Zamknij

Korki po horyzont. Z Ursynowa coraz trudniej się wydostać. Czy władze to widzą?

15:52, 08.10.2018 Anna Łobocka Aktualizacja: 16:09, 08.10.2018
Skomentuj AŁ

- Żeby było lepiej, czasami musi być trochę gorzej, ale żeby aż tak?! - kierowcy tracą nerwy próbując się rano wydostać z Ursynowa w stronę centrum. Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy paraliżuje dzielnicę. Sprawdziliśmy dlaczego się tak dzieje i co na to władze dzielnicy? Czy da się coś zmienić, by ulżyć kierowcom?

Nie minutę czy dwie, ale dużo więcej czasu trzeba poświęcić na dojazd do pracy. Sytuacja pogorszyła się od kiedy zamknięto połączenie ulic Braci Wagów i Płaskowickiej, która wielu służyła za skrót do Cynamonowej i dalej w kierunku centrum.

- Można zwariować, kiedyś było wiadomo, że poniedziałki są trudniejsze, ale teraz dzień tygodnia nie ma znaczenia, oczywiście poza weekendami. Wyjeżdżam z Dembego i gdziekolwiek bym nie pojechał, będę stać w korku - mówi pan Zbigniew.

Do wyboru są tylko trzy drogi - Rosoła, Stryjeńskich i aleja KEN. Co najgorsze - każda z nich zwężona w okolicy Płaskowickiej. Wielu kierowców, by choć trochę ominąć korek szuka skrótów, np. jadąc zamkniętą dla ruchu Nowoursynowską, czy skręcając w osiedlowe alejki przy Kazury.

- Może prace powinny być prowadzone etapami, tak żeby to nie było tak uciążliwe dla kierowców - zastanawia się pan Adam.

Projekt sprzed pięciu lat. Skonsultowany z władzami

Za wszystkimi zmianami na ursynowskich ulicach stoi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nadzoruje budowę POW i która 5 lat temu, nim jeszcze został wybrany wykonawca, opracowała projekt czasowej organizacji ruchu, skonsultowany zresztą z władzami Ursynowa.

- Założenia do zmian w organizacji ruchu były już ustalone zanim wygraliśmy przetarg na prowadzenie prac, tym zajmowała się GDDKiA. Na tej bazie przygotowaliśmy zmiany, które zostały zaakceptowane i wprowadzamy je w życie - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.

W GDDKiA dowiadujemy się, że zmiany organizacji ruchu były omówione, m.in podczas konsultacji z ówczesnymi władzami dzielnicy. Obecny burmistrz Ursynowa ma do tych ustaleń wiele zastrzeżeń.

- Skoro technicznie możliwe jest prowadzenie prac przy przejezdnych ulicach Pileckiego, Rosoła i alei KEN, to dlaczego zamknięta jest ulica Braci Wagów i szykowane zaknięcie ulicy Lanciego? Bo wówczas nikt tego nie dopilnował w rozmowach z GDDKiA. My teraz nie mamy możliwości zmian - mówi Robert Kempa.

Zamknięcie ulic, dla wykonawcy jest łatwiejszym, szybszym, a co za tym idzie tańszym sposobem prowadzenia prac. Nie wymaga bowiem, jak m.in. w przypadku ulicy Pileckiego, budowania przekładki jezdni i przesuwania jej po wybudowanym stropie tunelu, tak by mogły nią jeździć samochody.

Jest szansa na poprawę?

Czy zatem, skoro decyzje zapadły kilka lat temu da się jednak zrobić coś, by w godzinach szczytu odkorkować Ursynów? Na pewno nie powstaną tzw. tymczasówki

 - My nie będziemy budować innych dróg poza POW -  mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. Wtóruje jej burmistrz Kempa. - Można zrobić tymczasową drogę, ale uzyskanie pozwoleń potrwałoby ze dwa lata. My nie mamy takich planów.

Pozostaje tylko jeszcze sprawdzenie świateł. Ale i tu nie ma dla kierowców dobrych informacji. W Zarządzie Dróg Miejskich dowiadujemy się, że korki nie wynikają ze złego ustawienia sygnalizacji. - Na ulicy Rosoła, Stryjeńskich i w alei KEN jest już zielona fala - mówi rzecznik ZDM Karolina Gałecka.

Najbliższa zmiana zapowiadana przez Astaldi to zamknięcie połączenia ulicy Lanciego z Płaskowickiej, wykonawca powiadomi o tym dwa tygodnie wcześniej. Zgodnie z planem budowa POW ma skończyć się za dwa lata. Z deklaracji zarządców dróg i władz dzielnicy wynika, że te dwa lata będą dla kierowców koszmarne.

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(106)

drajwerdrajwer

33 3

Na Rosoła jest... czerwona fala.
Daj się raz złapać na czerwone, to później odstoisz na każdych światłach. Sprawdzone empirycznie, wielokrotnie, z różną prędkoscią poruszania się autem. 16:22, 08.10.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

volta2volta2

9 1

to prawda, raz złapane czerwone przy jeżewskiego i na czerwonym do dolinki się jedzie
za to ken - poza godzinami szczytu rewelacja- przy 50-60 km super się jedzie, pod warunkiem że ten za wami nie dostaje gorączki i nie postanowi stówką przycisnąć, wyprzedzić i stanąć przed tobą gdy właśnie dojeżdżasz a zmienia się na zielone. no ale rozgorączkowany dojechał, stanął i czeka na to zielone wymuszając i moje zatrzymanie. 02:33, 09.10.2018


StasioJasioStasioJasio

16 2

zielona fale na KEN czy Rosola mozna spotkac jak sie jedzie chyba z 80km na h i to albo w poznych godzinach lub bardzo wczesnie rannych - inaczej nie ma szans - 08:13, 09.10.2018


Wałek RuskiWałek Ruski

8 2

Kilka razy w środku nocy celowo wracałem KEN i zielona fala nie działa, prędkość przepisowa. Jedyne miejsce gdzie zauważyłem, że ona działa, ale w nocy, to Poleczki jak jadę z lotniska, przy prędkości przepisowej. 11:03, 09.10.2018


iissaiissa

0 2

volta2, tiaaa...".jedzie się"...pod warunkiem, że się nie stoi, w korku. Gdzieś ty, kobito, i o której godzinie, widziała tę zielona fale na KEN? to juz zdecydowanie wolę Rosola bo tam nie trzeba (na razie) stać, na wyskosci byłego ronda KEN/Plaskowickiej, w gigantycznym korku. Wolniej ale się jedzie a nie stoi. 01:14, 13.10.2018


reo

rafonixrafonix

11 8

Kempa jak zawsze co złego to nie ja, ja mam rączki związane :D 16:34, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PP

18 13

Trzeba jeszcze sciezek rowerowych na KEN i Rosola, wtedy to dopiero bedzie cyrk, to wszystko potwierdza teze ze polscy urzednicy niezaleznie od szczebla to jakies cwierc mozgi 16:45, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bartekzukbartekzuk

24 4

Jaka zielona fala??? Na KEN gdzie na przewężeniu zielone świeci się tak krótko że tworzą się korki i tyle z zielonej fali........... może jednak Paniwe z ZDM ruszyli by w teren obejrzec jak to na żywo wygląda... postaliby z godzinkę na jednym i drugim skrzyżowaniu to może by do nich coś dotarło.... bo zza biurka to naprawde mało widać i zawsze "nie da się"... 16:51, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlaAla

17 3

Drodzy kierowcy, miejscowi, zamiejscowi na czas budowy POW zrezygnujcie z -pracy, -auta, -przejeżdżania przez Ursynów Wysoki Południowy. Sytuacja będzie taka, a nie inna. Od waszego zmysłu przetrwania i adaptacji do trudnych warunków zależy czas wyjazdu/przejazdu, w tej części dzielnicy. 17:11, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec2008Mieszkaniec2008

23 7

A Guzial nie napisał jeszcze, że za jego czasów (czyli minionych) nigdy nie było ani połowy korka na Ursynowie? A teraz jakby był, to wybudowałby bezkolizyjne estakady we wszystkich kierunkach, które np. znikałyby, gdyby nie były potrzebne? 17:22, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikomiko

16 11

Astaldi za chwilę upadnie i budowa stanie. 17:32, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wrrrwrrr

20 6

Tak to jest jak buduje się (niby) obwodnicę przez środek dzielnicy mieszkaniowej! I jeszcze odwraca się uwagę od sprawy braku filtrów spalin! 17:35, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiaaKasiaa

23 7

Brawo Guziały i Skubiszewskie. Zamiast szopki z referendum należało pilnować interesów mieszkańców!!! 17:42, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowianinUrsynowianin

13 21

Nie załatwiliście sobie u krula Ewropy lepszej komunikacji . HGW wam załatwi tak jak do tej pory i jej przyboczny . 18:30, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dziwny 12Dziwny 12

24 17

Jest metro czego chcesz więcej? 19:13, 08.10.2018


DariaDaria

31 19

Czy metro stoi w korkach? Zamiast stać w korku na Rosoła może jednak metro???? E tam. Lepiej narzekać, że są korki i jaśnie państwo nie może sprawnie jechać!!!! 18:33, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Myśl Myśl

18 10

Tumany a nie państwo 19:13, 08.10.2018


Nie sloikNie sloik

36 20

Booooze korek a pod spodem metro jeździ.ojoj jak mi was szkoda biedni kierowcy... 18:46, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

iissaiissa

0 2

broni ci ktos korzystania z metra?
wypowiadasz sie nie na temat, w szkole zarobilbys pałę.
czyli,jeśli ktos jedzie samochodem to zapewne ma jakis powod, wszystko jedno jaki, chocby ten, ze lubi. 01:05, 13.10.2018


kilovoltkilovolt

3 0

No właśnie jak ktoś wybiera samochód bo lubi stać w korku to nie powinien narzekać. A jak narzeka może bez problemu wsiąść w metro i przestać narzekać. 22:52, 13.10.2018


ZetZet

27 3

Łgarstwa. Nie ma żadnej zielonej fali. Co więcej po wprowadzeniu wielofazowych świateł na KEN i Pileckiego korki są większe. Do tego piesi muszą po 2 minuty czekać na czerwonym świetle. Być pracownikiem ZDM to wstyd, bo świadczy o niskim poziomie profesjonalizmu. 19:10, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ursyn 12345ursyn 12345

6 12

kiedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, mafia odpowie za swój balagan. Nie za PO rzadow na Ursynowie bo to jedna klika. 19:30, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełłłłPawełłłł

8 18

Ech nawet się nie wypowiem to co się dzieje rano to szaleństwo, szczerze współczuję wszystkim którzy muszę wyjechać prawie 2 godziny wcześniej żeby zdążyć do pracy po to żeby przejechać te 10km. 19:39, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ADAD

21 33

Rowerem te 10 kilometrów przejedziesz w 40 minut! 20:04, 08.10.2018


polpol

4 11

niech się przesiądą na komunikację miejską 18:34, 09.10.2018


kabaciakkabaciak

42 2

Ale mamy za to lacznik z Powsina i Konstancina, wiec w korku nam razniej z przybyszami spod Warszawy. Bez nich byloby nam smutno tak po prostu jechac bez wydluzonych postojow. 19:41, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NarpanNarpan

20 25

Ksiądz jeden z drugim słojem w metro a nie dupę 20 letnim paskiem na blachach LHR wozisz WARSZAWA dla warszawiaków 19:58, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jotjot

15 8

Ale że co? Możesz po polsku? 21:43, 08.10.2018


ADAD

38 39

Szaleństwo! Jest metro, można jechać rowerem lub autobusem, a barany parły się na te samochody! Zmieńcie mentalność! 20:07, 08.10.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HmmHmm

7 4

To powiedz mi pszczółko jak mam dostac się do roboty z Kabat na Wawer? Wyimaginowaną linią metra tam dojezdzajaca, czy autobusami stojącymi w tych samych korkach+ smrod niemyjacych sie ludzi z komunikacji zbiorowej? 23:04, 10.10.2018


FaziFazi

4 4

@hmm: metrem, a później autobus 402, też dojeżdżam tam do pracy i jakoś można. 09:21, 11.10.2018


EhhEhh

2 3

Fazi misiaczku, niestety do miejsca gdzie ja pracuję można najszybciej komunikacją dojechać w około 1h 20 minut, 504, M1, tramwaj 25 i potem autobus 146. Kilka razy próbowałem, jednak wolę przejechać w 35-40 minut samochodem i spędzić więcej czasu z rodziną w ciągu dnia :) Komunikacja jest w tym mieście niewydolna, dopóki nie zbudują faktycznej sieci metra nie ma sensu z tego zapchanego dziadostwa korzystać- chyba, że wszystkie aktywności życiowe mamy na linii metra... 09:24, 12.10.2018


kilovoltkilovolt

3 0

Jeżeli więc mimo tych korków dojeżdża się do pracy szybciej niż komunikacją znaczy że nie jest tak źle i taki ktoś nie powinien narzekać. A jak ktoś narzeka na korki to powinien przesiąść się do metra, wówczas szybko te korki ominie. 22:24, 13.10.2018


lotharlothar

19 2

na granicy miasta na Ursynowie planowane sa ogromne osiedla np. przy puławskiej .podono działki za obi i kerfurem przy puławskiej maja byc zabudowane te przy lesie. mam nadzieje że skończą robic te drogi zaczymm ci wybudują osiedla bo i puławska będzie stała 20:07, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ziutek z zadupiaziutek z zadupia

35 7

Więcej wpuszczajcie zamiejscowych typu WPI to będą mniejsze korki... Zobaczcie rano ile ich wjeżdża przełączką. 20:24, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

21 10

"Na ulicy Rosoła, Stryjeńskich i w alei KEN jest już zielona fala" - taaak???? nie zauważyłem... Codziennie jeżdżę... A jak "ktoś" 5 lat temu "zaplanował" przejście dwupasmowych wylotówek z Ursynowa przez POW (świetny pomysł i rewelacyjna lokalizacja "obwodnicy" Warszawy) w jednopasmowe rondka z przejściami dla pieszych jeszcze i liczył że nie będzie gigantycznych korków, to nie pytam nawet czy miał jakiekolwiek wykształcenie poparte IQ wyższym od szympansa - nie miał... Może by tak go przedstawić z nazwiska??? bo może kandyduje akurat gdzieś na Ursynowie do samorządu??? A do fanów metra - super rozwiązanie, tylko metro nie wszędzie dojeżdża, ludzie mają różnie zorganizowane życie i nie wszyscy mają 10 minut "z buta" do stacji... 20:59, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WawaWawa

13 12

To stój w korku ps 10 minut do stacji z buta to dużo. 10:00, 09.10.2018


Zły porucznikZły porucznik

15 6

A chciałbym tylko tu jeszcze dodać, że ostatnio pojawiła się wypowiedzieć Kempy, w której padły słowa o tymczasowym zamknięciu Rosola dla ruchu - bo budowa autostrady z Powsina tego ponoć wymaga. Tego faceta to powinno się na pręgierz zaciągnąć. Razem z Guziałem. Cymbały zgotowały ludziom koszmarne lata. 21:45, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jol-kaJol-ka

29 10

Nie trzeba było robić dojazdu na Kabaty z Konstancina przed POW! 00:23, 09.10.2018


marcomarco

42 11

a może by tak zamknąć wjazd na Ursynów z Wilanowa i Konstancina - korki znikną... Mam świadomość że będzie awantura, ale mieszkam na Ursynowie i zależy mi na "wygodzie" ursynowian. Codziennie przejeżdżam ul. Rosoła i widać jakie tablice rejestracyjne mają samochody. 22:16, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polpol

9 5

Mieszkam na Ursynowie (przeprowadziłem się z centrum 20 lat temu) i zależy mi ,żeby wygodnie dojechać do Konstancina 18:32, 09.10.2018


Wał  KuskiWał Kuski

26 4

Myślę, że Radek coś wymyśli :-) A jak nie da rady, to Nawrocki mu pomoże. 22:53, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jacek wola jacek wola

18 26

A może do metrem się poruszać jechać do centrum samochodem. fakt na istagram można fotkę wrzucam ze samochodem po stolicy śmigam 23:05, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jedzie pociąg z daleJedzie pociąg z dale

20 19

Tłumiki nue zrozumieją że mogą płacić 250 złotych za trzy miesiące jazdy komunikacją tylko każdy wsiądzie do samochodu i kozaczy 09:58, 09.10.2018


Konrad Konrad

25 28

a czy to tylko wina władz?Czy kierowcy ,nie mogą zrezygnować z wygodnictwa ,z jeżdżenia samochodem, na rzecz jeżdżenia komunikacją? 00:11, 09.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

UonUon

7 9

Właśnie wygodniej jest komunikacja ale tłumiki tego nie są w stanie pojąć. 21:22, 09.10.2018


ArnuchArnuch

2 2

Ja póki co jeżdżę do pracy autobusem, ale coraz częściej myślę o przesiadce do samochodu. Autobus i samochód tak samo stoją w korku, ale w samochodzie jest wygodnie. W autobusie zaś: ścisk, duszno i jak wsiądzie menel (a często się to przytrafia) to co tu ukrywać śmierdzi. 12:17, 11.10.2018


JolkaJolka

40 3

Ja przesiadłam się w METRO. Odkryłam po latach, że to szybciej i wygodniej. Może trochę żal bo auto służbowe, ale niech sobie postoi na Kabatach.
PS. Czy ludzie z Konstancina nie mogą zostawiać aut i jechać do metra nowymi liniami autobusowymi? 00:21, 09.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GunGun

5 1

Popieram korzystanie z komunikacji miejskiej - brakuje jednak P+R z prawdziwego zdarzenia na "wlotówkach" do Warszawy z szybką komunikacją szynową/autobusową która byłaby w stanie przechwytywać bezpośrednio kierowców z takich parkingów. 18:47, 09.10.2018


FaziFazi

6 1

Nie mogą, albowiem mają służbową benzynkę. Kiedy zapytałem parę osób dlaczego nie korzystają z komunikacji, gdzie za 250 zł/3 mce czyli małe pieniądze mogą kupić bilet i korzystać zarówno auta oraz z komunikacji kiedy jest potrzeba, stoją w korkach i w ich przypadku dłużej trwa podróż autem niż metrem odpowiedź była bo wygodniej no i wiesz za bilet musiałbym zapłacić z własnej kieszeni a benzynka jest firmowa. No comment.... 09:04, 11.10.2018


StasioJasioStasioJasio

27 42

Powinni zrobic to co juz jest zrobione lub powoli zaczyna byc wprowadzane w innych krajach:
1- stare graty bez wymaganych okreslonych norm spalin nie powinny byc wpuszczane do centrum miasta.
2. zakazac wjazdu do centrum miast jesli samochodem podrozuje jedna osoba .
Ja wiem ze to nie popularne - ale w 99% samochodach podrozuje tylko kierowca .
3- wysokie oplaty za wjazd do centrum i scislego centrum (najlepiej aby trzebaby wykupic taka miesieczna winiete)

Mamy roznego rodzaju PR -jesli za malo lepiej i latwiej dobudowac 1-2-3-4 kolejne niz stac dzien w dzien w korkach 08:10, 09.10.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Wał  KuskiWał Kuski

44 22

A teraz załóż przepocone kalesonki, i na łowełek 09:02, 09.10.2018


Wałek RuskiWałek Ruski

27 7

A w którym to kraju nie wolno wjeżdżać do centrum, jak jedzie jedna osoba?
I skoro już tak bardzo chcemy to co niby ma być wprowadzane w innych krajach, to zwracam szanowaną uwagę, że tam najpierw zbudowano sieci metra i pełne obwodnice. Tymczasem w dwumilionowym mieście, a jeszcze z milion osob pewnie wjeżdża, na powierzchni 510 km2 mamy jedną linię metra z ogonkiem.
10:45, 09.10.2018


Wał  KuskiWał Kuski

25 5

"A w którym to kraju nie wolno wjeżdżać do centrum, jak jedzie jedna osoba?" Przypuszczam, że w Korei Płn. 11:06, 09.10.2018


volta2volta2

7 7

ja pamiętam spore zaskoczenie, gdy koleżanka z osaki powiedziała mi że nigdy nie jechała autem do tokio. bo ZA DROGA AUTOSTRADA a pociagów tanich to oni też nie mają przecież. (dla turystów są tańsze niż dla lokalsów!)
to było takie naturalne że się wybiera pociąg, często z uwagi na cenę lokalny z 3 przesiadkami,nie żadny shinhansenn czy jak mu tam.
nikt im nie mówi, że czegoś nie wolno - wszystko wolno, tylko zapłać. 11:49, 09.10.2018


inwestorinwestor

18 5

Jezeli astaldi sie zawinie, to ten burdel bedzie trwal dlugie lara. To z dzisiaj z dziennik.pl:

Państwowy bank Pekao SA zablokował konto firmy Astaldi, na które Metro Warszawskie płaciło za roboty przy budowie drugiej linii. 08:30, 09.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DarczoDarczo

19 1

Dokładnie. Módlcie się o Astaldi bo te utrudnienia i rozkopany Ursynów to nie będzie jeszcze 2 lata ale 4-5 lat... 08:57, 09.10.2018


Nessum DormiNessum Dormi

3 2

Oto skutki wybierania w przetargu najtańszej oferty, tańszej od kosztorysu Zamawiającego. Teraz bankrut przestał płacić swoim podwykonawcom. Pamiętacie podobne skandale przy budowie autostrad na Euro 2012, albo wypędzenie Chińczyków z placu budowy?
Powtórka z rozrywki... 21:35, 09.10.2018


JiroJiro

31 2

5 lat temu...! :-(Czy wtedy przewidziano otwarcie szerokiego wjazdu na Ursynów od strony Konstancina i obliczono jakie wygeneruje to natężenie ruchu? 09:04, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PieszurPieszur

28 35

O co tym marudom chodzi? Przecież na Ursynowie mają metro?!?! To dlaczego upierają się, aby samochodami jeździć do pracy? 10:42, 09.10.2018

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Wałek RuskiWałek Ruski

36 14

Jak pracowałem w centrum, to jeździłem metrem. Teraz pracuje dalej od metra, więc jeżdżę autem, bo tak jestem jakąś godzinę dziennie do przodu. W tak dużym mieście z jedną pełną linia metra wciskanie do niego ludzi jako panaceum na korki traktować można jedynie w kategoriach żartu. 10:57, 09.10.2018


alisterkabatalisterkabat

29 8

Zaryzykuję podpowiedź ;)
Może pracują i mieszkają daleko od metra? Nie, to przecież w głowie się nie mieści... 13:43, 09.10.2018


GunGun

14 1

Preferuję komunikację miejską ponad własny samochód ale moim zdaniem warto zauważyć, że na Kabatach brakuje P+R - szczególnie po otwarciu szkodliwego połączenia z Konstancinem. 18:45, 09.10.2018


AlaAla

7 12

Gdzie chcesz upchnąć P+R na Kabatach? Może jakaś fajoska miejscówka zamiast kawałka Lasu Kabackiego? 21:53, 09.10.2018


sprspr

2 0

Ala ... chcesz powiedzieć , że Ursynów zabudowano w pestkę"? 23:51, 09.10.2018


GunGun

1 0

@~Ala

Czy gdziekolwiek napisałem, że chciałbym upychać P+R Kabaty? Po prostu wskazuję minus Twojego pomysłu jakim jest brak możliwości pomieszczenia ogromnej ilości pojazdów, które właściciele mieliby zostawiać na Kabatach w celu przesiadki w podziemną komunikację miejską. 10:38, 10.10.2018


AlaAla

0 1

@spr @Gun fragment komentarza "moim zdaniem warto zauważyć, że na Kabatach brakuje P+R", rozumiem jako postulat wybudowania P+R na Kabatach. Nie widzę tu możliwości do popełnienia błędu w interpretacji. Jeśli takie postulaty się pojawiają, to warto chyba zadać sobie pytanie konkretnie GDZIE? Stacja metra Kabaty, ma konkretną lokalizację i konkretne zagospodarowanie terenu wokół. Wydaje mi się, że zmiana hasła "brakuje P+R Kabaty" na "wybudujmy P+R Kabaty tu..." Szybko zamrozi takie zapędy. 13:20, 10.10.2018


Tt7Tt7

6 5

Bo we wiosce był Pekaes i każdy musiał auto 00:30, 11.10.2018


ObserwatorObserwator

21 46

Są drogi dla rowerów np. wzdłuż Al. KEN, wzdłuż Rosoła i innych ulic. Trwa budowa drogi rowerowej wzdłuż Pulawskiej. Moze powoli trzeba myśleć o nasladownictwie takich miast jak Kopenhaga czy Amsterdam. 11:24, 09.10.2018

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

Wał  KuskiWał Kuski

48 13

Oczywiście! Już widzę te tłumy pedalarzy w styczniu, szparko podążających gęsiego jak w Pekinie :-) 11:28, 09.10.2018


Wałek RuskiWałek Ruski

28 7

Kopenhaga jest wielkości Ursynowa i Wilanowa razem wziętych. Jak ktoś będzie miał do pracy średnio 3 km a nie 15 km to być może wybrałby rower. Dlatego rower nigdy nie będzie pelnil u nas takiej roli jak tam, może być tylko uzupełnieniem, a nie substytutem. A Amsterdam, też zresztą o wiele mniejszy od Warszawy, ma tych linii bodajże 4, do tego tam zabudowa i sieć kanałów determinuje taki a nie inny układ drogowy. 11:46, 09.10.2018


Wałek RuskiWałek Ruski

19 5

Wcielo mi zdanie, że Kopenhaga ma też 2 linie metra. Amsterdam 4. 11:54, 09.10.2018


dla ciebie Pan Kuskidla ciebie Pan Kuski

10 31

Benzyna zdrożeje, wprowadza opłaty za wjaz to sam bedziesz jeździł jak w Sztokholmie. 13:27, 09.10.2018


Wałek RuskiWałek Ruski

20 4

Sztokholm też jest mniejszy od Warszawy. Ma 3 linie metra, 110 km i 100 stacji 13:45, 09.10.2018


Wał  KuskiWał Kuski

29 11

Stać mnie, szprychowy golasie :-) 14:00, 09.10.2018


JaroJaro

22 12

Jasne, że nasz system transportu publicznego ma niedomagania, a metro nie jest tak rozległe, by z każdego miejsca w promieniu 1 km była dostępna stacja... Tego szybko nie przeskoczymy. Poza tym usytuowanie stacji zachęca też "przyjezdnych", by wjeżdżali do miasta samochodami, a nie zostawiali je na obrzeżach. Jednak nie oszukujmy się, dużą rolę gra też wygoda wynikająca z jazdy samochodem. Tylko, że teraz jest ona raczej wątpliwa... No chyba, że ktoś uwielbia stanie w korku. Nie będę owijał w bawełnę i napiszę, że ja dojeżdżam do pracy rowerem. Lubię to i mam taką możliwość. Mam też świadomość, że nie każdy jest w stanie tak sobie zorganizować życie, ale też część osób z zasady odrzuca ten ŚRODEK TRANSPORTU. Jednak nie musimy się nawzajem zwalczać ani obrażać. "Pedalarze", "golasy"... Po co to? Uszanujmy się nawzajem. Korek nie jest spowodowany przez rowerzystów, za to każdy rowerzysta, to mniejszy korek :-) Pozdrawiam 15:32, 09.10.2018


dla ciebie Pan Kuskidla ciebie Pan Kuski

6 21

Sądząc na po skomleniu na kilku forach to chyba własnie nie stać. A mnie stać i to nie tylko na samochód ale i na garaż. Podejrzewam tez że rower tez mam droższy od twojego ropniaka od niemca. 12:46, 10.10.2018


Wał  KuskiWał Kuski

14 2

Jak ty mnie teraz zaimponowałeś, Wąski......przepraszam, Kuski :-) 16:15, 10.10.2018


RowerzystaRowerzysta

13 26

Rowerzyści powodują korki i budują POW ? 15:35, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ERER

31 6

Zrobiono fajny skrót z Konstancina, Góry Kalwarii itd., przez Kabaty do Centrum czy na Mokotów to mamy zatory, no i jeszcze ta budowa. 15:57, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GunGun

13 7

Mam nadzieję, że mieszkańcy podziękują burmistrzowi przy urnach za takie szkodliwe działania. 18:43, 09.10.2018


BobaNBobaN

36 9

Połączenie Belgradzkiej z Pileckiego, nawet tymczasowe, usprawni ruch w godzinach szczytu. 17:30, 09.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nie da się...nie da się...

32 11

Mieszkańcy Kabat zdecydowanie popierają ten pomysł! 17:53, 09.10.2018


polpol

31 41

ręce precz od przedpola Lasu Kabackiego i przyrody.
Przesiądźcie sią w metro.
Może jeszcze wyciąć pół lasu pod parkingi i ulice???????? 18:27, 09.10.2018


nie da się...nie da się...

12 14

Już widzę, jak przysypiający Trzaskalski tchnie żywota w miejskich urzędników od komunikacji, aby zaczęli realizować postulaty mieszkańców Ursynowa, którzy nie mogą wyjechać z własnej dzielnicy! 17:51, 09.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AlaAla

6 6

A jakie niby są te postulaty? 21:50, 09.10.2018


250 za 3 msc250 za 3 msc

17 4

Mogą tylko muszą zejść dwa kroki w dół 00:28, 11.10.2018


niePISmiennyniePISmienny

20 3

Jaka zielona fala na KEN????? Jeżdzę od lat, kilka razy dziennie i nie ma takiej prędkości, przy której działa zielona fala!!!! To obrzydliwe kłamstwo! 10:51, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

innieinnie

16 11

Nie należało budować wjazdu z Powsina na Kabaty (ul. Rosnowskiego), którym codziennie wlewaja się na Ursynów tysiace samochodów z Konstancina-Jeziorny, Góry Kalwarii, Kozienic, Garwolina, Piaseczna itd.) Wtedy korki byłyby mniejsze i zanieczyszczenie powietrza spalinami także. To skandal, że drogę tranzytową buduje się przez spokojne dotychczas osiedle mieszkaniowe waskim przesmykiem pomiędzy Lasem Kabackim a Parkiem Natolińskim, przez chroniona przyrodniczo skarpę. Jak już jest ul. Rosnowskiego, to powinna być otwarta tylko dla komunikacji publicznej. Wjazd z Wilanowa na Ursynów i tak będzie na wysokości POW. 14:57, 10.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

innieinnie

20 3

Gmina Konstancin-Jeziorna niech zbuduje parking P&R dla swoich mieszkanców (podatników) na swoim terenie. 15:00, 10.10.2018


KurnikKurnik

3 2

Jak to jest że " ...ale uzyskanie pozwoleń potrwałoby ze dwa lata. My nie mamy takich planów. " ALE jest spec ustawa która raz-dwa pozwala wywłaszczyć właściciela z ziemi !!!
14:58, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

innieinnie

8 2

Kto pisał ten artykuł? Osoba z Warszawy? Nie mówi sie na Wawrze, a w Wawrze. Tak jak w Wilanowie, w Wesołej, w Rembertowie, w Ursusie, we Włochach, w Białołęce, w Aninie, w Radości. wśródmieściu. Ale na Bielanach, na Żoliborzu, na Targówku, na Pradze, na Woli, na Ochocie, na Mokotowie, na Ursynowie itd. 15:06, 10.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WieszczWieszcz

1 3

W Wilanowie to mieszkał król. Mówi się na Wilanowie. 03:27, 14.10.2018


WaldorfWaldorf

15 13

Szok! Wszyscy są zdziwieni, że budując tunel zamyka się ulice. Jak to możliwe? Zapewne najbardziej zdziwieni są ci, którzy zamieszkali tu w ciągu ostatnich 5 lat, bo "rodowici" mieszkańcy wiedzieli, że taka sytuacja nastanie. Nawet Ci, co budowali Ursynów-Natolin wiedzieli o A2 zostawiając ten szeroki pas.
Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że będzie jeszcze gorzej. Otwarcie połączenia Płaskowickiej-Branickiego skieruje na Ursynów falę frustratów z lemingowej dzielnicy. Rozjadą się w zatkaną już Rosoła do zatkanej Doliny lub na wprost wąską Płaskowickiej do zatkanej Al. KEN.
A jak będzie alarm w tunelu, cały tranzyt pójdzie na górę Rosoła i Gandhi do nowego zjazdu. To dopiero będzie multikino :D 18:22, 10.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ManoloManolo

13 8

Oczywiście, że zdziwieni, bo zazwyczaj tunel buduje się pod ziemią. Swoją drogą ciekawe czy w Świnoujściu też zbudują tunel metodą odkrywkową ;-).
08:29, 11.10.2018


250 za 3mce250 za 3mce

37 11

Nie ma miękkiej gry- płacz i płac- ratę za auto.opony.paliwo opłaty za parkowanie w Warszawie za to można "wygodnie" pojechać sobie i tu i tu i tututu i tu. 00:27, 11.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

iissaiissa

7 25

~250 za 3mce, ale, przepraszam ...to ty placisz za "auto.opony.paliwo opłaty za parkowanie w Warszawie", że tak placzesz? no, chyba właściciele samochodow wiec skad te krokodyle łzy???
wiesz...jakbyś ty, i twoi ziomale, wrócil do swojej wiochy to w Warszawie byłoby wystarczajaco miesjca, takze na ulicach, dla jej mieszkańcow. Wystarczy spojrzeć na Warszawę w jakiekolwiek święta. 00:59, 13.10.2018


AlaAla

21 2

@iissa Co Pani postuluje? Fort Warszawa? Wylewanie gorącej smoły na przyjezdnych, bez Warszawskiego rodowodu? To już było, a podobne eksperymenty są jedną z najczarniejszych kart historii. 09:23, 14.10.2018


FaziFazi

51 26

Płaczcie dalej zamiast korzystać z komunikacji miejskiej. 08:51, 11.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rumcajsrumcajs

21 30

Odrob lekcje i spac. 21:34, 11.10.2018


Piotr PPiotr P

34 8

Co drugi księciunio lub księżniczka jedzie w korku z telefonem w dłoni ;) codziennie jadę kawałek autobusem ul. Kasprzaka od ronda Daszyńskiego w samochodach siedzi jedna osoba z telefonem w ręku, przerwa pomiędzy kolejnym pojazdem jest taka, że by zmieścił się jeden samochód średniej klasy, nie wspomnę o tym w jakim tempie ruszają takie orły a potem płacz bo korki, a do komunikacji się przesiadać i nie marudzić... No i odklejać się od smartfonow i innych czaso-zapychaczy a może będzie lepiej. 14:10, 12.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Warszawa da się lubiWarszawa da się lubi

33 10

Issa jestem stąd od zawsze tylko komentuje bo śmieszy mnie płacz kierowców jak stoją w korku nad linią metra.Ty jak rozumiem też warszawianka tylko wszędzie autem? Ja też warszawiak i wszędzie komunikacja i czasem autem.pozdrawiam.ps zdejmij te modne ciemne okularki. 09:39, 14.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niePISmiennyniePISmienny

2 2

zrobienie przekładki Lanciego tak, aby dało się tamtędy przejechać, to ułamek procenta kosztów budowy i dla sprawnej ekipy 2 dni roboty... Trzeba tylko chcieć tego dopilnować! Ale władze dzielnicy od lat maja mieszkańców w 4 literach. Za zwężanie ulic pt "uspokojenie ruchu" powywieszałbym ich na suchych gałęziach! 12:14, 16.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AA

1 1

Co to znaczy przekładki Lanciego 12:44, 17.10.2018


NatolińczykNatolińczyk

1 0

A czy ktoś sprawdził, o ile wzrósł ruch po oddaniu do użytku łącznicy Kabat i Powsina? To tu trzeba szukać przyczyny korków, bo większość kierowców z Konstancina i tego kierunku jedzie przez Ursynów. 17:40, 29.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

0 0

Oczywiście, że widzą. Po to tak organizują ruch aby utrudnić życie mieszkańcom. Gospodarz nie prowadzi prac w taki sposób. Do dywersanci. Te zakazy w lewo, zwężenia, objazdy, słupkoza, likwidacja parkingów - to tylko sabotażysta może robić. 00:43, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%