Gmina Lesznowola lobbuje za budową trasy od Mysiadła przez Ursynów do nowego węzła Zamienie. Droga w obu kierunkach miałaby po dwa pasy ruchu. Jakie to ma znaczenie dla mieszkańców Ursynowa?
Trasa miałaby się zaczynać przy ulicy Puławskiej na wysokości Mysiadła. Dwupoziomowy rozjazd prowadziłby do góry planowaną ulicą Agaty. Następnie rozjazdami można będzie dostać się w tak zwaną Hołubcową–bis, która przecinać się ma z istniejącą ulicą Karczunkowską. Lesznowola proponuje w tym miejscu utworzenie ronda. Kolejny odcinek ma prowadzić wiaduktem przez tory kolejowe linii radomskiej do węzła Zamienie i docelowo łączyć się z projektowaną trasą S-7. Poniżej przedstawiamy wstępne projekty.
Część trasy – jak łatwo zauważyć – będzie przebiegała przez Zielony Ursynów.
- Z naszych wyliczeń wynika że węzeł "Zamienie" wygeneruje ruch w kierunku ulicy Puławskiej rzędu 24 000 pojazdów na dzień, co oczywiście spowoduje paraliż ulicy Karczunkowskiej. Dlatego uwzględniając możliwość odciążenia ulicy Puławskiej przy jednoczesnym skomunikowaniu naszych i ursynowskich terenów inwestycyjnych w rejonie dawnego KPGO Mysiadło, poprzez ich powiązanie z terasą S-7, zaproponowaliśmy rozwiązanie drogowe z węzłem dwupoziomowym nad ulicą Puławską – mówi Andrzej Olbrysz, z referatu przygotowania i realizacji inwestycji urzędu gminy Lesznowola.
Pomysł Lesznowoli podoba się urzędnikom z Ursynowa. Z jednym tylko zastrzeżeniem.
- Lesznowola proponuje, aby przy Karczunkowskiej powstało rondo. Nie zgadzamy się z tą koncepcją. Dlatego spotkam się z panią wójt gminy Lesznowola, aby przedyskutować zmianę koncepcji. Chcę zaproponować, aby nad Karczunkowską powstał wiadukt – mówi wiceburmistrz Ursynowa, Lech Skowron.
Propozycja gminy Lesznowola, została wstępnie pozytywnie zaopiniowana zarówno przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, jak również przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, Starostwo Powiatowe w Piasecznie, a także PKP.
Dla mieszkańców Ursynowa, budowa węzła to nadzieja na to, że ulica Puławska stanie się lepiej przejezdna.
Kto sfinansuje inwestycję?
Wg planów pieniądze na budowę trasy mają pochodzić z funduszów unijnych, środków własnych gminy Lesznowola oraz od deweloperów, którzy mają zamiar wzdłuż trasy budować osiedla.
Kiedy budowa? Nieprędko. Na razie nie ma pieniędzy na budowę samej trasy S-7. W związku z czym i węzeł "Zamienie" nie powstanie tak szybko, jakby oczekiwali tego kierowcy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Deweloper wykłada karty na stół. Co powstanie po Tesco?
Miała być galeria, później miały być browary warszawskie, a będzie patodeweloperka w stylu koalicji antyobywatelskiej. Kempa nieudaczniku, gdyby PO wystawiło zająca na burmistrza to ten zając w tej postkomunistycznej dzielnicy by wygrał. Dno.
Miało być
21:02, 2025-11-27
Osiedle Ursynów Płn. zabytkiem? "To kwestia kilku lat"
Kibel Trzaskowskiego, ten w błocie, też powinien zostać zabytkiem: głupoty dwugodzinnego prezydenta 🙂
gibielak
19:36, 2025-11-27
Osiedle Ursynów Płn. zabytkiem? "To kwestia kilku lat"
Skretynieli do reszty. Zaraz zacznie się chodzenie z projektem budowlanym i nakaz przywrócenia do oryginału.
Boom
16:23, 2025-11-27
Osiedle Ursynów Płn. zabytkiem? "To kwestia kilku lat"
O, znów mój ulubiony "konserwator zabytków"! Wspaniała wiadomość. Szkoda, że jak tu kupowałem mieszkanie, to nikt nie poinformował mnie o tym, że za kilkanaście lat zostanę w części pozbawiony prawa do dysponowania moją własnością. A do wnętrz też się będzie przyczepiał, czy tylko na elewacji już nie będę mógł zainstalować klimy, nawet jak się spółdzielnia zgodzi? Jak ja kocham takie pomysły. "Komuna" najpierw prawie wszystko nam ukradła (a obecna władza nie chce oddać), w tym, co pozostało, dokwaterowywali nam jakichś ciuli a teraz to. Jeszcze tylko podatek katastralny poproszę i będę definitywnie zachęcony do wyjazdu. Na zawsze. Z rodziną, dziećmi i podatkami. Przynajmniej nie będę się stresował, jak cały ten złodziejski bardak zajmie albo rozpierniczy rosyjski car.
Irfy
14:49, 2025-11-27