Zamknij

Korki przez remont Rosoła. Kłopotliwa inwestycja może skończyć się szybciej

07:22, 11.07.2019 Anna Łobocka
Skomentuj MJ MJ

Korki, zapchane samochodami osiedlowe uliczki i nerwy mieszkańców Kabat - tak zaczął się remont starej nitki ul. Rosoła. Po kilku dniach sytuacja się uspokoiła, ale mieszkańcy nie są zadowoleni z objazdów i  proponują, by nową, gotową nitką ulicy można było jeździć w dwóch kierunkach. Burmistrz tłumaczy, że to niemożliwe, a wykonawca zapowiada, że męczarnia kierowców skończy się szybciej niż planowano.

Planowane na półtora miesiąca prace remontowe na starej jezdni ul. Rosoła rozpoczęły się z trzydniowym opóźnieniem - 4 lipca, bo jak wyjaśniał wykonawca, przedłużały się ustalenia dotyczące nowej organizacji ruchu.

Pierwsze dwa dni jej obowiązywania były dla mieszkańców Kabat trudnym doświadczeniem. Wielu kierowców omijało proponowany skręt w ul. Przy Bażantarni i wjeżdżało w Jeżewskiego, próbując przedostać się w stronę Wąwozowej.

Zamiast puścić ruch dwustronnie nową nitką Rosoła zafundowano nam popołudniowy paraliż Kabat. Objazd ulicami Przy Bażantarni, KEN i Wąwozową to dwa lewoskręty, których można by uniknąć utrzymując ruch na Rosoła. Duża część kierowców stara się ominąć te wąskie gardła osiedlowymi ulicami Jeżewskiego i Wańkowicza. Tym samym stoi wszystko co może tylko stać w całej okolicy. 

- alarmował pan Michał. W podobnym tonie pisało do naszej redakcji wielu mieszkańców Ursynowa.

Po zamknięciu Rosoła na osiedlu Kabaty istny horror, nie można dojechać do domu.  Z tego co pamiętam gmina obiecywala że wykonawca przeniesie ruch z prawej strony na lewą wybudowaną już drogą.  Niestety ruch został calkowicie wstrzymany, a kierowcy rozjeżdżają nam osiedle Wankowicza i Jeżewskiego. Chciałabym aby zmieniono organizację ruchu na lewą stronę w dwóch kierunkach

- pisała pani Adrianna.

Pomimo, że od poniedziałku jest już lepsza sytuacja i nie tworzą się na Kabatach gigantyczne korki, wielu naszych czytelników proponuje otwarcie nowej nitki ul. Rosoła dla jazdy w dwóch kierunkach. Okazuje się, że to... niemożliwe. 

Jak mówi burmistrz przełożenie całego ruchu na nową nitkę ul. Rosoła wiązałoby się z utratą gwarancji na wykonane tam roboty. Potrzebna byłaby przebudowa jezdni w okolicy skrzyżowania z ul. Jeżewskiego i Wąwozowej, tak by jadąc z centrum można z lewego pasa skręcać w lewo. 

- Konieczna byłaby zmiana geometrii skrzyżowań, co wiązałoby się ze zburzeniem tego, co zostało już zbudowane, m.in dużych krawężników, trzymających jezdnię. To nie tylko utrata gwarancji, ale też dodatkowe koszty. Gdyby wojewoda nie zablokował inwestycji, nie byłoby tego problemu i prace wykonane byłyby za jednym zamachem jeszcze w ubiegłym roku - nie trzeba byłoby robić tego etapami. Rozumiem mieszkańców i przepraszam za utrudnienia, ale muszę pilnować też publicznych pieniędzy - tłumaczy burmistrz Robert Kempa.

Jest też dobra wiadomość. Jeśli nie popsuje się pogoda, to utrudnienia związane z remontem ul. Rosoła potrwają o tydzień krócej niż planowano. 

- Jak nie będzie deszczu to skończymy prace 8 sierpnia. Mamy już za sobą rozbiórkę starej nawierzchni i zrobione nowe krawężniki. Jesteśmy teraz w trakcie wykonywania odwodnienia i będziemy robić podbudowę pod nową jezdnię, a potem zostanie nam już położenie asfaltu - mówi Bogdan Falenta z Falbruku.

Dzielnica planowała zakończenie remontu na 15 sierpnia.

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(38)

kabaciakkabaciak

15 12

Szkoda mi slow na komentowanie poczynan tego burmistrza. Jedyne co sie dalo, to otwarcie przelotowki przez Kabaty dla mieszkancow Powsina, Konstancina i GK...
Puszczenie objazdu przez Wankowicza to piramidalna bzdura. Przynajmniej zakaz lewoskretu w Wawozowa na czas remontu mozna postawic, aby objazd szedl szerszymi ulicami. Przelozenie ruchu na nowa jezdnie Rosola to przeciez oczywiste rozwiazanie. Ale nie. Nie da sie. 08:12, 11.07.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

GunsGuns

12 9

Jeden z najbardziej szkodliwych burmistrzów w historii Ursynowa. Dookoła inwestycje pro-deweloperskie; postępujące betonowanie dzielnicy; brak jakiegokolwiek ładu przestrzennego; inwestycje drogowe paraliżujące dzielnicę.

Oby to była ostatnia kadencja tej osoby. 08:31, 11.07.2019


darkodarko

7 12

To ja proponuję waszym tokiem myślenia, żeby Piaseczno oraz Konstancin zablokowały przejazd przez swoje miejscowości mieszkańcom Ursynowa nie będziecie mi jeździć po moich terenach. 09:44, 11.07.2019


PetePete

16 3

@darko
Nie chodzi o blokowanie Konstancina, czy Piaseczna, tylko idiotyczny pomysł otwarcia Rosnowskiego zanim zostały ukończone POW i Ciszewskiego-bis.
W planach przewidywano właśnie taką kolejność (najpierw POW, potem Ciszewskiego-bis), jeżeli trzymano by się tych planów, to Rosnowskiego faktycznie byłaby wykorzystywana do obsługi ruchu między dzielnicami.
Przez to potok z kierunku Góra Kalwaria wlał się na Kabaty, które kompletnie nie mają układu ulic przystosowanego do obsługi ruchu międzymiastowego (Rosoła/KEN/Stryjeńskich ledwo obsługuje ruch generowany przez dzielnicę).
I za to możemy podziękować nie tyle Kempie, co HGW. 10:38, 11.07.2019


kabatkakabatka

2 0

Podaj mi skąd wziąłeś informację, że objazd jest puszczony Wańkowicza. To sami kierowcy sobie tą ulicą objazd zrobili. 22:21, 11.07.2019


reo

kierowcakierowca

12 5

Objazd nie został "puszczony" Wańkowicza (jak insynuuje Kabaciak), tylko ulicami Przy Bażantarni, KEN i Wąwozową. Skręt w prawo z Wąwozowej w Relaksową otrzymał zieloną strzałkę. Tłok na Jeżewskiego powodują bezmyślni kierowcy. Codziennie popołudniu jeżdżę tamtędy: Przy Przy Bażantarni pusta, skręt w lewo w KEN . Może warto ruszyć głową zamiast bezmyślnie pchać się w korek i narzekać. 09:06, 11.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zły porucznik zły porucznik

16 4

To rusz głową i poszukaj alternatywy wobec korka - nie ma? No nie ma, bo do dyspozycji napływowych kierowców jest ostatecznie tylko wąska Wąwozowa obsługująca lokalny ruch i komunikację miejską - teraz już w poszerzonym składzie. Same autobusy prawidłowo włączające się do ruchu z przystanku przy Tesco już powodują zator skrzyżowania, a co dopiero masy WPI. Lewoskręt z KEN w Wąwozową - o 17 korek potrafi zaczynać się już Przy Bażantarni. Zajrzyj czasem na parking Tesco i zobacz, jak wygląda wyjazd. Dziwi mnie, że Tesco się nie wkurza, bo przecież ponosi wymierne straty finansowe - cały parking zastawiony, ludzie przyjeżdżający po zakupy, o ile się przebiją, nie mają parkingu. Cała ta inwestycja to kuriozum. Organizacja, dokumentacja, chaotyczny terminarz robót, prowadzenie ruchu - kompletna klapa i popis nieudolności Kempy. Facet załatwił wjazdówkę WPI kosztem Ursynowa. Nie potrafił przygotować dokumentów, który kolejny idiota - wojewoda - mu zakwestionował. I tak w koło. 09:37, 11.07.2019


Sandra Sandra

7 11

Do kabaciaka. Glupoty wypisujesz. Mieszkam przy Wańkowicza i codziennie jade do Wilanowa. Dlaczego mam objezdzac powiększając ruch bo ty wymyślasz zakaz skrętu z Wankowicza w Wąwozową? A objazd wyznaczono przez Przy Bażantarni. Jak ma burmistrz zakazać kierowcom szukania skrótów? Dla mnie od prawie 2 lat komunikacja z domu do pracy i z powrotem jest o wiele lepsza! I to dzięki połączeniu z Wilanowem! Mam nadzieję że Mokotów nie zamknie swoich ulic dla nas, bo co wówczas zrobisz bidulku 09:13, 11.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

nie zgadzam się nie zgadzam się

7 8

A ja nie zgadzam się na wytyczony objazd ul. przy Bażantarni. Po kilku dniach mama dość, nie mogę dojechać do domu, bo 200m od niego stoję w korku! A ile smrodu z jadących 5 km/h aut. Niech sobie dojeżdżają i przejeżdżają inaczej, a nie naszym kosztem. Jak dla mnie mogą nawet latać. 10:26, 11.07.2019


masakramasakra

8 4

do "nie zgadzam sie", a jak przedmówca stoi w korku w tej czy innej dzielnicy pod czyimiś oknami to juz jest ok tak? Hipokryzja do kwadratu. 10:50, 11.07.2019


kabatkakabatka

5 1

Nie ma co porównywać Przy Bażantarni z Wańkowicza, tak samo jak Zaruby z Dembego. Przecież to zupełnie inne klasy ulic: asfalt - kostka, szeroka - wąska, 50-100 m od bloków - 3-5 m od bloków, światła ułatwiające wyjazd na skrzyżowaniu w główną ulicę - brak świateł, więc dodatkowy korek, poza tym na Dembego i Wańkowicza są wjazdy/wyjazdy do/z parkingów podziemnych. Dembego była kiedyś, a Wańkowicza teraz jest zapychana przez cwaniaków, którzy sobie po prostu chcą skrócić drogę kosztem tego, że mieszkańcy bloków nie mogą się dostać albo wydostać z własnych domów, a ci akurat nie mają innej możliwości, muszą skorzystać z Wańkowicza. 22:17, 11.07.2019


UP!UP!

3 8

Brawo panie burmistrzu, brawo. Jest pan świetnym gospodarzem dzielnicy ! 09:57, 11.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekSJanekS

7 3

Burmistrz to się nadaje, żeby go wywieźć na taczce. Same złe decyzje podejmuje, przez niego mamy jeden wielki plac budowy, więcej korków itd. Mam nadzieję, że w końcu się ktoś obudzi i nie będzie "rządził" na kolejną kadencję. 11:02, 11.07.2019


38 38

7 5

Chyba burmistrz nie dostanie reelekcji. 10:00, 11.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarcinGMarcinG

7 4

Ten Burmistrz Ursynowa to się nadaje, żeby go wywieźć na taczce. Same złe decyzje podejmuje, przez niego mamy jeden wielki plac budowy, więcej korków itd. Mam nadzieję, że w końcu się ktoś obudzi i nie będzie "rządził" na kolejną kadencję. 11:02, 11.07.2019


Witek z AtlantydyWitek z Atlantydy

15 10

Zostawcie samochody w domu i nie będzie problemu.
Ile osób musi ale naprawdę musi jechać samochodem?? Myślę że może 10% a reszta może komunikacja publiczna ale lepiej wozić 4-litery i tylko narzekać że korki. 10:04, 11.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PetePete

21 2

Problem w tym, że to dojeżdżający spod Warszawy blokują Kabaty. 10:32, 11.07.2019


FaziFazi

16 6

Będzie jeszcze gorzej, albowiem w pierwszym półroczu w stolicy zarejestrowano około 80 tys. nowych pojazdów. Kierowcy muszą się pogodzić z faktem, że korki wzrosną. Niby są wakacje, a ja kiedy korzystam z auta nie dojeżdżam szybciej do pracy tą samą trasą. Paru znajomych, którzy mieszkają 3-4 przystanki od pracy kupiło auta stricte na dojazdy do pracy, bo jak zapytałem dlaczego piechotą nie idą, zdrowiej czy nie korzystają z komunikacji odpowiedzieli, że wolą dłużej pospać te 10 minut. I tak powstają korki, tego nie zmienimy. Osobiście posiadając auto często korzystam z komunikacji. Taniej i jestem spokojniejszy kiedy nie muszę stać w korkach jak teraz i spalać dodatkowego paliwa. 10:59, 11.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

kabatkakabatka

7 0

To że w stolicy zarejestrowano 80 tys. nowych samochodów to jedna sprawa. Ważne jest też to, że jeszcze więcej zapewne zarejestrowano pod Warszawą i to te właśnie będą się dodatkowo przez Kabaty pchać, bo przecież świeżą autostradę głównie dla nich zrobiono. 22:06, 11.07.2019


SąsiadSąsiad

6 1

Na 3-4 przystanki jest inny transport i szybszy niż auto 06:59, 12.07.2019


WawaWawa

0 1

W sloiczarni z której przybyli nie było komunikacji tylko pks więc każdy robił prawko i samochód - i przenoszą to do stolicy stąd korki... 08:27, 14.07.2019


tęczowy Rafałektęczowy Rafałek

20 7

drogie lemingi , nie narzekajcie , to są korki nasze , na miarę naszych czasów i osiągnięć ,ekologiczne , europejskie a może nawet światowe , przez naszą władzę zaplanowane i uczynione , wasze malkontenctwo psuje nam poranny dobry nastrój . A my już myślimy jak zagospodarować i upiększyć wam każdy wolny kawałek przestrzeni , teraz czas na Jeziorko Czerniakowskie, ile tam nieużytków , trzeba to pięknie wyrównać i zasiedlić żeby się nie marnowało. Władza wie lepiej co wam POtrzeba , w końcu sami ją wybraliście ! 11:07, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytania do Pana Burmpytania do Pana Burm

11 10

1) Cyt. "gdyby wojewoda nie zablokował inwestycji" - czy zarzuca Pan wojewodzie złamanie prawa? Jeśli wojewoda zrobił coś bezprawnie to dlaczego nie zgłosił Pan tego do prokuratury? Nie boi się Pan konsekwencji prawnych szkalowania wojewody? Czy w rzeczywistości nie było tak, że to podlegli Panu urzędnicy złożyli u wojewody dokumentację niezgodną z obowiązującymi wymogami prawnymi dla inwestycji drogowych? Czy, gdyby wojewoda zaakceptował tę nieprawidłową dokumentację to nie popełniłby przestępstwa przekroczenia uprawnień?
2) Jakie konsekwencje służbowe ponieśli autorzy błędnej dokumentacji z Urzędu Dzielnicy Ursynów?
3) Jest Pan burmistrzem dzielnicy o wielkości dużego miasta. Niech Pan wreszcie dorośnie i przestanie obciążać innych swoimi błędami, bo to nie przedszkole. W drugiej kadencji czas wreszcie wziąć odpowiedzialność za swoje czyny, a nie bez przerwy obciążać wojewodę i Guziała. A może lepiej podać się do dymisji? 12:43, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RYŚRYŚ

1 2

Kim był Pan Rosół? 13:58, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IwaIwa

9 1

Od kilku dni obserwuję ten korek i – przynajmniej ok. 18:00 – problemem jest skrzyżowanie Wąwozowej z Zaruby. Wydaje mi się, że na okres remontu światła powinny być przeprogramowane tak, aby więcej aut mogło przejeżdżać Wąwozową przez to skrzyżowanie. Szczególnie w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego. 14:12, 11.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BurmiszczBurmiszcz

4 4

Nie da sie. 21:41, 11.07.2019


Fix problemFix problem

9 7

Tyłek do metra i do autobusu 06:54, 12.07.2019


issaaissaa

1 5

cieszymy się ~Fix problem, że metro i autobus ci słuzy.
Jednak nie każdy ma czas czekać pół godziny na autobus, albo ma chęć narażać się w metrze na ataki/smród/ tłok itp.
Pragne takze przypomnieć!!! że mieszkańcy miasta, w tym kierowcy, sponsorują twój bilecik miesięczny wiec badź uprzejmy zamknać m... w kubeł..., jesli nie stać cie na podziękowanie za sponsoring bileciku. Ty za moje paliwo nie płacisz w żadnym procencie. 16:47, 12.07.2019


DaroDaro

9 4

Pan burmistrz używa sloganów, ktoreych nie powinien. Bo dałoby się ueuchomić ruch dwustronny na wschodniej nitce Rosoła. Dla ruchu tymczasowego nie ma potrzeby zachowania geometrii skrzyżowań itp. Gdyby tak było, nie możnaby dotychczas uruchomić skrzyżowania Rosła z Wąwozową, a było ono uruchomione w kształcie tymczasowym. Panie burmistrzu, bez przesady. Trzeba tylko wcześniej myśleć i chcieć. Jaka utrata gwarancji?? Samochód jadący w kierunku przeciwnym co spowoduje? Zmianę geometrii, zmianę układu mieszanki asflatowej? Nie rozumiem. Gdyby tak miało być, podczas budowy dróg ekspresowych nikt by nie stosował przekładek ruchu na wykonanych jezdniach. Paranoja, a Halo Ursynów jeszcze te bzdury publikuje. Proszę o trochę powagi. 15:24, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kabaciakkabaciak

7 8

Da sie skrzyknac i usunac jakos tego burmistrza-szkodnika? Jest przewidziana jakas forma impeachmentu na poziomie wladz dzielnicy? Przeciez to juz rece opadaja na poczynania tego faceta. 21:43, 11.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

..

8 1

Oczywiście, od tego były wybory samorządowe, podczas których mieszkańcy Ursynowa (w tym Kabat również!) jasno określili suwerenowi lepszego sortu jaki jest ich stosunek do tego kto ma rządzić dzielnicą. 09:45, 12.07.2019


issaaissaa

0 4

to nie były wybory imienne, kolego tchórzu anonimowy ~. 16:36, 12.07.2019


..

5 0

Tchórzu bo anonimowy No No grubo? Za to „issa” to co ma oznaczać? Kropkę, przecinek czy może Imię i nazwisko? Żałosna hipokryzja, ale czego się można spodziewać po tak durnej odpowiedzi. A co do wyborów jakie to ma znaczenie, wpływ był poprzez głosowanie i zdaje się, ze wyniki tego głosowania jasno pokazały która grupa ma poparcie, a burmistrz jest w tejże grupie prawda? No to popłacz sobie ktosiu „issaa” a ja spokojnie przetrwam i te korki i ta budowę, które miejmy nadzieje tak jak w artykule podali skończy się wcześniej niż zakładano. 21:22, 12.07.2019


GuziałPDWGuziałPDW

3 2

GDZIE JEST GUZIAŁ? NAJLEPSDZY TBURSMITRZ DOTYHNCZAS 02:56, 12.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RemizaRemiza

15 0

Dudniący rap (niemodny) z auta stojącego w korku na tej uliczce to śmiech na sali.Ogarnij się chłopie to nie wieś. 06:53, 12.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

issaaissaa

2 6

od dawna mówiłam, że trzeba było nową nitkę podzielić tymczasowo na 2 kierunki.
I owszem, było to mozliwe, burmistrzowi podpowiem - wystarczyło postawić odpowiednie znaki, w odpowiednim miejscu.
I, o ile dobrze pamietam, to przy remoncie właśnie tej juz ukończonej nitki, z powodzeniem takie rozwiazanie funkcjonowało. 16:35, 12.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SąsiadSąsiad

0 0

Klarysa isa wyjaśni wszystko 13:35, 02.08.2019


SąsiadSąsiad

15 1

Issa nerwy puszczają? Gdzie ty widzisz smród w metrze lub pół godziny na autobus.Jojczysz bo Ci zrobili połączenie z Konstancinem a po drugiej strony Warszawy jest most północny i to dopiero jest hardkor Ja wiem że ci nerwy puszczają w tym korku przed obwodnica i przez tych cwaniaków z parkingu się naprawdę - w niecała godzinę jestes wszędzie w Warszawie komunikacja.I dziękuję za tani bilet - 250 złotych za kwartał to super cena buziaki.os mogę pomóc też e innych problemach;) 14:22, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%