REKLAMAA1 AUTO WIMAR 01.04.2021 - 30.04.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ11 stycznia 2021, 09:03 komentarzy 15

    (SK)

    W urzędzie miasta urzędnicy wciąż jeszcze otrzymują paski płacowe w formie papierowej co miesiąc, chociaż mogliby tylko raz w roku. Ursynowski radny zaznacza, że w czasach szukania oszczędności, warto z tego zrezygnować.

    Właśnie rozpoczął się 2021 rok, a w stołecznym ratuszu - przynajmniej w jednej sprawie - królują lata 90.! Pracownicy urzędu miasta co miesiąc otrzymują pasek płacowy na wycinku papieru, chociaż - według prawa - mogliby dostawać taki raport raz w roku albo zgłaszać się po niego co miesiąc indywidualnie, w razie potrzeby.

    Ursynowski radny Antoni Pomianowski zwrócił się w tej sprawie do urzędu miasta. Podkreśla, że w tym trudnym okresie rezygnacja z comiesięcznych pasków, a tym bardziej z ich papierowej wersji, wyszłaby wszystkim na dobre.

    W czasach dużych cięć budżetu miasta każda oszczędność jest na wagę złota, zatem zbędne drukowanie co miesiąc papierowych pasków płacowych jest całkowitym marnotrawstwem środków.

    Proszę o rezygnację z drukowania pasków płacowych dla pracowników Urzędu m.st. Warszawy (w tym urzędów dzielnic) oraz radnych i ewentualne przekazywanie ich osobom uprawnionym w formie elektronicznej

    – pisze radny w swojej interpelacji.

    "Jak tylko pojawi się możliwość"

    Urząd jest jednak niechętny zmianom i ma swoje argumenty. Jak przekazuje Urszula Najdzik, zastępca dyrektora Biura Kadr i Szkoleń stołecznego ratusza, przejście na coroczne zestawienia „skutkowałoby nagminnym wydawaniem przez Urząd m.st. Warszawy zaświadczeń o uzyskanych przychodach”, do którego „zaangażowane byłyby co najmniej dwie komórki”.

    Poza tym do niektórych spraw, jak np. wniosek o dofinansowanie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, wymagana jest informacja o dochodzie brutto z trzech poprzedzających miesięcy, a raport roczny urzędnicy dostawaliby dopiero na koniec roku. Takiego argumentu radny Pomianowski jednak nie przyjmuje.

    - To jakaś abstrakcja! Pracownicy znają swój dochód brutto. Ciężko mi też przyjąć tłumaczenie, że łatwiej jest wydrukować pasek co miesiąc niż przygotować zaświadczenie dla tego, kto go potrzebuje. Ktoś musi te paski przygotować, pociąć, a to też jest czasochłonne – uważa.

    Skoro urząd miasta woli pozostać przy comiesięcznych paskach, to dlaczego np. nie warto wysyłać ich mailem? Byłoby to rozwiązanie bardziej oszczędne i ekologiczne. Jak się okazuje, urząd się do tego przygotowuje. 

    - Biuro Kadr i Szkoleń we współpracy z Biurem Cyfryzacji podjęło działania mające na celu wdrożenie i umożliwienie korzystania przez pracowników z elektronicznej wersji kompleksowej informacji o uzyskanych dochodach. Gdy tylko pojawi się taka możliwość, Urząd m.st. Warszawy dokona wszelkich starań, by poinformować i zachęcić do korzystania z tej opcji wszystkich pracowników – przekazuje Urszula Najdzik.

    Na to zapewnienie ze strony stołecznego ratusza odpowiada Antoni Pomianowski.

    - Trochę kuriozalne, że mamy 2021 rok i urząd tłumaczy, że zmiany zostaną wdrożone, „jak tylko pojawi się możliwość” - stwierdza.

    Nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać, aż warszawski ratusz w tej sprawie wejdzie w XXI wiek. Jakby ktoś zapomniał, właśnie weszliśmy w jego kolejną dekadę.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 48

    • 6
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 11
      OBOJĘTNY
    • 19
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 10
      BRAK SŁÓW

    15Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~sdw 15 2 miesiące temuocena: 100% 

      nie tylko w urzędach są paski, w szpitalach także...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZofiaKazury 14 2 miesiące temuocena: 63% 

      Radny Pomianowski aby zaistnieć zrobi wszystko, utwierdzajac mieszkańców że zostały nam już tylko problemy pierwszego świata

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Analityk 13 2 miesiące temuocena: 56% 

      Uważam, że Robert Kempa jest złym człowiekiem. To zły burmistrz.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antek 12 3 miesiące temuocena: 58% 

      Kolejna bezsensowna inicjatywą tego pana. Oszczędność na ( mam nadzieję) malutkich paskach jest praktycznie żadna. Natomiast wdrożenie ich w formie elektronicznej z pewnością kosztuje. Oczywiście należy taką formę docelowo wdrożyć. A paski są przydatne, bo z nich wynika np. czy zostały zapłacone nadgodziny, rozliczone urlopy itp.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Michał 11 3 miesiące temuocena: 50% 

      Paski są zupełnie niemalutkie i w dodatku rozdawane z dużym opóźnieniem.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antek 10 2 miesiące temuocena: 67% 

      Dobrze, że są. Gorzej jak ich nie ma. Na miejscu pracowników bym się cieszył, że je dostają. A opóźnienie pewnie można skrócić. Ja dostawałem paski w formacie kilka cm na kilka cm. W dodatku nie wszyscy będą pewnie chcieli podać swój adres email. A być może nawet nie wszyscy mają.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nickt 9 2 miesiące temuocena: 100% 

      Pan radny twierdzi że każdy pracownik zna swój dochód brutto. No nie koniecznie w sytuacji gdy wpada choroba, kwarantanna, zasiłek covidowy dla rodzica, nadgodziny itp.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dobrze kombinuję ? 8 2 miesiące temuocena: 67% 

      Co masz na papierze jest pewne, a co w komputerze , łatwo nie udowodnisz, że wczoraj było zestaw kwot był taki sam , jak dzisiaj. A jak ci przyblokują, to nie dowiesz się , choćbyśbył prezydentem USA.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~styczeń miesiącem oszczędzania 7 3 miesiące temuocena: 63% 

      Te urząd to cały z papieru. Przenieść go w całości do Lublina jako outsorcing i szafa gra.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaty zielone 6 3 miesiące temuocena: 70% 

      A czemu tu się dziwić ? Jal Pan Rafał Trzaskowski był ministrem cyfryzacji to podania o pracę w tym resorcie wysyłało się zwykłą pocztą albo składało osobiście. Ursynów to nie Estonia czy Finlandia, no i bliżej mu do Korei Północnej niż Południowej ...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 5 3 miesiące temuocena: 55% 

      paski są malutkie a zarobki zmienne i informacja jest konieczna

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swój 4 3 miesiące temuocena: 78% 

      Może Państwo radni zabraliby sie za jakąś przydatną pracę, bo kaska leci co miesiąc na konto z pieniedzy miasta a tylko pierdoły wymyslają. W czasie oszczednosci to trzeba by bylo w ogóle zlikwidowac taki twór jak radni. Po co oni komu w dzielnicy. Tylko kasa sie na nich marnuje. Niemała kasa.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 3 3 miesiące temuocena: 59% 

      A co z wysyłką korespondencji typu zaświadczenie o przekształceniu lub informacja o stawkach podatków? To też już dawno można przenieść do korespondencji elektronicznej. Poza tym urząd powinien pracować online z gotowymi formularzami do wypełnienia na swojej stronie, płatnością kartą lub szybkim przelewem i wysyłką zamówionych dokumentów czy zaświadczeń w formie elektronicznej. Bez konieczności fizycznego przychodzenia do urzędu. To dopiero byłaby oszczędność czasu, papieru i znaczków.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 2 2 miesiące temuocena: 67% 

      Aby np. zaświadczenia o przekształceniu mogły być wysyłane w ramach korespondencji elektronicznej, każdy obywatel powinien najpierw mieć skrzynkę pocztową, której adres urząd zna, Póki co - nie ma powszechnego prawnego obowiązku posiadania skrzynki pocztowej ani obowiązku podawania adresu poczty elektronicznej organowi władzy publicznej. Reklamacje proszę wnosić do ustawodawcy. A teraz pomyśl chwilę o rzeczywistości, w której taki obowiązek będzie i zastanów się, czy rzeczywiście tego chcesz.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 14 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 1 2 miesiące temuocena: 63% 

      Tak, są takie kraje, które dobrze działają w systemie elektronicznym, gdzie urzędnicy po godzinach pracy nie muszą roznosić korespondencji, bo poczta leży i kwiczy. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto będzie szukał usprawiedliwienia zamiast rozwiązania problemu. Smutne. I dlatego takie kraje nadbałtyckie też nam zaczną odjeżdżać.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3529 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO / KUCHARKI   14.02.2021 - 13.05.2021