Zamknij

Kiedy można umieścić czyjś wizerunek na bannerze reklamowym?

13:36, 08.06.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 13:48, 08.06.2020
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Banery, rollupy i ulotki to wciąż efektywna forma reklamy zapewniająca satysfakcjonujące rezultaty. Specjaliści mają ręce pełne pracy, gdyż stworzenie ciekawej, atrakcyjnej i zadowalającej grafiki nie jest proste – zwłaszcza gdy projekt wymaga zastosowanie wizerunku osób trzecich.

Jak zatem wykorzystać grafikę przedstawiające wizerunek innego człowieka? Czy komercyjne banery zewnętrzne można projektować w taki sposób, by przedstawiły one zadowolonych klientów lub specjalistów? Banery reklamowe produkowane przez OpenPrint to perfekcyjne narzędzie promocyjne. Prawdopodobnie wielokrotnie widziałeś/aś takie materiały promocyjne na ulicach. Zobacz, jak można je tworzyć zgodnie z przepisami, by nie obawiać się ewentualnego konfliktu z prawem.

Formalna zgoda wykorzystania wizerunku do działań komercyjnych na piśmie

Chcesz zlecić sesję zdjęciową z modelami, których wizerunek zostanie wykorzystany na materiałach promocyjnych? Musisz (lub firma/fotograf, która wykonuje sesję w Twoim imieniu) podpisać umowę pozwalającą na wykorzystanie wizerunku danych osób w celach komercyjnych. Konstrukcja dokumentu powinna być zrozumiała dla obydwu stron. Warto więc w tym celu skontaktować się ze specjalistą, który przeanalizuje treść i dokona ewentualnych poprawek. Czy można ten proces uprościć?

Baner na zamówienie to świetna propozycja. Jeśli masz możliwość skorzystania z oferty stworzenia baneru reklamowego od A do Z, otrzymujesz gwarancję, że motyw został zaprojektowany w sposób zgodny z obowiązującym prawem. Osoba lub agencja podejmująca zlecenie wykonania grafiki bierze odpowiedzialność prawną za wykorzystane materiały. Nie mogą oni pozwolić sobie na sytuacje, w których pojawi się osoba mająca roszczenia materialne lub prawne w związku z bezprawną eksploatację jej wizerunku do celów zarobkowych.

Grafiki dostępne w bazach zdjęć

Banery reklamowe stojące przedstawiające uśmiechniętego klienta to niemal standard. Jest to znana sztuczka, która w dalszym ciągu działa doskonale. Ociepla ona wizerunek firmy w oczach osób zainteresowanych ofertą.

W bazach zdjęć (tzw. stockach) można znaleźć mnóstwo uśmiechniętych postaci w zróżnicowanych sytuacjach, np. podczas zakupów, po zabiegach, czy w trakcie rozmów z ekspertem. Wszystko zależy od kategorii, która Cię interesuje. Czy takie zdjęcia można wykorzystywać do produkcji rollupów lub większych formatów typu banery wielkoformatowe? Tak, jeśli ich licencja pozwala na zastosowanie zakupionych lub pobranych zdjęć w celach komercyjnych.

Nieprzyjemności związane z wykorzystaniem wizerunku bez zgody osoby umieszczonej na projekcie

W ostatnich latach dużo mówi się o prawach autorskich lub ochronie wizerunku. Co ciekawe, wciąż zdarzają się sytuacje, w których ktoś wykorzystuje pracę lub wizerunek bez zgody głównego interesanta (osoby znajdującej się na zdjęciu lub odpowiedzialnej za projekt grafiki).

Dlaczego tak się dzieje? Reklama na banerze usytuowana przed lokalem to teoretycznie marketing lokalny, który dotrze jedynie do grupy ludzi z najbliższego otoczenia. Przedsiębiorcy, którzy nie do końca zdają sobie sprawę z powagi swoich działań, chcą zaoszczędzić na materiałach reklamowych. Wybierają więc zdjęcia osób z zagranicy, licząc, że informacja na temat bezprawnego wykorzystania wizerunku nie dotrze do osoby pokrzywdzonej. Na szczęście żyjemy w dobie internetu i wielokrotnie mieliśmy przykłady na to, że nieuczciwi właściciele firm stawali przed wymiarem sprawiedliwości.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%