REKLAMAA1_FortSłużew-15-04----30-04-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Kierowcy łamią przepisy i skręcają z pasa na wprost, bo tracą cierpliwość

    Kierowcy łamią przepisy i skręcają z pasa na wprost, bo tracą cierpliwość (AŁ)

    REKLAMA

    Kierowcy trąbią, machają rękami i obrzucają się niecenzuralnymi słowami - tak wyglądają poranki na skrzyżowaniu ulic Belgradzkiej i Stryjeńskich. Wszystko przez jeden zakorkowany pas do skrętu w prawo, podczas gdy na wprost, gdzie prawie nikt nie jedzie, prowadzą aż dwa pasy. - Czy można to zmienić i zwiększyć przepustowość tego miejsca? - pytają kierowcy. Urzędnicy czekają na wnioski mieszkańców. 

    Skrzyżowanie ulic Belgradzkiej i Stryjeńskich jest jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc na Ursynowie. Szczególnie rano, jadąc w kierunku centrum, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Wielu kierowców ją traci i nagminnie łamie przepisy.

    - Pchają się ze środkowego pasa, wciskają na siłę. Policja miałaby tu żniwa, gdyby się przyczaili i robili zdjęcia. Strasznie mnie to denerwuje, ale trzeba też spojrzeć na to z innej strony. Gdyby tak się nie działo i wszyscy jechali tak, jak pokazują strzałki, to kolejka do skrętu w prawo zaczynałaby się chyba na Rosoła - mówi pan Ireneusz. 

    Jadąc ul. Belgradzką w kierunku Stryjeńskich kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy: po jednym do skrętu w lewo i prawo, ale aż dwa służą do jazdy na wprost - środkowy oraz prawy wspólny ze skrętem. Taka organizacja ruchu została wprowadzona po przedłużeniu ul. Belgradzkiej, by można nią było dojechać tylko do ośrodka wsparcia dla niepełnosprawnych i... nigdzie więcej.

    Ruch w kierunku ośrodka jest minimalny, w przeciwieństwie do tego w kierunku centrum.

    Nakaz jazdy prosto jest idiotyczny i powoduje zbędny korek rano.  Zostaje albo łamać przepisy jak większość kierowców rano, albo to zmienić.

    - napisała do nas pani Ewa.

    Powrót zielonej strzałki

    Rozwiązanie, które dziś obowiązuje zostało zaprojektowane przez inżynierów ruchu drogowego ze stołecznego Biura Mobilności i Transportu. W tym punkcie Ursynowa przecinają się dwie ulice, są cztery przejścia dla pieszych i ścieżka rowerowa wokół skrzyżowania. To również miejsce, gdzie mieszkańcy ul. Kazury mają możliwość zawrócenia w kierunku centrum. I to właśnie ten manewr miał przesądzić o takiej, a nie innej organizacji ruchu.

    - Jeśli byśmy umożliwili kierowcom skręt ze środkowego pasa w prawo, musielibyśmy całkowicie przeprogramować sygnalizację w tym miejscu. Przede wszystkim wiązałoby się to ze znacznym skróceniem pieszym czasu na przejście przez ulicę. Kierowcy nie zyskali by zaś na tym wiele. „Zielone” dla skrętu mogłoby świecić się szacunkowo maksymalnie przez 10 sekund. W rezultacie byłyby dwa pasy, ale krótszy czas przejazdu i nic by to nie dało - mówi wprost Tomasz Demiańczuk z biura prasowego urzędu miasta - mówi wprost Tomasz Demiańczuk z biura prasowego urzędu miasta.

    Kierowcy postulowali od dawna inne rozwiązanie, które kiedyś obowiązywało na tym skrzyżowaniu. Powrót zielonej strzałki umożliwiającej warunkowy skręt w prawo, która zniknęła, gdy na skrzyżowaniu pojawiła się ścieżka rowerowa. I chociaż taką organizację ruchu jaka jest teraz, narzuca rozporządzenie ministra infrastruktury, są od tego odstępstwa.

    - Na wniosek mieszkańców można wprowadzić warunkowy skręt w prawo. Wniosek skierować należy do urzędu dzielnicy, potem trafi on do nas. Jeśli będzie uzasadniony zostaną wprowadzone zmiany - mówi Tomasz Demiańczuk.

    Kierowcom denerwującym się na korek w ul. Stryjeńskich nie pozostaje więc nic innego jak tylko naciskać na urząd dzielnicy.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 61

    • 13
      BARDZO PRZYDATNY
    • 3
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 18
      WKURZONY
    • 21
      BRAK SŁÓW

    37Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Janusz 37 9 dni temuocena: 100% 

      Dlaczego w pierwszej kolejności nie robi się sklepienia tunelu w przedłużeniu ulicy Braci Wagów i Lanciego aby szybciej oddać ulice do ruchu. Karygodny błąd budowniczych tunelu oraz ratusza dlaczego tego nie wymusił na wykonawcy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 36 11 dni temuocena: 88% 

      "~Chwwd ....... Inżynierów ruchu drogowego ze stołecznego Biura Mobilności i Transportu należałoby wysłać wagonami bydlęcymi na Syberię żeby tam tworzyli organizację ruchu.........." Może tego by nie zpierdoliwli!

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Drogowiec 35 13 dni temuocena: 100% 

      Budowniczowie tunelu grzebią się z robotą. Pomimo sprzyjającej pogody (praktycznie zupełny brak zimy) prace wykonywane są ślamazarnie. Często snują się tylko nieliczni robotnicy, sprzętu też widać niewiele. Czy inwestor zawarował sobie prawo do kar umownych za opóźnienia, czy będzie jak zwykle: pięć kolejnych terminów ukończenia i dziesięć aneksów do kontraktu?

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pika L. 34 13 dni temuocena: 33% 

      Jeszcze jedno: prowizoryczne rondo na skrzyżowaniu Płaskowickiej i Dereniowej. Przerobienie go na skrzyżowanie ze światłami usprawniłoby ruch w obydwie strony. Obwodnica górki Kazurki wcześniej czy później powstanie. Uwaga generalna: mam wrażenie, że miasto uległo dyktaturze budowniczych tunelu i wszystkie zmiany są projektowane pod kątem ich, a nie mieszkańców wygody (jak zwykle).

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chwwd 33 13 dni temuocena: 90% 

      Inżynierów ruchu drogowego ze stołecznego Biura Mobilności i Transportu należałoby wysłać wagonami bydlęcymi na Syberię żeby tam tworzyli organizację ruchu.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Flagellant 32 13 dni temuocena: 89% 

      A może coś prostszego: wieloosobowe dyby przy feralnym skrzyżowaniu i stojak z batami?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wrc 31 14 dni temuocena: 45% 

      Problemy kierowców.... Proponuję metrem .

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~propozycja 30 15 dni temuocena: 20% 

      A jakby zamiast trzech pasów zrobić dwa. Jeden w prawo, a drugi prosto i w lewo?

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 29 15 dni temuocena: 67% 

      To jest Pikuś. Dlaczego nikt nie napisal o kierowcach jeżdżących przez pasy po chodniku przed kościołem. Nagiminnie to robi kierowca granatowej Toyoty Avensis kombi WI... i czarnego chervoleta kombi WN... . jeżdżenie po pasach ludziom po piętach to standard rano ok. 8.30.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~A 28 15 dni temuocena: 60% 

      A gdzie policja lub straż miejska?

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 12 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zaniepokojony 27 15 dni temuocena: 50% 

      Ja pisałem .

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MC 26 15 dni temuocena: 79% 

      Jedzie się środkowym pasem do ośrodka, przy nim zawraca, a następnie skręca w lewo w Stryjeńskich... Szybciej, legalnie a i nowo zbudowana droga wykorzystana.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~konstytucja 25 14 dni temuocena: 75% 

      Dokładnie! Stoi sie max 1 zmiane świateł.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~stary z Natolina 24 15 dni temuocena: 88% 

      może idiota (ktoś tu tak pisze) to za mocne słowo (choć często je powtarzam stojąc na tym skrzyżowaniu i to nie koniecznie rano), po prostu ten facet nie mieszka na Natolinie czy Kabatach i mu zwisa czy jest tam korek czy nie. Chyba jeszcze nikogo nie wywalili z roboty bo przez głupotę w którymś miejscu w Warszawie są korki. Często stoję i stoję na Belgradzkiej chcąc skręcić w kierunku Płaskowickiej i to w ciągu dnia. Skręcić nie można mimo że nic nie jedzie i jest dodatkowy pas "włączający". Za to gdy pokaże się zielone światło to kierowcy skręcający "wpadają" na przechodzącą młodzież i idących bardzo powoli z pobliskiej przychodni seniorów. Więc czasami zdążą skręcić 2-4 samochody i dalej kicha! Ten cwaniak od organizacji ruchu powinien przez miesiąc, za karę czyli eksperymentalnie przejeżdżać tam tędy w godzinach szczytu. To że natychmiast staje się w kolejnym korku z powodu budowy tunelu to już inna sprawa. A swoją drogą czekam z utęsknieniem na przepisy o jeździe na suwak.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wrc 23 12 dni temuocena: 25% 

      Użyj może roweru? Będzie szybciej

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 2 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ pedalarz 22 5 dni temuocena: 100% 

      Czego, czego? Jesteśmy z powrotem w XIX w.?

      Edytowany: 5 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~halny 21 15 dni temuocena: 62% 

      Trzeba przedłużyć Belgradzką do Pileckiego i wtedy pas do jazdy na wprost nabierze znaczenia.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~janusz 20 15 dni temuocena: 43% 

      To dlaczego tego nie można zrobić?

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 6 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 19 15 dni temuocena: 48% 

      Łapy precz od przedpola Lasu Kabackiego. Może jeszcze chcesz autostradę przez las??? Stój w korku,albo przesiądź się w dobrze rozwiniętą komunikację miejską.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 24 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wyżyny 18 15 dni temuocena: 68% 

      Dlaczego? W starych planach Kazurka była jedynie skladowiskiem gruzu z metra i nie bylo problemu puścić przez nią drogę .

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 23 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 17 15 dni temuocena: 61% 

      ~pol, przedpola??? chyba twojego mózgu...gdzie Belgradzka/Pileckiego a gdzie las.. Jakos "przedpole" nie przeszkadzało zbudowac całego osiedla na Kabatach, tuż przy lesie (na "przedpolu") i nadal rozbudowywanego w kierunku lasu. Oraz stacji metra, ktora mieści sie TU Z przy lesie, z całą swoja '"niedogodnoscią" dlka funkcjonowania tegoz. Ja nawet jestem w stanie zrozumieć kogoś, kto ma na "przedpolu" darmowe pole na spacery dla psa, czy tam grilla (widziałam widziałam...) ale interes czyjegoś psa oraz kilkunastu grillowych mieszkańców to nic, na przeciw setek innych mieszkańców, usiłujacych wydostać sie z Kabat do szkół, żłopbkow i pracy. No...mimo wszystko (czyli mimo wygody twojego tyłeczka) Szczególnie w czasie budowy POW - bo głównie o tym tu mówimy. Przed tym "faktem" nikt nie narzekał na przepustowośc ulic. Czyli, kiedy POW powstanie to wszystko może wrócic do stanu wcześniejszego, czyli do grillowania na "przedpolu".

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 19 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaro 16 13 dni temuocena: 38% 

      Rozumiem interes Kabat. W kontrze jest interes mieszkańców Osiedla Kazury. Teraz cała kwestia rozbija się o to, czyj interes jest.... słuszniejszy. To pole do merytorycznej dyskusji, popartej analizą przepustowości ulic, ekonomiczną itp. Nie trzeba naprawdę na siłę udowadniać, że druga strona jest (wybierz dowolne). Bo spieramy się o konkretne rozwiązanie, a nie o to, kto jest: głupszy, leniwszy, wygodniejszy... A ta konkretna inwestycja nie powstanie przed oddaniem POW, więc ja osobiście z gruntu ją skreślam. Najpierw obwodnica, potem analizy i decyzja o układzie drogowym.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~log 15 15 dni temuocena: 38% 

      Piszecie tak , jakby strzałka z Belgradzkiej upłynniła ruch -nie upłynni, ponieważ Stryjeńskich od Belgradzkiej do Płaskowickiej to jeden korek. Z pustego to i Salomon nie naleje

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 14 15 dni temuocena: 89% 

      ta strzaka zmieni bardzo wiele

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 17 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dzik 13 15 dni temuocena: 56% 

      Czekać nie narzekać! Wyjeżdzać wcześniej ewentualnie Metro lub się przeprowadzić!

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszkanka natolina 12 15 dni temuocena: 75% 

      Zrobili ścieżkę rowerową wokół skrzyżowania, strzałka zniknęła - na tym przejściu ruch rowerowy jest minimalny ponieważ nie ma tam dróg rowerowych. To jest głupota do kwadratu, pokaż bezmyślności projektujących.

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 11 15 dni temuocena: 67% 

      strzałka zniknęła nie przez rowery tylko dlatego, że jest strzałka pozwalająca na zawracanie w ramach Stryjeńskiego.

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 12 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kondi 10 15 dni temuocena: 66% 

      Połączenie Belgradzkiej z Pileckiego rozwiązałoby ten problem, jak i wiele innych.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 9 15 dni temuocena: 33% 

      Propaganda, Przeniósłby problem na także zakorkowane już rano skrzyżowanie Pileckiego z Płaskowicką ale na pewno rozwiązałby wiele innych faktycznie - problem istnienia zielonej enklawy Parku Cichociemnych i wokół Kazury i lasu dla deweloperów, mozna by zabudować to wreszcie :)

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 11 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 8 15 dni temuocena: 47% 

      może jeszcze Las Kabacki przerobić na parking?????

      Edytowany: 15 dni temu

      oceń komentarz 15 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jeloł 7 15 dni temuocena: 84% 

      Oj tam, oj tam. Po prostu niedoceniamy kunsztu i wizjonerstwa szefa ZDM Puchala i jego ekipy rowerkowców która zdm obsadziła Ich działanie jest celowe - ma zohydzić wam jazdę autem, żebyście się przesiedli na łowełki i do zbiorkomu. Oczywiście wszystko dobrowolnie, nic na siłę:D

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~URSYNOWIANIN 6 15 dni temuocena: 87% 

      Mieszkam w bardzo bliskim sąsiedztwie od 16 lat i często jeżdżę przez to skrzyżowanie - masakra!!!!! Konieczny powrót zielonej strzałki do skrętu z Belgradzkiej w Stryjeńskich. Jak zwykle dobrze funkcjonujące skrzyżowanie poprawili...na gorsze! Projektujący skrzyżowanie zapomnieli o tysiącach samochodów z Wilanowa, Konstancina i okolic którzy po oddaniu łącznika Wilanów- Ursynów najnormalniej zakorkowali Ursynów (porobiono wjazdy na Ursynów ale przez budowę obwodnicy zamknięto kilka ulic wyjazdowych, przez co Kabaty i Natolin są zakorkowane!!!). Rozumiem przepisy o ruchu drogowym, ale powinno się je dostosować do specyficznej sytuacji panującej obecnie w tej konkretnej części Ursynowa - od sztywnych przepisów są odstępstwa. PISZMY DO WŁODARZY O ZMIANY NA TYM SKRZYŻOWANIU!!!!

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Belzik 5 15 dni temuocena: 63% 

      Jakiś idiota zaprojektował brak strzałki w prawo która była tam od zawsze. Więc nic dziwnego... Sam skręcam tam bez strzałki bo inaczej korek jest do KENu :)

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Skarbek z gór 4 15 dni temuocena: 75% 

      Cala Warszawa (i nie tylko) łamie przepisy. Przez zła organizację ruchu, a przede wszystkim przez nieudolnych projektantów. Przykład: nigdy nie było świateł przy Berensona, teraz przebudowa i nie wiedzieć czemu postawili światła. Z zaparkowanej Berensona stoi się w korku, a z Kątów Grodziskich nic nie jedzie, nikt jeszcze nie wpadł, że proporcja jes 1: 100, światła po równo. Tylko po co w ogóle światła, jakby celowo chcieli upieprzyc ludzi, którzy mieszkają w zamkniętym, niemal bez wyjazdowym getcie. To tylko jeden przykład.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Okoń 3 15 dni temuocena: 83% 

      Już dawno mówiłem że projektanci dróg to totalni de. Bile. Do zepsucia nie potrzebują niczyjej zachęty ale żeby coś naprawić to pisz podania wnioski itp.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ares 2 15 dni temuocena: 88% 

      specjalność warszawskich inżynierów ruchu czyli projektowanie rozwiązań które niczego nie rozwiązują

      Edytowany: 15 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2549 sekundy
    REKLAMAA2-GOODBIKE-11-04----10-05-2019