REKLAMAA1-WIMAR-AUTO---10-06----10-09-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Dolina Służewiecka

    Dolina Służewiecka (KT)

    - Co z obiecaną budową bezkolizyjnych skrzyżowań w Dolinie Służewieckiej? - zapytał stołeczny ratusz Sebastian Kaleta, radny PiS. Z odpowiedzi służb prezydenta Rafała Trzaskowskiego wynika, że na razie w tym temacie nic się nie dzieje.

    O wiecznie zakorkowanej Dolinie Służewieckiej nie trzeba wiele pisać, wszyscy kierowcy z Ursynowa znają problem z autopsji.

    - W dni robocze rano, oczywiście poza wakacjami, korek zaczyna się już na Rosoła i tak codziennie po parę metrów jedziemy sobie do pracy - mówi Artur, ursynowski kierowca, którzy codziennie skazany jest na dojazd Doliną do miejsca pracy.

    Jeszcze gorzej jest, gdy zepsują się światła w dolince, np. przy alei Wilanowskiej czy przy Sobieskiego. Wówczas droga do pracy wydłuża się o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt minut.

    Rok temu Trzaskowski obiecał

    W lipcu ubiegłego roku, w kampanii przed wyborami samorządowymi, Rafał Trzaskowski - ówczesny kandydat na prezydenta stolicy - obiecywał budowę czterech bezkolizyjnych skrzyżowań w rejonie Doliny Służewieckiej. - To będzie mój priorytet - podkreślał na konferencji prasowej 18 lipca 2018 roku.

     - Tu powinna powstać seria bezkolizyjnych skrzyżowań: nad Anody Jana Rodowicza, Wilanowską, Wałbrzyską i Czarnomorską - mówił Trzaskowski. Dodawał, że w planach są skrzyżowania oparte na wiaduktach, a nie - jak planowano przed laty - tunele. 

    - Mieszkam na Ursynowie i jeśli nie jeżdżę metrem, to właśnie Dolinką Służewiecką dojeżdżam do centrum - stwierdził ówczesny kandydat w rozmowie z dziennikarzami. - Uważam, że to jest coś, co powinno się zadziać natychmiast i to jest zaniedbanie - dodawał.

    Kaleta: Gdzie harmonogram realizacji inwestycji?

    O stan realizacji tej ważnej dla wszystkich kierowców inwestycji zapytał stołeczny ratusz radny miejski z PiS Sebastian Kaleta.

    - Na jakim etapie znajduje się realizacja obietnicy wyborczej? Proszę o podanie harmonogramu realizacji zamierzenia, kosztów oraz planowanego terminu realizacji - napisał radny w swojej interpelacji.

    Odpowiedź stołecznych władz nie napawa optymizmem. Przebudowa ciągu ulic Dolina Służewiecka - Sikorskiego i Witosa nadal jest w zalążku.

    - Będzie ona analizowana po zakończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Realizacja tej inwestycji będzie miała istotny wpływ na rozkład natężenia ruchu pojazdów między innymi w tym rejonie - informuje Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy odpowiedzialny za drogi.

    Ratusz twierdzi, że trzeba czekać na oddanie do użytku POW, co ma nastąpić pod koniec 2020 roku. Wówczas ponownie "przeanalizowane zostaną rozwiązania projektowe dla skrzyżowań w ciągu przedłużanej Trasy Siekierkowskiej". Sytuacji nie poprawiają też kłopoty budżetu miasta. Z powodu ulg na przkeształcenie prawa wieczystego użytkowania we własność oraz ubytku w dochodach, spowodowanego wprowadzeniem zerowego PIT-u dla młodych, miasta nie stać będzie na wiele planowanych inwestycji.

    Od lat tylko plany, plany, plany

    Przebudowa Doliny Służewieckiej w ostatnich dziesięcioleciach planowana była już wielokrotnie i zawsze kończyło się na obietnicach. W 2007 roku były plany zrobienia tunelu pod Nowoursynowską, a nad aleją Wilanowską i ul. św. Bonifacego miały powstać estakady. Jednym z powodów, dla których plany legły w gruzach, był protest proboszcza pobliskiej parafii św. Katarzyny. Okazało się też, że na projekt brakuje pieniędzy. Do pomysłu władze miasta miały wrócić w 2013 roku, ale także wtedy nie było na to środków.

    – W planach inwestycyjnych miasta nie ma zadań związanych z przebudową Doliny Służewieckiej – mówiła wówczas Małgorzata Gajewska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

    W międzyczasie pojawił się alternatywny pomysł na wybudowanie ronda u zbiegu al. Wilanowskiej, Doliny Służewieckiej i al. Sikorskiego. Ale władze stolicy uznały, że nie skróci ono korków w Dolinie Służewickiej.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 133

    • 15
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 6
      PRZYDATNY
    • 10
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 41
      WKURZONY
    • 53
      BRAK SŁÓW

    35Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~jacek 35 10 miesięcy temu

      w korkach stoją same zagraniczne auta ,stać ich niech stoją , zwykly norlany kowalski jedzie autobusem,

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zbyszek 34 10 miesięcy temu

      To niech co najmniej połowa z tych co jeżdżą autami przesiądzie się do komunikacji miejskiej. Jak dla mnie to na Puławskiej i na dolince powinien być pas dla autobusów .

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~NoNick 33 10 miesięcy temuocena: 50% 

      Te bezkolizyjne skrzyżowania powinny powstać conajmniej dekadę temu, a teraz to faktycznie trzeba czekać aż ukończą POW. Czy wyobrażacie sobie państwo jakby do budowy POW dołączyła rozbudowa Dolinki? To byłby dopiero armagedon. Mam nadzieje ze władze miejskie faktycznie wstrzymają sie z jakimikolwiek pracami budowlanymi udrazniajacymi Dolinke do czasu ukończenia POW

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guns 32 10 miesięcy temuocena: 50% 

      Nie wiem za co dostajesz minusy? Jak najbardziej rozsądne jest dokonanie pomiarów obciążenia ruchu drogowego na przedmiotowym odcinku drogi po otwarciu POW wszak w dużym stopniu zniknie ruch tranzytowy w kierunku Białorusi. Należy również skrupulatnie rozliczyć Prezydenta z obietnic przedwyborczych - o ile oczywiście pomiary nie wskażą bezsensowności tej inwestycji.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wpisz swój nick 31 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Wystarczy bezkolizyjne skrzyżowanie z AL. Wilanowską to ono korkuje całą dolinkę. Jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie i po minięciu Wilanowskiej korek w cudowny sposób zanika.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asdas 30 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Dokładnie, jeden wiadukt a rozwiąże cały problem.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zieeeew 29 10 miesięcy temuocena: 50% 

      Ale klecha z kościoła na Dolinie Służewieckiej się nie zgadza na wiadukty.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tomek 28 10 miesięcy temuocena: 17% 

      Nie rozumiem w czym problem - obecnie dolinka to droga krajowa, następna jest przez Górę Kalwarię. Puławska zawalona. Buduje się przecież POW. Przejmie 50% tego ruchu. Resztę załatwi coś szybkiego z mordoru na Wilanów. Dolinkę zapycha Wilanów Sadyba i Stegny.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kok 27 10 miesięcy temuocena: 88% 

      Coś szybkiego z Mordoru na Wilanów? Czyli Aleja Wilanowska. Ta sama która stoi w nieziemskim korku bo krzyżuje się jednopoziomowo z Dolinką. O tym właśnie jest ten artykuł. Powinny dwupoziomowe skrzyżowania w Dolince, nie tylko z Anody ale też z Wilanowską. I pewnie nie zawadziłoby z Nowoursynowską, żeby nie było żadnych na świateł długim odcinku. A czy POW przejmie aż tak dużo ruchu? Na pewno nie 50%. Trochę wyprowadzi a trochę wprowadzi, jak każda nowa droga. Niektórym spoza Warszawy, a może też z Wawra będzie łatwiej wyskoczyć z POW przy Rosoła i stamtąd jechać do centrum. Nie ma co czekać na pomiary.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 26 10 miesięcy temu

      Przy Rosoła będzie można wskoczyć do miasta tylko od strony wschodniej POW. Od zachodniej Puławska.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czosnek 25 10 miesięcy temuocena: 57% 

      "Rok temu Trzaskowski obiecał" i was znowu wydymał :)

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Doliniarka 24 10 miesięcy temuocena: 75% 

      Niekontrolowane rozpełzanie się miasta musi zostać powstrzymane, bo niedługo będziemy mieli 5-milionową chaotyczną aglomerację ze slumsami, niewydolnym zbiorkomem itp. A za korki w Dolince podziękujcie wielebnemu Majowi tym, którzy przed nim klękali.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tunelowy 23 10 miesięcy temuocena: 60% 

      Ksiądz Maj obietnicy nie dotrzymał. A obiecywał ponoć, że będzie codziennie w godzinach szczytu organizował ekspresowe msze polowe dla kierowców i pasażerów tkwiących w korkach Dolince Służewieckiej naprzeciwko jego kościoła...

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~damko 22 10 miesięcy temuocena: 45% 

      Czaskowski wiele rzeczy obiecał, ale zrobił tylko plac szczęścia na Bankowym. Na przebudowę Doliny poczekamy jeszcze 10 lat, bo Czaskowski wygra też kolejne wybory. A lud głosuje, a potem płacze.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guns 21 10 miesięcy temuocena: 0% 

      Zgadzam się, że bez sensu była obietnica wyborcza o natychmiastowym wybudowaniu bezkolizyjnego skrzyżowania. Najpierw należy ukończyć POW (już teraz ma około rok opóźnienia; realny termin otwarcia to 2021); następnie należy wykonać pomiary obciążenia drogi w długim horyzoncie czasowym (minimum pół roku - poza sezonem wakacyjnym) i podjąć decyzję czy inwestycja i w jakiej formie jest potrzebna. A następnie działać - mając już zabezpieczone środki na ten cel.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~maczor 20 10 miesięcy temu

      @Guns - skąd masz informacje o rocznym opóźnieniu, z palca?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Imielińczyk 19 10 miesięcy temuocena: 64% 

      Wzdłuż Doliny Służewieckiej potrzebne są ekrany dźwiękochłonne, tak jak pisze Mikowiec - takie jak na trasie toruńskiej na Bródnie. Są one niezbędne dla mieszkańców budynków przy trasie i użytkowników parku w dolinie.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 18 10 miesięcy temuocena: 40% 

      Może i są potrzebne, ale nie takie jak na trasie toruńskiej. Ekrany mogą być też naturalne.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Milkowiec 17 10 miesięcy temuocena: 55% 

      Zdecydowanie dolinka powinna zostać wyekranowana podobnie jak trasa toruńska na Bródnie.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~koniowi 16 10 miesięcy temuocena: 100% 

      A czym się różni dolinka od Puławskiej, czy Marszałkowskiej? Może każdą ruchliwszą ulicę w mieście "wyekranować", co?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabaciak 15 10 miesięcy temuocena: 57% 

      Skrzyzowania nie sa priorytetem. Najwazniejszy jest tramwaj roznorodnosci.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Legionista 14 10 miesięcy temuocena: 62% 

      Ważniejsze są sprawy lgbt, tramwaje różnorodności, palety w strefie relaksu za 1 mln zł itp. Narzekałem na hgw ale ten prezydent niczego nie zbuduje.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 21 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Legionista 13 10 miesięcy temuocena: 70% 

      no i oczywiście w 2018 r. czaskowski nie powiedział, że trzeba poczekać na zakończenie POW...

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 12 10 miesięcy temuocena: 39% 

      Mam nadzieję, że po otwarciu POW, zwężą ten cuchnący smrodem ściek blachosmrodów o nazwie Dolina Służewiecka. Swoją drogą jaki sens ma park w tej dolince skoro zbierają się tam bardzo niebezpieczne zanieczyszczenia z ulicy. A po zbudowaniu linii tramwajowych w Al. Wilanowskiej i Sobieskiego je też można będzie zwęzić i problem skrzyżowań będzie rozwiązany.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~stach 11 10 miesięcy temuocena: 72% 

      Dolinka i tak zostanie jedną z głównych dróg w mieście, Mordor ciągle się rozwija, powstają nowe biurowce. Z rok jak będzie POW korki bardzo się zmniejszą, ale całkiem nie znikną, wiadukty i tak będą potrzebne. Tam są potrzebne ekrany dzwiękochłonne, żeby park mógł być parkiem, a korzysta z niego bardzo dużo ludzi.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mmmmm 10 10 miesięcy temuocena: 33% 

      zanim napiszesz pomyśl

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Piotrek37 9 11 miesięcy temuocena: 89% 

      Trzeba znieść "Janosikowe" Warszawie brakuje pieniędzy na budowę istotnych dla miasta spraw. Budowa metra powinna iść szybciej, powinna powstać trasa NS, która przepuści płynnie S7 przez miasto, wiadukty w Dolince ale też w innych miejscach, finansowanie szkół z których korzysta cała okolica Warszaway w promieniu 50-80km, nie mówiąc o służbie zdrowia, która w miejscowościach pod Warszawskich działa dużo lepiej niż w Warszawie obciążonej Janosikowym.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lol 8 11 miesięcy temuocena: 64% 

      Wiadukty pewnie by się przydały, ale za rok z otwarciem POW problem korków się sam rozwiąże. Mnóstwo ruchu w dolince to ruch pochodzący z A2, S8, S7, który wjeżdża w Puławską a potem w dolinkę, ten ruch pojedzie prosto przez POW. Ale wiadukty i tak by się przydały.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guns 7 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Do tego ogromne potoki samochodów ciężarowych poruszających się tranzytem w kierunku Białorusi, które po prostu będą kontynuować jazdę po S2/A2.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swum 6 11 miesięcy temuocena: 93% 

      "Będzie ona analizowana po zakończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy." A budowa POW jest opóźniona o co najmniej 1 rok, czyli sprawa wiecznie zakorkowanej Dolinki zostanie rozwiązana około roku 2030 lub później.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sąsiad 5 11 miesięcy temuocena: 59% 

      No to jak nie dojeżdżasz metrem to postój sobie troszkę.To Warszawa

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Areck 4 11 miesięcy temuocena: 44% 

      Ciekawe. A jeśli wyjeżdżam na weekend z Ursynowa w kierunku mostu Siekierkowskiego, to też metrem?

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 17 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zniesmak 3 11 miesięcy temuocena: 67% 

      To jeszcze wam metra do Lublina czy Białegostoku nie wybudowali? STRASZNE! Dobrze, że są już "załatwione" przez jakiego przed wyborami filtry z tunelu POW. Uff

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ddd 2 10 miesięcy temuocena: 0% 

      Słabe Zniesmaku. Korki w weekend faktycznie potrafią zaskoczyć - mocno uczęszczana trasa szczególnie z Ursynowa - wschód i północ. Można objechać Puławską (oj tez potrafi być przypchana) i S ale nie cierpię odcinka bielańskiego i tych zjazdów. Problemem są 2 duże skrzyżowania i światła tak ustawione że nie da się szybciej niż 20km/h jechać. Na szczęście wjazd na Siekierkowski rozładowuje wszystko. Tylko niech POW przyspieszy.Swoją drogą dolinka chyba jest droga krajową? Miasto za to odpowiada przy gddkia????

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jeloł 1 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Tak, jak ktoś jedzie dolinka w stronę Wisły, to wiadomo, że to metro jest najlepszym środkiem transportu. Kolega widzę od niedawna w Warszawie?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2549 sekundy
    REKLAMAA2-SanGiovanni--01-07----31-07-2020