REKLAMAA1 UCK ALTERNATYWY 17.11.2021 - 31.12.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KW)

    Skrzyżowanie alei KEN z Bartóka i Surowieckiego zmieni się nie do poznania. Ale opóźnia się, prace powinny się skończyć już kilka dni temu. Tymczasem mogą się przeciągnąć nawet do końca listopada.

    Rozpoczęta 3 sierpnia przebudowa skrzyżowania al. KEN z ulicami Bartóka i Surowieckiego cały czas trwa. Od tamtej pory wiele zdążyło się zmienić. Wytyczono przejazdy rowerowe, wymieniono nawierzchnię chodników oraz sygnalizację świetlną. Mieszkańcy cały czas czekają na efekt końcowy. Tyle że... czekać już nie powinni.

    Wybrana przez Zarząd Dróg Miejskich firma Jarpol na przebudowę miała 4 miesiące od dnia podpisania umowy. Termin minął 10 października. Tymczasem na wytyczonych przejazdach cały czas nie ma ostatniej warstwy asfaltu, wszędzie stoją sterty gruzu i ziemi. Poza tym gdzieniegdzie drogowcy jeszcze wykonują prace na jezdni, co utrudnia ruch.

    - Prace są na ukończeniu, poza jednym miejscem – narożnikiem południowo-zachodnim – gdzie do przestawienia jest skrzynka energetyczna zasilająca m.in. sygnalizację - mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.

    Przestawieniem skrzynki zajmą się już ekipy samego ZDM - w tej sprawie trzeba się porozumieć z operatorem energetycznym - ale z jej powodu firma Jarpol na dokończenie tego narożnika będzie miała czas do końca listopada. Tym samym wydłuży się okres przebudowy, na którą mieszkańcy i tak dość długo czekali.

    Mierzenie sił na zamiary

    Inwestycja to projekt z budżetu obywatelskiego na rok... 2018. Na pomysł o nazwie "Usprawnienie ruchu rowerów od al. KEN do Doliny Służewieckiej" warty 557 tys. złotych zagłosowało 1622 mieszkańców. Dlaczego dopiero w tym roku przystąpiono do jego realizacji? Bo projekt został znacznie rozszerzony w stosunku do pierwotnej wersji. Natomiast budżet już nie.

    - Na taki zakres trzeba było pozyskać niemal 2 mln zł, co się w końcu udało, i możemy przystąpić do realizacji - mówił w marcu Mikołaj Pieńkos z ZDM, kiedy to ruszył przetarg na wykonanie projektu.

    Trzyletnie opóźnienie może się wszystkim uczestnikom ruchu w tym miejscu opłacić. Zamiast tylko jednego przejazdu i kawałka ścieżki rowerowej mieszkańcy otrzymają całkowicie przebudowane skrzyżowanie. Inwestycja pochłonie 1 mln 105 tys. złotych.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 42

    • 8
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 7
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 8
      WKURZONY
    • 15
      BRAK SŁÓW

    10Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Piotr88 10 miesiąc temu

      A kiedy otwarte w pełni będzie skrzyżowanie Rosoła z Płaskowickiej? To dopiero jest never ending story. Jak długo jeszcze będzie zwężenie do jednego pasa w każdą stronę?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Torlin 9 miesiąc temuocena: 50% 

      Podstawowym problemem budowy jest fatalna logistyka. Materiały na budowę są składowane na pasie zielonym, w związku z tym robotnicy czekają na czerwone światło dla samochodów, aby przenieść pojedyncze sztuki. Wczoraj obserwowałem, jak postanowiła pomóc im koparka, zatarasowała pół jezdni KEN, a robotnicy i tak niczego nie załadowali i znowu czekali na zmianę świateł. Ale za dużo wozów skręcało z Surowieckiego i znowu nic z tego.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 8 miesiąc temuocena: 83% 

      Bardzo ważna inwestycja rowerowa.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gustlik 7 miesiąc temuocena: 38% 

      Podsumowując: 1662 osoby zdecydowały o przebudowie skrzyżowania 150.000 dzielnicy! Czyli ~1% decyduje o większości. Co najlepsze te 1662 osoby to nie tylko mieszkańcy Ursynowa a całej Warszawy a nawet pewnie Szczecina... jednym słowem 2mln z podatków poszły na przebudowę czegoś co działało w myśl rowerowych oszołomów. A może tak na szkoły, żłobki, przedszkola to przeznaczyć? Na inny dowolny cel ale nie dla fanów obcisłych gaci! No ale w ratuszu siedzi nie lepszy oszołom niż ci na wiejskiej.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 6 miesiąc temuocena: 67% 

      Masz lepszy pomysł? Zgłoś. Jeśli mieszkańcy wybiorą to miasto go zrealizuje.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rowerzysta22 5 miesiąc temuocena: 44% 

      To wywalenie kasy w błoto. Droga dla rowerów była przez Dolinkę z wjazdem pod wiaduktem pod Surowieckiego. Ale miasto woli wywalać kasę na nieprzemyślane projekty BP.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 4 miesiąc temuocena: 33% 

      No i okej, poczekamy. Opóźnienia się zdarzają, a dramatu nie ma. To jednak nie taka sama sytuacja jak z tunelem POW :D

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bój w chucie 3 miesiąc temuocena: 37% 

      Lepsze jest wrogiem dobrego ! Co tam było nie tak ?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dick 2 miesiąc temuocena: 42% 

      Aha, ta kasa powinna raczej pójść na przystosowanie istniejącego tulelu pod Doliną Służewiecką na potrzeby rowerzystów.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dick 1 miesiąc temuocena: 59% 

      Mnie się podobała istniejąca droga dla rowerów, co za problem skręcić z KEN w lewo i zjechać w Koński Jar, bardzo przyjemna trasa. Szkoda kasy na to było. Usprawnienie to powinno dotyczyć raczej połączenia KEN od Bartóka do Doliny Służewieckiej po prawej stronie i wytyczenie DDR pełnoprawnej po południowej stronie Doliny.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4498 sekundy
    REKLAMAA2 YASUMI  01.10.2021 - 31.12.2021