REKLAMAA1-KUCHAREK6-(X2)--20-07----20-10-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ14 lutego 2019, 16:10

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Ciasne mieszkanie, brak warunków dla rodziny z dziećmi, czy też chęć mieszkania z dala od sąsiadów, to tylko nieliczne kryteria, którymi kierujemy się, decydując na budowę domu. Jak dobrze wiadomo, sam proces nie polega jedynie na chęciach. Zanim wkroczymy z ekipą budowlaną i zaczniemy myśleć o wyglądzie naszych pomieszczeń, należy zadbać o potrzebne pieniądze. Zapewne nie każdy z nas może poszczycić się posiadaniem wystarczającej sumy pozwalającej na rozpoczęcie prac. Co w takim wypadku? Z pomocą do nas przychodzą banki i ich oferty kredytowe na budowę domu. Czym należy się kierować przy wyborze? Jakie wymogi musimy spełniać, aby taki kredyt otrzymać? Na te pytania znajdziemy odpowiedź w poniższym artykule.

    Pierwszy warunkiem, o który należy zadbać, jest wkład własny. Może to być działka, na której realizowana będzie budowa, zakupiony projekt techniczny, czy też środki własne przeznaczone na budowę domu. Zasada jest prosta. Im więcej kredytobiorca posiada, tym większa szansa uzyskania wyższej kwoty kredytu. Wysokość uzyskanej kwoty zależy od określonej kwoty przez bank za 1 m2 pomnożoną o całkowity metraż budowanej powierzchni. Zanim kredyt zostanie zatwierdzony, musimy zabezpieczyć sumę kredytu oraz środków własnych w zależności od wielkości domu. Jest to w pewnym stopniu gwarancja dla banku, że cały proces zaciągnięcia i spłaty kredytu odbędzie się bez zbędnych przeszkód.

    Kredyt a wycena nieruchomości

    Kolejnym krokiem naszego przedsięwzięcia jest dokonanie wyceny nieruchomości. Większość banków wymaga od klienta dokładnych wartości, stanu prawnego, technicznego, wady i zalety, szanse, a także zagrożenia naszej transakcji. Klienci mają do dyspozycji możliwość skorzystanie z wewnętrznej wyceny oferowanej przez banki. Można również dokonać tego za sprawą zewnętrznego rzeczoznawcy, posiadającego odpowiednie uprawnienia do realizacji tego typu usług. Z punktu widzenia kredytobiorcy jest to korzystniejsze rozwiązanie, ponieważ wystarczy zapłacić raz, żeby uzyskać uniwersalny dokument, który posłuży wszędzie. Dzięki temu nie musimy zlecać każdemu bankowi robienia indywidualnej wyceny i narażać się na dodatkowe koszty z tego tytułu.

    Jak czytamy na specjalistycznym blogu blogkredytowy.pl "Akceptowalność rzeczoznawcy majątkowego, specjalne wytyczne lub dodatkowe druki to indywidualne wymagania określane przez każdy bank z osobna. W związku z tym wybór sposobu dokonania wyceny i rzeczoznawcy, który ją wykona, należy zostawić na sam koniec, już po dokonaniu wyboru 3–4 banków, do których będą składane wnioski."

    Następny etap to opracowanie kosztorysu budowy. Banki udostępniają swoje druki, zastrzegając niejednokrotnie, aby widniał na dokumencie podpis kierownika budowy lub rzeczoznawcy. Kosztorys budowlany posłuży jako jeden z dowodów wiarygodności i realności planowanej inwestycji. Po dokonaniu tych formalności i uzyskaniu pozytywnej odpowiedzi ze strony instytucji bankowej rozpoczynamy pracę nad naszą budową. Równocześnie otrzymujemy transze udzielonego nam kredytu i spłacamy naliczone nam odsetki w wyniku udzielonych rat kredytu. Bardzo ważne jest, aby przejrzeć dokładnie warunki umowy i pamiętać o zawartych w niej postanowieniach. Dzięki temu nic nas nie zaskoczy podczas finansowania oraz spłaty należności.

    Formalności związane z kredytem

    Wróćmy jeszcze do etapu niezbędnych formalności. Jakie dokumenty trzeba posiadać, aby złożyć wniosek kredytowy? Z racji na poważny charakter transakcji kredytowej należy liczyć się z dużą ilością szczegółów, o które należy zadbać. Wśród nich muszą znajdować się następujące dokumenty: podstawa nabycia działki w postaci aktu notarialnego kupna-sprzedaży, aktu darowizny lub wyroku spadkowego, wymagana jest również księga wieczysta działki, prawomocne pozwolenie na budowę lub zgłoszenie rozpoczęcia umowy. To jednak nie wszystko. Dodatkowo, musimy dostarczyć wypis i wyrys z rejestru gruntów, wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, warunki zabudowy lub inny dokument potwierdzający budowlane przeznaczenie działki. Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej, a wraz z nim dziennik budowy, kosztorys budowy oraz projekt techniczny nieruchomości to kolejne dokumenty w procesie formalności. Ostatnimi wymaganiami są operat szacunkowy oraz umowa z generalnym wykonawcą. Jak łatwo można zauważyć, sam proces do najłatwiejszych i najkrótszych nie należy.

    Kwestia ubezpieczenia nieruchomości

    Każdą nieruchomość należy odpowiednio ubezpieczyć. Jest to jedno z wymagań banków podczas udzielania kredytu na budowę domu. Co do momentu przedstawienia kredytodawcy polisy, terminy mogą się różnić, ale warto rozsądnie podejść do kwestii odpowiedniego ubezpieczenia i przejrzeć możliwości z wyprzedzeniem. Nie jesteśmy w stanie określić ryzyka, jakie może spotkać nas podczas rozpoczęcia prac nad własnym domem. Dlatego też warto się zabezpieczyć przed wszelkimi realnymi zagrożeniami, które mogą przeszkodzić nam w planach, a niekiedy nawet pozbawić nas marzeń. Nie ma co żałować wydatku kilkudziesięciu złotych więcej rocznie na ubezpieczenie, aby mieć pewność, że nic naszemu majątkowi nie zagraża.

    Oceniaj ryzyko i podejmuj mądre decyzje

    Podsumowując: decydując się na budowę domu, trzeba mieć na uwadze szybkie zakończenie inwestycji. Budowanie z bieżących przychodów może być ryzykowne i bardziej pracochłonne. Nie jest to oczywiście niemożliwe, jednak jeśli zdecydujemy się na zaciągnięcie kredytu, możemy uniknąć wielu komplikacji. Każdego, kto jest przestraszony wizją zobowiązania na wiele lat pragniemy uspokoić. Wiele ofert kredytów hipotecznych ma możliwość nadpłaty, często wiążącej się z brakiem dodatkowych kosztów, dzięki czemu spłacony wcześniej kapitał obniża nam kwotę zaległych odsetek lub skraca okres spłaty.

    Artykuł załadowany: 0.1874 sekundy
    REKLAMAA2-KUCHAREK6-(X2)--20-07----20-10-2019