Zamknij

Koniec kłopotów z matematyką? Na Kabatach ruszy eksperyment

07:54, 17.02.2019 Anna Łobocka Aktualizacja: 10:27, 17.02.2019
Skomentuj pixabay.com pixabay.com

Matematyka nie jest trudna i nudna. Przekonają się o tym uczniowie czwartych klas w podstawówce przy Wilczym Dole. To tam wkrótce ruszy eksperymentalny program, który opracowali naukowcy z Politechniki Warszawskiej w ramach unijnego projektu "Matematyka. Wstęp do kariery wynalazcy". 

To nie będą obowiązkowe zajęcia. Dodatkowe zadania z matematyki będą rozwiązywać w domu tylko ci czwartoklasiści, którzy chcą. Wszystko będzie w Internecie. Program jest tak napisany, że intuicyjnie podpowie dzieciom jak należy odrobić pracę domową. 

- Jest to interaktywna platforma działająca na zasadzie elektronicznego korepetytora, który rozpoznaje błędy, które uczeń popełnia i stara się na tej podstawie automatycznie dobierać zadania, aby pomóc mu w nauce - mówi dr Łukasz Błaszczyk z Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. 

Oprócz wspomagania tych, którzy mają problem z matematyką, program jest też dla zdolniejszych uczniów. Będzie tak wybierał zadania, żeby dziecko mogło się szybciej rozwijać i nie nudzić się rozwiązując łatwe dla siebie przykłady. Chodzi o to, by pokazać, że matematyka może być ciekawa i fascynująca.

- Ma to być nauka przez motywację, by dziecko chciało zrobić więcej. Będą to zadania o różnym stopniu trudności. Uczeń będzie mógł sobie wybrać takie, które jest w stanie zrobić, by nie zniechęcał się - mówi dyrektor Szkoły Podstawowej nr 16 Mariola Frontczak.

Podstawówka przy Wilczym Dole to jedna z warszawskich szkół, z którymi politechnika prowadzi rozmowy o wdrożeniu projektu. Poszukiwane były takie placówki, które prowadzą różnego rodzaju programy eksperymentalne. Są chętne i gotowe na nowatorskie rozwiązania.

- Rodzice i dzieci w naszej szkole są bardzo otwarci na różne nowości i chętni do poszerzania wiedzy. Czwarta klasa to jest ten moment, kiedy najłatwiej ucznia można zrazić do matematyki lub obudzić w nim pasję do tego przedmiotu. Starsze dzieci, niestety, często mają już zakorzenione poglądy, że coś jest trudne albo nudne - mówi dyrektor Frontczak.

Pierwsze zadania uczniowie w SP 16 dostaną prawdopodobnie w kwietniu. I to m.in. ich opinie i uwagi będą ważne dla usprawnienia programu "Matematyka. Wstęp do kariery wynalazcy". Naukowcy z Politechniki Warszawskiej chcą, by w przyszłości wzięło w nim udział 500 uczniów z całej Polski.

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

WilhelminaWilhelmina

6 1

Super. Super. Super. Cudownie. Dzięki wielkie. Jak to dobrze że mój syn jest w czwartej klasie. I ze jest dobry z matematyki. Idzie na to konieczne! Super. Ale to dobra wiadomość! 09:34, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

RafRaf

5 0

Szkoda, że tylko jedna szkoła została obięta tym programem. 09:45, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DaroDaro

9 3

Próbować warto, ale nie sądzę że jakiś program internetowy sprawi że dzieci będą lepsze z matematyk. Poziom jest coraz niższy i sięgnął juz dennego poziomu. Wystatczy zerknąć na zadania maturalne na przestrzeni ostatnich 20 lat. Strach myśleć co bedzie na maturze za 10lat.

Dzisiejsze pokolonie jest "slabe". Wszystko chcą mieć już, teraz, bez wysiłku, bez zaangażowania, bez pracy, bez cierpliwości, bez nauki, bez zasad i szacunku, a w przypadku najmniejszej porażki mówią "to nie dla mnie", "nie wiem tego", "nie nauczę sie", "za ciężko", "za długo", "za głupi jestem" Niestety, nie pietnuje się za bardzo odpowiednich wzorców, zasad i postępowania. Dzięki wszechobecnym mediom takim jak denne programy w TV, instagramie, facebookowi, youtubowi system wartości stanął na głowie. Im głupsze zachowanie tym bardziej popularne, częściej nasladowane i co gorsza uznawane za najlepsze. Niestety każdy w społeczeństwie ma wpływ na powolny upadek moralności i wartosci. 10:54, 17.02.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TomaszTomasz

2 8

Całkowicie się z Tobą nie zgadzam.Chyba nie masz bladego pojęcia ,ile dodatkowych - bzdurnych ,informacji muszą sobie wtłoczyć do głowy uczniowie w polskiej szkole.Tu nie chodzi tylko o matematykę ,ale o inne przedmioty.Jako koronny przykład mogę podać historię w klasach 7 i 8 w podstawówce.W gimnazjum historię świata i Polski do I Wojny Światowej gimnazjaliści przerabiali przez 3 lata.Uczniowie podstawówki przez 2 lata muszą przerobić to samo plus historię do współczesności.Nauczyciele z MEN wykorzystują każdą okazję żeby dołożyć niepotrzebnej wiedzy do nauczenia.Dlaczego tak się dzieje?Przecież doskonale wiedzą ,że zbyt dużo wiadomości bez praktycznego wykorzystania tej wiedzy nie podnosi inteligencji uczniów,wręcz ich ogłupia.Kluczem są korepetycje ,które muszą brać uczniowie żeby ogarnąć ten ogrom materiału.Czyli jak zwykle chodzi o kasę dla szeregowych nauczycieli,"kolegów po fachu".Później nauczyciel się tłumaczy -"to ci z MEN-u to wymyślili" i zaciera ręce, bo kasa wpada . 13:52, 17.02.2019


melamela

3 7

Używasz stereotypów typu "kiedyś to był wysoki poziom, teraz wszystko chcą mieć za darmo". Nie masz nawet wyobrażenia jak ciężko pracują uczniowie końcowych klas podstawówki, ile wiedzy muszą przyswoić, robią rzeczy, których kiedyś nikt nie kazałby im robić, potrafią obsługiwać cały office: power point i excell zaawansowany to pestka, potrafią programować i tworzyć proste gry, muszą przyswoić zaawansowaną wiedzę z chemii, fizyki, geografii i innych przedmiotów, bo każdy z tych przedmiotów jest "najważniejszy". Pracują ciężej niż w dawnych latach licealiści. Mówisz "system wartości' tego im brak. Chcesz powiedzieć, że starsze pokolenie reprezentuje wartości? a to mnie rozbawiłeś 14:40, 17.02.2019


Do melaDo mela

2 1

20 lat temu także musieli przyswoić 2x tyle niż ich rodzice. Chciałabym wtedy takich pomocy naukowych, takich warsztatów, zajęć dodatkowych. Wtedy tego nie było, teraz, heh, ludzie są durni...Każdy przedmiot był, jest i będzie najważniejszy...Nic nowego. ZAPOMNIAŁ WÓŁ JAK CIELECIEM BYŁ. 20:53, 17.02.2019


mamzajadymamzajady

4 1

Brawo ,wreszcie nauka coś robi dla ludzi ! W mojej dziedzinie profesorzy nic nie robią , myślą tylko o pieniądzach za studentów i wykładach na nowo tworzonych wydziałach . A może tak byście coś pobadali , bo po to dali wam te tytuły ! 12:22, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaśJaś

6 4

Brawo politechnika może doczekamy mądrego pokolenia a nie specjalistów zakresie historii socjologi zarządzania itp pierdól nikomu nie potrzebnych. 13:44, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

melamela

4 0

fantastyczny pomysł, tak właśnie wyobrażam sobie reformowanie oświaty, poprzez tworzenie nowych możliwości nauki, unowocześnianie programów, badanie potencjału uczniów, rozwijanie ich zainteresowań a nie na zmianach administracyjnych 15:05, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asdasd

6 3

Pierwsze zdanie artykułu jest obiektywnie fałszywe. Matematyka jest bardzo trudna. Jeżeli ktoś myśli, że nie jest, to znaczy, że nigdy nie miał okazji się z nią zapoznać. A inicjatywa brzmi bardzo ciekawie - trzeba poczekać i zobaczyć efekty zanim obtrąbimy sukces, ale trzymam kciuki! 15:45, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do asdDo asd

2 0

Matematyka nie jest trudna...i zaznajomienia jestem więc wiem. 15:50, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cadykcadyk

0 6

Naukowcy od matematyki na Politechnice niech się sami douczą i zaczną poprawnie uczyć studentów . powszechne lenistwo ,tych pseudo matematyków poliechnicznych ,niezdolnośc do przekazywania wiedzy ,bylejakosć wykładów . To jest na prawie wszystkich wydziałach politechnikoi Dla tych uczącycch matematyka jest za trudna . 16:15, 17.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

karolkarol

7 1

Jak matoł nie rozumie to po co pcha się na studia techniczne? 21:56, 17.02.2019


konstytucjakonstytucja

4 0

I całe szczęście że jest trudna. To jest selekcja. Nie każdy nadaje się na inżyniera. 11:20, 18.02.2019


BożysławBożysław

3 0

A co dla 7 i 8 klas z matematyki? 18:53, 17.02.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

real°real°

2 1

Okrojony program, a i tak marudzom, że za dużo... 20:47, 17.02.2019


melamela

1 0

może korepetycje finansowane przez rodziców albo dobry nauczyciel w szkole (jeśli ktoś ma szczęście) 23:29, 17.02.2019


Do melaDo mela

0 0

Mela, a może by tak dzieci zaczęły się uczyć? 17:33, 18.02.2019


matkamatka

0 0

Oby nie taki jak w 323. 17:22, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%