Zamknij

LIST RODZICA Z URSYNOWA. "Niedługo zaczniemy głodować, razem z nauczycielami"

16:41, 16.04.2019 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:12, 16.04.2019
Skomentuj MSO MSO

Mija dziewiąty dzień strajku nauczycieli, który objął większość ursynowskich placówek. Nasza czytelniczka podzieliła się swoimi uwagami na temat tego, jak wygląda sytuacja rodziców w obliczu protestu. Zgadzacie się z nią?

Kolejny dzień strajku. Ale temat numer jeden to nie tysiące dzieci w domach, tysiące rodziców, który zmuszeni są strajkować razem z nauczycielami. Tematem numer jeden w polskich mediach jest płonąca katedra w Paryżu.

Rozumiem, że jest to tragedia, że zabytek itd. Ale czy to dla nas, Polaków naprawdę tak ważne, żeby informacje o rozmowach rządu z nauczycielami (a raczej o ich braku), zeszły na daleki plan? Polska ma wspierać odbudowę??? Dobre sobie! Może niech najpierw odbuduje system szkolnictwa i mój budżet domowy!

Mija kolejny, dziewiąty dzień strajku, a my rodzice, oprócz kolejnych mejli od dyrektorów szkół i przedszkoli, nie wiemy nic! Nie jesteśmy w stanie zaplanować następnego dnia. Niejasno daje nam się do zrozumienia, że rozmowy będą po świętach. Po jakich świętach, pytam?  

Za co mam urządzić te święta? Mam umowę o dzieło i jak wiele innych osób, które mają umowę o dzieło, czy nie mają w ogóle żadnej, do swojej pracy dzieci nie zabiorę. Jako samotna matka, która nie może liczyć na pomoc ze strony rodziny, jestem po prostu zmuszona strajkować, a niedługo chyba też głodować, razem z nauczycielami.

Im chociaż prezydent Trzaskowski obiecuje, że dostaną swoje pensje za czas ten czas, kiedy strajkują. A ja? Kto mi odda za te niewykonane „dzieła”? Kto kupi moim dzieciom buty na lato? Wolę nie liczyć, ile jestem do tyłu po tych 9 dniach. Okaże się pod koniec miesiąca. Idą święta, potem majówka – już odwołałam wyjazd, bo wiem, że nie będzie mnie niego stać.

Moje dzieci tracą kolejne lekcje, robią się zaległości w nauce. Staramy się w domu zaglądać do książek, ale przecież nie o to chodzi. Rządzący plują w twarz nie tylko protestującym, plują w twarz tysiącom, milionom rodziców!

Już to widzę, jak rządzący zasiądą niebawem do suto zastawionych stołów, śmiejąc się z tego, jak „przetrzymali” nauczycieli, bo przecież oni podtrzymują swoją "super" propozycję. Nie chcę tu wchodzić w politykę, bo chodzi mi przede wszystkim o układ, w którym strajk niby dotyczy tylko linii nauczyciele-rząd, a on przecież dotyka ogromnej części Polaków.

Wśród moich znajomych są bardzo różne sytuacje rodzinne. Są mamy, które siedzą z młodszymi dziećmi jeszcze w domu i po prostu starsze zostają razem z nimi. Są tacy, którzy wprost mówią, że ledwo domykają budżet i nie mogą sobie pozwolić na stratę tych 20% pensji, które stracą, idąc na zwolnienie. Bogatemu to nie zrobi różnicy, ale biedny odczuje to dwa razy mocniej.

Dlatego rodzice idą na urlop wypoczynkowy i wykorzystują ten czas, który mieli poświęcić dzieciom w wakacje! To przecież chore! I naprawdę, wrócimy do rozmów po świętach? To jest kpina. Jawna kpina rzucana nam prosto w twarz.

Przykre jest to, że narastająca frustracja uderzy w tych, którzy są najbliżej – w nauczycieli, bo rodzice, którzy tak ochoczo popierali strajk, są coraz bardziej zniecierpliwieni. Zresztą z tego co wiem nauczyciele też. Czy chcą nas poróżnić, złamać? Nie wiem, ale wiem, że jeszcze tydzień, dwa i ja się załamię, bo dzieci są najcenniejszym co mam, a ucierpią na tym podwójnie.

Czytelniczka z Ursynowa Północnego

(imię i nazwisko do wiadomości redakcji)

*******************************************

Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: [email protected].

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(46)

RodzicielRodziciel

32 18

Świetna ustawka, aby dowalić rządowi. 18:27, 16.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KronikKronik

22 18

Oczywiście, że tak. ZNP zgarnął co najmniej 1 mln euro od Sorosa. Chcą powstrzymać Polskę, żeby nie stała się zbyt potężna!!! 19:38, 16.04.2019


sąsiadkasąsiadka

14 16

To ten nieRząd (tfu) dowala nam codziennie. na każdym kroku. 20:54, 16.04.2019


reo

Kabaty zieloneKabaty zielone

43 25

Zagoncie nauczycieli do roboty !
A Czaskoski obiecując kasę za kontynuowanie strajku tylko dolewa oliwy do ognia. 18:53, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KieżunKieżun

34 7

No co... fajnie jest. Są piosenki, zdjecia z krową... fajnie jest... Pierwszy glos na Halo, pokazujący druga strone medalu. Tylko gdzie w tym wszystkim są dzieci? 18:59, 16.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kacper Kacper

31 16

I dobrze że sa głosy ktore pokazują dalece wkurzonych rodzicow. Rodziców, których nikt nie pyta sie co zrobić z dziurą.i w budżecie po fanaberyjnych zachciankach biednych nauczycieli. Siedzą i czekaja A co my rodzice mamy zrobić jak nie ma Dziadkow ani cioci i wujków pód bokiem? Niedlugo opiekunek zabraknie, na to latanie dziur czasowych. ALE ILU RODZICOW STAĆ, ŻEBY BLISKO 100ZL NA DZIEŃ PŁACIĆ ZA OPIEKĘ? PROPONUJĘ WYSTAWIĆ RACHUNEK NAUCZYCIELOM, WYCHOWAWCOM BO PÓKI CO TO JEDYNIE Dyrektorzy robią co moga aby były egzaminy. Wkurzenie rodzicow to mało powiedziane- jestem zdania ze jak nauczyciele uważają się za tak mądrych to powinni tak to zorganizować aby nie zniechęcać do reszty i tak niezadowolonych z ich pracy rodzicow. Oczywiście jest czesc uczących ktorzy zasługują na te podwyżki , ale reszta zawaliła na całej linii pokolenie to mało aby mowic o ew. Zaufaniu do nauczycieli ktorzy sami wystawili sobie pale z zachowania 20:01, 16.04.2019


lusialusia

18 21

Kacperku wystaw sobie rachunek ma głowie! Twoje dziecko - twoja sprawa! Tym komentarzem udowodniłeś wszystkim, że zawód nauczyciela jest BARDZO WAŻNY i bez nich nie da się żyć. Zacznijmy ich doceniać, bo teraz odczuwamy jak ważni są w naszym życiu :D 21:31, 16.04.2019


POLAKmałyPOLAKmały

17 31

To się "redakcja" (jaczejka) napracowała nad listem "od rodzica".
Brawo! Widać wszyscy redaktorzy są zadaniowani na odcinku propagandy- chyba mają to w genach, można zaryzykować stwierdzenie, ze ich korzenie sięgają sowieckich "wybawców" z T34. 19:36, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

QwerQwer

30 17

Pogonić to leniwe i najbardziej chorobliwe ( ciągle w szkole jest kilku nauczycieli chorych, ja nie byłem na L4 od 20 lat) towarzystwo do roboty, a komunistę Broniarza obarczyć kosztami całego bałaganu.
Wyobraźcie sobie, że każdy z Was idzie jutro do szefa, szefowie też wyobraźcie sobie taką sytuację, i mówi że strajkuje jak nie dostanie podwyżki.
Ilu z Was to widzi? 20:59, 16.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BalbinaBalbina

8 15

Zazdroszczę ci zdrowia naprawdę! Ile bym dała żeby tak zawsze być zdrowym. 23:16, 16.04.2019


anna12anna12

35 21

Strajk dotyka najbardziej rodziców młodszych dzieci, które nie mogą zostać same w domu a rodzice zmuszeni są wziąć kolejny tydzień urlopu. Dla mnie taka forma strajku w przedszkolach jest niedopuszczalna i egoistyczna. Nie popieram takiej formy strajku w przedszkolach!! 21:18, 16.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

onaona

24 23

Pani Aniu, w przedszkolach pracują nauczyciele i oni też mają takie same prawo do strajku jak nauczyciele szkolni. Egoistyczne jest to co Pani napisała! Zapewne myśli Pani, że w przedszkolach pracują opiekunki (a tu się Pani bardzoooooo myli!!!). 21:27, 16.04.2019


KtosKtos

6 19

Popieram. Dziecko sxkolne mozna do pracy nawet zabrac, przedszkolne nie. Popieram strajk nauczycieli ale fakt ze przedszkola tez w takiej formie do niego przystąpiły nie wzbudza mojej sympatii. 06:37, 17.04.2019


MarcinMarcin

16 9

@~ona a ja mam takie samo prawo do czasu wolnego jak nauczyciele. Ale o tym cicho sza. Tyle, że to ja musze brać wolne w pracy, ja musze kombinowac gdzie urwać jakiś dzień, ja musze odpracowywać bo dziecka samego nie zostawię. A oni? Oni sobie poprotestuja a potem wakacje i leżenie do góry tyłkiem albo cyckami kiedy ja będę musiał pracować, bo całe wolne poszło mi z tego tytułu, że oni se protestują. Tak sie nie zdobywa społecznego poparcia a je traci. A oni własnie tracą resztki szacunku i poparcie społeczne. 08:44, 17.04.2019


onaona

3 1

Marcin od kiedy nauczyciel przedszkolny ma 2 miesiące wakacji? Proszę sprawdzić ile przedszkoli na Ursynowie ma dyżury wakacyjne! Proszę sprawdzić kiedy odbywają się zajęcia adaptacyjne (SIERPIEŃ). Kiedy odbywają się RADY PEDAGOGICZNE w sprawie nowego roku szkolnego. Mam dziecko w przedszkolu i wiem, że żaden nauczyciel nie ma całych wakacji dla siebie. LUDZIE..... 23:27, 17.04.2019


MatkaMatka

1 0

A jaka byłaby forma nie egoistyczna? Strajkowac w Boże Narodzenie i Wielkanoc? 17:52, 18.04.2019


Adam45Adam45

29 37

Jeszcze niedawno wszycy twierdzili, że te nieroby, kretyni, darmozjady nie są społeczeństwu do niczego potrzebni, więc o co ten wrzask? Tak będzie wyglądało wasze życie jak wszyscy nauczyciele się zwolnią, tak jak im radziliście. A jeśli myślicie, że na ich miejsce w Warszawie znjdziecie kilkanaście tysięcy chętnych absolwentow do pracy za 2 tysiący to jesteście śmieszni. 21:45, 16.04.2019

Odpowiedzi:10
Odpowiedz

EhhhEhhh

16 27

W punkt, ale zaraz zleca się ci co maja takie świetne rady dla nauczycieli jak „to zmień prace” i zminusuja Pana na potęgę. Bo nauczyciel to nie człowiek ma być niewolnikiem, pracować za”miskę ryżu” dla idei, a jak śmie się sprzeciwić to zwyzywanym go od nierobów czy leni i roszczeniowców bo przecież maja tak dobrze. Ciekawe czy równie fajnie będzie jak nauczyciele zwolnią się z publicznych i darmowych szkół, a założą płatne, nie publiczne gdzie rodzice słono za czesne zapłacą. Pewnie będzie lepiej nie? Aaaaaaa i strajk określmy jako polityczny ...,tylko jaki ma być? Komercyjny czy charytatywny? Postulaty nauczycieli skierowane są chyba do polityków i to tych rządzących prawda? 22:09, 16.04.2019


MarcinMarcin

24 15

Jak się idzie do roboty to chyba się wie na jakie stanowisko i ile za to płaca prawda? Więc sorry ja mam być winny , że jakas panienka po pedagogice albo innej humanistyce nie ma żądnego wykształcenia i jedyne na co ją stać to 2,500 brutto w szkole? Sama sobie wybrała studia, sama wybrała pracę...ale to wina rządu i ogóle całego świata. Serio? 08:46, 17.04.2019


@Marcin@Marcin

11 14

Pan tak na serio? Pytam bo chyba nie zrozumialem ironii ... Analizując Pana wypowiedź mogę założyć jedno, nauczyciele w dużej większości są lepiej wykształceni od Pana i założe się, że poradzą sobie w innej lepiej płatnej pracy bardzo dobrze tylko co wtedy?

Pragnę przypomnieć, że za oświatę i jak ona funkcjonuje odpowiada ten aktualnie panujący "rząd", który bezczelnie kalkuluje co mu się bardziej wyborczo opłaca. Pieniądze ponoć są - "wystarczy nie kraść" prawda?

Kto w szkołach będzie uczył jak odejdą z nich nauczyciele, kto się będzie zajmował Pana dziećmi w czasie kiedy Pan będzie w pracy. Już teraz widać jaki lament gdy nagle zabrakło "opiekunek" i trzeba samemu się nimi zająć, brać wolne albo dostawać o 20% mniejszą wypłatę.
10:13, 17.04.2019


MarcinMarcin

16 9

Ja tak serio. Skoro ci "nauczyciele" są tak dobrze wykształceni i tak świetnie i w ogóle cudownie spełniają zawodowe ambicje i świat otwarty to pytam co jeszcze robią w tej szkołach tyrając za te grosze? Odpowiedz jest prosta. Bo zamiast pierdzieć w stołeczek w domku przy 18 godzinach pensum i sprawdzać kartóweczki przy kawusi w domu będzie trzeba 40 godzin zostać w niejednej pracy MINIMUM. (a zwykle więcej). Bywają też nadgodziny, bywają też ważne rzeczy na tyle, że prace zabierasz do domu (więc bez biadolenia, że tylko oni). Aha nie jestem żądnym doktorantem , kursantem 100 różnych "pedagogicznych kursów" czy innych podobnych głupot tylko zwykłym magistrem. No to skoro twierdzisz, że sobia świetnie poradzą to czem sobie świetnia nie radza w tej lepszej pracy tylko kurczowo trzymają się groszy w szkole i karty nauczyciela. Wyjasnisz mi to? Skończymy pierniczyć o "idei" bo odsetek nauczycieli "dla idei" to może będzie 5% a i to pewnie zawyżone i wytłumacz mi wprost. PO CO TAM SIEDZĄ. 10:28, 17.04.2019


MarcinMarcin

13 11

Rynek jest otwarty. Ofert pracy wszędzie pełno. Multum stron z różnymi zawodami, płacami od sprzątaczek po kierowników działów , menadżerów średnich i wysokich itd itd. Więc wręcz błagam cię wytłumacz mi czym kieruje się ów dzielny pedagog nadal gnijąc w szkole za 2500 brutto zamiast zmienić pracę. Jak zmieni to podkreślam to nie będzie JEGO problem (bo zmienić prace ma prawo w każdym momencie w świetle naszego prawa (wypowiedzenie itd)) tylko rządu. A ci tkwią kurczowo jakby się przypieli i krzyczą "więcej" i "więcej". Dla mnie to masochozim.

P.S Stać mnie na szkołe prywatną. 10:32, 17.04.2019


~~

8 10

Bo może jednak lubią pracę z dziećmi, mają cel i jednak jakąś ideę, w którą wierzą. Problem pojawia się kiedy za pieniądze zarobione w szkole nie masz jak zapewnić byt na przyzwoitym poziomie swojej rodzinie. I o to tu chodzi, rząd rozdaje na lewo i prawo, głosi, że są pieniądze, że jest "dobrobyt" a tu proszę kiedy grupa nie spełniająca kalkulacji wyborczych się upomni o podwyżki to nagle kasa pusta.

10:57, 17.04.2019


~2~2

8 9

skoro ceny rosną, zarobki innych grup rosną, coraz więcej innych wydatków a pensje nauczycieli jakoś w stagnacji to co się dziwić, że strajkują.
A skoro Pan woli płacić czesne dla prywatnej szkoły to po co ten lament. Prywatne szkoły nie strajkują, nie ma też karty nauczyciela, wystarczy zabrać dziecko z publicznej i zapisać do prywatnej i po problemie. 10:59, 17.04.2019


konstytucjakonstytucja

12 8

Bo nigdzie nie ma zagwarantowanych tylu świadczeń przy tak małym czasie pracy. 11:10, 17.04.2019


MarcinMarcin

13 7

@do osoby o nicku ~~ . Tak ale na edukacje nadal płace w formie podatków mimo, że np nie posyłam dziecka do szkoły państwowej? Więc? Prawda jest taka, że ten strajk to cyrk. Każdy chce więcej zarabiać to oczywiste ale tylu świadczeń dodatkowych przy takim czasie pracy jaki maja nauczyciele nie ma chyba NIGDZIE. Rozwiązanie jest proste. 40 godzinny tydzień pracy + dyżury (w sądownictwie np tak jest) i co? Da się? No ale jaśnie wielmożni nie będą pracować 40 godzin tygodniowo bo gdzie tam. No to wybacz.
Tak jestem za podwyżkami dla nauczycieli, bo jest to ważna sfera w państwie ale pod pewnymi warunkami. A nie na zasadzie "czy się stoi czy się leży" i byle opierdzielacz w szkole, który zrobi 3 kartówki na krzyż i wymęczy materiał z podecznika na zasadzie "poczytajcie sobie ze strony 45" dostaje tyle samo co nauczyciel faktycznie zaangażowany. Ja też chodziłem do szkoły i dobrze pamiętam DOBRYCH nauczycieli. A tych jest może 30%. Reszta nie nadaje się do niczego. 11:48, 17.04.2019


WotekWotek

7 4

Marcin panienka po pedagogice jełopie przygotowuje np. do matury z matematyki czy chemii? Te kobiety to przeważnie osoby po 50tce i należy im się szacunek. Podejmowały pracę w zupełnie innych realiach ekonomicznych. Co do tych panienek, zapewniam cię, że nie podejmą pracy za 2500 zł brutto, bo właśnie w Wilanowie jest przedszkole, które nie może przyjąć dzieci bo nie ma chętnych do pracy. Powstaną szkoły prywatne, które lepiej zapłacą najlepszym nauczycielom, a ty będziesz płacić za dobrą edukację. 14:18, 17.04.2019


ewkaewka

12 33

Zamiast dać pieniądze tym co pracują, to rozdano je na 500 +. Poprzednie pokolenia same pracowały na potrzeby swojej rodziny, a teraz roszczeniowi rodzice chcą wychowywać dzieci za pieniądze z naszych podatków. Komuś trzeba zabrać, żeby innym dać. 23:29, 16.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zadowolony tatusZadowolony tatus

10 15

O przepraszam my celujemy na kolejne dziecko i oczywiście juz w wakacje zacznie się nam wypłata kolejnego 500+ 07:55, 17.04.2019


WyzynyWyzyny

0 2

500+ jest w kazdym kraju UE komunikowany jako ryczaltowy zwrot Vat i Akcyzy podatkow których rodzice placa znaczie więcej podczas otrzymywania dzieci - a nie żadne rozdawnictwo 19:30, 19.04.2019


GościuGościu

37 10

Niech rodzice rządają od szkół gdzie strajkują odszkodowania za to że utrudniają ich dzieciom dostęp do nauki który jest zagwarantowany przez konstutucje ,wtedy nie befa rodzice musieli brać wolnych dni i kombinować co mają zrobic z dziećmi żeby były przypilnowane bezpiecznie 07:43, 17.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

qwrqwr

11 14

A szkoła z czego wypłaci to odszkodowanie? Z twoich podatków. 10:58, 17.04.2019


444444

3 3

Gościu - ty w szkole to chyba sam strajkowałeś jeśli nie potrafisz poprawnie pisać. Także weź się za słownik i sprawdź różnice między „rządzić” a „żądać” bo chyba to drugie twoja główka miała na myśli :-) 16:06, 17.04.2019


WyzynyWyzyny

2 1

~qwr Z czego odszkodowanie? ZNP ma gigantyczna nieruchomość w centrum Wawy mają z czego płacić. 19:25, 19.04.2019


PytajacyPytajacy

25 7

Do Luski kobieto skąd ty sie urwał as?
Moje dziecko moja sprawa tak - tylko tez moje podatki ktore ida na szkole bo większość szkół w Polsce to nie prywatne folwarki gdzie tzw.nauczyciele bawią się w strajk- a system edukacji i dostępu zapewnia tez konstytucja każdemu - gdybyś nie wiedziała to dopisze ze z automatu do 18 roku życia młodzieży jest to obowiazek
08:05, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OktapelusOktapelus

27 17

niezle napisane. PRawda taka, że ten strajk jest niepotrzebny, że to nieroby pajacuja kosztem dzieci i rodziców. Nauczycielu - nie pasuje? zmień pracę, weż kredyt, przestan jeczeć jak inwalida! wez sie do roboty! 10:05, 17.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakieTamTakieTam

11 17

OK, to proszę potraktować strajk tak jakby nauczyciele posłuchali się tej "wybitnej" porady i tą pracę zmienili. I co fajnie jest? jeszcze jakaś dobra rada? może tym razem dla "miłościwie" nam panującym?

Przypominam, że nie wszystkie związki nauczycielskie strajkują, a szkoły nie są okupowane przez nauczycieli, dostęp do nich jest... tylko jakoś dziwnym trafem nie ma komu uczyć 10:19, 17.04.2019


qwrqwr

15 21

Zamiast narzekać na strajk nauczycieli, rodzice powinni sobie uświadomić że tak właśnie będzie wyglądała sytuacja w szkołach jeśli nauczyciele zastosują się do "dobrych rad" rodziców i zmienią pracę. Zostaną tylko dyrektorzy i katecheci. 11:02, 17.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MatkaMatka

2 5

A potem już tylko katecheci 17:43, 18.04.2019


konstytucjakonstytucja

29 12

Jakimś wyjściem było by złożenie pozwu zbiorowego przez rodziców przeciwko organizatorowi strajku. 11:11, 17.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

-wkr-wkr

9 21

A co to już w Polsce nie można przeprowadzić legalnego strajku? 12:20, 17.04.2019


małamała

2 3

popieram, jestem za 12:20, 18.04.2019


głos rozsądkugłos rozsądku

25 3

Jestem za likwidacją szkół państwowych, likwidacją Karty nauczyciela i wprowadzeniem bonów oświatowych, które będą szły za uczniem. Niech nauczyciele zatrudnią się w szkołach prywatnych na umowę o pracę w oparciu o Kodeks Pracy. Wolny rynek zweryfikuje ich kwalifikacje i predyspozycje do nauczania dzieci. 14:27, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GościuGościu

1 0

Do 444!!!
Akurat w szkole pilnie sie uczyłem "Misiu" zrobiłem bład w pisowni do czego mam odwage się przyznać ,ale jeżeli juz mnie złapałeś(aś na pisowni to po co te Twoje wypociny z "rządzić"a"żądać" .Temat raczej był o czymś innym , ale chyba uraziłem strajkującego polonistę.Wybacz!!!
10:13, 18.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

małamała

6 2

A
Ja tez mam dosyc tego protestu, ale czemu obwiniarz rząd a nie tą bandę z zbrodniarzem i szrekiem na czele???? 12:19, 18.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miko313miko313

1 0

Broniarz kosztem dzieci wykorzystuje nauczycieli dla swojej kariery. Walczy o kolejną kadencję. Dość tego protestu, teraz czas na matury!!! 23:51, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%