Zamknij

Konsultacje marketingowe - w czym pomogą i co się na nie składa?

10:38, 23.08.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 10:40, 23.08.2021
Skomentuj Pexels.com Pexels.com

Coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie konsultantów marketingowych, by skutecznie rozwijać swoją markę w sieci i poza nią, a także wpływać na jej pozytywny odbiór. Dzięki temu właściciele zarówno małych, jak i większych przedsiębiorstw, mogą powierzyć codzienne działania marketingowe osobie, która zna się na tym i jest w stanie przenieść firmę na wyższy poziom. Obecnie wielu specjalistów oferuje swoje usługi jako konsultant marketingowy. Jakie korzyści mogą przynieść konsultacje marketingowe i kiedy warto z nich skorzystać?

Konsultacje marketingowe - kiedy warto z nich skorzystać?

Konsultacje marketingowe sprawdzą się w przypadku każdej firmy, a zwłaszcza małej lub średniej, która chce pokonać konkurencję i zbudować silną pozycję w sieci i świecie offline'u. W takiej sytuacji warto zdać się na pomoc fachowca, który od lat doradza firmom w zakresie marketingu i pomaga zwiększyć widoczność marki oraz generować większą sprzedaż. Takimi osobami są np. certyfikowani trenerzy biznesu i eksperci do spraw marketingu, którzy swoje doświadczenie zawodowe zdobywali pracując z licznymi firmami, projektami e-commerce, czy startupami.

Zawsze, kiedy nadrzędnym celem firmy jest budowanie kompleksowej strategii marketingowej lub tworzenie marki, warto zaprosić do współpracy profesjonalistę, jakim jest konsultant marketingowy. Przeanalizuje on obecną strategię marketingową w firmie, w tym również grupę docelową do której ma trafiać jej przekaz, oraz określi działania, które należy podjąć. Z kolei już po wdrożeniu nowej strategii marketingowej zmierzy jej wyniki, przedstawi je klientowi, oceni ich skuteczność i zaleci optymalizacje i aktualizacje. Można, więc wskazać, że jego rola polega na koordynowaniu całego procesu i zaczyna się od audytu, stworzenia koncepcji, a kończy na prezentacji wyników.

Konsultacje marketingowe - w czym pomogą?

Tak naprawdę zakres działań konsultanta marketingowego jest szeroki i składają się na niego takie kwestie jak:

  • Badanie rynku, konkurencji, analiza sytuacji w firmie, czy analiza modelu biznesowego,
  • Pomoc przy pozycjonowaniu stron, również w przypadku bardzo trudnych branż,
  • Audyt SEO, który ma znaczenie dla efektów pozycjonowania i dostosowania strony oraz jej odpowiedniej optymalizacji,
  • Kampanie reklamowe, przygotowane pod Google ADS, jako krótko- i długoterminowe działania i inwestycje w firmie,
  • Kampanie, które angażują wiele kanałów i generują większą sprzedaż,
  • Szkolenia dla zespołu pracowników z zakresu marketingu, w tym SEO/SEM, czy e-commerce,
  • Przygotowanie raportów dotyczących skuteczności prowadzonych działań,
  • Przygotowanie procedur kontrolnych i optymalizacyjnych.

Wielu konsultantów marketingowych to osoby, które posiadają liczne umiejętności techniczne oraz mają zróżnicowane wykształcenie, np. z dziedziny marketingu, zarządzania, komunikacji biznesu lub pokrewnych branż. Dysponują własnym portfolio, które prezentuje doświadczenia, w tym udane projekty i stworzone strategie. Zatrudniając tego typu osoby właściciele firm mają pewność co do tego, że posiadają oni specjalistyczną wiedzę w określonej dziedzinie lub też niższy marketingowej. Często idzie to w parze również z doświadczeniem w zakresie copywritingu, storytellingu, komunikacji, brandingu, marketingu mediów społecznościowych, reklamy drukowanej i telewizyjnej, a także public relations.

Chcesz poprawić swój wizerunek i zwiększyć sprzedaż? Skorzystaj z konsultacji i doradztwa marketingowego Warszawskiej Grupy Mediowej!

Więcej: https://warszawskagm.pl/doradztwo/

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%