Zamknij

Koszmarny poranek dla kierowców. "Kumulacja utrudnień"

13:11, 13.11.2018 Anna Łobocka Aktualizacja: 13:19, 13.11.2018
Skomentuj AŁ

Złość i zniecierpliwienie kierowców stojących w gigantycznych korkach. Zdezorientowani pasażerowie szukający przystanków i autobusów. Dzisiejszy poranek pokazał, że coraz trudniej wydostać się rano z południowej części Ursynowa w kierunku centrum. Czy jedynym rozwiązaniem pozostanie metro?

Krok po kroku, spora część dzielnicy jest pozbawiana połączenia z resztą miasta. W ostatnim czasie ul. Braci Wagów odcięta została od Płaskowickiej. W ubiegły piątek, to samo stało się z ul. Lanciego, a na domiar złego, na Kabatach, na około 5 tygodni została zamknięta wschodnia nitka Rosoła. Ulica jest drożna tylko w stronę lasu. Dziś był pierwszy roboczy dzień po wprowadzeniu zmian. Sprawdziliśmy jak wyglądały rano ursynowskie ulice.

Koszmar kierowców jadących do pracy zaczyna się już na Kabatach. Na odcinku Rosoła, od Wąwozowej do Jeżewskiego obowiązuje objazd. To nie zraża kierowców i w stronę Ursynowa ciagnie sznur samochodów z Konstancina i Powsina. Już na Relaksowej tworzy się gigantyczny korek, który dochodzi aż do alei KEN.

- Mieszkam kilkaset metrów od tego feralnego skrzyżowania, więc nie mam wyboru, poza tym, taką mam pracę, że samochód jest mi potrzebny cały dzień i nie mogę sobie pozwolić na komfort jazdy metrem, zwłaszcza, że do niego też jakoś się trzeba dostać -  żali się pani Jagoda.

Ogromne trudności z wyjechaniem na Wąwozową mają mieszkańcy Dembego, wąskiej, osiedlowej uliczki wyłożonej kostką, na której ciągnie się sznur samochodów .

- Nasz urząd powinien mieć świadomość, iż robiąc taką inwestycję otworzył komunikację dla Wilanowa, Konstancina i Piaseczna, niestety kosztem swojej społeczności - napisał do nas pan Tomasz, sugerując ograniczenie wjazdu w Dembego i Zaruby, wprowadzenie czasowej sygnalizacji świetlnej, czy choćby nasadzenie w okolicy drzew, które byłyby zieloną rekompensatą za kopcące samochody.

Kiedy uda się już pokonać Wąwozową, kolejna kumulacja następuje na skrzyżowaniach ul. Belgradzkiej z ulicami Stryjeńskich, Rosoła i alei KEN. Spotykają się tu kierowcy jadący zarówno z Kabat oraz okolic Braci Wagów i Lanciego. Ulice te straciły połączenie z Płaskowickiej, z którego korzystało wielu kierowców. Dzięki temu korki na głównych wylotówkach z Ursynowa były mniejsze. Teraz tłok jest wszędzie taki sam. 

- Ludzie kombinują jak mogą, próbują jakichś skrótów między blokami, ale to niewiele daje. Budowa tunelu to jak linia frontu, my z południa Ursynowa znaleźliśmy się w okrążeniu, mamy taki kocioł, że szkoda słów - mówi pan Maciej.

A może autobusem?

Zmiany dotknęły nie tylko kierowców, ale spowodowały też prawdziwą autobusową rewolucję. Od soboty innymi trasami kursują linie 136, 192, 195, 503, 504 i N37. Zmieniły się też lokalizacje wielu przystanków. Zarząd Transportu Miejskiego poinformował o tym kilkanaście godzin wcześniej i jak można się było dzisiaj przekonać, zmiany były dla wielu niemiłym zaskoczeniem. 

- Autobusy pozabierali? Tu na Belgradzkiej 503 powinien być, to gdzie teraz jest? Drogi niby budują, a tak naprawdę to rozkopują, bo jakiś kabelek albo rurę trzeba wymienić. I do tego jeszcze ten tunel - irytuje się pan Jerzy.

Z ulicy Belgradzkiej oprócz 503 zniknęła druga linia pośpieszna - 504, w zamian wprowadzono autobus 195 kursujący co pół godziny, z Rosoła wycofano linię 136. Najgorzej jest na Lanciego, gdzie po odcięciu od Płaskowickiej nie dojeżdża żaden autobus, a wpuszenie ich na pobliską Migdałową, jest według ZTM, obecnie niemożliwe. Osiedlowa uliczka musiałaby być najpierw wydzierżawiona przez miasto od Spółdzielni Mieszkaniowej "Przy Metrze".

Dlatego ZTM zachęca do jazdy metrem. Od 6 listopada wydłużone zostały godziny szczytu, dzięki czemu więcej pociągów pojawia się na stacjach rano i po południu.

TAK WYGLĄDAŁY DZIŚ RANO URSYNOWSKIE ULICE:

[ZT]10503[/ZT]

[ZT]10953[/ZT]

[ZT]10828[/ZT]

[ZT]10792[/ZT]

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(43)

Rudy_z_NatolinaRudy_z_Natolina

16 6

Bez przesady. Spokojnie przeżyjemy. Śnieg spadnie to będzie wesoło. 13:45, 13.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qq

12 5

Pługi nie przejedzie to wtedy będzie się stało dopiero. 14:13, 13.11.2018


alisterkabatalisterkabat

16 10

Nie po to płacimy na urzędników, żeby tak walczyć o przeżycie. Ta sytuacja to skandal i żadne "kozackie" wpisy/żarty tego nie zmienią. Czas na interwencję władz wyższego szczebla, też utrzymują się z pieniędzy podatników. 14:56, 13.11.2018


ursynowiankaaaursynowiankaaa

11 8

Fakt, metro też coraz bardziej zatłoczone. Często już na Natolin przyjeżdża zapchane, dodać do tego okropny zaduch i wysoką temperaturę w wagonie nawet w zimę, to są warunki okropnie niekomfortowe. 16:09, 13.11.2018


reo

ABAB

19 7

W praktyce częstotliwosć funkcjonowania metra w porannych godzinach szczytu nie została zwiększona, pomimo zwiększonego zapotrzebowania ze strony pasazerów, który zrezygnowali z auta oraz tych, którym wycofano 3 linie autobusów z okolic metra Natolin. Rano czas oczekiwania na M1 to 3-4 minuty, tłumy na peronie i w wagonach, gdzie jeszcze bardziej dał się odczuć brak tlenu i brak klimatyzacji. 14:36, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lukasz436Lukasz436

21 5

I nadal metro bleee... podziwiam...

PS. Rozumiem tych dla których samochód to narzędzie pracy, ale reszta... 15:13, 13.11.2018

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Don MatteoDon Matteo

18 18

Jak będziemy mieli 5 linii metra to pogadamy. Póki co nie wszędzie metrem da się dojechać, wielu z nas jest w stanie dojechac do pracy wyłacznie autobusem lub autem. Jasne, mozna podjechac kawalek metrem i kombinowac z przesiadkami ale to wszystko zabiera duzo czasu 15:21, 13.11.2018


Lukasz436Lukasz436

20 11

~Don Matteo
A tramwaje, SKM, KM to też bleee. Rozumiem że są sytuacje że się nie da, ale nie wieże że tyle osób mówi nie da się... 15:44, 13.11.2018


Don MatteoDon Matteo

17 12

Rozmawiamy o wyjeździe z Ursynowa... Gdzie ty tu widzisz tramwaje, SMK... 15:55, 13.11.2018


ursynowiankaaaursynowiankaaa

18 13

Tak, metro stało się "ble", bo jest coraz bardziej zapchane. Na Natolin często już przyjeżdżają zatłoczone wagony, nie mówiąc już o braku miejsca siedzącego co jeszcze można jakoś przeżyć, ale o komforcie jazdy - ludzie upchnięci jak sardynki, okropny zaduch i wysoka temperatura w wagonie, nawet w sezonie jesienno-zimowym. Jakbym miała wybór wolałabym już jechać 2x dłużej samochodem, niż prawie codziennie prawie mdleć przez brak tlenu i zaduch. 16:13, 13.11.2018


polpol

17 22

do Ursynowianka..........to stój i nie jęcz ,a w metrze nie ma zaduchu i tłoku - przynajmniej nie przy mnie,a przez te dwie godziny ZATRUWASZ NASZE DZIECI SWOIM SZPACHLOWANYM GOLFEM 16:42, 13.11.2018


abcabc

5 6

Wczoraj zachciało mi się dojechać na ul Wirażową komunikacją miejską (Metro z kabat + autobus 317). Rozkład pokazywał, że dojadę w 36 minut, sprawdziłem też dojazd samochodem - ok. pół godziny. Tyle teoria. W praktyce na miejsce jechałem 1 godzinę i 5 minut (!^&!) bo 317 nie raczył przyjechać a kolejny był opóźniony.
Nigdy więcej nie będę jechał komunikacją, jeśli nie będę mógł do celu dojechać tylko metrem. 10:32, 14.11.2018


Ania123Ania123

5 10

nie rozumiem jakie jest merytoryczne uzasadnienie zmiany trasy autobusu 504. może mi to ktoś wytłumaczyć? 15:34, 13.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AndreasAndreas

4 8

Czemu 504 nie można by puścić belgradzka i rosola zamiast lanciego. Czy to dobry pomysł całkowicie pomijać belgradzka, tam przy m Natolin sporo osób zawsze wsiadalo. A tak cała wschodnia część Natolina jest odcięta od 504 08:59, 14.11.2018


qwrqwr

5 0

~Ania123: Zamknięcie fragmentu ulicy Lanciego i brak możliwości skrętu w lewo na skrzyżowaniu Al KEN/Płaskowickiej. 13:03, 15.11.2018


Twist offTwist off

38 15

BRAWO !!!!!!!!! stójcie słoje nawet godzinę , będziecie mieli czas się zastanawiać czy warto wybierać kolejny raz nieudaczników 16:14, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UrsynowianinUrsynowianin

18 40

Jestem rodowitym Warszawiakiem ze śródmieścia południowego (jeżeli w ogóle wiesz gdzie to jest) ,a nie słojem,a ty zdaje się jesteś rodowitym burakiem.
Uśmiechnij się.
Zapewne guru twojej sekty smoleńskiej wybudowałby wszystko w dwa miesiące bo lesio nie zrobił nic dla tego miasta.
Dalej głosuj na swoją sektę ,a coraz więcej nienawiści i tyranii będziemy mieli zapewnione na lata 16:40, 13.11.2018


Zły porucznikZły porucznik

23 10

Ciekawe jakie wnioski wyciąga burmistrz. Niech zgadnę - żadne, bo ma związane ręce i to wina poprzedników. A tak w ogóle to go pewnie nic nie obchodzi, bo on dba o powiat piaseczyński, a tu ma przecież głosy ustawowo-zwyczajowo gwarantowane. 16:15, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

maromaro

7 1

A jak Wy Słoiki Kabackie będziecie jeździć do Siebie na Lubelszczyznę przecież teraz macie wygodę a tak jak by nie było ulicy Rosnowskiego to musieli byście przeciskać się przez Dolinkę. 15:22, 14.11.2018


Jacek Jacek

24 15

Już niedługo nowy prezydent zrobi wam ścieżki rowerowe, więc trochę cierpliwości 16:26, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Swój Swój

31 16

Nie wiem po co ten płacz? Były wybory i ponad 70% mieszkańców Ursynowa nie chciało żadnych zmian i tak też zagłosowali, więc o co wam teraz chodzi? Duście się we własnym sosie i nie miejcie do nikogo pretensji, a zwłaszcza do "władz wyższego szczebla". 16:31, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

alisterkabatalisterkabat

10 10

To chyba wykracza poza możliwości Twojej percepcji, ale ignorancja i niekompetencja nie mają barw politycznych. I Ursynów od lat jest tego przykładem. A sytuacja wymaga interwencji i jest mi obojętne, czy będzie to PIS wojewoda, prezydent Trzaskowski, czy inny decydent. A co do potrzeby wymiany "elit", to trzeba było wygrać wybory ... 20:13, 13.11.2018


gumiśgumiś

24 24

Wine za ten bałagan ponosi wojewoda mazowiecki który wstrzymał prace drogowe na Rosoła bez żadnej ważnej przyczyny. Więc mieszkańcy Ursynowa podziękujcie wojewodzie !!! 17:18, 13.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KenezuKenezu

12 15

robert nie ściemniaj. 17:29, 13.11.2018


kabatkakabatka

13 8

Nie tylko wojewoda. Winę ponoszą idioci z różnych czasów i z różnych opcji, którzy przez środek Kabat zbudowali autostradę dla przyjezdnych z Powsinów, Konstancinów, Gór Kalwarii itp. kosztem mieszkańców tutejszych. Ludzie z bloków przy Dembego nie mogą wyjechać ze swoich parkingów i garaży, bo korek samochodów spoza W-wy ciągnie się od samego lasu.
Swoją drogą, patrząc z góry i z dołu na ten korek, codziennie zastanawiam się jakim (bez)mózgiem trzeba być, żeby wjeżdżać akurat w Dembego, gdzie po pierwsze jest więcej samochodów wyjeżdżających z garaży i parkingów, więc większy tłok; po drugie na samym wjeździe w Wąwozową nie ma świateł, na Wąwozowej jest ruch ciągły, więc trudno jest się wepchnąć. O niebo lepiej jest na Zaruby - mniej wyjazdów z garaży i parkingów, światła na skrzyżowaniu z Wąwozową (korek oczywiście też jest, ale jednak posuwa się szybciej i bardziej płynnie). 19:57, 13.11.2018


krzysztofkrzysztof

9 8

czy nie zamknęli wam tej ulicy bo będzie tunel zamiast ekspresówki? 17:36, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sąsiadsąsiad

24 13

Czas na zbudowanie ulicy wokół górki kazurki, aby odciążyć ul. Stryjeńskich. 17:52, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wwa123Wwa123

29 13

Narzekamy a jak przychodzi głosować w wyborach to na tego co miał najładniejszy krawat akurat. Pętla zamknięta, żeby się przydała to każdy widzi. Dereniowa i Cynamonowa okrojone a wiadomo było,że zamkną Lanciego i Braci Wagow. Połączenie Kabat z Powsinem przed końcem budowy POW to jak widać super sprawa z tym,że nie dla Ursynowa. Zamykamy Rosola, wniosek o synchro swiatel ...po zamknieciu Rosola. Konsekwencji żadnych i jeszcze ludzie głosują. Zacznijmy rozliczać polityków za to co robią to może trafi się w końcu jakiś kompetentny. 18:19, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

28 27

W-wa, w tym Ursynów zapewne, w ostatnich wyborach głosowała na kandydata opcji, która nie kryje się z tym, że ruch samochodowy w dużych miastach będzie utrudniać, a nie ułatwiać, na rzecz ruchu rowerowego, pieszego oraz komunikacji zbiorowej, której rozwój będzie zapewne przebiegał w tempie ślimaczym (nie bendzie piniendzy). Jak głosowaliście tak macie, a zatem mordeczki we wiadereczko i nie bulgotać... 18:26, 13.11.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

abgabg

19 13

Innej drogi nie ma. Nie da się wszystkich puścić samochodami do centrum, bo nie ma tyle miejsca na tak szerokie ulice, a tym bardziej na parkingi, które pomieszczą wszystkich... 22:37, 13.11.2018


abgabg

14 10

Niezgadzający się z powyższym komentarzem niech znajdą w sobie nieco odwagi i napiszą konstruktywny komentarz, który przekona mnie dlaczego się mylę. Może przypadkiem odkryjemy geniusza, który rozwiąże problem zakorkowanych miast... 07:30, 14.11.2018


Tom TomTom Tom

9 10

@abg absolutnie się zgadzam z tym stwierdzeniem. To oczywista oczywistości, tylko trudno sobie uświadomić, że NIE istnieje rozwiązanie umożliwiające sprawne przemieszczanie się po Warszawie, wszystkim ew. chętnym do poruszania się samochodami. 07:52, 14.11.2018


Ro-erekRo-erek

0 0

Zgodnie z nowym kierunkiem polityki władz Warszawy i Trzaska, trzeba przesiadać się na rowery (w listopadzie i grudniu też). 15:35, 25.11.2018


PP

46 4

Po pierwsze można na jedynej nitce Rosoła wprowadzić ruch rano w stronę Centrum a popołudniu i wieczorem w stronę Powsina i już byłoby dużo lepiej. Po drugie na ul. Rosnowskiego można tymczasowo przeznaczyć jeden pas tylko dla komunikacji publicznej. Ograniczylibyśmy wjazd samochodom z Konstancina i umożliwilibyśmy w ten sposób szybszy dojazd do metra - same korzyści. Jaki jest sens wpuszczania trzech pasów ruchu (2 pasy Rosnowskiego + 1 pas ul. Gąsek i Podgrzybków) na Ursynów Południowy z którego prawie nie ma połączenia drogowego z resztą Warszawy? 19:37, 13.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ArnuchArnuch

17 2

Rozwiązanie oczywiste i logiczne, ale dla naszych urzędasów nie do ogarnięcia. Nie może być tak, że obywatelom będzie wygodnie. Porządek świata by im się zawalił. A najlepsze jest to, że my tych jełopów z własnej krwawicy utrzymujemy. 11:35, 14.11.2018


WieśniakWieśniak

15 20

Dzień jak co dzień w sloikowie
Z czego tu być dumnym ? Ze smogu ? Chemicznego żarcia ? Stresu? Hałasu ?
Piękne życie w naszej stolycy ! 20:48, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kabaty zieloneKabaty zielone

20 20

Słuszną linię ma nasza władza wybierana glosami ursynowian. Ci z Kabat cierpią chyba na syndrom sztokholmski
06:55, 14.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynoUrsyno

9 9

Nawet to lepiej ze wygrał Trzaskowski w Wawie, nastuka wam oleju w te puste łebki, Ursynowskie elity 22:21, 14.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkoliczniakOkoliczniak

6 0

Ale chciałbym zauważyć, że teraz Rosoła przed Płaskowickiej już się nie korkuje tak jak się jeszcze tydzień temu korkowała. 23:16, 14.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec WawyMieszkaniec Wawy

2 1

Każdemu kto psioczy na nowe połączenie z Wilanowa.konstancina i tłok w metrze na stacji Natolin uświadamiam że jest to samo na końcu linii metra na Młocinach po oddaniu mostu północnego.Aglomerscja się rozrasta i nic tego nie powstrzyma.Korzystanie z auta - hmmm 07:06, 17.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gitgit

5 3

ps ja na zdjeciach widze 15-20 samochodow, czyli tyle ile wchodzi w metrze osob korzystajac z pary drzwi. 12:37, 17.11.2018


RafikRafik

0 0

Przedłużyć metro do Piaseczna i przestaną jeździć samochodami. Wszyscy będą zadowoleni 15:18, 23.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taktak

1 0

Może warto jechać autobusem zamiast w pojedynkę autkiem? 15:31, 25.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%