Zamknij

Kierowcy jeżdżą "po nogach". Kiedy koniec koszmaru na Kazury?

08:07, 22.11.2018 Anna Łobocka Aktualizacja: 16:16, 22.11.2018
Skomentuj Facebook/SM Wyżyny/nieoficjalna strona mieszkańców Facebook/SM Wyżyny/nieoficjalna strona mieszkańców

Mieszkańcy ul. Kazury mają pod oknami rzekę samochodów. W godzinach porannego szczytu kierowcy przeciskają się wąskimi osiedlowymi uliczkami, nie zważając na pieszych. Na grudzień spółdzielnia "Wyżyny" ogłosiła zapowiadaną decyzję o referendum w tej sprawie.

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy powoduje sporo utrudnień dla wszystkich mieszkańców południowego Ursynowa. Jednak mieszkańcy osiedla Kazury szczególnie dotkliwie odczuwają zmiany organizacji ruchu. Stracili boczny wyjazd z osiedla, a kolejny, między Kazury 6 a 8, jest zablokowany betonowymi słupkami.

Nie przeszkadza to kierowcom spoza osiedla, którzy chcą ominąć gigantyczny korek na ul. Stryjeńskich. Wjeżdżają na Kazury, a tam zaczyna się slalom wąskimi uliczkami.

- Jest tragicznie. Najgorsze, że mamy tak od poniedziałku do piątku. Ja rozumiem kierowców, że im się spieszy, ale niech oni też pomyślą o nas i nie robią sobie dobrze naszym kosztem - mówi pan Kacper.

W dobrą wolę kierowców nie wierzy pani Marta, która jedyne rozwiązanie widzi w zagrodzeniu wjazdu na teren osiedla.

- Trzeba postawić szlaban, który mogliby otwierać tylko mieszkańcy, np. specjalną kartą. Inaczej będą nas tu rozjeżdżać bez umiaru. Mam dość ustępowania cwaniakom. Nikt nie mówi też o tym, że smrodzą nam pod oknami - mówi kobieta.

Różne zdania, różne oczekiwania

Wiosną, przy udziale dzielnicy, spółdzielnia "Wyżyny" powołała zespół, który pracuje nad rozwiązaniem problemu z tranzytem. Pięcioosobowa grupa złożona m. in. z mieszkańców oraz ekspertów od ruchu drogowego zaproponowała zablokowanie przejazdu tranzytowego przez osiedle w trzech miejscach poprzez postawienie zakazu wjazdu, a być może nawet fizyczne zablokowanie ruchu.

Chodzi o fragmenty uliczek: pomiędzy blokiem Kazury 12 a terenem, gdzie powstaje żłobek; pomiędzy Kazury 5 a Kazury 28 oraz pomiędzy Kazury 2a a Kazury 28. Zakaz ruchu w tych miejscach ma uniemożliwić przejazd przez osiedle wszystkim kierowcom, także mieszkańcom. W połowie grudnia w tej sprawie odbędzie się referendum.

- Ja na pewno się na to nie zgodzę. Blokady przecież dotkną nas, nie tylko kierowców z Kabat. Oni rano przejadą, a ja będę miał cały dzień problem z dojazdem do domu - mówi pan Maciej, który, podobnie jak jego sąsiad, jest oburzony pomysłem. - To czysty absurd. Nie powiem, bardzo mi to przeszkadza, ale jak skończą budowę obwodnicy, to problem tranzytu zniknie, a nam szlabany zostaną - oburza się pan Wojciech.

I to właśnie odmienne poglądy mieszkańców sprawiły, że władze spółdzielni znalazły się jednocześnie pod naciskiem zwolenników, jak i przeciwników zamykania osiedla.

- Z uwagi na różnice zdań dotyczące uniemożliwienia przejazdu zarząd postanowił przeprowadzić referendum wśród członków zamieszkałych w tej enklawie - informuje SM "Wyżyny".

"Tę sprawę trzeba było załatwić wcześniej"

Spółdzielnia obiecuje, że jeśli większość zechce ograniczenia wjazdu na Kazury, to zostanie on wprowadzony od nowego roku. Ale wynik wcale nie musi być po myśli zwolenników blokowania.

- Tę sprawę trzeba było załatwić już wcześniej. Było wiadomo, że jak zamkną Lanciego i Braci Wagów, kierowcy będą się przeciskać przez nasze osiedle. Inni, którzy nie doświadczyli skutków tranzytu tak jak my, będą przeciw grodzeniu czy ograniczaniu ruchu - mówi Anna Szczęśniak, mieszkanka, która ostatnio zbierała podpisy pod pismem ponaglającym spółdzielnię do działania.

Do czasu rozstrzygnięcia referendum spółdzielnia postanowiła wprowadzić dodatkowe ograniczenia, które zapewne nie zmniejszą liczby samochodów, ale może choć trochę wpłyną na bezpieczeństwo mieszkańców osiedla Kazury.

- Do końca listopada na głównej trasie tranzytu zostaną zainstalowane dwa dodatkowe spowalniacze. Będą też znaki, które strefowo ograniczają prędkość do 10 km/h. Na wjeździe, na wysokości Kazury 2F, zostanie wytyczony na asfalcie szlak dla pieszych - poinformowano nas w spółdzielni "Wyżyny".

Tranzyt przez osiedle na ul. Kazury pokazuje, jak bardzo potrzebne jest przedłużenie ul. Belgradzkiej od skrzyżowania z ul. Stryjeńskich do ul. Pileckiego. To z kolei, bardzo kontrowersyjne rozwiązanie dla innych. - Nigdy się na to nie zgodzimy. Też nie chcemy mieć tranzytu pod oknem - mówi nam Monika, mieszkanka bloku przy Górce Kazurce.

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(60)

ProsteProste

16 7

Rozwiązanie jest proste - czasowo zamknąć możliwość przejazdu przez osiedle za pomocą betonowej zapory (takich kloców). Przecież operacja taka potrwa kwadrans, potrzebna tylko laweta z zaporą i dźwig. Mieszkańcy będą mieli wyjazdy tylko na Stryjeńskich, ale za to skończy się rzeka samochodów. 09:45, 22.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

volta2volta2

2 11

co racja to racja, ale jednak spore utrudnienia dla mieszkańców tych, którzy mogliby jednak jakoś przy straży wyjeżdżać zmniejszając korek na stryjeńskich jednocześnie 11:36, 22.11.2018


reo

UrsynowiankaUrsynowianka

22 13

Rozumiem mieszkańców osiedla Kazury. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie ul. Belgradzkiej do Płaskowickiej. Ale skoro mieszkancy nie zgodzili się,to do kogo mają teraz pretensję? 09:58, 22.11.2018

Odpowiedzi:12
Odpowiedz

cccc

12 11

No cóż, na osiedlu Kazury nikt nie ma samochodu, metro z wejściem do każdego bloku, posadzić drzewa, Lidl albo Biedronka co przecznicę, bazarek też a sąsiedzi z innych osiedli WON, Nasza mała lokalna Ojczyzna najważniejsza. Ale jak mieszkaniec Ursynowa chce pojechać np. do Krakowa to wielce oburzony że tam też zakaz parkowania, zakaz przejazdu, że tam też chcą ciszy i spokoju a przyjechał taki nie wiem skąd i tylko chce pozwiedzać i zaparkował a to jego .... Ludzie trochę cierpliwości i jak wszyscy to wszyscy i Wujek też. 10:15, 22.11.2018


volta2volta2

12 9

słuszne pretenscje mają do kierowców, którym się tak śpieszy, że potzrebują skracać drogę przez cudze podwórko a jednocześnie mają tyle czasu i pieniędzy by do metra nie schodzić. 11:34, 22.11.2018


volta2volta2

7 11

do cc
znasz jakiegoś warszawiaka co do centrum krakowa jedzie autem? bez jaj, pociąg jest szybszy i wygodniejszy, autami to jadą rodowite krakuski do mamusi na święta może. 11:38, 22.11.2018


polpol

3 4

normalny człowiek NIGDY by nie pomyślał o autostradzie przez otulinę Lasu Kabackiego!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 20:46, 22.11.2018


issaaissaa

2 10

>słuszne pretenscje mają do kierowców, >którym się tak śpieszy, że potzrebują skracać drogę przez cudze podwórko a jednocześnie mają tyle czasu i pieniędzy by do metra nie schodzić

gdzie Kazury, a gdzie metro?
ciebie volta, to juz chyba całkiem pogięlo...
I rozumiem, że wprowadzamy kurduplowate sterowanie centralne, że zabiera nam sie własnosc prywatna ale, póki co, nie zabiera nam sie prywatnych samochodow i nie wprowadza talonów na nie....Poki co zabiera nam się tylko banki, z naszymi pieniedzmi w nich.
I pragne tylko przypomnieć, że osiedle kazury, jak i cały Ursynow, to sa (jeszcze) grunty miejskie a nie "pani volty", ze je sobie miedza zagrodzi i won! z mojego podwórka. Mam takie samo prawo tam być, jak każdy inny warszawiak, panienko volta. Z powodu, że placę takie same podatki, jak ty (a moze i wieksze?) na miasto.
ps. i doplacam do twojego biletu, jak zapewne pamietasz...a ty do mojego samochodu nie doplacasz, skandal! 21:34, 22.11.2018


Mieszkaniec Enklawy Mieszkaniec Enklawy

9 3

Brawo, typowa butna kabacka tyrada! Ja płacę za każdego z was! I wszystko wiem lepiej! Mam prawo smrodzić wam pod oknami, bo tak! Bo sobie je przyznałam! A o użytkowaniu wieczystym nie mam zielonego pojęcia, ale nie muszę, bo jestem z Kabat! (Przepraszam tych nielicznych empatycznych za uogólnienia) Radzę odstawiać alko przed zabraniem się za pisanie. Pozdrawiam 22:15, 22.11.2018


volta2volta2

0 0

do issy
czy mieszkanie na kazury dostałaś z centralnego rodzielnika? nie mam obowiązku tam mieszkać, możesz sobie sprzedać i kupić przy metrze, jeśli ci lokalizajca nie odpowiada. wolny wybór. jeśli kupiłaś mając w planach korzystanie z auta, to chyba kupiłaś też dla niego garaż? nie? no to sorki, nikt centralnie ci go z rodzielnika nie da, nie te czasy. 10:36, 23.11.2018


Konrad Konrad

3 2

issa< ZZZ tymi dopłatami to jest taka stara formułka, żeby burmistrz ,prezydent, itd, miał więcej wyborców, to jest tak jak z promocjami, darmowymi kontami w bankach,,to jest zwykła propaganda.Nie ma nic za darmo!! Żyję dostatecznie długo, żebym przestał wierzyć w te bajki!! z takich bajek, wolę kreskówkę, "Zaczarowany ołówek"
do twojego samochodu nie dopłacam? aa tylko biorę z niego- wdycham spaliny samochodowe smog ,do którego dokłada swoją działkę twój samochód.,dopłacam swoim zdrowiem. Czy nie jest tak? 10:58, 23.11.2018


nie chce mi się logonie chce mi się logo

2 1

@issaa Osiedle Kazury (po latach problemów z roszczeniami do gruntów) w ubiegłym roku uzyskało wieczyste użytkowanie. Za półtora miesiąca (na mocy ustawy) uzyskamy prawo własności do tego terenu. Nie wiesz, nie znasz się, ale wydaje ci się, że masz tyle do powiedzenia! Odstosunkuj się od naszego podwórka i naszej własności! 13:17, 23.11.2018


issaaissaa

0 4

~nie chce mi się logować, ale to ja --- to pogadamy za półtora miesiaca.
Ja tez wtedy uzyskam własnośc do "swojej ulicy" przed "swoim budynkiem i nie daj bóg, jak cie tam zobaczę...pogonię jak psa...(przypominam o służebnosci dróg...tak, że...no..jak juz będziesz "panem/pania na włościach" to zapoznaj sie z prawem "panie")


~Konrad -- wysokośc doplat jest na stronie miasta. Raczej wątpie, ze "sfałszowane" bo pi.siury juz by dawno HGW utopiły w łyżce nienawisci. Wejdź sobie na stronę i sprawdź, ile "doplacam" do twojego metra. A ty do mojej hybrydy jednak nie doplacasz. Baaaa...to ja także doplacam do dróg na twoje autobusy (z paliwa) a nie tylko, wprost, do twojego biletu.
Radze zejść na ziemię, kolego Konrad.

19:04, 23.11.2018


issaaissaa

0 3

~Mieszkaniec Enklawy Kazury
Brawo, typowa butna kabacka tyrada--------------------------
dla twojej wiadomosci , "alko" nie używam, "tyto" też nie a "maryho" ostatni raz próbowałam w czasach studenckich.
Wpis nie tyle butny co odpowiedni - do dywagacji koleżanki volty, która uważa, ze "moje podwórko to won!".
No przepraszam, ale ja też mam "swoje podwórko", przed swoim budynkiem, czyli ulice, ktora nalezy do mojej spółdzielni ale jadnak nie wyrzucam wszystkich, ktorzy tam sie znajda.
I powtarzam! problemem nie jest ruch na Kazury, problemem sa bezmyslne władze Ursynowa, które odcięły całkowicie Kabaty i Natolin od reszty miasta! na kilka dobrych lat!
i tylko nadmienię, że za rok, dwa, to wy mozecie znaleźć sie w analogicznej sytuacji (z powodu durnoty władz), czego serdecznie wam życze wobec dziesiejszej postawy.
należałoby raczej naciskać na władze dzielnicy a nie wyżywać sie na kierowcach, że chcą korzystać z jezdni, na ktore płacą spore podatki (w paliwie chocby) 19:16, 23.11.2018


nie chce mi się logonie chce mi się logo

2 0

@issaa mam przeczucie, graniczące z pewnością, że gdyby to "twoim podwórkiem" pod "twoim blokiem" poruszał się taki sznur samochodów jak u nas, to nie witałby ich transparent z napisem "Welcome". Chyba, że chodziłoby o drogę publiczną, w zarządzie dzielnicy czy miasta - a takiej u nas nie ma! 22:02, 23.11.2018


KamilNatolinKamilNatolin

19 12

Przedłużyć wreszcie drogę od Belgradzkiej do Płaskowickiej - obok ośrodka. Przelot ma niby być, ale chwilowo jest zawieszony ze względu na budowę POW. Jeśli by przyspieszyli prace i zrobili drogę przelotową, problemy na ul. Kazury się skończą a i rozładuje to ruch na Stryjeńskich. 10:02, 22.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

abcabc

6 3

O 8:00 korek na Pileckiego w kierunku do centrum miewa obecnie 200 metrów długości (bywa tak, że stoi się już przy bloku Pileckiego 106). Wybudowanie tej drogi żadnych korków nie rozładuje 13:43, 22.11.2018


sąsiadsąsiad

4 4

Zbudujemy, zobaczymy. 16:46, 22.11.2018


artystaartysta

11 5

Od dzisiaj rządzi czaskowski, więc na pewno coś wymyśli wspólnie z burmistrzem Ursynowa. Do tej pory było wspaniale, więc żadne zmiany nie były potrzebne i teraz też będzie wspaniale. Zobaczycie:) 10:19, 22.11.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Taśma klejącaTaśma klejąca

14 6

Przecież czosnek już wymyślił: drugą ścieżkę rowerową wzdłuż KENu. I to tyle w temacie rozwiązania problemów komunikacyjnych Ursynowa. 10:38, 22.11.2018


volta2volta2

6 10

taśma, akurat druga ścieżka rowerowa na kenie to jest potrzebna jak mało co. jeśli ktoś nią jeździ jak ja, w tygodniu o 13 to problemu nie widzi, w weekendy to jest autostrada jesli chodzi o poziom natężenia ruchu.
ostatecznie usatysfakcjonowałaby mnie weekendowa ścieżka na ulicy ken, zamiast samochodów, coś jak nowy świat i krakowskie. wtedy budować drugiej ścieżki już by nikt nie musiał, taniej, same zalety. 11:33, 22.11.2018


małamała

4 8

taaa, Ursynowem rządzi peło a na czaskowskiego nie masz co liczyc licza z hanką jeszcze kamienice do sprzedania 11:36, 22.11.2018


Konrad Konrad

3 12

do taśmy kiepsko klejącej< braaawo , przyda się drugi DDR,.mniej spalin, mniejszy smog! Tak czymać! panie czaskowski. 13:04, 22.11.2018


heyhey

16 8

bo każdy musi wozić swoje 4 litery zamiast korzystać z komunikacji !!! Tu jest problem olbrzymiego zanieczyszczenia powietrza przez te samochody i to na pewno odbije się na zdrowiu mieszkańców ( średni wiek samochodów w Polsce to ponad 10 lat wiec katalizatory prawdopodobnie już zużyte ) 11:15, 22.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

green_is_badgreen_is_bad

11 14

Jak najszybciej wprowadzić opłaty za wjazd do centrum i problem sam sie rozwarze. 11:22, 22.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Konrad Konrad

7 12

ja, już dawno pisałem o ty aaale wtedy pojawiło się grono zwolenników wożenia swojego tyłka w prywatnych puszkach i chcieli mnie zawarczeć, swoimi wpisami Wygląda ,jakby był przymus posiadania samochodu i korzystania z niego. 12:58, 22.11.2018


issaaissaa

2 9

Konrad, a ja sie wtrącam do tego, ze nie jestes w stanie zdac prawa jazdy? i kupić samochodu? mówię ,zebys trzymał swój rower na swoim balkonie, a nie na wspólnym korytarzu?
Co? wtrącam sie do tego?
Nie? wiec bądź uprzejmy odstosunkować sieod mojego samochodu. Ty za niego nie placisz, ba, nawet smog plynie z waszych kopciuchow a nie z mojej hybrydy.
Pa 21:20, 22.11.2018


Konrad Konrad

2 0

~issa 10:42, 23.11.2018


małamała

16 10

Nie mieszkam na Kazury tylko w innej części Ursynowa, ale popieram mieszkańców Kazury 11:34, 22.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Konrad Konrad

11 7

ja mieszkam koło Dworca Centralnego i też mam hałas ! ale jak ktoś chce mieć ciszę, i może to mieć To popieram! 12:53, 22.11.2018


issaaissaa

2 10

ja mieszkam w całkowicie innej części Ursynowa, ba, części Warszawy ale POPIERAM! Popieram bo sie nie znam i nie wiem, ale POPIERAM! i sie wypowiem! bo się nie znam!
Brawo ty! mala i Konrad.
ps. głupota ponoc nie boli. Ale doskwiera, na dłuższą metę. 21:16, 22.11.2018


Konrad Konrad

2 2

~~issa, to że popieram kogoś ,żeby miał lepiej ,to jest głupotą? A to ze napisałem gdzie mieszkam, to tylko dla porównania skali hałasu i smrodu spalin, to też głupota?To myślisz że w tamtej części Warszawy jest inny hałas i smród spalin? ,Pewnie inaczej smakuje i dlatego trzeba się znać na tym, mieć lepszy smak i gust w temacie? to gratuluję mądrości, smaku i gustu 08:35, 24.11.2018


sasasasa

22 10

miasto od 20 lat nie zbudowało połączenia Pileckiego z Belgradzką. Ulica na planie , a nie zbudowana, 11:44, 22.11.2018

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

MSMS

11 20

Jestem przeciw. Zanim by to ogarnęli i zbudowali, to problem sam się rozwiąże, bo zbudują POW. Zresztą nawet gdyby stał się cud i ulica nagle się pojawiła, to podobno korków by nie zmniejszyła, ze względu na kwestię przepustowości
skrzyżowań oraz ilości pasów. Jedynym osiągnięciem będzie terenów zielonych i instalacji wykonanych w ramach budżetu partycypacyjnego.
Nie niszczmy bez sensu każdego kawałka zieleni, bo terenów rekreacyjnych coraz mniej, smogu coraz więcej, a zwierzęta nie mają gdzie się podziać. 12:15, 22.11.2018


issaaissaa

2 8

>Jedynym osiągnięciem będzie terenów >zielonych i instalacji wykonanych w >ramach budżetu partycypacyjnego.

o czym ty w ogole do mnie mowisz? znasz te tereny? przeciez tam i tak są rozległe parkingi, na miejscu ktorych miala, zapewne, powstac jezdnia. Niczego nikomu by nie zabrała bo teren i tak od dawna (widać) nie ma innego przeznaczenia niz jezdnia. Jedynie zabrałaby lewy parking mieszkańcom osiedla kazury.
Rozumiem, że ty też tam parkujesz? 21:13, 22.11.2018


nie chce mi się logonie chce mi się logo

3 1

@issaa "rozległe parkingi" to infrastruktura Osiedla Kazury. Obecnie grunt pod "rozległymi parkingami" jest oddany SMW w wieczyste użytkowanie. Od stycznia 2019 (na mocy ustawy) stanie się NASZĄ WŁASNOŚCIĄ! Brakujący fragment ulicy był projektowany, między tymi "rozległymi parkingami" a Górką Kazurką. Przeznaczenie naszych "rozległych parkingów" jest oczywiste! Służą one parkowaniu naszych samochodów! "Rozległy parking" został zaprojektowany i powstał razem z całym osiedlem i jest elementem jego infrastruktury. A tobie nic do tego! 13:08, 23.11.2018


issaaissaa

2 4

~nie chce mi się logować, ale to ja

teren "stanie się", "nie stanie", tego nie wiemy. Cała Warszawa jest w wieczystym uzytkowaniu, zapewne np. marszałkowska też. I tez nie wolno mi przejeżdżać?
Jesli to jest "wasz teren" to go sobie ogrodźcie, ustwcie tabliczke "teren prywatny, wstep wzbroniony".
Aaaa...nie mozecie...ciekawe dlaczego?
Przy moim bydynku jest także "moja ulica", z ktorej korzystaja inni. Tez mam ja otabliczkować? zabronic wjazdu? a moze za rok to właśnie ty będziesz musiała robić tu objazd swojego osiedla?
no, zastanow sie troche..
Problemem nie są ulice i tereny Kazury. Problemem sa durnowate władze, które pozwoliły na taki bajzel, zamykając wszystkie, powtarzam WSZYSTKIE,ulice wyjazdowe z Kabat i natolina.
jak jeden dureń z drugim nie pomyslał (czy tez chciał oszczędzić na łapowę dla kogos) to efekt jest, jaki jest.
I nie, nie będe jeździć 2 odziny metrem do celu swojej podrózy dlatego, że jakiś dureń nie ma mózgu
18:53, 23.11.2018


nie chce mi się logonie chce mi się logo

1 2

@issaa lepiej by było, żebyś się tak totalnie nie kompromitowała brakiem wiedzy. Poczytaj, przygotuj się do dyskusji o wieczystym użytkowaniu, statusie gruntów i dróg w Warszawie. A przejazd ciągami komunikacyjnymi Osiedla Kazury, NIE jest właściwym remedium na indolencję władzy. 21:50, 23.11.2018


issaaissaa

0 0

>@issaa lepiej by było, żebyś się tak >totalnie nie kompromitowała brakiem >wiedzy. Poczytaj, przygotuj się do >dyskusji o wieczystym użytkowaniu,

panie mądraliński! przed moim budynkiem jest MOJA ulica, po której jeździ każdy kto chce.
Moja bo ja zaplacilam za te grunty, i place za użytkowanie wieczyste.
Z drugiej strony mojego budynku także jest moja uliczka osiedlowa, którą przemieszczają się setki osób dziennie, no, moze bliżej 1 setki - bowiem prowadzi ona do szkoły, basenu i kosciola. I to też są grunty mojej spółdzielni, za co ja też placę (uzytkowanie wieczyste, utrzymanie w czystości tp) .
Panie mądralinski, nie mam w zwyczaju wypowiadać się na tematy, o ktorych nie mam pojecia, panie mądraliński.
Póki co, panie mądraliński, to ulica Pileckiego NIE JEST w pańskim posiadaniu, tak, że...bujaj sie pan, bede jeździła kiedy będę chciała.
21:40, 28.12.2018


SoczekSoczek

18 11

Skoro mieszkańcy osiedla Kazury nie chcą ruchu pod oknami (tymczasowego) ani przedłużenie ul. Belgradzkiej to co ja ma powiedzieć ?? Mam blokami betonowymi trasę S2 przed Puławską zagrodzić ...bo mieszkam tuż obok ... i latem okna za bardzo nie mogę otworzyć tak motory wyją !!!
Dla tych co chcą mieć świerszcze pod oknami polecam wyprowadzkę na wieś ... ale wtedy aby dostać się do Wa-wy wcześniej czy później i tak skorzystacie z S2 12:07, 22.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Konrad Konrad

11 20

aaale ,to że ty masz hałas w domu, to nie powód że wszyscy muszą też mieć hałas w domu! to nie komuna,że wszyscy jednakowo i równo! A to napisałeś, to zwykła zazdrość Polaka, że ktoś może mieć ciut,ciut lepiej! 12:49, 22.11.2018


SM WyżynySM Wyżyny

7 6

drogi na osiedlu Kazury stały się b niebezpieczne , kierowcy skracają sobie drogę ze Stryjeńskich, jeżdżą po chodnikach, pod samymi oknami lokatorów, trąbią , krzyczą , kłócą sie kto ma pierwszy wjechać lub wyjechać - istny koszmar a SM Wyżyny nic nie robi twierdząc , że to z winy mieszkańców , którzy się nie mogą dogadać - spychoterapia to delikatnie powiedziane 12:29, 22.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SM WyżynySM Wyżyny

13 7

drogi na osiedlu Kazury stały się b niebezpieczne , kierowcy skracają sobie drogę ze Stryjeńskich, jeżdżą po chodnikach, pod samymi oknami lokatorów, trąbią , krzyczą , kłócą sie kto ma pierwszy wjechać lub wyjechać - istny koszmar a SM Wyżyny nic nie robi twierdząc , że to z winy mieszkańców , którzy się nie mogą dogadać - spychoterapia to delikatnie powiedziane 12:30, 22.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Konrad Konrad

0 3

wiidzisz? nie ma PZPR, głównego organizatora życia codziennego obywateli i już zadymy, kłótnie.Sam prosisz o powrót organizatorów życia codziennego,rodem z PRLu. 10:31, 23.11.2018


Mieszkaniec KazuryMieszkaniec Kazury

29 3

A ja mam pytanie: czy Zarząd SM Wyżyny zlecił sprawdzenie, jaki procent w tym nadmiernym ruchu samochodów na naszym osiedlu mają kierowcy spoza osiedla określani mianem, tzw. tranzytu a jaki generują sami mieszkańcy? Niestety obawiam się, że my także zapracowaliśmy na ten ruch wewnątrz osiedla a teraz najwyższy czas postawić na BEZPIECZEŃSTWO, z możliwością dojazdu do wszystkich budynków ale nie z każdej strony przez całe osiedle. Enklawy Na Uboczu, Meander czy Małej Łąki poradziły sobie z problemem nadmiernego ruchu wewnątrz osiedli stawiając właśnie fizyczne blokady w postaci donic z kwiatami, słupków betonowych itp. I TO ROZWIĄZAŁO PROBLEM! Ale zdaje się, że byli bardziej skłonni do osobistych wyrzeczeń na rzecz wspólnego BEZPIECZEŃSTWA! Może warto zatem zmienić swoje przyzwyczajenia i doliczyć więcej czasu na dojazd, wyjazd lub dojście kilkuset metrów do auta zaparkowanego jednak dalej, niż 10 m od własnej klatki? Z doświadczenia powiem, że da się tylko trzeba chcieć. 13:26, 22.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

issaaissaa

2 13

chyba jest róznica między zwyczajowym ruchem, a ruchem wymuszonym przez brak jakiejkolwiek innej mozliwosci, z powodu budowy POW i zamkniecia innych jezdni, np. Rosola. Prawda?
ps. pozdrawiam burmistrza 21:07, 22.11.2018


KazurekKazurek

0 0

Konkretna, propozycja do zrealizowania. Nie dajmy się manipulować.Ulice Meander, Na Uboczu i Kazury- to ulice z nazwy, są to osiedlowe pieszo jezdne ciągi komunikacyjne. Tyle że, po Meander i Na Uboczu trudno jest przejechać ,, na skróty,, bo są wywyższenia,donice itp. Na Kazury trzeba to wprowadzić. Już.Nie przedłużać dyskusji tylko działać. 05:46, 08.12.2018


sąsiadsąsiad

20 8

Trzeba wyprowadzić ruch z naszego osiedla poprzez przedłużając Belgradzką wokół Kazurki do Płaskowickiej. To najbezpieczniejsze rozwiązanie, które rozwiąże nasze problemy. 16:43, 22.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polpol

7 7

Przesiądź się w metro ,a od przedpola Lsu Kabackiego WARA!!!!!!!!!!.
Może jeszcze zaorać Las Kabacki pod parkingi????????? 20:42, 22.11.2018


issaaissaa

8 11

a moze by tak zrobic objazd przy kosciele? czyli "udroznić" ulice Pileckiego, ktora w pewnym momencie robi sie osiedlową, nieprzejezdna, uliczką- chodnikiem?
I jeszcze raz powtarzam - trzeba było myśleć PRZED zabraniem mieszkańcom Kabat (i nie tylko, Natolin też obrywa...) WSZELKICH dróg wyjazdowo-dojazdowych na dobrych kilka lat, a nie teraz "załamywać" ręce. 21:04, 22.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Konrad Konrad

6 3

po prostu, jest za duuużo samochodów! 10:25, 23.11.2018


Mieszkaniec Enklawy Mieszkaniec Enklawy

19 6

Do wszelkiej maści mądrali (przeważnie z Kabat, bo to od razu widać po tonie wypowiedzi): zapraszam na Osiedle po godz. 20, celem przekonania się, jak to jest z "lewymi" parkingami. Tu nie ma parkingów podziemnych (za wyjątkiem bloków na Pileckiego), więc jedyną możliwością jest parkowanie "naziemne". Parking od strony Kazurki to jedyny obecnie tak duży teren na Osiedlu do parkowania. Stoi tam grubo ponad setka aut. Proszę o konstruktywne pomysły na rozwiązanie tego problemu, jeśli tak chętnie dysponujecie naszymi parkingami na Wasze cele komunikacyjne (przedłużenie Belgradzkiej). Zanim zresztą Dzielnica by ukończyła taką inwestycję, otworzą POW i rozmowa o Belgradzkiej ucichnie. Ale oczywiście Mieszkańcy Osiedla sami są sobie winni. Winni są sami nieudolności Władz Dzielnicy. Zadziwiające, jak zmienia się perspektywa z pozycji fotela i zza kierownicy. Rozjechać wszystkich i wszystko, by wygodnie dowieźć swe Jaśnie Wielmożne D...sko do fabryki. A teraz dawajcie swe kabackie łapki w dół 22:01, 22.11.2018

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Konrad Konrad

7 2

aaa ja zrezygnowałem z bryki,(sprzedałem), na rzecz komunikacji i mam spokój.Czas dojazdu taki sam jak samochodem, Może mniej wygody, ale nie narzekam.Nie ma obowiązku posiadania samochodu i jeżdżenia nim. 10:23, 23.11.2018


volta2volta2

1 7

po pierwsze jak myślisz, skąd mieszkańcy kabat mają swoje parkingi? bo chyba kazura nam ich nie zakkupiła? każdy z nas wyłożył na etapie budowy 4-5 dych na miejsce postojowe i od ja, np. 15 lat co miesiąc płacę 7 dyszek za korzystanie ze swojej własnosci, czyli 8 tysięcy rocznie. już podatku nie liczę bo i za to gmina naś ściga, żebyś ty miał gdzie naziemnie parkować. wyłożycie maruderzy po 5 dych(50.000 pln) + utrzymanie to wam prezio wybuduje parking w rok, półtora.

konstruktywny pomysł, prawda?
drugi to jak konrad - pozybycie się bryczki, bo naprawdę, nikt ci nie kupi w prezencie miejsca dla niej
trzeci to kupno mieszkania już z garażem, sprzedaż tego na kazury. możesz w mniejszym metrażu i na garaż starczy.
i nie pisz wasze cele komunikacyjne skoro sam masz samochód.
my oczekujemy tylko dróg, ty jeszcze garażu "naziemnie i za darmo" a cała ulica oplakatowana ofertą garażową, ostatnio jechałam to wiem. 10:31, 23.11.2018


nie chce mi się logonie chce mi się logo

3 2

@volta2 nasze parkingi powstały za nasze pieniążki. Remonty i inne techniczne detale za naszą kaskę. Wieczyste użytkowanie &co opłacane z naszej kasy. W styczniu grunt pod nimi stanie się NASZĄ WŁASNOŚCIĄ! Nic ci do "naszych parkingów". Zapłaciliśmy za nie i płacimy wszystkie koszty utrzymania - tak samo jak ty. Jedyna różnica, to brak przypisania konkretnego miejsca postojowego, konkretnemu właścicielowi. A miejsca na kolejny parking wielopoziomowy nie ma, bo musielibyśmy stracić tereny zieleni - za które również płacimy i tobie też absolutnie nic do tego! :-) 12:58, 23.11.2018


Mieszkaniec Enklawy Mieszkaniec Enklawy

6 1

@volta2 Stary.... Szanujmy się. Piszesz w większości o rzeczach oczywistych. Ja Ci nie wytykam, ile i komu płacisz. That's your business... Jak Ty z kolei wymyśliłeś, że mi się dorzucasz do infrastruktury mojego osiedla??? No nie pojmuję! Nie wciskaj mi z kolei słów, których nie napisałem. Ja nie oczekuję budowy garażu "za darmo". Oczekuję za to od Ciebie szanowania mienia Osiedla (wkrótce własności). Chodzi tylko i wyłącznie o szanowanie siebie nawzajem. I na koniec mój ulubiony argument o tym, że jak nie pasuje, to wynocha (trochę przerysowując). Litości! Nie widzisz, że to działa w obie strony? Jeśli już, to wyprowadzę się przez wzgląd na ludzką nieżyczliwość, która tu panuje. Poszczuł nas na siebie nieudolny włodarz, a tak mało osób to dostrzega. 15:23, 23.11.2018


volta2volta2

0 2

nie chce ci się logować
naprawdę, macie tam parkingi? no to gratuluję wyobraźni, raz tam byłam i więcej się nie wybieram, ale wydawało mi się, że tam gdzie parkowałam to jakieś ubite klepisko było, które tak macie, że już go nie ma, bo kopary tam stoją i tunel dłubią.

trzymaj ty się faktów
16:47, 23.11.2018


issaaissaa

1 4

drogi mieszkańcu! stawianie parkingów "poziomych", zajmujacych tak duży teren, jest czystym marnotrawstwem. I jakos te same władze nie miały żadnych skrupułów, żeby częściowo zlikwidować (a chciano całkowicie) podobnie duze parkingi przy ulicy Rosoła, obok obecnie trwającej przebudowy - na Kabatach, jak najbardziej (wiec nie widze powodu złośliwego wyzywania sie na "mądralach" z Kabat).
Zamiast tego warto wybudować parkingi pionowe (w budynkach), zajmujace zdecydowanie mniej miejsca i mogące pomieścic o wiele wiecej samochodow.
Zamiast budowac durnowate ławeczki, czy progi na scieżkach rowerowych, z budżetu partycypacyjnego, może warto wybudować własnie takie parkingi? lub z zasobów spółdzielni? 18:41, 23.11.2018


nie chce mi się logonie chce mi się logo

3 0

@volta2 jak lecisz przy Kazurce, to wszystko co "cywilizowane," asfaltem wylane, od bazy Astaldi, po miejsce kultu - TO NASZE! :-) A jak sie te parkingi loverkom podobajo! Na loverkove imprezki pod Kazurkę blachosmrodami walo! Jak do siebie! 21:36, 23.11.2018


nie chce mi się logonie chce mi się logo

2 0

@issaa parkingi przy Rosoła, o których piszesz, pechowo znajdowały się na terenie przeznaczonym pod inwestycję, czyli modernizację ulicy Rosoła. Mieszkańcom Kazury, również odebrano ogromny teren, na którym parkowało około 500 aut, z powodu budowy POW. 21:43, 23.11.2018


0%