Zamknij

Logo firmowe - jakie powinno mieć cechy i kto je powinien wykonać?

07:06, 13.06.2022 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Nie ulega wątpliwości, że logo firmy odgrywa kluczową rolę w budowaniu silnej marki na rynku. Pojawiający się często w reklamach, na billboardach czy plakatach znak, w końcu przenika do świadomości konsumentów i na długo zapada w ich pamięć. Wiele jednak zależy od samego projektu logo, doboru kolorów czy prostoty formy. Zamiast więc tworzyć znak firmowy z inicjałów, pierwszych liter nazwy firmy, czy pospolitych i popularnych emblematów, warto zaprojektować oryginalne i ponadczasowe logo. W jaki sposób?

Co logo ma wspólnego z profilem działania firmy?

Utarło się, że logo powinno dobrze odzwierciedlać profil działalności firmy albo przynajmniej łączyć się wizualnie z branżą, w której firma prosperuje. Jednakże w świecie biznesu, i biorąc pod uwagę wyłącznie najbardziej rozpoznawalne firmy, z powodzeniem można znaleźć kilka znaków, które w żaden sposób nie odwołują się do profilu działalności. Najlepszym przykładem jest nadgryzione jabłuszko, rozpoznawalne na całym świecie. I każdy wie, że nie dotyczy producenta jabłek, soków czy ciastek, tylko najnowszej generacji sprzętu elektronicznego. 

To jest najlepszym dowodem na to, że logo powinno się przede wszystkim dobrze kojarzyć i łatwo wpadać w pamięć. Już wykonując projekt logo firmy, można się bowiem zorientować, że trudno jest stworzyć logo idealnie dopasowane do branży, a jednocześnie proste w odbiorze. Logo musi wyróżniać firmę na tle konkurencji, a jednocześnie być na tyle wyraziste, by spełniało rolę skutecznej reklamy nawet na billboardach, ustawionych przy autostradzie. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest kreowanie oryginalnych i ciekawych znaków, nawet jeśli nie odwołują się one do zakresu działania przedsiębiorstwa.

Dobre logo to proste kolory i ciekawe czcionki

Czerpiąc z doświadczenia cenionych biur graficznych da się wskazać pewien trend: im prostsze jest logo, tym lepiej jest zapamiętywane przez klientów. Dlatego w projektowaniu znaku firmowego warto ograniczyć się do maksymalnie 3-4 kolorów, by móc wprowadzić jakiś przykuwający uwagę wyróżnik, ale nie męczyć odbiorcy nadmierną ilością kolorów. 

Wykonując projekt, należy też poprosić studio graficzne, by zaprezentowało logo w różnych rozmiarach. Wtedy najlepiej widać, czy kolorystyka, czcionka, ale też dana ilość elementów na grafice prezentuje się w estetyczny i profesjonalny sposób. Warto tutaj wziąć pod uwagę późniejsze potrzeby firmy, jak projektowanie grafiki opakowania, wizytówek czy ulotek, gdzie logo skalowane jest do bardzo małych wymiarów, a często prezentowane w czarno-białej oprawie. 

Jaką moc posiada logo?

Logo firmy zdecydowanie powinno mieć tak prosty i jasny przekaz, by nawet dostrzeżone w ułamkach sekundy, przywoływało właściwe skojarzenia. Tak jak to jest w przypadku jednej z amerykańskich restauracji, którą nawet małe dziecko szybko i bezbłędnie rozpoznaje na trasie i wie, że to właśnie tam serwują jego ulubione frytki. 

Oczywiście, nie jest to nadrzędna zasada, przy kreowaniu logotypu, ale zdecydowanie warto oprzeć się na doświadczeniu innych. Wszystko bowiem zależy od tego, gdzie ma pojawiać się logo, do jakich klientów ma trafiać oraz od tego, w jaki sposób jest promowane. Należy jednak mieć na względzie, że logo, w którym pojawia się długa nazwa firmy, zawsze trudniej jest skutecznie wyeksponować na tle innych znaków graficznych. Dlatego w takich przypadkach lepiej zdecydować się na chwytliwą i oryginalną grafikę, która pasuje do profilu firmy i będzie idealną reklamą także na bilbordach, czy plakatach. 

Jak projektować logo, by było oryginalne?

Choć oczywiście istnieje opcja, by zastrzec sam wygląd logo, czcionkę, a nawet kolory, to dobierając niewłaściwą grafikę, można narazić się także na podobieństwo ze znakiem innych firm. Wystarczy, że w logo pojawią się elementy, które można przekształcić, zmienić albo delikatnie zmodyfikować, by jeden znak przywodził na myśl dwie zupełnie różne marki. Dlatego trafniejszym wyborem są proste grafiki, cechujące się ponadczasowością i oryginalnością. Warto też wcześniej sprawdzić, czy zaprojektowane logo nie istnieje już w podobnej formie, ponieważ to nie tylko zaważy na oryginalności, ale może zakończyć się rozprawą w sądzie.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%