REKLAMAA1 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ21 września 2022, 13:37 komentarzy 42

    (SK)

    Weszły w życie zmienione przepisy prawa o ruchu drogowym. Droga rowerowa od 21 września ma taki status jak jezdnia czy torowisko. Za wejście na nią w nieodpowiednim miejscu będzie groził mandat!

    Do tej pory ścieżka rowerowa była drogą, gdzie rowerzyści co prawda mieli pierwszeństwo, ale piesi nie byli karani za wejście na nią w nieodpowiednim miejscu. Kierujący jednośladami czy hulajnogami od wielu lat narzekają na trudne współżycie z pieszymi. Potrafią oni niespodziewanie wejść na drogę dla rowerów, spacerować nią z wózkiem czy walizką na kółkach. Piesi z kolei narzekają na rowerzystów, którzy jeżdżą po chodnikach zbyt szybko, narażając spacerowiczów na niebezpieczeństwo.

    Godzenie wody z ogniem

    Próbę kompromisu między rowerzystami a pieszymi podjęło ministerstwo infrastruktury, które przygotowało zmiany w przepisach. Sejm uchwalił je 5 sierpnia, a weszły one w życie w środę, 21 września.

    Od tego dnia wejście przez pieszego na ścieżkę w nieodpowiednim miejscu (np. poza przejściem dla pieszych lub nieoznakowanym miejscem do przekraczania drogi) skończy się mandatem w wysokości 50 złotych.

    Pieszy wchodzący na jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko albo przechodzący przez te części drogi ma zachować szczególną ostrożność i korzystać z przejścia dla pieszych

    - głoszą nowe zasady.

    Na obszarze zabudowanym na drodze dwujezdniowej przez jezdnię można przejść tylko po przejściu dla pieszych. Zabronione jest korzystanie z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji.

    Nowość: przejście sugerowane

    Są też inne nowości. Przechodzenie przez jezdnię lub drogę dla rowerów poza przejściem dla pieszych jest dozwolone na przejściu sugerowanym albo poza nim, jeżeli odległość od przejścia dla pieszych przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia dla pieszych, przejść można również na tym skrzyżowaniu.

    Co to jest przejście sugerowane? To na przykład przedepty prowadzące do ulicy w miejscach, gdzie pieszy jest dobrze widoczny i gdzie może bezpiecznie przejść przez drogę. W takim przypadku jednak pieszy nie ma pierwszeństwa, musi zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdom.

    Rowerzyści nigdy nie mieli pierwszeństwa

    Te same przepisy - o czym było już głośno - regulują kwestię pierwszeństwa na przejeździe rowerowym. Przypomnijmy, wbrew powszechnej opinii, rowerzyści nigdy go nie mieli. 

    Kierujący rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osoby poruszające się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch na przejazdach dla rowerzystów mają pierwszeństwo przed nadjeżdżającymi pojazdami tylko w sytuacji, gdy już znajdują się na przejeździe. Nie posiadają go jednak jako wjeżdżający na ten przejazd

    - głoszą zapisy ustawowe, które weszły w życie 21 września.

    Powyższe zmiany wprowadziła ustawa z 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz niektórych innych ustaw (Dziennik Ustaw, poz. nr 1768)

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 90

    • 15
      BARDZO PRZYDATNY
    • 7
      ZASKOCZONY
    • 14
      PRZYDATNY
    • 5
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 24
      WKURZONY
    • 25
      BRAK SŁÓW

    42Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Galaretka 42 10 dni temuocena: 100% 

      możemy tworzyć miliony nowych przepisów, regulacji, taryfikatorów czy kar. Papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie. Tylko kto to będzie egzekwował? Jak udowodnić, że ktoś wszedł w miejscu nieodpowiednim, a nie sugerowanym? Sądy zaleje nowa fala spraw "o kota". A może byśmy zainwestowali w edukację najmłodszych i tych starszych również, wspierali kulturę na drogach i chodnikach, zamiast karać i obciążać nową pracą policję czy sądy.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~Suweren 41 10 dni temuocena: 100% 

      Problem w tym jest taki że wiele ścieżek rowerowych przecinających chodniki nie ma pasów do ich przekraczania. Tak, więc jest to kolejna maszynka do zarabiania pieniędzy na ludności tego kraju. Urna wszystko zweryfikuje, Jarku!

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~Killim 40 10 dni temuocena: 75% 

      Czyli sankcjonowania swietych krów rowerowych cuąg dalszy. Pieszy zostaje spprowadzony do roli podludzia, bo nawet ten niedorzecznik zdm twierdził, ze pelnoprawnych przejsc dla pieszych przez ddr on nie widzi potrzeby tworzyc. No to mam nadzieje, ze na mnie wpadnie jak bedzie jechal na tym rowerku, i wtedy zobaczymy kto ma pierwszeństwo.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby
    • ~Kasa 39 11 dni temuocena: 73% 

      A za jazde po chodniku i pasach czemu rowerzyści nie płacą tylko jadą mi po piętach.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby
    • ~Killim 38 10 dni temuocena: 100% 

      Bo są bezkarni i to tych bandytów rozzuchwala.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby
    • ~NaRowerze 37 11 dni temuocena: 25% 

      Bardzo dobre zmiany w przepisach!

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 9 wpisy tej osoby
    • ~tmk 36 11 dni temuocena: 80% 

      To tylko pogląd mniejszości. Większość jest piesza.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby
    • ~Killim 35 10 dni temuocena: 60% 

      Dla bandytów na rowerze na pewno.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby
    • ~Gejniusz 34 11 dni temuocena: 67% 

      BTW to jest regulacja wynikająca z dyrektywy UE

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby
    • ~Dick 33 11 dni temuocena: 80% 

      Teraz kierowcy będą mogli legalnie trąbić na rowerzystów, a rowerzyści dzwonić i drzeć się na biegaczy i madki z bąbelkami na rowerkach biegowych.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby
    • ~Wędrowali szewcy przez zielony las, nie mieli pieniędzy ale czas 32 11 dni temuocena: 75% 

      Ile frustracji na Ursynowie z tego powodu, że co poniektórzy mają samochód, a nie wiedzą, gdzie są przejścia dla pieszych i dlatego przemieszczają się po Wawie szybciej niż komunikacja miejska... w dodatku, Ci bardziej zasobni w kasę chcieliby całą Warszawa rządzić?

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby
    • ~Kon 31 11 dni temuocena: 85% 

      Mnie najbardziej denerwuja sciezki bez wyznaczonych przejsc dla pieszych. Widac wyrazne skrzyzowanie z chodnikiem i benc, nie ma pasow. Mala rzecz a wkurza. Ktos doda to do programu wyborczego czy mam sam zalozyc komitet ?

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 2 wpisy tej osoby
    • ~ninja 30 11 dni temuocena: 57% 

      Dopóki rowerzyści nie będą mieli obowiązku legitymowania się prawem jazdy z państwowym egzaminem i kodeksu ruchu drogowego dla rowerów , to pomysł karania pieszych za przebywanie na ścieżce rowerowej, jest absurdalny. Analogicznie należałoby karać rowerzystów za jazdę każdym innym miejscu , które nie jest ścieżką rowerową. Najpierw trzeba znormalizować trasy ścieżek, a potem egzekwować przestrzeganie ustalonych zgodnych z normami współżycia społecznego norm.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 9 wpisy tej osoby
    • ~Dede 29 11 dni temuocena: 44% 

      Prawo jazdy na rower???w którym kraju funkcjonuje tak idiotyczne prawo?zaraz zaraz ..no w żadnym! A teraz idz i powiedz swoi dzieciom jeśli je masz, że rowerka nie dostaną bo najpierw muszą zdać prawo jazdy:))))

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 10 wpisy tej osoby
    • ~Boom 28 11 dni temuocena: 67% 

      Prawo jazdy na rower nazywa się karta rowerowa. A taryfikator przewiduje mandaty dla rowerzystów poruszających się niezgodnie z przepisami, tyle, że są to przepisy martwe, bo nikt ich nie egzekwuje lub egzekwuje w marginalnym zakresie.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby
    • ~darkside 27 11 dni temuocena: 67% 

      Konieczne jest też prawo pieszego, bez takiego uprawnienia pozostają trawniki i drzewa.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby
    • ~NaRowerze 26 11 dni temuocena: 80% 

      Jako rowerzysta też uważam, że rowerzysta powinien mieć albo prawo jazdy (to samochodowe) albo kartę rowerową - wtedy zna podstawowe przepisy, wie o drodze hamowania, wie o sygnalizowaniu manewrów, wie jak rower zachowuje się na łuku drogi (zachowanie swojego toru jazdy), zasadach oświetlenie itp. Bo z tym bywa nieciekawie!

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby
    • ~życzliwy 25 10 dni temuocena: 89% 

      ~dede- rusz głową. Dzieci powinny mieć rowerki i powinny jeździć tam, gdzie jest dla nich bezpiecznie. Na ścieżce rowerowej napewno nie jest bezpiecznie ani dla dzieci, ani dla niepełnosprawnych, ani dla wielu seniorów.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby
    • ~nowe przepisy bezsensowne 24 10 dni temu

      Karta rowerowa, to nie ten poziom wiedzy, której wymaga się dając prawo jazdy. Jak egzekwować karę za wykroczenie na rowerowe od dziecka , czy małolata, który potrącił pieszego, a ma kartę rowerową?

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~Boom 23 10 dni temuocena: 100% 

      Za dziecko odpowiadają rodzice - proste.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~S 22 12 dni temuocena: 75% 

      zaraz zaraz, odnośnie pierszeństwa na przejazdach rowerowych napisano w artykule tylko część prawdy. Przepisy poniżej: Art. 27. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec kierującego rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osoby poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch] 1. 54 Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, znajdującym się na przejeździe. 1a. 55 Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla p

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby
    • ~S. 21 12 dni temuocena: 67% 

      55 Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić. 3. 56 Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla pieszych i rowerów lub drogę dla rowerów, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby
    • ~Pieszy 20 12 dni temuocena: 87% 

      Za jazdę chodnikami lub ulicami kiedy obok jest ścieżka rowerowa również powinny być mandaty. Nagminnym jest jeżdżenie chodnikami, potrącanie pieszych i popędzanie ich dzwonkami w miejscach gdzie dosłownie obok ścieżki! To samo na ulicach- wzdłuż Al. Jana Pawła są ścieżki a tam nagminnie rowerzyści jadą ulicą blokujac pas. Medal ma 2 strony !!!

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 5 wpisy tej osoby
    • ~Obserwator 19 12 dni temuocena: 67% 

      Jest za to mandat. Za jazdę rowerem po chodniku może wystawić nawet Straż Miejska. Ale sama Straż miejska na miejsce wykroczeń nie przyjedzie. Trzeba to najpierw to zgłosić i powiedzieć gdzie jest taka sytuacja.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby
    • ~karot 18 11 dni temuocena: 71% 

      ~Obserwator W sobotę przy skrzyżowaniu Płaskowickiej i Rosoła strażnicy stali i odmówili interwencji bo jak stwierdzili mieli by jechać chodnikiem. Szkoda dzwonić pozostają tylko rozwiązania nie zgodne z prawem skoro prawo popiera łamiących podstawowe zasady

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby
    • ~meme 17 12 dni temuocena: 91% 

      a czy pieszy może czuć się bezpiecznie na przejściu dla pieszych (na drodze rowerowej) ?

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 2 wpisy tej osoby
    • Irfy 16 12 dni temuocena: 96% 

      Kolejny martwy przepis wydany wyłącznie po to, żeby "był przepis". I mówię to jako człowiek, który codziennie na rowerze robi co najmniej 15 km. Realnie po ścieżkach łażą albo nic już nie kojarzące staruszki, albo menele, których karanie grzywną nie ma sensu, albo czarnoskórzy cudzoziemcy, zapewne z krajów afrykańskich. Gdzie żadnych ścieżek rowerowych pewnie nie ma, dlatego nie mają pojęcia, o co w ogóle chodzi z tą masą rowerów, które ich omijają. Takim ludziom nikt mandatu nie da, bo trzeba się z nimi najpierw dogadać, co zwykle przekracza możliwości wszelkiej maści halabardników. Ale "przepis" został wydalony, więc urzędnicy mogą zażądać premii. Z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 1 wpisy tej osoby
    • ~aster 15 12 dni temuocena: 50% 

      żaden martwy przepis - fakt mandatów nie będzie wystawianych, ale w momencie kolizji z pieszym ten przepis ma sens - pieszy nie powinien być na scieżce rowerowej więc to nie będzie wina jadącego rowerem - tylko pieszego. Więc rowerzysta nie poniesie żadnej odpowiedzialności - jesli zostana spełnione warunki z przepisu. Myślmy trochę szerzej :)

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby
    • Irfy 14 12 dni temuocena: 100% 

      @aster Tyle że kolizja z pieszym na ścieżce rowerowej to fantastyka naukowa. Jeśli rowerzysta jest trzeźwy i posiada lampkę (na wypadek jazdy w nocy), to w pieszego nie walnie. Bo go przedtem zauważy i wyhamuje. A jeśli pieszy wtargnie na ścieżkę tuż przed jadący rower, to i tak będzie to jego wina, żaden oddzielny przepis nie jest do tego potrzebny. Ja bym już raczej wolał usunąć ze ścieżek różne wynalazki w stylu wrotkarzy, deskorolkarzy albo ludzi na takich jednokołowych jeździkach. Oraz Hindusów na skuterach.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 0 wpisy tej osoby
    • ~Boom 13 12 dni temuocena: 79% 

      To przejście dla pieszych ze zdjęcia formalnie nie jest przejściem dla pieszych, bo brakuje oznaczenia pionowego. Dlaczego miasto nie dba o bezpieczeństwo pieszych i nie stawia brakującego oznaczenia? Dlaczego nie buduje się nowych przejść dla pieszych przez ddr? I dlaczego likwiduje się nawet te półlegalne?

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 6 wpisy tej osoby
    • ~Korbol 12 12 dni temuocena: 35% 

      Propopnuje przejście podziemne, będzie bezpieczniej. A tak na serio to zdjęcie nie wiadomo gdzie jest wykonane, ale istnieje cień szansy że za kadrem jest wyjście ze stacji metra. Nasuwa się pytanie dlaczego nie zrobiono ścieżki DDR która by nie powodowała kolizji z pieszymi wychodzącymi z Metra. Jestem pewny że pod projektem metra, wyjść z owego jak i odbudowywanej ulicy "KEN" podpisały się osoby odpowiedzialne za takie właśnie rozwiązanie. Trzeba to piętnować i wskazywać następnym pokoleniom, jak projektant "Kowalski" spierdaczył temat.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 6 11 wpisy tej osoby
    • ~Obserwator 11 12 dni temuocena: 75% 

      DDR wzdłuż Al. KEN pojawiły się kilka lat po wybudowaniu metra, nie mówiąc o jego projekcie.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby
    • ~Boom 10 12 dni temuocena: 73% 

      Nie widziałem ani jednego poprawnego przejścia przez ddr na Ursynowie. A skoro przejście nie obowiazuje to pieszy ma obowiązek ustąpić rowerzyście. Ale czy piesi, a w szczególności dzieci znają rozporządzenie o znakach czy też widzą pasy i wierzą, że mają pierwszeństwo? A co będzie gdy rowerzysta poturbuje pieszego na takim przejściu? Batalia w sądzie, bo patałachy z urzędu nie potrafią zrobić legalnego przejścia? To wyjrzyjcie przez okno ze swojego zamku, bo takich wybrakowanych przejść zrobiliście całą masę, łącznie z tymi pod urzędem. Wymyślacie jak wywalić kasę w błoto na projektach obywatelskich lub jak zabetonować park, ale nie dbacie o prawidłowe oznakowanie, jak to robią w innych miastach. Bardzo dobrze, że Trzaskowski nie będzie kandydował, bo dla niego to tylko przechowalnia, a Warszawa potrzebuje prawdziwego zarządcy.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby
    • ~MrFrosty 9 11 dni temuocena: 100% 

      tak, to nie przejście dla pieszych, to jakieś malunki na chodniku. DDR zaczyna się kawałek dalej. Od pionowego znaku.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby
    • ~Korbol 8 11 dni temuocena: 100% 

      Do obserwator. O tym właśnie napisałem. Projekty zatwierdzali ludzie bez wizji przyszłości. Mogło być tak że projektant narysował już DRR, ale że to były dawne czasy to zostało to wykreślone ( a jezioro damy tutaj). Mogło być tak że sam projekt był bez pomysłu i nie uwzględniał czegoś takiego jak droga dla rowerów która powstanie tu jak autostrada za 30 lat. Chciał bym wiedzieć, czemu mamy tak że jak wychodzi się z metra na KENie to włazi się pod koła pędzonego roweru! Kto to spierniczył

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby
    • ~Obserwator 7 11 dni temuocena: 100% 

      Korbol, odpowiadam. Budowa Al. KEN zaczęła się jakoś w drugiej połowie lat 90-tych. Pierwotnie była to jedna jezdnia. Potem powstała druga nitka. Inwestorem jak pamiętam była Gmina Ursynów.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~Korbol 6 10 dni temu

      Pamiętam jak mnie to wirytowało, gdy do domu nie mogłem dojechać bo był jeden pas ruchu. Mnie interesują Twórcy KEN i czy dalej są aktywni zawodowo i czy dalej są bez wizji, no chyba że inwestor wyciął im wizje :-)

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~tmk 5 12 dni temuocena: 89% 

      Za wjazd rowerem czy hulajnogą na chodnik trzeba wystawiać mandaty.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 3 wpisy tej osoby
    • ~aster 4 12 dni temuocena: 77% 

      i za wchodzenie z psem do lasu kabackiego!

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 17 5 wpisy tej osoby
    • ~Moi 3 12 dni temuocena: 54% 

      Są warunki, które gdy są spełnione, jest zezwolenie na jazdę po chodniku rowerem. Polecam się z nimi zapoznać.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby
    • ~MrFrosty 2 11 dni temuocena: 82% 

      polecam się też zapoznać kiedy nie można. I poobserwować. Polecam zacząć od siebie.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby
    • ~ats 1 12 dni temuocena: 100% 

      A pasów jak nie było, tak dalej nie ma. Samego oznaczenia DDR i przejść dla pieszych przez te DDR tak samo- wszystko na zasadzie "nie no tutaj powinno być przejście w sumie, ale jak coś się stanie to 3 lata w sądzie".

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 0 wpisy tej osoby
    Artykuł załadowany: 0.473 sekundy
    REKLAMAA2 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022