REKLAMAA1-AUCHAN-01-07----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (AŁ)

    Powrót z wakacji może być dla kierowców niemiłym zaskoczeniem.  We wrześniu nie będzie już możliwości objazdu korka na ul. Stryjeńskich przez osiedle Kazury. Stanęły już cztery szlabany, które niebawem zatarasują drogę nieproszonym gościom. Mieszkańcy obawiają się jednak, że szlabany niewiele dadzą, bo stanęły z złych miejscach. Spółdzielnia nie widzi powodów do obaw. 

    Za kilkanaście dni zniknie z mapy Ursynowa skrót, którym wielu kierowców omijało zakorkowane w godzinach szczytu skrzyżowanie ulic Stryjeńskich i Płaskowickiej. Przy ul. Kazury stoją już szlabany, któtre zablokują kłopotliwy dla mieszkańców tranzyt. Spółdzielnia "Wyżyny" zainwestowała w system z monitoringiem, ochroną i kartami umożliwiającymi przejazd. Zacznie on działać po wakacjach. 

    - Nareszcie udało się doprowadzić do końca sprawę, o którą mieszkańcy tak długo walczyli. Uważam, ze szlabany stoją w takim miejscu, że rzeczywiście zablokują uciążliwy dla nas tranzyt - cieszy się Anna Szcześniak, mieszkanka Kazury, jedna z walczących o ograniczenie przejazdu przez osiedle. 

    Przy każdym szlabanie zainstalowano interkom, przez który będzie się można porozumieć z ochroną. Spółdzienia zapewnia, że nie będzie problemu z wpuszczeniem taksówki, dowozu zakupów czy gości, którzy przyjadą w odwiedziny. Ochrona będzie miała podgląd na wjeżdżających.

    "To dziurawy system"

    Zablokowanie tranzytu przez osiedlowe uliczki chcieli mieszkańcy. Na początku stycznia spółdzielnia"Wyżyny" ogłosiła w tej sprawie referendum. Z prawie 3 tys. członków wzięło w nim udział jedynie ponad sześćset. Ale to wystarczyło, by zarząd zdecydował się na najdroższe rozwiązanie czyli postawienie szlabanów w czterech miejscach: przy Kazury 2a, 2e oraz Pileckiego 112 i 110. 

    Na osiedlu nie ma jednak entuzjazmu dla szlabanowego rozwiązania. Zdaniem niektórych mieszkańców brakuje bowiem zapory między blokami przy Kazury 6 i 8, na drodze, którą można dojechać do budowanego właśnie miejskiego żłobka. Teraz stoi tam znak zakazu wjazdu.

    - Brak szlabanu w tym miejscu to jak zachęta do wjazdu, a jeszcze jak otworzą żłobek, to nikt nie będzie patrzył czy tam jakiś znak stoi, tylko będzie wjeżdżał. To dziura w systemie - mówi pan Antoni.

    Teren ten nie należy jednak do "Wyżyn" - jest w użytkowaniu wieczystym dzielnicy, która musi zapewnić członkom spółdzielni służebność przejazdu.

    - Jeśli postawimy tam szlaban może być on zaskarżony przez mieszkańców. Jeśli członkowie spółdzielni zgodzą się na oddanie części swoich praw do tego terenu, to możemy o tym rozmawiać. Dopóki tak się nie stanie, w tym miejscu nadal ma obowiazywać zakazu wjazdu kontrolowany przez policję i straż miejską - mówi burmistrz Robert Kempa. 

    Skrót pozostanie otwarty "dla swoich"

    Mieszkańców Kazury niepokoi też to, że karty umożliwiające przejazd osiedlowymi uliczkami dostaną wszyscy członkowie spółdzielni "Wyżyny". A to może oznaczać, że pożegnanie z tranzytem będzie iluzoryczne.

    - To są tysiące ludzi, którzy mieszkają np. przy ul. Meander, Małej Łąki czy Żabińskiego. Oni wszyscy będą mieli prawo przejechać przez nasze osiedle, dlatego myślę, że nie odczujemy żadnej ulgi. Będzie tranzyt taki sam jaki był - mówi Kinga Cierpicka-Bień z bloku przy Kazury 6. 

    Spółdzielnia tłumaczy, że to bezpodstawne obawy, bo zrobiła badania, z których wynika, że około 80 procent  wszystkich samochodów przejeżdżających przez osiedle Kazury nie należy do członków spółdzielni.

    - Nawet więcej - nie są nawet z Ursynowa czy Warszawy. Z kolei nie możemy dzielić naszych członków, bo teren spółdzielni jest wspólny i wszyscy mają te same prawa, więc nie możemy wykluczać części mieszkańców - mówi Andrzej Grad, członek zarządu spółdzielni "Wyżyny".

    Spółdzielnia nie chce zdradzić jaki jest koszt całej instalacji i jego utrzymania, zapewnia jednak, że nie zwiększy on  stawek czynszu, a mieszkańcy będą musieli zapłacić jedynie za kartę, którą będą otwierać szlabany. To prawdopodobnie kilkanaście złotych. 

    - Żałuję, że nie wystarczyło postawić znaku zakazu, tylko trzeba grodzić drogę kierowcom, którzy nie szanują innych. Na to jest tylko jedno słowo - chamstwo. A my musimy jeszcze za to płacić - kwituje zdenerwowany pan Adrian, mieszkaniec zamykanego właśnie szlabanami osiedla.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 414

    • 117
      BARDZO PRZYDATNY
    • 5
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 7
      OBOJĘTNY
    • 3
      NIEPRZYDATNY
    • 25
      WKURZONY
    • 255
      BRAK SŁÓW

    35Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~elka2 35 miesiąc temuocena: 100% 

      Wszystkie osiedla (czy ich enklawy) na Ursynowie powinny być opłotowane tak jak na nowych osiedlach. Szlaban i karta na wjazd. Będzie nowocześnie i unikniemy zostawiania aut przez przyjezdnych co przesiadają się na Ursynowie do metra czy busa.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Franciszek Maślanka 34 miesiąc temuocena: 0% 

      Kempa powien za to polecieć.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 33 2 miesiące temuocena: 0% 

      No tak, demolka układu komunikacyjnego przez dywersantów z Ratusza prowadzi do patologii. Ciekawe, czy neurobiałki "kumają" przyczyny?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wawa 32 2 miesiące temuocena: 100% 

      Patologia to jest skrot przez spokojne osiedle - kumasz czy mam drukowanymi literami?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Brawo 31 2 miesiące temuocena: 100% 

      Te wąskie lokalne uliczki nazywa Pani wygodnym skrótem ?????

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mt 30 2 miesiące temuocena: 50% 

      Ciekawe co na to osiedlowy Lewiatan do którego nie można już wygodnie dojechać samochodem? Najchętniej to ludzie by się pozamykali, mur na 3 metry i okopy...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dermerwujacy kawau 29 2 miesiące temu

      Wygodnie dojechać samochodem wygodne dojrchsy samochodem wygodne dojechać samochodem

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wawa 28 miesiąc temuocena: 100% 

      DO LEWIATANA JEST TYLKO JEDEN KROK - JEDEN JEDYNY I NIC WIECEJ

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~z Kazury 27 2 miesiące temuocena: 70% 

      Gdyby połączono Belgradzką z Pileckiego wokół Kazurki to nie musielibyśmy płacić za te szlabany, piloty, projekt i potem do końca życia co miesiąc za konserwację szlabanów. Jest jeszcze czas na protest!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~anka123 26 2 miesiące temuocena: 26% 

      Kiedy wrescie władza Ursynowa weźmie sie za lotniko ? Najwyzszy czas aby loty kierowane byly na trase wlochy bemowo , huk jest nie do zniesienia na usynowe od 5 ranio rycza samoloty do 24 !! NIE DLA SAMOLOTÓW NAD URSYNOWEM !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec 2 25 miesiąc temu

      Włochy też nie chcą tych ch...nych samolotów! !!!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hmmm 24 2 miesiące temuocena: 69% 

      Jak w dniu swira - ciągle tylko słyszę samochód- wygodne wygodne wygodne.A to nieprawda.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wygodne Wygodne wygodne 23 2 miesiące temuocena: 80% 

      Oj tak mam te same odczucia...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszkanka Natolina 22 2 miesiące temuocena: 57% 

      Dużo zdrowia i braku pożarów życzę mieszkańcom. Bo ani karetka pogotowia, ani straż pożarna na czas nie dojedzie. Ważne przecież, żeby mieszkańcy mieli spokój...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KrzysiekB 21 2 miesiące temuocena: 70% 

      Nie dobrze, nie dobrze :-/ Przejeżdżałem tam po 3-4 razy dziennie, żeby nie stać w tym chorym korku na Stryjeńskich. Na szczęście są 2 dobre informacje, dopiero od Września uruchomią te szlabany, więc na razie można spokojnie jeździć. Po drugie każdy z spółdzielni Os Wyżyny musi dostać pilota, nawet jak nie mieszka na Kazury ;-) Więc wystarczy pożyczyć od znajomych z okolicy i śmiało dalej będzie można przejeżdżać przez osiedla :-)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 85 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hmmm 20 2 miesiące temuocena: 63% 

      Chory korek tworzysz i ty

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mw 19 2 miesiące temuocena: 98% 

      A kiedy połączą Belgradzką z Pileckiego, żeby można było objechać osiedle Kazury?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 123 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 18 2 miesiące temu

      Nigdy, bo to ułatwiłoby życie mieszkańcom. Dywersanci z Ratusza nie dopuszczą do tego. Nigdy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Max 17 2 miesiące temuocena: 67% 

      niebawem będą ustawki pomiędzy osiedlami typu getto, które są zamykane szlabanami. Ursynów wyzwie Tarchomin a Wola Białołękę (na przykład). Każdy porusza się po stolicy i gdzieś ma znajomych. Trzeba będzie zostawiać samochód w Górze Kalwarii by wpaść do cioci na imieniny np. na Ursynowie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 142 69 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rafcio 16 2 miesiące temuocena: 99% 

      ja się szykuję na Służewiec. Jestem ze Zgorzelca - ale Matka chrzestna mieszka w wawce. To co mam nie odwiedzić? samochód zostawić w okolicach Zielonej Góry? czy Płocka?? - dylemat mam.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 183 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~odzawsze 15 2 miesiące temuocena: 38% 

      Kiedy wreszcie Spółdzielnia zlituje się nad mieszkańcami Gutta 1,2,6 i postawi szlaban przy byłej piekarni ??? Studenci rok w rok całymi dniami zajmują miejsca parkingowe mieszkańców :((((( zero wygody, a czynsz z miesiąca na miesiąc idzie górę ... jak nie woda, to teraz opłaty za grunt, które drastycznie podniosły opłaty :(((((( kto to będzie płacił ????

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 79 131 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazurek 14 2 miesiące temuocena: 38% 

      Zakładanie szlabanów na wjazdach w osiedla jest coraz powszechniejsze.Powoduje to ograniczenie ruchu samochodowego, możliwość swobodnego parkowania dla mieszkańców, a najważniesze zwiększa bezpieczeństwo pieszych.Jednak jak Pani pewnie zauważyła/na naszym przykładzie/nie jest to dla wszystkich zrozumiałe.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 80 131 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 13 2 miesiące temuocena: 0% 

      zlikwidować studentów.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazurek 12 2 miesiące temuocena: 37% 

      Są wakacje, ruch na Stryjeńskich też wakacyjny,zapominamy co działo się na osiedlu przez ostatnie lata. SUPER , że początek roku szkolnego i uruchomienie szlabanów zwiększających bezpieczeńsywo zbiegło się w czasie. Nareszcie będzie normalniej.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 85 146 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Olo 11 2 miesiące temuocena: 3% 

      Zgodnie z mapą (planem osiedla) wystarczyłyby 3-4 szlabany W ŚRODKU osiedla, otwierane zwykłą kartą zbliżeniową. Z tego co czytałem, do otwierania mają służyć jakieś "karty dalekiego zasięgu" (Tagi?). Sądzę, że będą to karty aktywne GSM (GPRS) które swobodnie mogą posłużyć do śledzenia pojazdu (tak ja nawigacja w smartfonie) co znacząco obniży "koszty" ....... dla spółdzielni. Ciekawe również, czy szybko pojawi się aplikacja (dostępna dla przyjaciół królika) na smartfon, do otwierania szlabanu.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 211 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rer 10 2 miesiące temuocena: 37% 

      Niestety ale czasami to jedyny sposób na nieuprawnione wjazdy, znaki nie pomagają identyfikatory też, mieszkam niedaleko stadionu w Gdańsku. W trakcie meczu Polska - Czechy było okropnie, a i poza meczami czasami trudno było o miejsce na parkingu. Teraz cisza, spokój są miejsca, a koszty ?? no cóż czasami wygoda i spokój kosztuje

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 86 145 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Natolin 9 2 miesiące temuocena: 39% 

      I bardzo dobrze. Uliczki osiedlowe nie są do ruchu tranzytowego !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 96 151 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 8 2 miesiące temu

      Ja bym murki wybudował aby mysz nie przemknęła się.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ikiv 7 2 miesiące temuocena: 39% 

      Za korzystanie z cudzej własności należy płacić.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 92 143 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 6 2 miesiące temuocena: 33% 

      A gdyby na Stryjenskich powstały jednak pasy rowerowe, to rowerem by można było śmigać i część osób zostawiła by samochody pod domem. Ale jeszcze 1,5 roku, skończy się budowa POW, pasy rowerowe powstaną i korki się zmniejszą.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 83 171 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 5 2 miesiące temu

      i buspasy też. POW zwiększy korki bo nowa organizacja ruchu, z pewnością, utrudni wyjazd z Kabat. Tak jak teraz POW terroryzuje mieszkańców. Zmieni się niewiele.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adam12 4 2 miesiące temuocena: 65% 

      Spółdzielnia nie poda kosztów, bo to w sumie ponad 100 tys złotych rocznie, a pieniądze pochodzą ze wspólnego funduszu remontowego - czyli już zapłaciliśmy za szlabany pieniędzmi, które mogłyby pójść na remonty. Mam nadzieję, że mieszkańcy wyciągną konsekwencje podczas następnego Walnego Zgromadzenia.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 167 89 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Brr 3 2 miesiące temuocena: 65% 

      Sama prawda. Miesięczny datek na konserwację szlabanów a jednorazowo kupa szmalu za piloty ( przebitka na sztuce 150% ). I do kieszeni, i do kieszeni - do jednej zaglądać, do drugiej pchać.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 159 86 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nat 2 2 miesiące temuocena: 65% 

      Zabierają kase z funduszu remontowego. Powinni płacić ci którzy wpadli na ten durny pomysł.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 162 87 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xzx 1 2 miesiące temuocena: 65% 

      Ciekawe o ile wzrośnie oplataza czynsz, trzeba przecież z czegoś utrzymać konserwację szlabanów i pracę ochrony.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 160 87 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2736 sekundy
    REKLAMAA2-LiveHealthy-06-11----06-12.2019