REKLAMAA1 AUCHAN 01.01.2022 - 30.06.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KW)

    Jak bumerang wraca temat korków w Dolinie Służewieckiej. Po wytyczeniu buspasów na odcinku od Nowoursynowskiej do Sobieskiego kierowcy znów skarżą się na długie przejazdy ulicą. Drogowcy i miejscy przewoźnicy nie chcą jednak słyszeć o zmianach, np. o czasowym obowiązywaniu buspasów.

    Dolina Służewiecka przez lata była synonimem stania w korku. Wytchnienie przyniosło otwarcie tunelu POW. Ruch zmalał i jak nigdy wcześniej ulicą można było przejechać bez problemu. Kierowcy nie zdążyli się tym nacieszyć. Niecały miesiąc później na odcinku od Nowoursynowskiej do Sobieskiego pojawiły się buspasy. Od tamtego czasu minęły trzy miesiące i nadal mają uwagi co do pasów dla autobusów i innych uprzywilejowanych pojazdów.

    - Samochody stoją w korku, a tymczasem po buspasach z rzadka przemyka autobus lub taksówka - zauważa nasz czytelnik, kierowca z Ursynowa, który wczoraj przejeżdżał Doliną.

    fot. nadesłane

    Wielu kierowcom marzy się powrót do stanu sprzed buspasów. Od samego początku ich funkcjonowania uważali, że są bez sensu. Skoro ruch zmalał to i autobusy - jeżdżące tamtędy z niedużą częstotliwością - pokonują trasę szybciej. Jeśli buspasy muszą być, to niech działają na innych zasadach.

    - Teraz obowiązują 24 godziny na dobę. Może warto by było zastanowić się, czy nie ograniczyć ich obowiązywania do godzin szczytu? - zastanawia się nasz czytelnik.

    Drogowcy: żadnych zmian

    Pytany przez nas Zarząd Dróg Miejskich obstaje przy pozostawieniu buspasów w obecnej formie. Ograniczenie pasów tylko do godzin szczytu nie ma - zdaniem drogowców - sensu. Jeśli poza nimi nie ma korka, to dodatkowy pas nie jest kierowcom potrzebny.

    - Zaś w sytuacji, gdy korek jest także w innych godzinach, to po to jest buspas - ma zapewniać bezkorkowy przejazd pasażerom komunikacji miejskiej - stwierdza Jakub Dybalski, rzecznik drogowców.

    Liczba autobusów też nie ma znaczenia - żaden nie powinien stać w korku. Nie ma natomiast pewności, czy bez buspasów rzeczywiście ich nie będzie. Okienko między otwarciem tunelu a wyznaczeniem buspasów nie jest obiektywnym wyznacznikiem - był to okres świąteczny. Tak twierdzi ZDM.

    "Powinny być całodobowe"

    A co na propozycję kierowców Zarząd Transportu Miejskiego? Pomysł na czasowe ograniczenie ich funkcjonowania - chociaż gdzieniegdzie w Warszawie występuje - nie spodobał się miejskim przewoźnikom. 

    - Uważamy i od samego początku uważaliśmy, że buspasy w Dolinie powinny być całodobowe - podkreśla Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

    Mimo wszystko ostateczne zdanie w kwestii buspasów nie należy do ZDM i ZTM. Wprowadzaniem tego typu zmian na stołecznych drogach zajmuje się Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym. Jednak po wypowiedziach drogowców i przewoźników - ZTM już zapowiedział, że nie będzie rekomendować żadnych zmian - trudno spodziewać się spełnienia żądań kierowców. Do buspasów będą musieli się przyzwyczaić.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 118

    • 17
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 52
      WKURZONY
    • 43
      BRAK SŁÓW

    44Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~janek 44 27 dni temuocena: 50% 

      Tam jedzie sporo autobusów, więc buspas jest konieczny. Rozwalonemu w swoim autku kierowcy nic się nie stanie jak sobie postoi kilka minut. Natomiast upchniętym w zbiorkomie pasażerom będzie miło, jak szybko przejadą.

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 43 13 dni temuocena: 100% 

      Popieram mimo że ostatnio jeżdżę autem

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Broda 42 miesiąc temuocena: 74% 

      Ten buspas to jeden z najgłupszych pomysłów. Postanowiono go stworzyć zaraz po otwarciu tunelu bez sprawdzenia jak wtedy będzie rozkładał ruch, a pasażerowie autobusów tkwią w błędnym mniemaniu, że podróżują szybciej wyłącznie dzięki niemu (w niewielkim stopniu), a nie dzięki tunelowi. Ze stada autobusów za Nowoursynowską większość skręca w Wilanowską, co przestało być takim problemem, kilka w Bonifacego ma czwarty pas, a Sikorskiego jedzie coś co 5-10 minut. Chyba jedyny pożytek to brak rozjeżdżania trawy w Dolince przy ustępowaniu miejsca karetkom, może wreszcie ktoś ją dosieje.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krowa 41 miesiąc temuocena: 25% 

      Buspas zostawić, ale wykroić po dodatkowym pasie z szerokiej łączki rozdzielającej obydwie jezdnie.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 40 miesiąc temuocena: 67% 

      Wpisy o Dolince były celem przypomnienia. Patrząc na temat mam taki obraz."Z zeznań Timothy'ego McVeigha wynika, że wybuch w Oklahoma City miał być zemstą na rządzie i administracji USA za oblężenie w Waco w Teksasie" i dla odmiany "Theodore Kaczynski przez blisko dwie dekady wodził za nos federalne organy ścigania. Zabijał Amerykanów, pragnąc ich przekonać, że technologia jest zła i powinni wrócić na łono natury." Dwa przykłady ludzi których działa innych doprowadziły do realizacji własnej drogi. Pierwszy, to przykład zemsty na ratuszu za bus pas na dolince, drugi to przykład tych co zmuszają innych do poruszania się autobusem, "a jak nie będziecie to was pokarze" Sami sobie hodujemy takich ludzi i nie trzeba specjalnie szukać takich u nas w kraju. Przykład z Gdańska, a na naszym podwórku ktoś podpalał auta, to może i metro, ostatnio zatrzymali wagony na stacji i je pomazali. Czy tylko ja to widzę, czy może jeszcze się nie boję o tym pisać? Wiecie co pусский военный корабль, иди нахуй

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 39 miesiąc temuocena: 83% 

      To ekstemizm zielonych komunistów walczących z samochodami, ale zupełnie ignorujących taką zabójczą dla nas niską emisję.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 38 miesiąc temuocena: 100% 

      Jadę sobie Doliną Służewiecką i co widzę drzewa sadzą! Zacytuje info z 2005 roku"Urzędnicy zdecydowali: w Dolinie Służewieckiej, która w przyszłości stanie się ważnym fragmentem warszawskiej obwodnicy, prawdziwego tunelu nie będzie. Zamiast niego zostaną wybudowane wiadukty i niezadaszone zagłębienia w jezdni, którymi kierowcy bezkolizyjnie, bez konieczności zatrzymywania się na światłach, ominą często zakorkowane skrzyżowania Doliny z ulicami poprzecznymi - Idzikowskiego, Sobieskiego, Bonifacego, al. Wilanowską oraz Nowoursynowską i Rosoła. - Wiadukty i zagłębienia będą budowane na przemian - wyjaśnia Urszula Nelken, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich. ZDM zdecydował, że w okolicach Idzikowskiego i Sobieskiego powstanie zagłębienie, przy Bonifacego i al. Wilanowskiej wiadukt, przy Nowoursynowskiej kolejny wykop, a przy Rosoła omijająca skrzyżowanie górą estakada.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 37 miesiąc temuocena: 100% 

      Na początku marca ZDM otworzy oferty w przetargu na projekt modernizacji Doliny, ale prace w tym roku nie ruszą. Ich koszt jest szacowany na 300 mln zł. Wstępny plan zakłada, że inwestycja ruszy w przyszłym roku, a zakończy się na przełomie 2008 i 2009 roku." Jak się domyślam korki tu mają być już zawsze.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Inżynier 36 miesiąc temuocena: 41% 

      Kierowca auta ma ten komfort że może wybrać inną trasę.Nie ma przymusu stania w korku.A jak ktoś wozi siebie to niech spojrzy w dowód ile miejsc ma pustych obok - za luksus się płaci.czy jadąc do restauracji też zajmujesz stolik 5 osobowy?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 35 miesiąc temuocena: 67% 

      Dokładnie tak, więc autobusy nie powinny jechać z kilkoma pasażerami, bo to nie jest ekonomiczne i ekologiczne. Uważam, że co najmniej połowa miejsc powinna być zajęta. A jak nie, to autobus powinien stać i czekać na pasażerów. Wiele ile pali taki autobus? A często jeżdżą prawie puste. Pora skończyć z pustymi przebiegami, jak w PRLu.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 24 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 34 miesiąc temuocena: 39% 

      Dokładnie! Każdy kierowca niech sobie odpowie na pytanie: czemu nie wybrał autobusu? W 90% przypadków odpowiedź brzmi: bo samochodem jest WYGODNIEJ. Tylko że do tej pory w Dolince mieli wygodniej kosztem pasażerów autobusów. Dzięki buspasowi wróciła równowaga.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~altkin 33 miesiąc temuocena: 65% 

      "Ograniczenie pasów tylko do godzin szczytu nie ma - zdaniem drogowców - sensu. Jeśli poza nimi nie ma korka, to dodatkowy pas nie jest kierowcom potrzebny. - Zaś w sytuacji, gdy korek jest także w innych godzinach, to po to jest buspas - ma zapewniać bezkorkowy przejazd pasażerom komunikacji miejskiej - stwierdza Jakub Dybalski, rzecznik drogowców." To odwróćmy pytanie: to w takim razie czemu na innych buspasach są ograniczenia godzinowe, skoro to bez sensu?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~urs 32 miesiąc temuocena: 40% 

      może żeby kierowcy sie nad sobą mniej użalali

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~albert 31 miesiąc temuocena: 31% 

      Jeżeli buspas ma ograniczone godziny to wielu kierowcow nie zwraca uwagi na te godziny i o każdej godzinie jeździ buspaem. Takie godziny powinny byc zlikwidowane, poza szczytem nie ma korkow i dodatkowy pas (zamiast buspasu) jest niepotrzebny.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anonimowy obserwator 30 miesiąc temuocena: 75% 

      Korzystam często z 317 w kierunku Wilanowa. Dzięki buspasowi mogę zdążyć z pracy do drugiej pracy dodatkowej. Jest to dla mnie wielkie ułatwienie życia.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KorkoCCionk 29 miesiąc temuocena: 51% 

      Korki są, bo ludzie wożą bąbelki do szkół, przedszkoli i na zajęcia pozalekcyjne. Ja od 2 klasy podstawówki jeździłem sam. Aha, no i pieska na spacer trzeba zawieźć, najlepiej jak najdalej od domu, bo przecież nie będzie robił na nasz kochany niestrzyżony trawniczek pod blokiem. Telepraca, zakupy przez internet, to takie proste.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s. 28 miesiąc temuocena: 57% 

      Nie no racja, nie warto wychodzić z domu, nawet na krok. To przecież niebezpieczne, niezdrowe, a co gorsza nieekologiczne! A transport indywidualny to samo zło! Bo przecież człowiek może nim jechać gdzie chce, i to jeszcze sam! Towarzysz Mencwel tak mówił na ostatnim wiecu, nie kłamię!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~xxx 27 miesiąc temuocena: 59% 

      Można ewentualnie puścić buspasami samochody z min 3 osobami na pokładzie. Tak jak się to robi na świecie. Z tym, że wymagałoby to pewnej dyscypliny...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 26 miesiąc temuocena: 44% 

      Jest bardzo proste rozwiązanie tego problemu. Przesiąść się w autobus.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ja Ty 25 miesiąc temuocena: 62% 

      Teraz autobusy w dolince nie przekraczają 30km/h bo potem stoją na przystankach i tyle to jest zysku z utrudniania ludziom życia. Drogowcy wpierw powinni ukończyć odpowiednie szkoły nabyć praktyki pod specjalistami a nie kursy po zawodówce i przystępować do szkodzenia mieszkańcom!!!. Cholerni nieudacznicy.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 24 miesiąc temuocena: 52% 

      Ale co ty bredzisz? Większość mieszkańców - tych zapełniających autobusy - skorzystała na zmianach. Mniejszość stojąca w korkach - w większości przypadków 1 osoba na auto - ma gorzej, fakt. Ale mogą przecież wsiąść w autobus.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~meme 23 miesiąc temuocena: 71% 

      A kiedy Ciszewskiego-bis ? Cisza coś jak makiem zasiał...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ornitolok 22 miesiąc temuocena: 100% 

      Tylko kwilenie sójki słychać.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~albert 21 miesiąc temuocena: 100% 

      Protestują skutecznie ci z nowego bloku Wzgórze Słowików, oddanego kilka lat temu

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~spizi 20 miesiąc temuocena: 49% 

      kierowcy samoluby do autobusów..Pasażerowie busów zadowoleni.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~urs 19 miesiąc temuocena: 53% 

      Transport publiczny to przyszłość poruszania się w mieście, gdzie nie ma miejsca na auto dla każdego mieszkańca. Tak dla buspasów!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dikl 18 miesiąc temuocena: 43% 

      Tylko najpierw trzeba wybudować P+R przy każdej pętli WTP. Tak jest w cywilizowanych krajach, od tego się zaczyna, a nie od d/strony.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Monalisa 17 miesiąc temuocena: 72% 

      Niech haloursynow napisze artykul o tym ile mandatów wystawiono na Dolince Służewieckiej od czasu zamontowania buspasów (wystarczy wniosek do policji o info publiczną), bo często widzę samochody, które jadą sobie buspasem jak gdyby nigdy nic, więc zastanawiam się czy nikt tego nie egzekwuje (i czy sama się nie przejechać hehe)

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tak dla buspasów 16 miesiąc temuocena: 44% 

      Bardzo dobrze, tak trzymać. Gdyby korków nie było, bus pasy byłyby niepotrzebne. Dość dyktatury samochodziarzy.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 36 45 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 15 miesiąc temuocena: 55% 

      Buspas na al. Sikorskiego to totalny bezsens, bo na tym odcinku nie było korków. A teraz została wymuszona zmiana pasów przed skrzyżowaniem z Sobieskiego. Buspas na odcinku Doliny Slużewieckiej od biedy mógłby zostać, ale też nie całodobowo, bo to jest bez sensu. Jakoś na Sobieskiego nie jest całodobowy.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 14 miesiąc temuocena: 52% 

      Warszawa stawia na ekologię i równoważenie mobilności. Jest nawet w ZDM Wydział Zrównoważonej Mobilności. Nie tylko samochodem można się przemieszczać po Warszawie.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 13 miesiąc temuocena: 52% 

      Jakby stawiała na ekologię to by walczyła z niską emisją. I już ponad 60% podróżujących korzysta z transportu miejskiego. Socjalistom pewnie marzy się 100%.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 16 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DrCat 12 miesiąc temuocena: 67% 

      Można np. balonem, ale w sumie po co w ogóle się przemieszczać, skoro można telepracować, a zakupy robić w sieci? No chyba, że na spacer z psem (najlepiej do rezerwatu).

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kry 11 miesiąc temuocena: 50% 

      Popieram te buspasy i sadze ze powinny byc az do biurowego serca kraju w mordorze. Nie licze na zrozumienie ludzi ktorzy woleli metry mieszkania kosztem odleglosci od pracy i szkoly dzieci. Placcie za swoje decyzje.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 41 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • StasioJasio 10 miesiąc temuocena: 63% 

      biorac nawet zalozenie ze w autobusie bedzie 20 osob - to jest to w dalszym ciagu 20 x wiecej niz najczesciej w samochodzie - Transport zbiorowy to jest podstawa i przyszlosc. a do narzekajacych kierowcow - moze pora odnowic flote samochodowa i przejsc na samochod elektryczny? - wtedy buspasikiem bedzie mozna bezkarnie pomykac:)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 32 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 9 miesiąc temuocena: 55% 

      I tym autobusem to sobie dojedziesz... Do przystanku gdzieśtam, potem kolejne minuty spędzone na sterczeniu w oczekiwaniu aż drugi przyjedzie, albo metro, żeby móc się przesiąść w jeszcze inny numerek. Normalnie "ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie" z "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz"...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 18 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 8 miesiąc temuocena: 47% 

      Zamiast sterczec można tez podejść pieszo, albo skorzystać z roweru miejskiego. Tak, na tym polega system przesiadkowy, aby mieć dobre połączenie.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 18 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~17 7 miesiąc temuocena: 41% 

      W Warszawie komunikacja jest na takim wysokim poziomie że nie pamiętam kiedy sterczałem na przystanku...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Terr 6 miesiąc temuocena: 59% 

      Podobnie jak wielu kierowców nie mógłem się doczekać.otwarcie tunelu a wizja dolinki bez korków osladzala długie,stracone minuty spędzone w kilometrowym ogonie nawet w weekendy.Tunel otwarty i jest jak było czyli fatalnie. To jest dyletanctwo i debilzm drogowców.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 47 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Inaczej rzecz ujmując ... 5 miesiąc temuocena: 57% 

      ... bez miliardowych wydatków na tunel było by to samo ale znacznie taniej?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 13 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Daro 4 miesiąc temuocena: 79% 

      Od momentu uruchomienia tunelu miasto przystąpiło do remontu Trasy Łazienkowskiej. Stąd ponownie dużo większy ruch na Dolince. Po remoncie Trasy ponownie część kierowców przeniesie się na Trasę Łazienkowską. Ulice to układ naczyń połączonych. Jak gdzieś jest zwężenie to korkuje się po sąsiedzku.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 19 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 3 miesiąc temuocena: 50% 

      skąd dokąd jeździsz?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 2 miesiąc temuocena: 62% 

      Jest jeszcze gorzej niż przed otwarciem tunelu, bo urzędach zrobiły badania w pierwszym tyg. Stycznia kiedy dużo ludzi wyjechało z miasta. Poza tym autobusy w dolince mają problem z wyjazdem z Nowoursynowskiej czy Wałbrzyskiej w dolinkę. A obowiązywanie buspasów w nocy to już chyba na złość robią.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 16 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 1 miesiąc temuocena: 48% 

      Słuszna uwaga. Bus pas na Nowoursynowskiej ulatwilby jazdę autobusów skrecajacych w Dolinę

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4672 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 25.02.2022 - 25.05.2022