Zamknij

Koniec z wyjeżdżaniem w lewo. Na Płaskowickiej zaczęli stawiać nowe światła

13:35, 08.12.2022 Kamil Witek Aktualizacja: 13:38, 08.12.2022
Skomentuj KW KW

Ruszył montaż nowej sygnalizacji na Płaskowickiej. Piesi przechodzący przez jezdnię na wysokości Hirszfelda mają być dzięki niej bezpieczniejsi. Kierowcy już dziś stracili możliwość wyjazdu w lewo z pobliskich parkingów.

Kolejne światła na Płaskowickiej. Na wysokości Hirszfelda na tamtejszym przejściu dla pieszych ruszył montaż sygnalizacji. W 2017 roku w przeprowadzonym przez Zarząd Dróg Miejskich audycie otrzymało ono jedną z najniższych ocen pod względem bezpieczeństwa. Teraz ma się to zmienić.

W czasie robót kierowcy napotkają na utrudnienia. Tuż przed przejściem jezdnia została zwężona do jednego pasa. Natomiast wyjeżdżający z pobliskich parkingów nie skręcą w lewo i tak też zostanie po zakończeniu prac. To pomysł drogowców na jeszcze większą poprawę bezpieczeństwa.

- Rozwiązanie ze skrętem tylko w prawo i rondami po obu stronach w oczywisty sposób poprawi bezpieczeństwo, bo zmniejszy liczbę potencjalnych kolizji przy tych wyjazdach - tłumaczył pod koniec listopada rzecznik ZDM Jakub Dybalski. 

Na dotychczasowym przejeździe już powstaje pas rozgraniczający obie jezdnie. W tym samym czasie wykonawca prowadzi prace ziemne wzdłuż północnej jezdni. Montażem świateł zajmuje się firma Podkowa, która postawi je za ponad 390 tys. złotych. 

Do trzech razy sztuka

Sygnalizacja będzie już trzecim sposobem na poprawę bezpieczeństwa na tym przejściu. Najpierw po odtworzeniu terenu po budowie tunelu POW drogowcy zamontowali przed nim pasy akustyczne. Miały przypominać kierowcom, że zbliżają się do zebry. Nie były jednak skuteczne. Jedynie denerwowały mieszkańców ze względu na głośne dźwięki, jakie wydawały po przejeździe po nich. 

Kolejną metodą były progi zwalniające, o których montaż miasto spierało się z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych. Ostatecznie zostały wybudowane na zlecenie GDDKiA. Natomiast po zainstalowaniu sygnalizacji zostaną zdemontowane.

Światła mogły już stanąć na przejściu w 2017 roku. Zbliżała się jednak budowa tunelu i ulica miała zostać rozkopana. Dlatego drogowcy zrezygnowali z tego pomysłu. Po odtworzeniu Płaskowickiej nie mieli już pieniędzy na ten cel, a GDDKiA nie zgodziła się na ich ufundowanie. Stąd też półśrodki w postaci pasów akustycznych i progów. 

Dopiero pod koniec października tego roku ZDM znalazł pieniądze i ogłosił przetarg na budowę sygnalizacji. Wykonawcę wybrano pod koniec listopada. Światła będą gotowe najpóźniej na przełomie grudnia i stycznia.

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(23)

malgosia1973malgosia1973

33 2

"Rozwiązanie ze skrętem tylko w prawo i rondami po obu stronach w oczywisty sposób poprawi bezpieczeństwo, bo zmniejszy liczbę potencjalnych kolizji przy tych wyjazdach." ZMNIEJSZY LICZBĘ POTENCJALNYCH KOLIZJI. Normalnie myślozbrodnia albo raport mniejszości. Czy ktoś z Państwa ma wiedzę, ile kolizji/wypadków było w tym miejscu przy wykonywaniu przez kierowców skrętu w lewo - w ostatnim kwartale? w ostatnim półroczu? Bardzo chciałabym to wiedzieć. Pan Kamil Witek nie był tego ciekaw? Wydaje się publiczne pieniądze na kolejne zmiany w obrębie jednego skrzyżowania - a czy jest dla tego racjonalne, konkretne uzasadnienie? 16:16, 08.12.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

  Jako Jako

30 2

HU nie docieka tylko powiela newsy. Szkoda, bo gdyby dziennikarze zaczęli zadawać pytania, to my byśmy wiedzieli więcej a im statystyki mocno podskoczyły. 16:31, 08.12.2022


BoomBoom

21 1

Dziennikarz by się zainteresował. Ale dziennikarzy teraz jak na lekarstwo. 19:53, 08.12.2022


KorbolKorbol

15 2

Oj tam czepiacie się. Wypłata była? była i wszystko się zgadza. ESSA W ostatnim kwartale raz trafiłem na pieszego!! Nie trzeba nigdzie sprawdzać, to miejsce winno być skasowane jako przejście jak i wjazdy w osiedla. Wyjazd jest na rondzie i przy hali sportowej (ten nawet ma światła) Tyle w temacie 09:11, 09.12.2022


wfewfe

11 1

To jest typowa decyzja bez konsultacji na zasadzie "wydajemisię". Jakoś do tej pory pies z kulawą nogą się nie zainteresował żeby zrobić w tym rejeonie światła (mimo wcześniejszych próśb), a teraz nagle jest potrzeba?! Dlaczego nie można zrobić skrzyżowania jak przy arenie, gdzie są światła dla pieszych i mieszkańcy też mogą spokojnie wyjechac z osiedla czy spod areny? 11:08, 09.12.2022


reo

  jako jako

27 2

Kamil, dopytałbyś jaki będzie takt tych świateł. To znaczy co ile minut będzie włączało się zielone dla pieszych i na jak długo? Bo to jest kluczowa informacja. 16:33, 08.12.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kocurkocur

5 1

Pewnie wzbudzane, jak na Stryjeńskich. 19:08, 08.12.2022


ExitExit

16 9

Nie tylko. Kluczowy jest tez brak lewoskretow. Sekcja rowerowa z zdm w akcji. 19:30, 08.12.2022


Zdradziecka mordaZdradziecka morda

20 31

I oczywiście te światła też nie będą skoordynowane z innymi? A później będzie że samochody kopcą na światłach i hałasują przy ruszaniu. 16:36, 08.12.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

  jako jako

23 13

A konkretnie z którymi światłami, mordo zdradziecka, chciałbyś skoordynować te światła? 17:21, 08.12.2022


KorbolKorbol

8 1

z zielonymi ? :-) 09:03, 09.12.2022


atsats

22 7

Tam jest jeszcze za mało świateł, proponuję upchać jeszcze ze dwa przejścia dla pieszych, kierowcy wytrzymają. 18:55, 08.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpnSpn

28 11

Szczerze to szkoda słów na tak idiotyczny pomysł: w tym miejscu na odcinku 500 metrów są 3 przejścia dla pieszych ... Czyli średnio co ok. 160 metrów są pasy a teraz będą: pasy, światła i pasy. Kiedyś wpadało mi w ręce opracowanie z gddik dotyczące bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych z 202 r. gdzie było jasno napisane że odległości między przejściami w obszarze zabudowanym nie powinny być mniejsza niz 200 m. na drogach dwujezdniowych. Nie wiem co to za drogowcy wciskają tam światła ale według tego opracowania jedno z przejść dla pieszych powinno być zlikwidowane. 19:49, 08.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asdasd

3 8

Lepsze dobrze ustawione światła (nie zapalające się za często) niż te spowalniacze. 16:21, 09.12.2022


kazurowieckazurowiec

7 23

Co za pomyłka lub celowe utrudnianie życia mieszkańcom!
Światła są tam zdecydowanie potrzebne, ponieważ duża część kierowców nawet po spowalniaczach zasuwa bez opamiętania - grubo ponad 50 km/h (na ograniczeniu do 30km/h) - i za nic ma pieszych. Prędzej ustąpią kilku kierowcom opuszczającym parking, DUŻY parking osiedlowy.
I TU właśnie jest problem, zmusza się kierowców wyjeżdżających z parkingu do 'zasilania' korków w kierunku ronda. Alternatywny wyjazd jest do ronda przy straży pożarnej, gdzie EGOIŚCI ignorujący zasady pozostawiania przejezdności blokują skutecznie wszystkich. MASAKRA 08:17, 09.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ergerg

4 9

Nie egoiści. Skąd ma wiedzieć, że nie zdąży zjechać z ronda (zwłaszzca jak jedzie Pileckiego i robi 3/4 ronda)? Podziękuj włodarzom naszego maista/dzielnicy za reorganizację rond po budowie POW. Masz pseudo-turbinowe potworki, gdzie np. zostały polikwidowane pasy na Pileckiego. Albo trzeba było zrobić prawdziwe turbinowe albo zostawić jak było. 11:04, 09.12.2022


regreg

6 10

Ciekawe co by było jakby skasować skręt z POW w prawo do Płaskowickiej i puścić ruch Ghandi (w końcu ruch w lewą stronę z POW jest zablokowany) - czy faktycznie wszyscy z Wilanowa tak chetnie by korzystali z trasy zaplanowanej przez ZDM. Światła jak już są to powinny służyć mieszkańcom żeby mogli prócz przejścia wyjechac bezpiecznie z parkingu. Ciekawe że nikt nawet nie pomyślał o światła na Dereniowej , a przecież w pobliżu jest szkoła...W Ratuszu naprawdę nie lubią zmotoryzowanych mieszkańców naszego miasta... 10:54, 09.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asdasd

4 4

Ale bezsens. Ludzie których znam z Wilanowa i tak jeżdżą tunelem i robią zawrotkę na Przyczułkowskiej. Nikt mądry z Wilanowa, nie jedzie w szczycie ul. Płaskowickiej, bo jest po prostu zakorkowana. A nakaz jazdy w ul Ghandi z POW, utrudnił by tylko życie mieszkańcom południowego Ursynowa. Poza tym, zjazd w lewo jest niemożliwy, z powodu sąsiedztwa węzła Puławska. 16:20, 09.12.2022


supersuper

10 21

Bardzo dobra inwestycja. Oby więcej takich rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. 17:33, 09.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hydhyd

4 10

Mieszkam przy tych pasach na hirszfelda. To bardzo dobra zmiana. Dziesiatki razy słyszałem z mieszkania pisk opon i kolizje przy tych zjazdach. Byłem raz świadkiem potrącenia na tym przejściu, gdzie kobieta poleciała około 40m, nie wiem czy przeżyła. Na tym przejsciu przechodzi bardzo duzo dzieci do szkół na hirszfelda. Bardzo często skręcający w lewo w tym miejscu powodowali bardzo niebezpieczne sytuacje. Sam przestalem od dluzszego czasu zjezdzac tam w lewo lub wyjezdzac w lewo jezeli ruch jest wiekszy. Progi zwalniajace które są od niedawna bardzo poprawily sytuacje. Nie wiem czemu ale kierowcy w tym miejscu jeździli średnio 80km/h wg mnie. 14:00, 10.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KorbolKorbol

5 1

Jako kierowca nie zgadzam się z większością tego posta.
Wuj a nie dobra zmiana, 0 kolizji, potrącenie??? no co jak co ale na HU by o tym pisali. W ostatnim kwartale widziałem jednego pieszego. Skręt w lewo nawet jak są światła to jest to problem. Progi ? moje auto ma sprawne amorki ... nadal w tym miejscu mam więcej na szafie niż podajesz. A tak serio może będzie lepiej gdy znikną progi, a światła odpalał będzie pieszy, a nie jak za centrum sportu, jest tam przejście z parkingu na parking, nikt tam nie chodzi, ale czerwone zapala się w swoim cyklu który nawet nie jest powiązany z sąsiednimi światłami. No ale przecie wiemy że mamy stać a nie jechać ... 09:26, 12.12.2022


CzytelnikCzytelnik

10 1

Mam nadzieję, że światła będą uruchamiane przez pieszych, czyli tylko w razie potrzeby. Mam nadzieję, że progi zwalniające znikną. Natomiast zupełnie nie rozumiem tego, co napisano w artykule o zwężeniu jezdni przed przejściem do jednego pasa. Czemu to ma służyć? 14:19, 10.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec. HirszfeMieszkaniec. Hirszfe

0 0

Śmierdzi mi ta sprawa. Według mnie ktoś chce koniecznie dać zarobić komuś zarabiając sobie!!! Nie widziałam tu żadnych kolizji a skręt w lewo jest potrzebny bo kierowcy w obecnej chwili muszą skręcić w prawo, zawrócić na rondzie i stać w olbrzymim korku by wrócić do miejsca wyjazdu z parkingu. Może ktoś mnie oświeci ile było tu wypadków bo od 4 lat nie widziałam ani jednego. To skandal tak bezczelnie wywalać tyle pieniędzy bez powodu i utrudniać życie kierowcom zamiast zainwestować na przykład w jakiś fajny płac zabaw. bo dziadostwo okropne. Uważam że prokuratura powinna się temu przyjrzeć. 00:36, 18.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%