REKLAMAA1-BRICOMAN-od-01-02-do-02-03-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KT)

    REKLAMA

    - Chcemy tu świateł, nic nie jest w stanie poprawić tu bezpieczeństwa! - tak w dwa dni po kolejnym wypadku na przejściu przez al. KEN przy Pala Telekiego, mówią mieszkańcy Kabat. O sygnalizację walczy także radna Sylwia Krajewska. Drogowcy wolą jednak inne rozwiązania.

    Po środowym wypadku na przejściu dla pieszych przy ul. Telekiego znów rozgorzała dyskusja na temat bezpieczeństwa w tym miejscu. Przypomnijmy, dwa dni temu kierowca toyoty uderzył w kobietę, która szła z wózkiem. Stało się to w środku słonecznego dnia. W marcu, dokładnie w tym samym miejscu, 85-latek potrącił ojca i syna - 49-latek zmarł w szpitalu.

    Koncepcji na poprawę bezpieczeństwa było już wiele. Po wypadku w styczniu ubiegłego roku, w którym ucierpiała 13-letnia dziewczynka, potrącona przez pijanego kierowcę BMW w rejonie przejścia, grupa mieszkańców napisała list do Zarządu Dróg Miejskich z propozycją uspokojenia ruchu na kabackim odcinku al. KEN. Żądali przebudowy ulicy - zwężenia pasów ruchu lub poszerzenia wysepek albo wyesowania trasy jazdy przed przejściami, co wymusiłoby spokojniejszą jazdę.

    - Najprostszą metodą na uzyskanie tego jest wydzielenie po obu stronach miejsc postojowych i wyznaczenie nowych, węższych pasów ruchu. Wystarczy jedynie nowe oznakowanie na jezdni - pisali mieszkańcy.

    ZDM odpisał, że przebudowa wiązałaby się z dużą poważniejszymi pracami budowlanymi, a na to nie ma pieniędzy. Poza tym na Ursynowie nie ma klimatu do zwężania ulic, po awanturach jakie wywołała likwidacja pasów ruchu na Cynamonowej czy Dereniowej.

    W marcu radni ursynowscy jednogłośnie przyjęli apel do prezydent stolicy o budowę świateł na każdym przejściu w alei Komisji Edukacji Narodowej. To jednak zdaniem wielu kierowców jest zdecydowanie złym pomysłem.

    - Nie wyobrażam sobie świateł co 100-200 metrów, aleja będzie wtedy w ogóle nieprzejezdna - mówi Andrzej z Kabat. - I tak codziennie jest zakorkowana - dodaje. 

    Dziś do sprawy świateł wracają już sami pytani przez nas mieszkańcy. Coraz więcej z nich przekonuje się do sygnalizacji. 

    - Już chyba nic innego nie pomoże - mówią ludzie. - Tutaj trzeba fizycznie zablokować rozwijanie prędkości przez kierowców - dodaje Sylwia Krajewska, ursynowska radna PO, zwolenniczka świateł. Dodaje, że miejscy drogowcy nie odpowiadają na jej interpelacje a w swoich statystykach biorą pod uwagę stan z maja 2016, a więc przed serią wypadków.

    Zarząd Dróg Miejskich zdania jednak nie zmienia. Przy Telekiego w najbliższym czasie powstanie tzw. przejście aktywne. 

    - Przetarg na te przejścia został już rozstrzygnięty, zmiany są zaplanowane na jesień. Zwracam uwagę, że dotychczasowe wypadki przy Telekiego były spowodowane popełnieniem wykroczenia. Dopóki kontrole policji nie utemperują zachowań na drogach, ZDM nie będzie w stanie zapewnić pełnego bezpieczeństwa - komentuje Mikołaj Pieńkos z ZDM.

    Kabackie skrzyżowanie jest wśród 30 najbardziej niebezpiecznych miejsc w Warszawie.

    ZOBACZ, CO O PRZEJŚCIU PRZY TELEKIEGO MYŚLĄ MIESZKAŃCY:

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    24Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Yacenty 24 7 miesięcy temu

      A po co światła? wystarczyłyby PROGI ZWALNIAJĄCE! Tego się lobby kierowców boi, zabić pieszego - tak, uszkodzić zawieszenie - nie...

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszkaniec 23 7 miesięcy temu

      Znajmomy peowskiego krulika dobrze pewnie na tym przycina, stąd to.

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sw 22 8 miesięcy temuocena: 67% 

      Nauczcie wreszcie pieszych żeby sie rozglądali!

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 21 8 miesięcy temuocena: 18% 

      Sporo pieszych wchodzi na pasy jak święte krowy wprost pod auta. W kapturach na głowach, wpatrzeni w swoje telefony i nawet nie popatrzą w prawo czy w lewo. To, że na jednym pasie zatrzymał się samochód nie jest gwarancją, że na pasie obok też się zatrzyma. Sam jestem kierowcą i często zatrzymując się na jednym pasie widzę osobnika, który przechodzi na moim pasie i nawet nie popatrzy, czy może dalej iść. Wchodzenie na pasy nie zwalnia z myślenia. Ponadto tam przy Telekiego wystarczyłoby po pierwszej tragedii postawić patrol na 2-3 m-ce, wlepiać za przewinienia mandaty i byłby spokój.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszkaniec 20 8 miesięcy temuocena: 23% 

      Wiedziałem, że tak będzie, co za żenada. Krajewska i reszta tej skorumpowanej kliki zna tylko jeden sposób na poprawę bezpieczeństwa - światała. Światła na każdym kroku. Puknijcie się w łeb.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 19 8 miesięcy temuocena: 69% 

      a co proponujesz? moje propozycje: radar straż miejska ze świecącymi na niebiesko światłami stały pratrol policji (najlepiej z suszarką) garby światła jako ostatecznośc

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Cytad 18 8 miesięcy temuocena: 92% 

      "Kierowcy popełniają wykroczenia". Żenujące tłumaczenie urzędniczej nieudolności w miejscu, gdzie doszło do tylu nieszczęść. Po co zatem ZDM ostatnio przebudował większość sygnalizacji w okolicach al KEN? Wystarczyło przecież, żeby kierowcy nie popełniali wykroczeń i byłoby bezpiecznie. A ta "aktywna sygnalizacja" to kolejne świecidełka i wyrzucone w błoto pieniądze. Ona zadziała na kogoś, kto jedzie tam pierwszy, może drugi raz. Jeśli nie działa normalne oznakowanie, to jak może zadziałać oznakowanie świecące, jeśli ono nie zmusza kierowców (w odróżnieniu od prawdziwej sygnalizacji, progów czy szykan) do żadnej reakcji. Obym się mylił, ale czuję, że znów jakakolwiek skuteczna reakcja urzędnicza nastąpi dopiero po kolejnej tragedii

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anna 17 8 miesięcy temuocena: 80% 

      Najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie liczby wypadków byłoby zabranie kierowcom telefonów komórkowych. Przyjrzyjcie się (także samym sobie), większość siedzących za kierownicą gada przez telefon. Każdemu się wydaje, że od niego zależą losy świata i że koniecznie, jadąc, musi odbyć "ważną" rozmowę. Widziałam także piszących smsy podczas jazdy. Sprawa tych telefonów powinna być pierwszym tematem dla policji.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 16 8 miesięcy temuocena: 35% 

      Jestem mieszkańcem (mieszkam 100 m od tego przejścia), i wcale nie chcę tam świateł!

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adam 15 8 miesięcy temuocena: 38% 

      Światła nie są skutecznym rozwiązaniem. Skoro kierowcy teraz POTRĄCAJĄ PIESZYCH NA PASACH, to po zainstalowaniu świateł piesi będą dalej ginąć, tyle że NA ZIELONYM ŚWIETLE.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tessa 14 8 miesięcy temuocena: 57% 

      hmm skoro wg ciebie światła nie są żadnym rozwiązaniem to może zlikwidujmy je w całej Warszawie, po co skoro nie są potrzebne

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 20 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Indyk 13 8 miesięcy temuocena: 75% 

      DO Tessa: Dlaczego chcesz zlikwidować światła w całej Warszawie? Zlikwidujmy je w całej Polsce.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 12 8 miesięcy temuocena: 91% 

      na ćpunów pewnie wiele nie pomogą, ale jeśli przed ćpunem będzie jechał normalny kierowca, to na czerwonym się zatrzyma i ćpuna wyhamuje, ewentualnie weźmie na siebie puknięcie z tyłu. to ocali człowieka na pasach w 99%

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 11 8 miesięcy temuocena: 63% 

      Zmuszanie pieszych do przechodzenia jezdni POD ZIEMIĄ? Jakieś 30, 40 lat temu były takie pomysły. Piesi (w tym matki z wózkami, niepełnosprawni i stars ludzie) i mają męczyć się ze schodzeniem i wchodzeniem po schodach, tylko po to żeby kierowcy mogli się rozpędzać bez ograniczeń i łamać przepisy drogowe? Na to nie ma i nie będzie zgody.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 10 8 miesięcy temuocena: 73% 

      Racja! Piesi nie krety, żeby przemykać pod ziemią! I metro też! Uwolnić metro!!!!

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tessa 9 8 miesięcy temuocena: 74% 

      czyli pieniądze wyrzucone w błoto, nie pierwszy nie ostatni raz, może mieszkańcy powinni jednak zareagować i zablokować przejazd przez KEN, mamy prawo domagać się bezpiecznego przejścia dla nas i dla naszych dzieci, to przejście nie jest dostosowane do takiego natężenia ruchu na KEN, ZDM powinno podać się do dymisji i spalić ze wstydu bo ludzie giną a oni udają, że nic się nie dzieje

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 8 8 miesięcy temuocena: 29% 

      tessa, nie wiem co masz na myśli pisząc zablokować - ale ja też jestem za rozwiń swoją myśl

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ka 7 8 miesięcy temuocena: 22% 

      Zabrać z Romera i tu postawić

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Cytad 6 8 miesięcy temuocena: 8% 

      Ano właśnie. Na tę bzdetną inwestycję kasa się znalazła. Wiem, że to z innej kieszeni, ale w końcu miasto to jeden organizm i jak na dłoni widac, że w przypadku rozwiązań drogowych na Ursynowie słabo zdaje egazamin

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 5 8 miesięcy temuocena: 0% 

      bardzo dobry pomysł!

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~czadar68 4 8 miesięcy temuocena: 42% 

      Zlikwidujmy to przejście! 30m dalej jest wejście do metra, które może służyć jako przejście podziemne.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nik 3 8 miesięcy temuocena: 25% 

      Dokładnie

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kkt 2 8 miesięcy temu

      To jest dobry pomysl pod warunkiem, ze NAJPIERW zostana zamontowane schody ruchome oraz duze windy dla wozkow i nieplenosprawnych. Koniecznie po DWIE WINDY z kazdej strony, zeby nie bylo okresow bez wind, "bo winda sie zepsula". Miejsce jest, sprawa do zrobienia.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kkt 1 8 miesięcy temu

      To jest dobry pomysl pod warunkiem, ze NAJPIERW zostana zamontowane schody ruchome oraz duze windy dla wozkow i nieplenosprawnych. Koniecznie po DWIE WINDY z kazdej strony, zeby nie bylo okresow bez wind, "bo winda sie zepsula". Miejsce jest, sprawa do zrobienia.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1161 sekundy
    REKLAMA