Zamknij

Kłobucka już po przebudowie. Jak wygląda? ZOBACZ

13:06, 04.01.2023 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 11:11, 19.01.2023
Skomentuj ZDM ZDM

Koniec pierwszej części przebudowy ulicy Kłobuckiej. Piesi i rowerzyści dostali azyl na przejściu oraz szeroki ciąg pieszo-rowerowy po stronie muru Wyścigów, a kierowcom zwężono jezdnię i zabrano część miejsc parkingowych. Drogowcy zapowiadają ciąg dalszy przebudowy.

Zarząd Dróg Miejskich pochwalił się zakończoną przebudową pierwszego fragmentu ulicy Kłobuckiej. Sfinansował ją deweloper - spółka GF Ramba - bo zgodnie z ustawą do drogach publicznych ma taki obowiązek, jeśli jego inwestycje w okolicy spowodują zwiększenie ruchu.

Korzystniej dla pieszych i rowerzystów

Na tę przebudowę czekali przede wszystkim piesi i rowerzyści. Przejście na wysokości Kłobuckiej 18 było bardzo niebezpieczne. Dziś ulica na odcinku od ronda Stamma do zebry została przewężona - zmieniono oś jezdni, a kierowcom zabrano lewoskręt. Na przejściu znalazł się azyl dla poprawy bezpieczeństwa.

W trakcie audytu nieosygnalizowanych przejść dla pieszych otrzymała notę 0 w skali od 0 do 5. Audytorzy zwrócili uwagę na przekrój ulicy, składający się w tym miejscu z 3 pasów, w tym lewoskrętu. Jedną z rekomendacji było uspokojenie ruchu kołowego w obszarze przejścia np. poprzez budowę świateł. Jednak ze względu na to, że świateł nie stosuje się w pobliżu rond, by nie zakłócały płynności ruchu, bezpieczeństwo poprawił właśnie azyl.

- poinformował warszawski ZDM.

Największą korzyścią jest jednak nowy ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż muru Wyścigów, po południowej stronie Kłobuckiej. Wcześniej był tam bardzo wąski chodnik, którym strach było iść. Około 90 m przed rondem, na zakręcie za przejściem dla pieszych, ciąg pieszo-rowerowy przekształcił się w drogę dla rowerów. Droga dołącza się do ronda jako jego piąty wlot.

Utrzymano wyjazd w obie strony

Zadowoleni mogą być także sąsiedzi z osiedli przy Kłobuckiej 23 i 25. Pierwotnie miasto planowało wprowadzić przy ich wyjazdach nakaz skrętu w prawo. Tyle że zdecydowana większość mieszkańców jeździ zazwyczaj w stronę centrum. Zawrócić natomiast w prosty sposób na Kłobuckiej się nie da. Zwłaszcza w godzinach szczytu. Ostatecznie miasto przemyślało swoją decyzję i wyjazd jest możliwy w obie strony. Inaczej jest za to z wjazdem - możliwy jest tylko od strony ronda, co jest do zaakceptowania.

Będą kolejne zmiany na Kłobuckiej

Na ul. Kłobuckiej zmian będzie więcej. Wprowadzą je także inni deweloperzy, którzy po sąsiedzku budują lub będą budować obiekty mieszkalne z częściami handlowo-usługowymi.

W ostatnich miesiącach umowy podpisaliśmy ze spółkami OAK P2 i RD Investment (przebudowa ulicy na odcinku od Potoku Służewieckiego do ul. H. Koprowskiego), HI Kłobucka i HI Projekt (remont chodnika na fragmencie między budynkami Kłobucka 21B i Kłobucka 23) oraz NP 10 (przebudowa ulicy od ul. Koprowskiego do ul. Złoty Potok – m.in. wymiana nawierzchni jezdni, budowa i remont chodnika, budowa drogi dla rowerów).

- informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

Realizacja tych inwestycji zależy od harmonogramu prac deweloperów i jest przewidziana w latach 2023-25.

[ZT]21214[/ZT]

[ZT]20610[/ZT]

[ZT]20793[/ZT]

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

dr22dr22

8 3

Wreszcie normalny chodnik i droga dla rowerów. 16:46, 04.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

cikcik

7 4

Kolejna potrzebna inwestycja. Kolejne zachęty do podróży rowerowych. Idziemy wzorem Paryża, który ma być miastem 15 minutowym. Oby tak dalej. 07:41, 05.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ursyn123Ursyn123

7 2

Muszę przyznać, że tam nie byłem ale na zdjęciach wyjazd drogi rowerowej na rondo przy Bokserskiej wygląda patologicznie. Obawiam się, że ani kierowcy ani rowerzyści nie poradzą sobie z taką dziwną organizacją ruchu. 09:51, 05.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZiutaZiuta

3 3

Jest super naprawdę się cieszymy, ale po co drogowcy postawili słupki przy ulicy, skoro po drugiej stronie mamy szeroki chodnik i ścieżkę rowerową. Większość samochodów, które parkowały przy ulicy teraz wjeżdżają nam w osiedla i zajmują miejsca parkingowe dla mieszkańców. Może teraz trzeba pomyśleć o miejscach parkingowych! 18:50, 05.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

obserwator obserwator

3 2

Miasto stawia na ekologiczne formy transportu czyli komunikację publiczna, rowery i podróże piesze. 23:03, 05.01.2023


bospapierosbospapieros

2 0

od powstania sciezki rowerowej i chodnika nikt nie sprzatał. walajace smieci i piach. 10:10, 06.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%