REKLAMAA1_FortSłużew-15-10----31-10-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ8 lutego 2018, 22:00 komentarzy 2

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    W dzisiejszych czasach każdy się spieszy. Brakuje nam momentu na odpoczynek, na relaks, na kontakty z bliskimi. Okazuje się, że mamy nawet problemy z wygospodarowaniem krótkiej chwili na spokojny, zdrowy i smaczny posiłek.

    Otyłość przypisywana głównie obywatelom Ameryki Północnej zaczyna dotykać kraje europejskie, w tym Polskę. Z różnych badań wynika, że około 60 procent mężczyzn i 50 procent kobiet w naszym kraju ma nadwagę. Rozkwit przeżywa ruch określany Slow Food – czyli postulat, by nie opierać diety na fastfoodach a raczej na posiłkach przygotowywanych osobiście lub w lokalnych knajpach.

    Złe nawyki żywieniowe

    Gdzie jednak tkwi problem? Co powoduje, że Polacy odżywiają się niezdrowo i na czym, tak właściwie, polega niezdrowe odżywianie? Przede wszystkim istotną rolę odgrywają nieregularne i niezbilansowane posiłki. Z reguły pracujemy osiem godzin w biurze lub w innym miejscu niebędącym mieszkaniem. Spieszymy się, żeby rano zdążyć na konkretną godzinę do pracy. Z tego powodu nie przykładamy wagi do śniadania i nie jemy go wcale, albo na szybko łapiemy kanapkę czy jogurt prosto z lodówki. Pierwszy, duży posiłek Polacy spożywają jako lunch, choć nie zawsze, lub dopiero po pracy w okolicach godziny dziewiętnastej. W ciągu dnia ratujemy się przed głodem, wykorzystując drożdżówki, pączki, kanapki z białego pieczywa albo jogurty. Rzadko też spożywamy ciepłe posiłki, poza tym wieczornym. Reklamy w telewizji, Internecie i wszelkie billboardy zachęcają nas do szybkiego zaspokojenia głodu zupkami instant lub słodyczami przedstawianymi jako produkty „fit”. Ze zdrową żywnością nie ma to nic wspólnego. Z powodu tak agresywnych kampanii marketingowych, część osób sądzi, że głód jest naprawdę przeciwnikiem człowieka oraz że należy zwalczać go szybko i bezwzględnie.

    Jak jeść zdrowo i przyjemnie

    Zdrowe odżywianie się nie musi być ściśle zaplanowaną i rygorystyczną dietą. Nie musimy jeść potraw, których nie lubimy. Wszystko jest dla ludzi i wystarczy stosować kilka prostych zasad, by cieszyć się zdrowiem, lepszym samopoczuciem i optymistycznym nastawieniem do rzeczywistości. Przede wszystkim należy spożywać regularne posiłki w regularnych odstępach bez popadania w skrajności i odliczania każdej minuty. Wystarczy zwrócić uwagę, żeby w ciągu dnia przyjąć od czterech do pięciu posiłków w podobnych odstępach czasu. Prawdopodobnie co trzy lub cztery godziny. Porcje nie powinny być duże. Sporym problemem naszej cywilizacji jest zbyt duża ilość pożywienia dostarczana do organizmu. Mówiąc najprościej przejadamy się a powinniśmy kończyć posiłek w momencie, gdy poczujemy że nie potrzebujemy już więcej. Jest to kwestia bardzo indywidualna. Kolejna zasada to stopniowa eliminacja z diety produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Takimi produktami na przykład są: białe pieczywo, słodycze, biały makaron. Należy je zastępować chociażby ciemnym pieczywem lub ciemnym makaronem. Warto zapoznać się bliżej z terminem indeksu glikemicznego, ponieważ odpowiada on w wielkim stopniu za problem otyłości.

    Domowe posiłki

    Najbezpieczniejszym sposobem żywienia i chyba najsmaczniejszym są domowe posiłki. Możemy ugotować to, co lubimy, unikając niechcianych składników. Stosując powyższe, i wiele innych, zasad zdrowego żywienia będzie to najlepszy sposób na odpowiedni jadłospis. Jak jednak zapewnić domowe posiłki na cały dzień w pracy? Zamiast gotować jedzenie na jeden raz, przygotujmy go więcej. Następnie pakujemy posiłek do plastikowych pudełek, zabieramy je do pracy a część zostawiamy w domu, żeby spożytkować po powrocie. W tym miejscu pojawia się bardzo istotna rola kuchenki mikrofalowej. Dzięki kuchence jesteśmy w stanie zawsze mieć szybki, zdrowy i ciepły posiłek. Większość pracodawców oferuje możliwość skorzystania z kuchenki mikrofalowej w biurze, więc z tej strony problem jest załatwiony. Jeśli kuchenki nie mamy w domu to z pewnością jej zakup i aktywne użytkowanie zaoszczędzi nam czasu oraz pozytywnie wpłynie na zdrowie. Wybór mikrofali nie musi być trudny. Producenci prześcigają się, żeby dogodzić konsumentom. Dla przykładu można spojrzeć jak szeroki wachlarz rozwiązań prezentuje chociażby firma Hotpoint.

    2Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Kiedyś myślałem że gotowanie jest zdrowe 2 8 miesięcy temu

      Gotowane posiłki są nieprzyswajalne bo nie mają enzymów trawiennych. Jedzenie 5x dziennie jest niefizjologiczne. Najlepsze śniadanie to niezjedzone śniadanie. Zdrowe odżywianie to jedzenie 1 max 2 posiłków dziennie, w oknie 4-6 godzin, głównie surowych warzyw, owoców, nasion, orzechów i olei roślinnych.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kks 1 8 miesięcy temu

      A skąd takie nowości? Jakieś poważne uznane źródła tak głoszą czy wyczytane na jakimś "żywieniowym" blogu w nowoczesnym nurcie bezglutenowo-bezlaktozowym?

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1596 sekundy
    REKLAMAA2-SAKOWICZ-REHAB-10-09----31-10-2018