Zamknij

List otwarty mieszkańców Kazury do burmistrza

16:22, 14.12.2017 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 16:45, 14.12.2017
Skomentuj SK/Google Maps SK/Google Maps

Mieszkańcy bloków przy Kazury domagają się zmian w projekcie budowlanym żłobka, który powstanie do 2019 roku na miejskiej działce w środku osiedla. Ostatnie spotkanie z radnymi w tej sprawie, zdaniem mieszkańców, nie przyniosło przełomu. Napisali więc list otwarty do burmistrza Roberta Kempy, który publikujemy w całości.

Szanowny Panie Burmistrzu,

nawiązując do dyskusji jaka wywiązała się podczas czwartkowego posiedzenia Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu, pomiędzy władzami dzielnicy, mieszkańcami osiedla Kazury oraz Spółdzielnią Mieszkaniową Wyżyny, reprezentowaną przez Pana Krzysztofa Gosławskiego, Prezesa Zarządu, chcielibyśmy uprzejmie zapytać czy podporządkowanie się Zarządzeniom Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, Pani Hanny Gronkiewicz-Waltz obowiązuje również Pana?

Jeśli tak, to prosimy o informacje, która ze składowych projektu obsługi komunikacyjnej żłobka przy ul. Kazury 9, realizuje nałożony Zarządzeniem nr 1539/2016, obowiązek tworzenia na terenie miasta stołecznego Warszawy, korzystnych warunków dla ruchu pieszego?

Chcielibyśmy również wyrazić nasze niezadowolenie, ze zwłoki z jaką władze dzielnicy Ursynów podeszły do prezentacji/omówienia projektu żłobka przy ul. Kazury 9. Mimo regularnie uzupełnianej informacjami, oficjalnej strony internetowej Urzędu Dzielnicy, projekt żłobka przy ul. Kazury 9 nie został przez urząd upubliczniony. Pomimo regularnych Posiedzeń KAiOŚ oraz KIKiT, projekt żłobka nie został zaprezentowany radnym ani zainteresowanym mieszkańcom.

Wszystkie te zaniechania owocują sytuacją, w której ani radni, ani mieszkańcy nie mogli we właściwych, najdogodniejszych ze względu na postęp prac nad projektem terminach, przedstawić swoich uwag. Czy właśnie tak Platforma Obywatelska wyobraża sobie prowadzenie szerokiego dialogu społecznego i konsultacje?

Ponadto chcielibyśmy zapytać czy próbował Pan publicznie, w obecności radnych oraz mieszkańców Osiedla Kazury, wywrzeć presję na Panu Krzysztofie Gosławskim, Prezesie Zarządu SM Wyżyny sugerując możliwość wprowadzenia zarządu administracyjnego miasta stołecznego Warszawy nad Enklawą Kazury? Czy wrażenie jakie odnieśliśmy, po wygłoszeniu Pańskiej mało eleganckiej insynuacji, że SM Wyżyny może nie uzyskać użytkowania wieczystego gruntu, jaki zajmuje Osiedle Kazury, jest słuszne?

A w związku z Pana kolejnym stwierdzeniem, jakie miało miejsce podczas czwartkowego Posiedzenia KIKiT, prosimy o szczegółowe wyjaśnienie dotyczące sprzeciwu przeciwko hipotetycznemu montażowi szlabanów na naszym osiedlu. Czy służebność względem miasta stołecznego Warszawy, jest Pana zdaniem wartością nadrzędną, nad bezpieczeństwem i zachowaniem miru domowego mieszkańców Osiedla Kazury? Czy Pana słowa powinniśmy interpretować jako, wypowiedź oznaczającą akceptację władz dzielnicy, dla tranzytu dręczącego Enklawę Kazury?

A na koniec, Szanowny Panie Burmistrzu, nawiązując do troski o wysokość nakładów jakie ponosić będzie budżet Warszawy, w związku z prawdopodobnym powiększeniem ogólnodostępnych parkingów wzdłuż ulicy Stryjeńskich. Pragniemy poinformować, że wielokrotnie w roku 2016 oraz 2017, mieszkańcy Osiedla Kazury oraz radni Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy, również poprzez kierowane do Pana interpelacje informowali i alarmowali o likwidacji dużego, osiedlowego parkingu wzdłuż ulicy Płaskowickiej. Wszystkie te informacje, o ile zostałyby przez Pana potraktowane z należytą uwagą, powinny skutkować naciskami na wykonawcę POW o zapewnienie, zrównoważonej likwidowanym ilości stanowisk, umożliwiających parkowanie samochodów mieszkańców. A tym samym, warszawski budżet zostałby odciążony, od nakładów na budowę nowych parkingów przy Enklawie Kazury.   

Uprzejmie prosimy o niezwłoczne dokonanie zmian w projekcie obsługi komunikacyjnej żłobka, z uwzględnieniem Zarządzenia nr 1539/2​01​6 Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, czyli zgodnie z uwagami mieszkańców Osiedla Kazury, zaprezentowanymi podczas czwartkowego Posiedzenia KIKiT. Jeśli ma Pan wątpliwości, co do słuszności wprowadzenia wnioskowanych przez mieszkańców korekt, proponujemy rozdzielenie budowy żłobka integracyjnego od przebudowy układu drogowego. Innymi słowy, podzielenie zamówienia publicznego, na budowę bryły żłobka oraz, jak najszybsze uzupełnienie projektu o obsługę komunikacyjną żłobka, wypracowaną przez powołany na Wniosek KIKiT Zespół.

Z poważaniem,
Mieszkańcy Osiedla Kazury

(17 podpisów)

[ZT]8823[/ZT]

[ZT]8696[/ZT]

[ZT]8542[/ZT]

[ZT]8395[/ZT]

[ZT]7568[/ZT]

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(32)

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

39 4

Panie Burmistrzu prosimy o wprowadzenie projektu zastępczego dla obsługi komunikacyjnej żłobka na Kazury. 17:26, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

jankajanka

42 4

Podpisuję się pod listem otwartym! Proszę o poważne potraktowanie naszych problemów!
Jeszcze jest czas na podjęcie dobrych decyzji. 18:27, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkaMajka

43 4

ZDECYDOWANIE POPIERAM! 18:53, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SasiadSasiad

37 3

PODPISUJE W 100%.
Z chęcią poznam odpowiedz Burmistrza. 19:26, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazurekkazurek

39 2

Popieram list otwarty. Panie Burmistrzu czekamy na zmianę projektu. 20:14, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NatolinNatolin

38 1

POPIERAMY !!! 21:10, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KAZURY 17KAZURY 17

37 2

BRAWO !!! Popieram. 21:55, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarianMarian

37 2

Tez popieram. 22:40, 14.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkaMajka

37 2

Szanowni Państwo w dniu 11.12.2017 drugi przetarg na budowę żłobka przy ul. Kazury został unieważniony z uwagi na rozbieżności finansowe: możliwości Ratusza i oczekiwania inwestorów. To bardzo dobra wiadomość dla Mieszkańców, zyskujemy więcej czasu. Panie Burmistrzu prosimy o zmianę w projekcie obsługi komunikacyjnej żłobka z uwzględnieniem uwag mieszkańców. Informację można znaleźć na stronie Urzędu Dzielnicy." 22:47, 14.12.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

18 3

Panie Burmistrzu, prosimy o zmiany w projekcie i szybkie ogłoszenie kolejnego przetargu. Trochę oszczędności na asfalcie i chodnikach będzie. Do trzech razy sztuka. 23:06, 14.12.2017


MaxMax

38 1

Ale po co ten pośpiech z kolejnym przetargiem? 00:47, 15.12.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

16 6

@Max W związku z tym, że gruntów miejskich na Ursynowie jest coraz mniej, moim zdaniem nie ma sensu liczyć na to, że w tym miejscu nie powstanie żadna miejska inwestycja. Żłobków brakuje, przedszkoli brakuje, szkół brakuje. Infrastruktury tego typu brakuje, życzę więc BRK, żeby szybko i rozsądnie poprawił projekt obsługi komunikacyjnej żłobka i bez zbędnej zwłoki przystąpił do realizacji. 09:30, 15.12.2017


MaxMax

30 1

Popieram Mieszkańców 00:27, 15.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ImielinczykImielinczyk

33 0

Problem ruchu samochodowego w osiedlach uliczkach jest problemem szerszym na Ursynowie, który powinien być przez władze dzielnicy należycie przeanalizowany. W imię czego mieszkańcy Ursynowa Północnego mieszkający pobliżu placówek oświatowych i np. prywatnych kortów, mają wdychać smród spalin pod oknami? Czy władza nie potrafi inaczej zarządzać przestrzenią osiedlową? Po co plany zagosp. przetstrz. które nie uwzględniają potrzeb lokalnych mieszkańców? Dlaczego mieszkańcy zamiast znalezc we wladzach wsparcie, są pozostawieni sami sobie? Komu to służy? 00:48, 15.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jankajanka

12 0

Pana komentarz potwierdza słuszność w staraniach o zmianę projektu obsługi kominikacyjnej żłobka. Nie powielajmy błędów przeszłości. 21:35, 16.12.2017


REALREAL

33 35

Drodzy mieszkańcy, chwała Wam, że próbujecie o "coś" walczyć. Piszę "coś" bo pod hasłami "bezpieczeństwo" kryją się również inne rzeczy (np. prywatne ogródki z wybudowanymi schowkami lokatorskimi, ogrodzone tak, że nie ma już miejsca dla chodnika, etc) ... ale róbcie to w sposób nie urągający inteligencji czytających Wasze komentarze. Zmiana nick'ów, pisanie komentarzy i ich dalsze komentowanie jest słabe. I tak 'Majka' i 'Anna Szcześniak' która komentuje 'Majkę" - to ta sama osoba; podobnie 'Kazury 17' = 'Natolin'; 'Kazurek' = 'Janka'. Odnoszę wrażenie, że nie o bezpieczeństwo tu chodzi, skoro robicie takie rzeczy. Ważne rzeczy obronią się same - nie trzeba robić popeliny, bo efekt robi się mizerny i nie o to tu chodzi. 08:46, 15.12.2017

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

28 29

REAL zdecydowanie jest nas dwie. Anna i Majka. Niestety nie znam Majki w realu. Pod poprzednim art. o naszych lokalnych problemach komunikacyjnych Majka napisała, to co ja skopiowałam tu. Dokładnie to samo. Zrobiłam kopiuj i wklej i oto komentarz Majki pojawił się również tu. Nowe HU wylogowuje użytkowników po opuszczeniu strony, co dla mnie jest jeszcze każdorazowo zaskoczeniem. Tak też stało się i tym razem. Miałam już wklejony skopiowany autorski komentarz Majki ale okazało się, że nie byłam zalogowana. Nowe HU zezwoliło mnie Annie na użycie nicka Majki i tak oto nastąpił plagiat. 09:17, 15.12.2017


TadekTadek

19 30

REAL zapomniałeś, że kilka osób może korzystać z jednego komputera. Mizerna to jest taka uwaga. Wesołych Świąt. 09:36, 15.12.2017


REALREAL

28 30

Widzę 'Anna Szcześniak' i "Tadek', że brniecie dalej i grzęźniecie. Bez sensu. Po Waszych replikach mam nieodparte wrażenie, że to Wasze celowe działanie nastawione na poklask. Co to za tłumaczenie, że wkleiłam czyjś komentarz ... po co wklejać i podpisywać się cudzym nick'iem, skoro można kogoś zacytować? Tak ... 'Tadek' cała klatka schodowa korzysta z jednego komputera (pewnie wymieniacie się na "gorącym krześle przed monitorem". Co do mojego spostrzeżenia o wygrodzonych ogródkach kosztem chodników (czy darmowych ogródkach? - nie wiem) i wybudowanych komórkach - cisza. Miałam o Was lepsze zdanie a zamiast słowa "przepraszam - bardzo nam zależy na naszym osiedlu i dlatego posuwamy się do nieszkodliwych form PR" - piszecie stek bzdur o jednym komputerze i wklejaniu cudzych komentarzy z własnymi podpisami. Wstyd, bo wspierałam Was w Waszych celach związanych z bezpieczeństwem. Wesołych Świąt. 10:01, 15.12.2017


MajkaMajka

52 25

@REAL. Na szczęście jesteśmy dwoma różnymi osobami, które faktycznie się nie znają, chociaż ja kojarzę p. Annę ze spotkań z mieszkańcami, które organizuje SM. Proszę mi wierzyć, że w sprawy osiedla Kazury zaangażowanych jest wiele osób i nie musimy się "klonować", żeby komentować problemy, które nas dotyczą. I ma Pani rację "Ważne rzeczy obronią się same". @Anna Szcześniak. Ma Pani moją zgodę na wstawienie posta z info o unieważnionym przetargu. Dziękuję, bo to informacja naprawdę ważna dla mieszkańców. Do tej pory starałam się w miarę merytorycznie komentować rzeczywistość dot. naszego osiedla jako użytkownik niezalogowany, od kilku minut jestem już zalogowana. I cieszę się, że coraz więcej osób rozumie nasze problemy i popiera działania. Życzę wszystkim miłego dnia. 10:21, 15.12.2017


FilipFilip

46 24

Dzień dobry, zakładam, że pani/pan pije do mnie pisząc o prywatnym ogródku i schowku lokatorskim przy Kazury 6. Ogródek nie jest moją własnością, podpisałem z SM Wyżyny umowę na opiekę nad tym terenem, co też robię, ale teren nie jest mój i jeżeli będzie konieczność likwidacji części ogródka (a takie są plany) to pozostaje mi się z tym pogodzić. A komórka faktycznie stoi, wybudował ja poprzedni właściciel mieszkania i nie zamierzam jej likwidować, bo powstała legalnie w oparciu o przepisy budowlane i się przydaje mi i sąsiadom.
To wszystko nie oznacza, że projekt, który proponuje pan Burmistrz jest idealny, stąd pojawiły się sugestie, by go zmienić. Zwłaszcza, że nie bierze on pod uwagę tego, że to jedno z ważniejszych miejsc tranzytu pieszego z osiedla: do komunikacji zbiorowej (metro, autobus), do placówek oświaty na ul. Przy Uboczu, czy chociażby do parkingów przy ul. Stryjeńskich. 10:51, 15.12.2017


KingaKinga

38 12

REAL - ojjj ojjjj
czyli z Pana wypowiedzi można wywnioskować jedno....wszyscy, którzy mają takie samo zdanie to jedna i ta sama osoba pisząca :)
he
Po pospolitym ruszeniu mieszkańców Kazury w sprawie organizacji ruchu wewnątrz osiedla, zainteresowanych osób jest na prawdę wiele.
Cel jest jeden i ciężko by osoby idące w tym samym kierunku mówiły inaczej. Niektórzy mogą się tylko różnić sposobem dążenia do celu ale wszyscy chcą tego samego: zablokowania tranzytu wewnątrz osiedla, bezpieczeństwa i nadrzędności pieszych i zachowania zieleni wewnątrz enklawy.
Wesołych Świąt. 11:42, 15.12.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

11 1

@REAL Zacytować? Świetny pomysł! Zna Pan/i zasady cytowania komentarzy? Ja nie. Jedyne właściwe, znane mi sposoby cytowania pisemnej wypowiedzi publiczne,j przedstawię w kolejnym komentarzu. Moim zdaniem, nie nadają do zastosowania w przypadku komentarza, który wymusza zwięzłość tekstu. Ale może się mylę... Przykład za moment:-) 23:42, 15.12.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

16 1

Drodzy Czytelnicy Halo Ursynów, pod artykułem Redaktora Kińczyka "Osiedle Kazury walczy o bezpieczne życie bez spalin" opublikowanym 11.12.2017 na portalu haloursynow.pl, zamieszczony został komentarz autorstwa Majki. Ponieważ uważam, że informacje w nim zawarte, są istotne i wydaje mi się, że warto byłoby zamieścić je również tutaj, pozwolę sobie zacytować treść ww wpisu: "Szanowni Państwo w dniu 11.12.2017 drugi przetarg na budowę żłobka przy ul. Kazury został unieważniony z uwagi na rozbieżności finansowe: możliwości Ratusza i oczekiwania inwestorów. To bardzo dobra wiadomość dla Mieszkańców, zyskujemy więcej czasu. Panie Burmistrzu prosimy o zmianę w projekcie obsługi komunikacyjnej żłobka z uwzględnieniem uwag mieszkańców. Informację można znaleźć na stronie Urzędu Dzielnicy." 23:55, 15.12.2017


zły porucznik zły porucznik

30 3

Mam nadzieję, że się Wam uda, choć obawiam się, że jedyne co Kempa jest w stanie komuś dać, to nowy blok/ulica pod oknami. 09:21, 15.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkaMajka

50 24

@REAL. Na szczęście jesteśmy dwoma różnymi osobami, które faktycznie się nie znają, chociaż ja kojarzę p. Annę ze spotkań z mieszkańcami, które organizuje SM. Proszę mi wierzyć, że w sprawy osiedla Kazury zaangażowanych jest wiele osób i nie musimy się "klonować", żeby komentować problemy, które nas dotyczą. I ma Pani rację "Ważne rzeczy obronią się same". Proszę dalej nas wspierać. @Anna Szcześniak. Ma Pani moją zgodę na wstawienie posta z info o unieważnionym przetargu. Dziękuję, bo to informacja naprawdę ważna dla mieszkańców. Do tej pory starałam się w miarę merytorycznie komentować rzeczywistość dot. naszego osiedla jako użytkownik niezalogowany, od kilku minut jestem już zalogowana. I cieszę się, że coraz więcej osób rozumie nasze problemy i popiera działania. Życzę wszystkim miłego dnia. 10:18, 15.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

madamada

43 0

Aż strach się bać teraz pisać posta pod tym artykułem ale zaryzykuję :) Też mieszkam na osiedlu Kazury, śledzę relacje HU z różnych spotkań które ostatnio odbywały się w naszej spółdzielni i na których też w miarę możliwości staram się bywać. Tzw. tranzyt, ruch samochodowy generowany przez mieszkańców czy teraz ten projekt żłobka to sprawy które jakoś się łączą. Przecież możemy różnic się w ocenach, możemy nie zgadzać się ale po co tracić energię na te przepychanki? A sam list wydaje mi się ok i pewnie gdybym wcześniej przeczytała ten artykuł to też bym tylko napisała że popieram. 13:41, 15.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

10 1

Przepraszam, czy na Kazury są przeciwnicy samego wybudowania żłobka u nas? O co chodzi? O żłobek, czy bardzo niefortunny czas budowy, który najprawdopodobniej zbiegnie się z armagedonem POW? 08:41, 16.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janka i kazurekjanka i kazurek

13 0

Ale afera! Dopiero od kilku kilku tygodni wiemy o istnieniu Halo Ursynów i to tylko dzięki sąsiadom. Faktycznie mamy laptop i korzysta ten, komu jest potrzbny. Jesteśmy normalnymi ludźmi, a nie internetowymi freakami! 21:13, 16.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janka i kazurekjanka i kazurek

9 0

Czy można jeszcze podpisać się po listem? 21:19, 16.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KingaKinga

4 0

wydawało mi się że już odpowiadałam na ten post - hmmm chyba go usunięto bo załączyłam link do strony: kazury.jimdo.com.

List już został wysłany, może doczekamy się odpowiedzi. zobaczy.
zachęcam do zapoznania się ze stroną mieszkańców kazury jak wyżej i kontaktu który tam jest podany. 22:28, 17.12.2017


kaurekkaurek

13 0

Jeszcze słówko o klonowaniu, czy mnożeniu tożsamości. Lansującym tę tezę polecam ludową mądrość o tym, że zazwyczaj oceniamy innych wedle własnej miary. Ci, którzy naprawdę robią tłok w necie nie zostawiają po sobie śladów. Gdyby mi zależało - poprosiłbym z piętnastu znajomych i od razu zrobiłby się tłumek. Czy nie lepiej chodzić prostymi drogami? Ubiegamy się o swoje. Zrobienie zwyczajnej ulicy wewnątrz osiedla, bez możliwości wyjazdu, czy nawet zawrócenia jest absurdem, szkodliwym, świadczącym o złej woli, albo obojętności Decydentów na sprawy tych, którzy tu mieszkają. Każdy rozsądny człowiek sam wyciągnie wnioski. Chyba, że własny interes skłania go do popierania takich rozwiązań. Pozdrowienia dla Prosto Myślących 14:15, 17.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%