REKLAMAA1-ENELMED---15-07----15-10-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Tutaj powstanie nowy P&R Jeziorki

    Tutaj powstanie nowy P&R Jeziorki (SK)

    Jest kolejny przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie parkingu "Parkuj i Jedź" przy stacji kolejowej Warszawa - Jeziorki na granicy Ursynowa i gminy Lesznowola. Poprzedni konkurs zakończył się klapą, chętne firmy złożyły oferty znacznie przekraczające budżet inwestycji.

    Nowy parking typu Park & Ride na Ursynowie jest niezbędny. Okolice nowego wiaduktu przy Karczunkowskiej codziennie są zalewane autami z podwarszawskimi rejestracjami. Brakuje też miejsc parkingowych dla mieszkańców okolicy, a w przyszłości między Karczunkowską, stacją kolejową dla kolejek podmiejskich oraz granicą Lesznowoli ma powstać gigantyczne osiedle z rządowego programu "Mieszkanie Plus" pozbawione... miejsc parkingowych. Jego projektanci założyli, że lokatorzy bloków będą korzystać z dojazdu kolejką i dla obniżenia kosztów obniżyli liczbę miejsc postojowych do 0,5 na jedno mieszkanie, podczas gdy norma wynosi 1,5.

    Fiasko pierwszego konkursu

    Na początku kwietnia urzędnicy otworzyli koperty z ofertami na parking w pierwszym przetargu. Wpłynęły cztery oferty i wszystkie znacznie przekroczyły budżet inwestycji. ZTM za projekt i budowę P&R Jeziorki był w stanie zapłacić maksymalnie 4,65 mln złotych, a najniższa oferta złożona przez warszawską spółkę MKL-BUD opiewała na 6,6 mln złotych, czyli aż o 40% więcej. Pozostałe oferty oscylowały wokół 7 milionów. Najwięcej, bo ponad 7,44 mln chciało przedsiębiorstwo Wod-Kan-Bruk z Żelechowa.

    Urzędnicy miejscy mieli dwie opcje: albo dosypać pieniędzy, podpisać kontrakt i ruszyć z projektowaniem, albo unieważnić przetarg, ryzykując, że inwestycja znacznie się opóźni. Wybrali to drugie rozwiązanie, bo stan budżetu inwestycyjnego nie pozwala na dosypanie grosza.

    - Liczymy, że zgłoszą się firmy, które zaoferują kwoty dla nas do przyjęcia - mówił nam Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, zapowiadając powtórkę konkursu.

    ZTM ogłosił już przetarg. Zgodnie z zapowiedziami nie zmieni się czas zakończenia inwestycji - parking ma być gotowy do 2022 roku. Oferty w konkursie na wykonawcę P&R Jeziorki można zgłaszać do 28 maja.

    "Za mały już na etapie projektu"

    Parking powstaje w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w metropolii warszawskiej, czyli w oparciu o dofinansowanie ze środków unijnych. Ma mieć ok. 140 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami oraz nie mniej niż 40 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów. Na parkingu ma powstać stanowisko do ładowania samochodów i rowerów elektrycznych. Będą też miejsca typu Kiss&Ride, czyli z możliwością postoju do minuty. Parking ma być ekologiczny - m.in. zasilany będzie energią z paneli fotowoltaicznych.

    - Parking planowany jest przede wszystkim z myślą o mieszkańcach części dzielnicy Ursynów oraz Piaseczna, Góry Kalwarii, Konstancina-Jeziornej, Tarczyna, Prażmowa i Lesznowoli. To dogodne miejsce do przesiadek do pociągów i autobusów - informuje Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

    Ale już dziś nie brakuje głosów, że miejsc postojowych przy stacji kolejowej PKP Warszawa Jeziorki będzie za mało w stosunku do potrzeb.

    - Ten parking już na etapie projektu jest za mały, nowe bloki na Zamieniu i w całej Lesznowoli powstają cały czas - przekonuje jeden z mieszkańców.

    Warto przypomnieć, że odrębny parking przy wiadukcie na Karczunkowskiej miały wybudować również PKP Polskie Linie Kolejowe, na zlecenie których przebudowywano linię kolejową Warszawa-Radom. Kolejarze wycofali się z tego projektu ze względów finansowych.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

    • 1
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 1
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 1
      WKURZONY
    • 2
      BRAK SŁÓW

    4Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~emiem 4 4 miesiące temu

      Ale ślepa ulica wzdłuż wiaduktu zamknięta, żeby nikt tam przypadkiem nie zaparkował.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 3 4 miesiące temuocena: 38% 

      O to, to, brakuje miejsc parkingowych, i taki jest cel Burmistrza i Ratusza. Ale może tylko dla rowerów z 500 zrobić? Zdrowi, wysportowani i młodzi są potrzebni, hi, hi.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Odyniec 2 4 miesiące temuocena: 100% 

      A może by tak wspomniane w tekście gminy podwarszawskie by dorzuciły się do kosztów budowy? Wszak to głównie oni będą z niego korzystać?

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dzik 1 4 miesiące temuocena: 100% 

      Budowac jak najwiekszy. Kazde miejsce parkingowe turaj, to jedno auto mniej wjezdzajace do miasta.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3503 sekundy
    REKLAMAA2-BONAVERBA--01-09----30-10-2020