Zamknij

Kolejny protest kobiet na Ursynowie. Pod kościołem modlitwy i "ochrona" FOTO

14:10, 28.10.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 18:58, 28.10.2020
Skomentuj SK SK

O 11:00 sprzed ursynowskiego ratusza wyruszył kolejny "Spacr dla kobiet". Ponad tysiąc osób przeszło ulicami dzielnicy. Przed kościołem św. Tomasza Apostoła pojawili się "obrońcy świątyni". Tłum krzyczał do nich: "Chodźcie z nami!".

W poniedziałek wieczorem ulicami Ursynowa przeszedł kilkutysięczny marsz wkurzonych kobiet. Dziś w dniu, gdy wiele z nich - w akcie sprzeciwu - nie pojawiło się w pracy, zorganizowano drugi "Spacer dla kobiet", zwołany w mediach społeczniościowych.

- Nie zgadzam się z wyrokiem TK, ani z obecnie rządzącymi. A Jarosław Kaczyński wzywający do obrony kościołów jest cyniczny. Nie pierwszy raz pokazał cynizm - mówi nam Asia, tuż przed rozpoczęciem marszu.

- Chcemy mieć wybór, chcemy mieć świadomość, że to my możemy decydować o życiu, które my przeżyjemy. Zwłaszcza, że państwo w niczym nie pomaga. Mamy różne poglądy, ale jaką każda z nas podejmie decyzję, to jej sprawa - mówi Marta, inna uczestniczka spaceru.

Przed ratuszem pojawiło się mnóstwo młodych kobiet i wspierających je mężczyzn, były też rodziny z dziećmi, osoby starsze. Są też dziewczynki z rodzicami. Doskonale rozumieją cel protestu, mówią, że walczą o swoją przyszłość.

Na transparentach znane już chyba wszystkim hasła: "Myślę, czuję, decyduję", "Jesteśmy wolne", "Nic o mnie beze mnie". Były też ostrzejsze hasła antyrządowe: "PiS wy********j" czy "Je**ć PiS". Nie brakuje haseł humorystycznych: "Mam 6 lat i obalę Jarosława" - taki transparent niosła jedna z dziewczynek. Inny: "Koty z Ursynowa wstydzą się za żoliborskie".

Z kilkuset uczestników, którzy o 11:00 ruszyli chodnikami alei Komisji Edukacji Narodowej, z czasem zrobiło się około 1-1,5 tys. osób. Doskonale widać to było przy stacji metra Ursynów, gdzie aleja zakręca. Spacerowiczów było widać na horyzoncie, aż po stację Stokłosy.

Marsz zabezpieczany przez policję poszedł ul. Bartóka, by na Rodowicza "Anody" zająć już jezdnię dla samochodów i iść Ciszewskiego, skręcić w Pileckiego, Gandhi i wrócić do skrzyżowania z aleją KEN, gdzie zgromadzenie zostało zakończone. Wielu kierowców i przechodniów oraz mieszkańców bloków pozdrawiało protestujących. Na wysokości szpitala onkologicznego kobiety podrawiały pacjentów Onkologii i personel oraz krzyczały: "Chcemy zdrowia, nie zdrowasiek".

Spacer kobiet obserwowało kilku mężczyzn zgromadzonych przy kościele św. Tomasza Apostoła. Wczoraj prezes PiS Jarosław Kaczyński wzywał do "obrony świątyń". Przed kościół wyszedł też ksiądz, w ręku trzymał drewniany krzyż i różaniec.

- Jestem za normalnością, nie za faszyzmem. Kobieta ma prawo wyboru, ale kościół i ksiądz też mają prawa. Ja mam z tymi "baranami" chodzić? Tu nie chodzi o wolność wyboru kobiet, ale o zadymy, obalenie rządu. Idą małolaty, które kut**a na oczy nie widziały i nie wiedzą po co tu przyszły - mówi jeden z mężczyzn broniących świątyni.

- Bóg kocha wszystkich, ale kochać to znaczy wspierać tych, co idą dobrą drogą, a napominać tych co idą złą drogą - mówi ksiądz z parafii św. Tomasza Ap. w rozmowie z naszym reporterem.

Kobieta z marszu komentuje: - Czego oni się obawiali? Nie widzę potrzeby wchodzenia do kościołów i nieoddawania czci. Gdy usłyszałam wyrok TK, to jakbym została obuchem otumaniona. Czy protesty coś dadzą? Nie wiem, ale lepiej coś zrobić, niż siedzieć z boku i nie zrobić nic - mówi Aleksandra.

Na przystanku autobusowym przy kościele starszy mężczyzna wspierający sie na kulach uderzył jedną z nich starszą panią, która pozdrawiała marsz kobiet.

Marsz zakończył się kilkaset metrów dalej, przy skrzyżowaniu Gandhi i alei KEN. Uczestnicy przed godz. 13:00 zaczęli się rozchodzić.

TRANSMITOWALIŚMY DRUGI SPACER KOBIET NA NASZYM FACEBOOKU - chwilowo dostępne tylko na profilu FB po kliknięciu "Obejrzyj na Facebooku"

[ZT]15880[/ZT]

[ZT]15859[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

 jako jako

52 21

Szanowny księże proboszczu, a co to znaczy "napominać tych co idą złą drogą"??? Jaką złą drogą? Kto ustala, która droga jest zła, a która dobra?? Jak ktoś idzie drogą inną niż ksiądz, to znaczy, że idzie złą? I co?? Trzeba go napominać? A może droga księdza jest zła? Kościół ma monopol na prawdę? Biedny Galileusz. Proszę księdza, czas nawracania i krucjat już minął. W dzisiejszym świecie można mieć różne podglądy. Niestety największym problemem KK w Polsce jest to, że nadal tkwicie w średniowieczu i chcecie, żeby było po waszemu albo wcale. Wasi koledzy w Irlandii też tak chcieli i skończyło się to piękną katastrofą. Proszę ich pozdrowić przy okazji. No i zadbać, by księdza system wartości w pierwszej kolejności przestrzegali parafianie przychodzący na mszę. Na początek tylko tyle i aż tyle. 14:28, 28.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Old_BoyOld_Boy

8 0

Dla jasności. Ksiądz który się wypowiadał nie jest proboszczem w tym Kościele... 17:39, 28.10.2020


reo

Wolny WybórWolny Wybór

37 21

Rozmawiałem z księdzem proboszczem z parafi Tomasza parę miesięcy temu, kiedy składałem wniosek o apostazję. Zachowywał się raczej arogancko. Chyba zapomniał wtedy o maksymie, że Bóg kocha wszystkich. 14:34, 28.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Old_BoyOld_Boy

15 1

Nie wydaje mi się, żeby akurat obecny proboszcz św. Tomasza był osobą arogancką. Znam go trochę i jest człowiekiem mądrym i rozsądnym, raczej nie zmusza nikogo do bycia w Kościele. 17:37, 28.10.2020


nick_zniknick_znik

0 1

No ale widziałeś rozmowę przedmówcy z ww. panem z parafii? Bo jak nie to uzasadnij swoje enuncjacje 12:39, 02.11.2020


Old_BoyOld_Boy

1 0

do nick_znik: ww pan z parafii nie jest proboszczem tej parafii.... 12:50, 03.11.2020


Uświadamiać dzieciUświadamiać dzieci

37 53

Znam tę dziewczynkę, która idzie w pierwszym rzędzie ze swoją mama. Jak ją spotkam, to wytłumaczę, czego chce jej mama. 14:44, 28.10.2020

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

 jako jako

43 32

Ale tak jej to wytłumaczysz jak ksiądz młodemu chłopcu? Co jej chcesz tłumaczyć? Czy to nie wy katolicy najgłośniej krzyczycie, że rodzice mają prawo wychowywać dzieci zgodnie z własnym sumieniem? Już kolejną krucjatę szykujesz? Przeciwko małej dziewczynce??? 14:58, 28.10.2020


HohohoHohoho

29 15

A to przecież wy zawsze gardłowaliście, że rodzice mają prawo wychowywać dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Ale to tylko zgodnie z waszymi poglądami? 15:00, 28.10.2020


Sija Sija

37 20

Co za naród...


Ty się lepiej swoim dziećmi zajmij o ile je masz 15:04, 28.10.2020


 jako jako

28 13

@Hohoho - bo dla nich istnieje tylko jedna prawda, ich prawda. W rzeczywistości ich prawda to ta jedna z trzech, o których wspominał ks. Józef Tischner - "gówno prawda". 15:05, 28.10.2020


HohohoHohoho

16 12

@Jako i jeszcze ten nick " uświadamiać dzieci". Zawsze byli przeciw. Ale ich prawda jest jedyną. Oczywiście może się różnić w zależności od potrzeb. Ale zawsze jest jedyną słuszną. 15:14, 28.10.2020


szaszaszasza

6 2

tak na serio czy to efekt 5G ? 18:53, 28.10.2020


nick_zniknick_znik

0 0

Jakby do mojej córeczki podszedł obcy facet i coś jej zaczął tłumaczyć, to .. tylko od jego dalszej postawy zależy czy by przeżył 12:37, 02.11.2020


JaroJaro

18 18

Wojujący na forach antyklerykałowie, jest mi niezmiernie przykro, że Was KK w jakiś sposób skrzywdził czy obraził. Jeśli doznaliście krzywdy to wiedzcie, że osoba duchowna jest szczególnie powołana do dawania Świadectwa i jeśli zamiast tego sieje zgorszenie (a nie daj Boże wręcz krzywdzi innych - patrz pedofilia), to jak mówi Pismo, lepiej by się nie narodziła. Abstrahując od poniesienia "kary doczesnej" oczywiście. Jeśli zaś ktoś czuje się obrażony czy napastowany z tego powodu, że KK i jego członkowie głoszą Słowo i wcielają je w czyn, to sorry, taka nasza praca. Nie głosi się Słowa dla poklasku. A w tym konkretnym przypadku (dopuszczenie zabijania nienarodzonych dzieci) proponuję niezmiennie zebrać się w odpowiednio liczną grupę i zmienić Konstytucję. Obrażanie i demolowanie okolic, czy wnętrz, świątyń, jest przeciwskuteczne. 16:45, 28.10.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

mietekmietek

25 14

A kto tu co demoluje? Demolowac to lubią ci wasi obrońcy, co widać na zdjęciu. Wstyd aby kosciol trzymał z faszystami. 16:52, 28.10.2020


IrfyIrfy

22 13

To sobie głoście to słowo u siebie w kościołach. I pouczajcie tych, którzy tam przychodzą. Wolna wola. Tylko czemu wpierniczacie się z buciorami do życia tych, którzy mają was głębokie gdzieś? O co wam chodzi? Chcecie chronić "życie"? To je chrońcie u swoich "owieczek" a od innych się odwalcie. Czy ja do was przyłażę i pouczam odnośnie "prawd biblijnych"? Nie przyłażę. To wasze prawdy, wyznawajcie je sobie do utraty pulsu. Tylko czemu naginacie do swojej wizji wszystkich dookoła? Hę? 17:31, 28.10.2020


 jako jako

15 8

@Jaro, kościół mnie nie skrzywdził i mam nadzieję, że nie skrzywdzi. Czujesz się zobowiązany do głoszenia Słowa? Mówisz, że to taka praca. OK, szanuję to, mamy demokrację, nie mam nic przeciwko, byś głosił Słowo. Ale czy ja muszę się podporządkować? Mogę mieć własne wartości, czy muszę przyjąć to co ty mówisz? Mam wolną wolę czy nie? I swoje prawa? 17:39, 28.10.2020


HohohoHohoho

17 6

Konstytucji nie trzeba zmieniać. Nie trzeba jej tylko dowolnie interpretować..
18:03, 28.10.2020


KabatczykKabatczyk

17 9

do Jaro: To stara tradycja, że tzw. kościół katolicki brata się z FASZYSTAMI i NAZISTAMI. Niedługo minie 100 lat od tego momentu. A Jezus, który głosił miłość do WSZYSTKICH bliźnich, z bólem na to patrzy. 18:23, 28.10.2020


MoodgoodMoodgood

10 13

Kolejny marsz XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD 17:27, 28.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

25 13

A gdzie są ci obrońcy kościołów z ONRu co to chcieliby zakazu wszelkich demonstracji, bo ich szefowi nie podoba się demokracja? 17:29, 28.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

:F:F

10 8

Jak to gdzie? Na Jasnej Górze! Bronią murów niczym Kmicic przed najazdem Szwe... (tfu!) lewaków. No jakoś tego oblężenia na razie nie ma, ale wyczerpująca i ofiarna obrona trwa. Dramaturgii dodaje fakt, że wśród Paulinów odnotowano ostatnio - ognisko koronawirusa. Sytuacja patowa. 00:00, 29.10.2020


robolrobol

18 10

a po co chodzicie do koscioła skoro on Was obraża i piętnuje a sam ma grzechów tyle że kart do końca świata by nie zapisano ?

18:52, 28.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bubububu

6 2

nie chodzimy. 12:19, 29.10.2020


nick_zniknick_znik

0 0

No w tym właśnie problem.. że nie chodzimy a czarni i trak się wpieralają w nasze życie. Może czas ustabilizować nasze stosunki. objąć ich przepisami prawa, opodatkować KK i biznesy zarządzane przez KK, ukarać pedofili, nazistów nawołujących do przemocy.. czas w końcu przestać być zakładnikami panów noszących sukienki 12:34, 02.11.2020


IrgaIrga

34 28

Rozjuszone biedactwa!
Nigdy z wami nie pójdę w żadnym marszu.
Nawet wam się nie chce sprawdzić o co w tym wszystkim chodzi. 19:49, 28.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

W(BJS)W(BJS)

19 25

Nikt cię nie zaprasza :-) 20:30, 28.10.2020


FaziFazi

6 10

Nie ma przymusu jak w Twojej sekcie pismafia. 10:19, 29.10.2020


Wku***onaWku***ona

25 31

"- Jestem za normalnością, nie za faszyzmem. Kobieta ma prawo wyboru, ale kościół i ksiądz też mają prawa. Ja mam z tymi "baranami" chodzić? Tu nie chodzi o wolność wyboru kobiet, ale o zadymy, obalenie rządu. Idą małolaty, które kut**a na oczy nie widziały i nie wiedzą po co tu przyszły - mówi jeden z mężczyzn broniących świątyni." Takich obrońców ma kościół? Z kuta**em na ustach? to ja podziękuję. A tak hipokrytów pojawiające się na protestach "wypier**laj" podobno uwiera :/ 20:54, 28.10.2020

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

Von TrompkaVon Trompka

22 19

Hej, wypierdalaj! Nie pozdrawiam. 21:51, 28.10.2020


Wku***onaWku***ona

14 11

Do tych którym nie wychodzi czytanie: w moim komentarzu najpierw jest cytat z "obrońcy" kościoła a potem komentarz do tego. Do tej pory 16 pisowskich trolli kliknęło łapkę w dół. To ci zwyrodnialcy, którym zestawienie "małolat" i "kuta*a" bardzo odpowiada. W sumie to zestawienie bardzo pasuje do afer pedofilskich kościoła, małolatów (poszkodowanych) i kuta*ów (konsekrowanych) było w historii polskiego kościoła od diabła 11:32, 29.10.2020


Szary CzłowiekSzary Człowiek

14 10

A jesteś pewna, że któryś z obrońców kościoła tak powiedział i że nie jest to radosna twórczość pana redaktora?
Ja pewien nie jestem. Jeśli ten mężczyzna rzeczywiście tak powiedział, to nie powinien być obrońcą kościoła (bo obrońcą Kościoła to on nie jest). Ale pewien nie jestem, że tak mówił. Natomiast na zdjęciach widziałem transparent z napisem: "Bóg z nami, ch** z wami", więc ja za takie demonstracje podziękuję... 17:32, 29.10.2020


Wku***onaWku***ona

10 9

Uwielbiam te teorie spiskowe i teksty "A skąd wiesz że to prawda? Na pewno lewacki redaktor kłamie". "A bo oni to..." Na siebie obrońcy moralności do cholery popatrzcie. Rzucanie kut*sami pod kościołem?!! Bóg chyba śpi skoro z miejsca mu piorunem w łeb nie strzelił. Zamiast insynuować przekręty popatrz sobie na zarejestrowaną przez pomówionego o nierzetelność redaktora transmisję na żywo, która jest dostępna na facebooku Haloursynow. Żeby długo nie szukać zacznij oglądać od 1h31minuty. No i przeproś redaktora. Wstydzić się za "obrońcę" nie musisz, sam sobie świadectwo wystawił. I klikajcie dalej minusy hipokryci 17:54, 29.10.2020


Szary CzłowiekSzary Człowiek

5 8

@ Wku... Melisę zalecam. :-) Ja tylko napisałem, że nie jestem pewien, czy ten człowiek tak powiedział, czy też redaktor tak napisał. Nie jestem pewien. Nie pisałem, że redaktor skłamał i że tak nie było, więc nie mam za co redaktora przepraszać. Co więcej - dodałem, co sądzę, jeśli "obrońca"rzeczywiście to powiedział. Więc daruj, ale Twoje teorie o teoriach (spiskowych) są trochę słabe. No i nie odniosłaś się nawet słowem do opisanego i widocznego na zdjęciu hasła. No, ale już mi ktoś kiedyś powiedział, że jak Wy używacie obraźliwych haseł, to tylko opisujecie fakty, a jak robią to zwolennicy PiSu, to jest to mowa nienawiści. Nie powiem, wygodny punkt widzenia. Ale właśnie z tego względu za takie demonstracje podziękuję.
P.S. Wybacz, filmu nie obejrzę, bo Facebooka nie mam i z niego nie korzystam - to nadal nie znaczy, że "obrońca" tych słów nie wypowiedział. 10:35, 30.10.2020


BigusDickusBigusDickus

5 6

Ale cię laska zaorała stary hehehe 15:06, 30.10.2020


Szary CzłowiekSzary Człowiek

3 1

@Bigus itd... Zaorała? Bo sobie wymyśliła, co ja napisałem? Również trochę spokoju zalecam. A przede wszystkim spokojnego przeczytania ze zrozumieniem, co napisałem... Btw: Szary Stary 19:27, 01.11.2020


nick_zniknick_znik

1 5

Szary człowieku ja cię rozumiem.. ja też nie jestem pewien! Nie jestem pewien czy np naziści nie szykują zamachu na naszą wolność.. Ziobro ma przygotowane dekrety, jak tylko uchwyci władzę w pisie to wprowadzi stan wyjątkowy i zacznie zamykać obozach tych co protestowali albo jakkolwiek się wychylili przeciwko pisowi.
Nie jestem pewnie czy jesteś szary czy może bardziej brunatny.. czy nie jesteś np. jednym z nich..
Nie napisałem że tak jest... napisałem że nie jestem pewien 12:31, 02.11.2020


SzaryCzłowiekSzaryCzłowiek

0 0

@nick_znick - oczywiście, że nie jesteś pewien. Przecież mnie nie znasz. Oczywiście, o pewnych rzeczach możesz się dowiedzieć, czytając moje komentarze. Np. to, że raczej nie jestem brunatny i nie popieram agresji w jakiejkolwiek formie. Chociaż nadal nie będziesz pewny, bo może ja tak specjalnie piszę, aby wprowadzać w błąd.
Mimo tego braku pewności napiszę, że z narodowcami mi nie po drodze. Jednym z powodów jest pewnie to, że dla niektórych nie jestem prawdziwym Polakiem i jestem dla nich kolorowy. Ale znowu - nie będziesz pewien, bo mojego zdjęcia tu nie ma, a ja może po prostu tylko tak piszę... 12:57, 03.11.2020


Rozumiem ale robicieRozumiem ale robicie

19 26

1000 osób to bardzo słaby wynik na tak ludną dzielnicę. Tyle osób to było na ostatnim walnym mojej spółdzielni.
Może ludzie się zrazili tymi haniebnymi atakami na miejsca modlitwy które będą już zawsze łatką tego ruchu i przyczyną jego klęski. A może przycyną jest podążanie za skrajnymi ruchami feministycznymi?
Czas wyp****skrajne feministki z tego ruchi i zastąpić je mądrymi kobietami bo skończy się koalicją z LGBT i marginalizacją na poziomie 10% poparcia.
23:54, 28.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

***** ******** ***

14 16

dzięki za radę wuju możesz wyp******** 11:02, 29.10.2020


RekinRekin

34 19

Towarzysz redaktor stosuje cenzurę w myśl lewackiej zasady: Kto nie jest z nami ten jest przeciwko nam i zapewne liczy, że gdy lewacy dojdą do władzy, to go zrobią swoją gębą !
Ale ok. Jego pole i to on decyduje, co ma na nim rosnąć i jaki wydać plon.
Ale dobitnie widać jego skręt w tę jedną stronę i niech nikt nie myśli, że zainicjuje marsz na ratusz towarzysza Trzaskowskiego w sprzeciwie drakońskich podwyżek za wywóz śmieci, a do tego przygłupiej metody jej liczenia ! Brawo przyjacielu ( odpowiednik określenia towarzysza - patrz Wikipedia) redaktorze za odwagę, bezstronność, uczciwość i rzetelność. 08:36, 29.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

eeeciepecieeeeciepecie

18 25

Towarzyszu czytelniku, gdzie tu widzisz lewackość redaktora? Wam towarzysze z partii PiS i ONR wszystko się kojarzy lewactwem, gdy tylko nie wolno wam bluźnić i obrażać albo bić. Wtedy jest oj oj oj. Zdecyduj się brunatna towarzyszko panienko 08:50, 29.10.2020


FaziFazi

11 17

Widać prawaki nie potrafią czytać ze zrozumieniem: ten artykuł nie jest o podwyżkach za wywóz śmieci. 10:18, 29.10.2020


PauloPaulo

9 2

Tak w ramach ścisłości. "Kto nie jest z nami, ten jest przeciw nam..." to ideologia Goebbelsa z czasów II Rzeszy. Ale też pasuje do tego syfu. 16:41, 30.10.2020


MiszczujMiszczuj

33 13

10 letnia Julia (na zdjęciu) walczy o prawo do aborcji, ALE ODLOT! :D 11:35, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adam123Adam123

34 12

To jest chore, że w ideologiczną walkę przeciw ŻYCIU wciągane są dzieci. 12:42, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wku***onaWku***ona

11 18

Swoich dzieci nie wciągaj, od innych się odczep. Masz jakiś monopol na słuszność? Co jeszcze inni "powinni" robić lub czego nie robić? Masz aż takie nudne życie, żeby innymi się zajmować? I co to za brednie o walce przeciw ŻYCIU? Może kobieta, która przerwie ciążę ze zdeformowanym płodem szybciej wróci do lepszej kondycji psychicznej i właśnie dzięki temu będzie miała lepsze, zdrowsze i dłuższe życie 18:47, 29.10.2020


ewitkaewitka

13 7

Teraz każda kobieta która zrobi sobie USG nie będzie miała pewności, czy lekarz jej powie prawdę. Naprawdę to się dopiero dowie jak urodzi. 13:50, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

foka19foka19

21 8

10-letnia dziewczynka i "nic o mnie beze mnie". Czyli mamuśka nie ma nic do gadania. Dziecko jak zechce pójdzie do szkoły, a jak nie zechce nie pójdzie do szkoły tylko np. pójdzie pracować do korpo. Pięknie - prawdziwa wolność. 21:59, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BodekBodek

4 0

Widzę że sporo osób tu dyskutujących nie rozumie kilku podstawowych kwestii. Otóż mamy konstytucję (uchwaloną przez lewaków) i przepisy prawa. Żyjemy w kraju demokratycznym (ze wszystkimi tego wadami). I teraz, jeżeli szanowne towarzystwo lewackie chciało by zmienić prawo w dowolnym zakresie, należy najlepiej wygrać wybory (następne za 3 lata). Później znaleźć większość 2/3 która jest potrzebna do zmiany konstytucji. Tak, konstytucja. Koszulki z ww napisem jeszcze cieplutkie po ostatnich protestach w obronie "wolnych sądów" a już w domciu nagle pochowane. Ciekawe dlaczego?
Jeżeli wygracie kiedyś wybory (obym tego nie dożył) możecie uchwalać sobie dowolne prawo - nawet takie żebyście mogli wzajemnie powybijać. Będziecie mieli upragniony wybór - zabić sąsiada czy nie zabić?

17:11, 03.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%