielnicy zrobić? Wiele, ale jak widać kiempa ma to w ....

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 5 22 dni temuocena: 100% 

      Od przybytku - wbrew przysłowiu - głowa niestety boli. q.e.d.

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wojak 4 22 dni temuocena: 90% 

      Oj tam. Ważne, że Dni Ursynowa będą fajne, w tym roku Perfect albo chociaż Budka Suflera z Andrzejczakiem i Gosia Andrzejewicz i fajny raper Popek! Moja cała rodzina z Radomia przyjedzie! Namiot Królewskiego ze szwagrem wysuszymy do cna.

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 3 22 dni temuocena: 93% 

      Nic nie dzieje przypadkowo. Burmistrz wie gdzie jest postawiony każdy betonowy, okrągły, śmietnik. Zna dzielnicę jak własną kieszeń. To może być odwirowywanie kasy, może też dążyć do wyburzenia i sprzedania deweloperowi. Takie operacje idą drogą przez zaniedbanie/upadłość, wykurza się najemców, lokale pustoszeją, marnieją więc aż prosi się aby coś zrobić i zjawia się chętny na zutylizowanie bardzo atrakcyjnej działki. Operacja trwa lata a kwoty do odwirowania odpowiednie, bo sprawa niemała. To model stosowany w całej Wwie, także w przypadku operacji likwidacji przejść podziemnych.

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ryży 2 22 dni temuocena: 94% 

      Gdzie są radni? Radni Otwartego Ursynowa sa w kieszeni u Kempy!

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3061 sekundy
    REKLAMAA2-PrzedszkoleEDULICA-25-02----25-03-2020