Już w styczniu mogą się rozpocząć pierwsze prace nad budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Budowlańcy będą wzmacniać tunel metra pod aleją KEN i przebudowywać magistralę gazową.
Wojewoda mazowiecki wydał pierwsze pozwolenie na rozpoczęcie robót w rejonie przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy. Dotyczy wzmocnienia tunelu szlakowego I linii metra, pod którą przebiegać będzieć trasa ekspresowa w tunelu.
- Roboty będą wykonywane w rejonie skrzyżowania ulic Płaskowickiej i KEN. Polegać będą na wykonaniu konstrukcji wsporczej i wzmacniającej tunel metra w celu umożliwienia przejścia tunelem drogowym pod linią metra. Ponadto będą prowadzone prace związane z istniejącą kolidującą infrastrukturą podziemną - mówi Małgorzata Tarnawska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Z pozwolenia, wydanego 8 miesięcy przez terminem, cieszy się wykonawca ursynowskiego odcinka POW - włoska firma Astaldi.
- Nie byłoby to możliwe, bez modelowej współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, Wojewodą i jego służbami, oraz Metrem Warszawskim i miastem Warszawa – mówi Tomasz Mołdysz, dyrektor kontraktu.
Pierwsze prace, jeśli warunki atmosferyczne na to pozwolą ruszą w drugiej połowie stycznia. Przebudowana zostanie m.in. kolidująca z POW magistrala gazowa, która biegnie wzdłuż całego ursynowskiego odcinka inwestycji.
- Na początek przyszłego roku inwestor i wykonawca planują przekazanie informacji na temat utrudnień w ruchu jakie czekają mieszkańców Ursynowa - dodaje Mateusz Witczyński, rzecznik budowy POW na Ursynowie. W rejonie skrzyżowania alei KEN i ul. Płaskowickiej wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu.
W następnej kolejności Astaldi spodziewa się otrzymania pozwolenia na prace dla odcinka od węzła "Puławska" do wjazdu do tunelu, a później od wjazdu do tunelu do węzła "Przyczółkowa" (bez węzła), gdzie kończy się fragment POW budowany przez Włochów.
Astaldi buduje ok. 4,6 km trasy ekspresowej S-2 z ponad 2 km tunelem pod Ursynowem. Trasa będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdą stronę. Na terenie naszej dzielnicy powstaną dwa węzły z estakadami - węzeł Ursynów-Wschód i Ursynów-Zachód. Cała trasa - także odcinki wilanowski i wawerski, które budują inni wykonawcy - ma być gotowa do 2020 roku.
facepalm10:40, 29.12.2016
fajnie że da się coś szybko i sprawnie uzgodnić pomiędzy urzędami i firmami. Dobrze byłoby żeby stało się to standardem. 10:40, 29.12.2016
rob11:03, 29.12.2016
ciekawe na jak długo będą wstrzymywać ruch metra. 11:03, 29.12.2016
szef prezesa10:31, 30.12.2016
dobrze by się stało gdyby władze dzielnicy podały do wiadomości harmonogram prac i co za tym idzie harmonogram utrudnień w komunikacji na Ursynowie. 10:31, 30.12.2016
dv2422:10, 01.01.2017
Z oficjalnej informacji GDDKiA wynika, że "Przed przystąpieniem do wykonywania robót, Wykonawca uzgodni projekt czasowej organizacji ruchu a informacje o zmianach będą podawane na bieżąco". Informacje te będą przekazane do publicznej informacji w II - III tygodniu stycznia różnymi kanałami, nie tylko przez 'dzielnicę' i Haloursynów. 22:10, 01.01.2017
asd21:52, 30.12.2016
Może jeszcze pare ulic Pan burmistrz zawęzi... 21:52, 30.12.2016
Duduś09:18, 31.12.2016
Autostrada przez środek osiedla mieszkaniowego to bomba ekologiczna! 09:18, 31.12.2016
Korbol21:18, 11.01.2017
Na topie winno być napisane
bomba smogowa
(stały powolny ruch aut na transeuropejskiej autostradzie w tunelu = SMOG) 21:18, 11.01.2017
Kuba17:59, 04.01.2017
Panie Prezesie, jaki sens miała modernizacja sygnalizacji KEN jeżeli za chwilę Ursynów - a w tym ulica KEN będą rozkopane.
Wg mnie jest to marnowanie naszych pieniędzy.
17:59, 04.01.2017
Janko12:11, 29.12.2016
3 6
W kontrakcie jest zapis o tym, że metro ma kursować normalnie i bez zakłóceń 12:11, 29.12.2016
rob13:41, 29.12.2016
11 0
mam nadzieję, ale znając polskie realia to nagle coś wyskoczy i trzeba będzie wstrzymywać ruch. 13:41, 29.12.2016