Zamknij

LIST CZYTELNIKA: Ursynów stracił rozum. Kupiliście już trumny?

08:19, 19.03.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:04, 19.03.2020
Skomentuj nadesłane nadesłane

- Czy już kupiliście trumnę? - pyta nasz czytelnik ursynowian, którzy tłumnie wyszli wczoraj świętować wiosenne promyki słońca. Jest wstrząśnięty tym, z jakim lekceważeniem wielu z nas podchodzi do zaleceń lekarzy i władz. - Igracie z czyimś zdrowiem i życiem - apeluje w poruszającym liście. Publikujemy go w całości i zachęcamy do komentowania. Piszcie do nas! Wasze głosy są dla nas cenne i wiele z nich powinno wybrzmieć na naszych łamach.

W ledwo działających szpitalach leżą ludzie zakażeni wirusem. Pięć osób już zmarło, a słychać, że zgonów będzie więcej. Przyrost zakażeń jest coraz większy. Minister grzmi, że zachoruje ok. 20% społeczeństwa, czyli ponad 7,5 miliona. Wystarczy policzyć - przy śmiertelności 1,5% ponad 100 tys. ludzi umrze! Statystycznie na Ursynów przypadnie ponad 500 zgonów.

A ursynowianie... Właśnie uznali, że radośnie powitają wiosnę!

Piwko, kiełbaska, zabawa w tłumie

Na placach zabaw (zamkniętych) bawią się dzieci. Pod Kazurką dorośli siedzą na imprezie zakrapianej alkoholem, a na szczycie (o zgrozo!) trwa piknik z udziałem co najmniej kilkunastu osób. Na polance w Lesie Kabackim ta sama zabawowa atmosfera co każdego majowego weekendu. Ogniska, kiełbaski, soczek i piwko. Po 8-10-15 osób. Koniec świata? Wirus? Jaki wirus? - Przecież nie ma tu 50 osób! - zdają się mówić ursynowianie. Jak bardzo się mylą, myśląc, że to niewinne i niegroźne...

Jestem w stanie zrozumieć dzieci, które chcą wychodzić na świeże powietrze. Nie mogą wytrzymać w domu, dostają "na głowę" siedząc w nim od ubiegłego czwartku. Ale nie mogę zrozumieć ich rodziców, którzy tak beztrosko podchodzą do powtarzanych do znudzenia od wielu dni słów: "Zostańcie w domu". Dorośli pozwalają na wyjście swoim mniejszym i większym pociechom, ryzykując, że przywleką wirusa do domu, w którym mieszka ich chorująca babcia. Przyznajcie sami przed sobą - chcecie skrócić jej żywot na tym padole?

Grabarze zacierają ręce!

Za moich czasów do dyscypliny używało się pasa. Oczywiście, dziś nie należy stosować tej metody, ale są inne, skuteczne. I rodzice je znają. Czemu zatem dorośli ursynowianie tak bardzo zawodzą? Może dlatego, że sami wybierają się na imprezy, pikniki z kiełbaską i piwem na polance, wystawiając się na złapanie wirusa od kaszlącego przechodnia?

W środę po południu na polance w Lesie Kabackim bawiły się setki osób, a kolejne setki spacerowały po samym lesie. Tak, wiem. Większość z nich szła tam z intencją spokojnego spaceru w odosobnieniu, z zachowaniem bezpiecznej odległości. Nie wystarczyło już wyobraźni na to, że na ten sam pomysł wpadną inni warszawiacy. I że wszyscy spotkają się w jednym miejscu...

Scena z Biedronki. W środku mnóstwo ludzi, bo za nic mają zalecenia, że w sklepie może przebywać max. 50 osób. Facet w średnim wieku ma na rękach jednorazowe rękawiczki. Pewnie boi się wirusa. Jednocześnie podchodzi do każdego napotkanego pracownika sklepu, zadając mu mnóstwo pytań "gdzie jest to, a gdzie jest siamto"... Nie zachowuje metrowego, ani nawet 50 centymetrowego, odstępu. Awanturuje się o coś głupiego. Ale wierzy, że dzięki rękawiczkom na dłoniach nie zarazi się.

Mam przeczucie, że rachunek za tę dowolność w podchodzeniu do kwarantanny będzie bardzo słony. Właściciele zakładów pogrzebowych i grabarze powinni zacierać ręce! Czy matka, która wypuszcza swoje kilkunastoletnie dziecko na rower, by pojeździło z kolegami na (zamkniętym już!) pumptracku jest potencjalną zabójczynią czy samobójczynią? A może jednym i drugim? Czy ma już pieniądze na trumnę (trumny)?

Naprawdę, czy ojcu z Ursynowa nie wystarcza wyobraźni, by zobaczyć swoje dziecko lub siebie zdychającego na podłodze w przepełnionym szpitalu? Takie obrazki niedawno widzieliśmy we Włoszech. Miały służyć za ostrzeżenie... Powtórka w Polsce jest nieunikniona, jeśli damy okazję wirusowi do szybkiego rozprzestrzeniania się. A dajemy. Z dnia na dzień coraz większą, im bardziej nudzi nam się już ta cała "korona-histeria".

Zabrakło wizji na Netfliksie?

Podczas, gdy tysiące ludzi siedzą karnie w domach - przymuszeni przez Sanepid lub policję - albo po prostu: będąc odpowiedzialnymi obywatelami, spora część narodu igra ze zdrowiem i życiem wszystkich pozostałych. Bo to nie tej samolubnej matki czy bezmyślnego ojca, którzy mogą skończyć w szpitalu, będzie mi żal.

W prewencji antywirusowej nie chodzi o tych zdrowych, silnych i młodych, którym nawet zachorowanie nie zmarnuje zdrowia - Wielka Brytania chciała ich wręcz skazać na zakażenie, by społeczeństwo nabrało zbiorowej odporności. Chodzi o to, że są oni łatwym przenośnikiem wirusa, a więc przywloką go do swoich domów, do domów swoich dziadków, osób po operacjach, tych słabszych, tych z nowotworem czy astmą, wreszcie - tych mocno zestresowanych, podziębionych i przepracowanych.

Jeśli w porę te 10-15% nieodpowiedzialnych ursynowian nie dostrzeże problemu lub będzie go ignorować - mimo napominania przez tych mądrzejszych - za parę tygodni będziemy przerażeni tym, co się wokół nas dzieje: codziennymi wizytami karetek z ratownikami w kombinezonach u naszych sąsiadów, brakiem lekarzy w przychodniach, bankructwami małych firm prowadzonych przez tylu z nas, a wreszcie - czego nikomu nie życzę - odprowadzaniem naszych bliskich w ostatnią drogę...

I to nie straszenie czy czarna wizja. To zwykła statystyka, której liznął każdy, kto studiował, a przecież większość ursynowian ma wykształcenie wyższe!

Czy warto tego doświadczać dla złapania promyka słońca, ploteczek w parku z kolegami i koleżankami czy też piwka na polance wśród tłumów? Czy to właśnie chcemy zafundować swoim dzieciom i wnukom? Czy naprawdę na Netfliksie nie było żadnego pouczającego serialu sc-fi, który w przekonujący sposób zwizualizował nam konsekwencje takiego zachowania? A może nieuważnie oglądaliście? 

Chwila beztroski może mieć swoją wysoką cenę. I nie chodzi o odcięcie od netu czy wysokość zasiłku pogrzebowego. Ursynowianie, wiem, że pogoda coraz ładniejsza, ale jeszcze przez jakiś czas: zostańcie w domach!

Troszkę starszy ursynowianin

(imię i nazwisko do wiadomości redakcji)

*******************************************
Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Śródtytuły pochodzą od redakcji. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: [email protected].

[ZT]14381[/ZT]

[ZT]14485[/ZT]

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(76)

tytustytus

17 23

Troche to smieszne ze poucza osoba ktora sama poszla w takie miejsca... Tak samo smieszne jest to gadanie wszelkej masci gwiazdeczek ktore sa nierobami i siedza w domach i mowia zostan w domu. 08:41, 19.03.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

MimiMimi

11 5

Może autor obserwował polankę z drona?
09:01, 19.03.2020


KrokodylKrokodyl

17 16

Szanowny Panie"tytus", trudno jest polemizować z tak prezentowanym podejściem. Ale mam jedno pytanie do Pana i panu podobnych osób płci obojga. Czy wiecie? co mógł krzyczeć lekarz jak się rodziliście ?
Pewnie nie wiecie. To wam podpowiem - Pewnie krzyczał: Siana, siana dajcie ... bo osioł się rodzi !
09:04, 19.03.2020


tytustytus

11 5

I do dnia dzisiejszego patrzac w codziennie rano w lustro powtarzasz sobie tak to ja ten osiol krokodyl. 09:39, 19.03.2020


KrokodylKrokodyl

4 9

Uderz w stół, a nożyce się odezwą !
Panie "tytus". Ile Pan ma lat ?
Bo "patrząc" na Pana wypowiedzi i istotę zrozumienia meritum, to można odnieść wrażenie, że Pan jest dzieckiem?
Szkoda słów ! 12:11, 19.03.2020


tytustytus

7 2

Ale to nie ja udaje sie w miejsca gdzie jest duzo osob tylko pan (celowo z małej). Trzeba bylo siebie uwiecznic na zdjeciu. Proponuje leczenie na nogi bo na głowe juz za pozno... 14:46, 19.03.2020


Prawdziwa prawda...Prawdziwa prawda...

0 2

A moze pracuja zdalnie z domu co? Nesli jie masz takiej opcji to moze sam jestes nierobem „gwiazdo”? 23:55, 19.03.2020


reo

55555555

29 9

Smutna prawda o ludziach, nie mają żadnych zainteresowań, kreatywności, nie potrafią ćwiczyć w domu, czytać książek. Genialni rodzice nie pomyślą, ze dzieci przechodzą to bardzo lekko albo bez objawów i mogą nieświadomie zarażać starszych i chorych. Zero mózgu, zabawa trwa. 08:48, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

55555555

27 6

Wielu z nas by sobie wyszło, ale potrafimy się powstrzymać dla dobra "ogółu" a kiedy się widzi tych egoistów to bierze złość, że cały nasz wysiłek idzie na marne. 08:57, 19.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Cold showerCold shower

3 0

Kiedyś podstawie Pomnika Bohaterów Kwarantanny :) 14:48, 19.03.2020


007007

26 6

A już myślałem że tylko angole to idioci. 09:00, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

21 52

Ile osób zmarło? 5? Doczytajcie sobie pismaki, że te osoby chorowały na inne choroby i mogły umrzeć będąc zarażonym tym lub jakimś innym wirusem lub umarliby bez zarażenia, chorując na raka, AIDS lub inne śmiertelne choroby. Owszem koronawirus jest nieco bardziej zaraźliwy niż np. grypa ale nie róbmy ludziom wody z mózgu, że to śmiertelny wirus! Niech spacerują, dotleniają się i łapią witamine d ze słońca. Niech dla rozwagi unikają zbytniego zblizania się do innych i wszystko będzie ok. 09:03, 19.03.2020

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

KosaKosa

20 9

Kolejny.....Kochający inaczej. 09:09, 19.03.2020


Czytelnik2Czytelnik2

41 7

Masz bana na Internet? Ile osób zmarło np we Włoszech? 09:12, 19.03.2020


55555555

38 2

Samotny spacer - tak, ale nie spędy grupowe jak tutaj. I popatrz łaskawie co się dzieje we Włoszech, tam też mieli takie podejście jak twoje. Trzeba przestrzegać zasad, bo u nas będzie to samo, chodzi o to, że szpitale nie mogą przyjąć wielu osób, im więcej chorych tym potem gorzej dla tych, którzy maja inne choroby i planowane leczenie, operacje, po prostu pomyśl zanim coś napiszesz. Mamy tak mało lekarzy i w dodatku już sporo się zaraziło i nie mogą leczyć. 09:14, 19.03.2020


FacepalmFacepalm

32 3

To zobacz jak to się skończyło we Włoszech. Myślisz że dlaczego u nas jest tylko 5. Właśnie dlatego że ludzie widząc jak tam ludzie ignorowali problem poszli po rozum do głowy i siedzą w domu. Może Ty jesteś niezniszczalny ale niektórzy mają babki i prababki które nie są i dystansowanie społeczne pozwala na znacznie mniejszą liczbę chorych i lepsza nad nimi opiekę. 09:31, 19.03.2020


Artur Artur

24 6

Czasami nasze społeczeństwo to ma naprawdę wodę zamiast mózgu. I to właśnie przykład jest. 09:56, 19.03.2020


MyśliwyMyśliwy

14 1

Masz dużo racji w swoim komentarzu. Podobno w Niemczech takie przypadki są zaliczane nie do śmierci z powodu koronawirusa lecz jako inne. Stąd można by twierdzić, że oni w ten sposób zaniżają statystyki. A u nas każdy zgon wiąże się ściśle z epidemią dodając tylko, że osoba miała inne choroby towarzyszące. Co nie znaczy, że mamy jak bezmózgowce pchać się w łapy tego wirusa narażając nasze rodziny i innych. 10:13, 19.03.2020


Sławek kabatySławek kabaty

5 9

Do ~ja. Ja myślę dokładnie tak samo. 10:28, 19.03.2020


WHWH

5 5

Naprawdę jesteś aż taki głupi, czy tylko bezmyślnie prowokujesz? Kolega tego z góry? 14:16, 19.03.2020


Czytelnik2Czytelnik2

14 2

Na Netflixie jest Pandemia i warto to zobaczyć. Pozatym to jest SARS - a ludzie sobie podchodzą lajtowo niestety 09:11, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytelnik2Czytelnik2

12 27

To sa synkowie i córeczki ludzi którzy w 1986 roku z uśmiechem na ustach uczestniczyli w pochodzie pierwszomajowym 09:19, 19.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

polpol

7 2

napij się wody 15:46, 19.03.2020


Czytelnik2Czytelnik2

3 3

Napiłem , polecam, jest ozonowana i przegotowana 16:35, 19.03.2020


AZXAZX

33 12

Nic dodać. Nic ująć. Brawa dla autora. 09:22, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abc123abc123

12 2

Nie mam neflixa :( 09:37, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArturArtur

31 7

Społeczny debilizm w czystej postaci !!!!!!! 09:45, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alisterkabatalisterkabat

6 10

Jednak bezpieczniej Biedrze, czy Lidlu... kiedy tłum łapie towary. 10:06, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KorbolKorbol

4 12

Od wczoraj nie działają światła na Stryjeńskich. Korek znikł.
Po części jest to efekt mniejszego ruch, ale jak działały to i tak się korek robił.
Może ci od napraw pracują w okrojonym składzie i nie naprawią ich za szybko.
Proszę :-) 10:39, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RekonRekon

16 1

gdzie straż miejska?
11:11, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolejny rodzicKolejny rodzic

32 6

I ta bezsilność gdy z okien widzimy na swoich placach zabaw tłumy dzieci ubiegających samopas.Niech żyje głupota opiekunów, którzy swoim zachowaniem narażają wszystkich w tym i siebie! Ale widać bezmózgów nie brakuje!!!!!!!!!!!!!!!!!! 11:22, 19.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MałaMała

16 1

Dokładnie 11:59, 19.03.2020


LuizaLuiza

26 11

Zgadzam się z autorem listu. I równocześnie zastanawiam się dlaczego ludzie są tacy bezmyślni. Mądry Polak po szkodzie? Dlaczego nie chcemy się uczyć na cudzych błędach? 11:49, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

widzwidz

16 13

Ludzie którzy piszą takie listy i ci co je popierają, powinni chyba zacząć od edukacji w tej kwestii. Władze nie uchronią nas przed zakażeniem, chcą jedynie możliwie rozciągnąć w czasie jego skutki. Jest bowiem oczywiste, że system opieki zdrowotnej nie jest wstanie skutecznie zaopiekować się kilku milionami chorych. Zresztą nie dotyczy to tylko Polski ale większości krajów, gdzie też starają się maksymalnie spłaszczyć krzywą przyrostu chorych. Jedyne co możemy zrobić to zadbać o nasz układ odpornościowy i nie siać paniki!!! Wirusy nie pojawiły się wczoraj w Chinach i nie zginą jutro w Polsce. Zdrowia życzę - psychicznego też. 12:11, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarciaMarcia

12 12

Ooo, ten Pan byl w lesie i Biedronce i na gorce Kazurce i na placu zabaw. Dobrze, ze byl i widział tych bezmyślnych ludzi... 13:19, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

issaaissaa

6 2

to juz wiemy o co bije się niejaki POL (ten od przedpola lasu kabackiego). Otóż o "zakrapiane" impry na Kazurce.....
Swoja drogą to kto niby ma liczyć te 50 osób w sklepie?
Tak, byłam wczoraj w Lidlu i też informacja, że tylko 50 osób....ale już nikt nie pomyslał nad realizacją 13:21, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OloOlo

10 41

Jak czytam o tej 'bezmyślności' to zastanawiam się nad tym jakie kryterium oceny objął sobie autor tego 'listu' ?
To co usłyszał w tv ? Czy może w radio ?

Gdzie patrzenie na cyfry/dane, że ludzie do wieku około 50 lat NIE UMIERAJĄ, baa, nawet BARDZO ŁAGODNIE ALBO BEZOBJAWOWO przechodzą ew infekcje.
Ile razy możne przytaczać WYNIKI i statystyki, że ew zagrożenie jest dla ludzi 50+ czy ludzi z powikłaniami/chorobami, a dla ludzi poniżej i bez przewłekłych chorób BRAK JEST ZAGROŻENIA.

Więc Panie autorze, proszę nie uprawiać demagogii.
I ew siedzieć w domu, bo chyba też Pan wychodzi skoro robi zdjęcia, widzi sytuacje w sklepach itd.....

Pozdrawiam myślących a nie słuchających 'mediów'
13:23, 19.03.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

WHWH

30 8

Naprawdę jesteś aż taki głupi, czy tylko bezmyślnie prowokujesz? 14:15, 19.03.2020


polpol

18 6

Bezmózgi półgłówek.
To tacy ,jak ty zarażają niewinnych ludzi.
Śmieć. 15:44, 19.03.2020


KabatKabat

8 9

Myślę podobnie.
Myślący... 16:27, 19.03.2020


AZXAZX

18 6

@Olo - ja ci odpowiem trochę inaczej niż moi przedmówcy. Powiedz mi czy przypadkiem nie masz podwyższonego cholesterolu, nadciśnienia albo w czegokolwiek innego? Uprzedzę odpowiedź - masz i nawet pewnie o tym nie wiesz. Czy wiesz również że obecnie we Włoszech umierają ludzie poniżej 30 roku życia ze względu właśnie na zarażenie koronawirusem? Rozumiem również że po prostu jesteś jeszcze gówniarzem który nie ma żony, dzieci a rodziców (nie mówiąc o innych) masz po prostu gdzieś. Świetnie. Tyle tylko że inni mają chęć aby im bliskim nic się nie stało więc to uszanuj. Jeżeli masz z tym problem to opuść kraj i jedź do UK - tam nawet podczas kilku dni smogu, nie mówiąc o czasach epidemii, nie przejęli się za bardzo gdy zmarło kilkanaście tysięcy osób. Pasujesz tam. Jedź. 16:27, 19.03.2020


merkmerk

9 6

Olo, z takim podejsciem jestes potencjalnym MORDERCA. Moze zabijesz swojego tate albo babcie. Przez 15 dni bujania sie jako nosicel zarazisz ze 100 osob. Potem przez nich zaraza sie nastepni. Umrze ok. 8 z nich. Po drugie: jestes nie tylko bezmyslny i egoistyczny, ale tez jestes ZLE poinformowany. 50% ofiar mialo mniej niz 60 lat. Polowa umierajacych to osoby starsze, polowa - mlodsze. Nie umieraja tylko dzieci do 10 roku zycia. Starsze i mlodziez tez umieraja, bardzo rzadko, ale tez umieraja (w Chinach dwoje na tysiac zarazonych). Malo tego, wczoraj przez wyszystkie media przetoczyly sie wypowiedzi belgijskich lekarzy zaszokowanych tragicznym, szokujacym stanem pluc MLODYCH pacjentow, ktorzy przeszli te chorobe. Duszosci przez cale zycie, zero sportu, zero ruchu, kiepski seks, renta. Takiego zycia chcesz? Zapamietajcie to haslo: Nie badz morderca wlasnego ojca lub sasiada, zostan w domu. 19:45, 19.03.2020


NiktNikt

1 0

Ludzie to jest bydło wyprane z mózgów przez tv. Kazesz im od jutra jeść własne gówno,to będą jedli. Nie ma się co dziwić że jak coś wybiega kawałek za ich zainstalowany światopogląd to się rzucają jak posesji.

Powiedzieli że masz się bac to jak śmiesz się nie bac!!!? 11:23, 20.03.2020


HohołHohoł

15 19

Hahaha, krytykuje ludzi, a samemu szlaja się po mieście i robi zdjęcia. To jest dopiero hipokryzja :D 14:11, 19.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EwaBEwaB

9 5

Hohoł - czytaj ze zrozumieniem. Jeśli szedł sam czy na rowerze (mądra aktywność jest wskazana) to nie zrobił nic złego. Żal tylko tych grillujacych rodzin na koronaferiach. Ale jak zwykle - mądrzy po szkodzie. Najmądrzejszy zawsze naród na świecie co nas gubi od lat. 19:46, 19.03.2020


Krystyna12Krystyna12

15 1

wobec tego co z tłumami na bazarku na dołku? czemu to jest legalne? 15:33, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

byłem_widziałembyłem_widziałem

10 4

Czy naprawdę myślisz że na tej polance siedzą mieszkańcy Ursynowa? 15:59, 19.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KabatyTyKabatyTy

1 0

Tak. glownie mieszkańcy Ursynowa i okolic. Widzę z okien te samochody które parkują w drodze przed lasem. Brak wolnych miejsc. Majówka w marcu. Gdyby nie szlaban, pojechaliby prosto na polankę... 14:09, 20.03.2020


KabatKabat

9 21

Przemądrzały defetysta i siewca strachu pozbawiony wyobraźni (a być może także wykształcenia, które w tym wypadku jest mu zbędne).
Zapomniał, że prawda i ocena jest jak doopa, każdy ma własną ! 16:32, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Inny punkt widzenia Inny punkt widzenia

9 9

Autorowi listu proponuję wybrać się np. do Biedronki gdzie 80 procent to emeryci spacerujący między alejkami bez celu, spacerek jak po parku.
Pytam się więc kto się tu prosi o trumnę?
Pozostałe 20 procent pewnie jeździ tramwajami i liże poręcze 16:47, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

keczupkeczup

10 27

Promienie UV, które emituje słońce zabijają wirusy i bakterie, a u człowieka podczas opalania wydziela się witamina D wzmacniająca odporność, więc kto wie czy słońce nie pomaga nam bardziej w walce z wirusem niż siedzenie w domu. Nikt tego nie zbadał ale do siania paniki chętnych nie brakuje. 17:18, 19.03.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

DrWitDrWit

21 6

Czy ty się na łby z koniem zamieniłeś? Promienie UV owszem, ale w innej dawce - od tego są specjalne lampy UV. A witamina D3 podnosi odporność ale w takiej sytuacji lepiej wziąć kapsułkę z tą witaminą (zalecana zresztą jest suplementacja wit. D3 szczególnie w okresie październik - marzec, koniecznie w postaci takiej gdy jest to kapsułka z olejem i wit) 17:38, 19.03.2020


MONMON

2 1

To proszę się opalać na balkonie albo wystawić twarz przez okno. 11:00, 20.03.2020


NiktNikt

1 0

Możesz gadać do debili jak grochem o ścianę
Dopóki nie usłyszą tego w telewizorze to nie będzie prawda.

Banda przygłupów panikarzy. 11:19, 20.03.2020


KabatyTyKabatyTy

1 1

Oni to muszą usłyszeć z TVP - tylko wtedy uwierzą. Byleby wcześniej wirus nie pokazał im środkowego palca. Jak piękna Lichocka. 14:08, 20.03.2020


SomsiadSomsiad

12 7

Swietny raport panie starszy. Tylko skad pan wie ile osob jest na polance, czy w biedronce? Bo na pewno nie dzieki siedzeniu w domu. 18:18, 19.03.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EwaBEwaB

14 7

Może jechał na rowerze, może poszedł sam na spacer. To nie jest zabronione. Ale spędzanie czasu wspólnie, w grupie, przez kilka godzin to już duże ryzyko. Jeśli nie dla grilujących to może ich rodziców czy dziadków po powrocie do domu. 19:43, 19.03.2020


Na_macierzynskimNa_macierzynskim

1 0

O tym samym pomyslalam. Jak tylko czytam oburzajace wypowiedzi ludzi na temat spacerowiczow, pytam - skad to wiesz, czlowieku, skoro siedzisz w domu, tak jak zalecasz? To ze ludzie siedza w grupie na polanie, nie oznacza, ze spotkali sie na spacerze, moze to byc po prostu wielodzietna rodzina, ktora i tak siedzi razem w mieszkaniu. I nie sadze, aby ktos ryzykowal, majac chora babcie w domu. Nie przesadzajmy. Malo kto mieszka teraz w rodzinach wielopokoleniowych, glownie dlatego, ze wiekszosc tu mieszkajacych to przyjezdni 13:24, 20.03.2020


KabatTyKabatTy

1 1

Nie zdajesz sobie sprawy jak ludzie ryzykują. Największą szkodę jaką zrobili to gdy powiedzieli, że młodzi nie chorują. A wiec po co uważać prawda? Artykuł powinien być ostrzeżeniem, zmusić wolniej myślących do szybszego myślenia. Ale niestety w wielu mózgach tylko echo. Życzę wszystkim zdrowia. A tych, którzy przekonani są o swojej nieśmiertelności namawiam do tego by pomyśleli czy naprawdę chcą pośrednio przyczynić się do choroby innych. Czy naprawdę tak trudno posiedzieć w domu? Jest tyle rzeczy do zrobienia, obejrzenia, przeczytania. Można tez uprawiać sport w domu. Jak mówi moja mama: nudzi się tylko głupek. Przecież można tez wyjść na spacer. Ale w pojedynkę lub z partnerem. Niekoniecznie z grupa przyjaciół i butelkami piwa. Ale każdy jest tez panem swojego czasu. I życia! 14:07, 20.03.2020


KonKon

8 0

2 artykuły wyżej, liczba odciętych rodzin z powodu kwarantanny na Ursynowie skoczyła do 266. 19:38, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HannaHanna

3 0

Ja, po przeczytaniu artykułu, czuję się nieprzydatny 22:35, 19.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wasyl donwasyl don

4 0

trumny rzucili na Podskarbińskiej ale sosnowe 10:21, 20.03.2020


KrakusKrakus

6 3

A bo to kiedy ursynow mial rozum, skupisko dziwnych ludzi z calego kraju, to i sie tak zachowuja 22:38, 19.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piwo-niapiwo-nia

0 1

Zwolennicy i przeciwnicy "majówki" na polance i w lesie 50/50%, jak wynika z akceptacji listu. 22:40, 19.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OretyOrety

0 0

Zwolennicy i przeciwnicy koronawirusa, zwolennicy i przeciwnicy wodospadu zwolennicy i przeciwnicy wiatru 13:13, 20.03.2020


NiktNikt

3 5

Czytelnik idiota. Nie podoba się niech robi sensację u siebie na wsi. 11:17, 20.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KabatyTyKabatyTy

5 3

Dlaczego idiota? Dlatego, że uważa iż to nie czas na grilla w 10-osobowym gronie przez kilka godzin? 14:01, 20.03.2020


AZXAZX

3 6

I co pie...ni dyletanci? Zmarła zdrowa 27latka z powodu koronawirusa. Dalej uważacie że tylko 70+? Może jednak weźmiecie rozbieg i pier... barana w ścianę? Albo wam pomoże albo was wykończy co byłoby dobre czytając wasze komentarze. 12:17, 20.03.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

nieistotnynieistotny

5 1

Tak zmarła tylko że nie zdrowa a z sepsą. Koronawirus w takim przypadku to najmniejszy problem. Czytaj człowieku treść wiadomości a nie same nagłówki. 15:41, 20.03.2020


AZXAZX

2 3

@nieistotny - no właśnie doczytaj. Niewydolność oddechowa i intubacja z powodu koronawirusa. Sepsa to jedno ale operacja takiego człowieka to co innego. Przeczytaj oficjalny komentarz szpitala. 16:47, 20.03.2020


++++++

1 1

G.... prawda. Zmarła na sepsę. pie...ny dyletancie.
20:25, 20.03.2020


AZXAZX

1 2

@+++ - powiedz czego tu nie rozumiesz: „Pacjentka przeniesiona ze szpitala w Nisku w 7 dobie .... .... z niewydolnością oddechową w przebiegu koronawirusowego zapalenia płuc. Chora wymagała intubacji i leczenia oddechem zastępczym. W 13 dobie rozpoznano stan septyczny wymagający zabiegu operacyjnego usunięcia ogniska zakażenia. 12 godzin po zabiegu zatrzymanie krążenia, z powodu nieefektywnej resuscytacji krążeniowej, pacjentka uznana za zmarłą”. Jesteś na tyle tępy aby nie móc połączyć faktów? 22:06, 20.03.2020


KabatyTyKabatyTy

5 3

A może ludzi trzeba właśnie postraszyć. Żeby się zastanowili. Mam nadzieje, że wprowadzą jeszcze wieksze ograniczenia w poruszaniu się, z karą finansowa włącznie. Na niektórych tylko to działa. Czytaliście relacje ludzi ze szpitala, którzy podczas pobytu tam nie mogą nawet spotkać się z bliskimi? Niektorzy umierając nie mogą się pożegnać, może przekazać jakieś słowa umierającemu na które w życiu zabrakło czasu. Albo odwagi. Czy wiecie ze np. we Włoszech rodzina nie bierze udziału w pochówku? 14:13, 20.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AzxAzx

4 2

Debilom nie wytłumaczysz. Dopiero jak sami zachorują albo ktoś bliski umrze to będą winić wszystkich dookoła że nie przymusili siedzieć w domu 15:41, 20.03.2020


MarioMario

1 0

Tak się przestraszą jak włosi. Poczekajmy tydzień na efekty.... 02:43, 21.03.2020


0%