Zamknij

Mercedes czy BMW? Które auto jest lepsze?

17:44, 10.11.2020 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Młodość kontra dojrzałość. Nonszalancja kontra stateczność. Sportowe auto, a samochód firmowy lub taksówka. Jeśli chodzi o wizerunek, BMW i Mercedesa dzieli właściwie wszystko. Większość opinii to jednak tylko stereotypy, od lat pokutujące w polskim (choć nie tylko) społeczeństwie. Obie marki robią sporo, by je zwalczyć. To zadanie okazuje się dość trudne, ale, jeśli przyjrzymy się z bliska, wcale takie nie powinno być. Tych producentów łączy więcej niż tylko kraj pochodzenia.

Zarówno BMW, jak i Mercedes-Benz to przedstawiciele segmentu premium, a właściciele ich aut należą do najbardziej zadowolonych kierowców w Niemczech – zajmują kolejno pierwsze i drugie miejsce w tym zestawieniu. Słyną też z niezawodności i doskonałych osiągów. Która marka będzie jednak lepszym wyborem dla danego klienta? Jakie są najsilniejsze strony obu producentów?

BMW czy Mercedes? Wybieramy model do porównania

By porównanie obu marek miało sens i było miarodajne, należy wybrać modele o zbliżonej specyfice. My na tapet bierzemy BMW 330i (na https://allegro.pl/kategoria/osobowe-bmw-4032 znajdziecie je za 60 tysięcy złotych) i Mercedesa C 300. Oba są reprezentantami segmentu D i cieszą się dobrą opinią. Dostępne też są w podobnych wersjach silnikowych – obydwa kupimy z 2-litrowym, 4-cylindrową jednostką o mocy około 260 koni.

Na papierze silniki wyglądają podobnie, ale to wrażenie znika już po pierwszym silniejszym „depnięciu” na gaz. BMW 330i reaguje dużo bardziej żywo, a dźwięk jednostki na pewno spodoba się kierowcom ze sportowym zacięciem. Mercedes nadrabia zaś dynamiką pracy, będącą przede wszystkim wynikiem hybrydowego napędu. Mimo jego obecności, pali więcej niż konkurent z Bawarii – 8,5 litra (podczas gdy BMW – 8).

BMW vs Mercedes-Benz. Jak się prowadzą?

Jeśli chodzi o właściwości jezdne, Mercedes C 300 (na https://allegro.pl/kategoria/osobowe-mercedes-benz-4041 dostępny za średnio 150 tysięcy) wyróżnia się dość miękkim, hydro-pneumatycznym zawieszeniem. To rozwiązanie sprawia, że jazda autem ze stajni Daimlera jest komfortowa nawet na najbardziej nierównej drodze. Wygodny jest też układ kierowniczy. Dokładnie przemyślany i wykonany z iście niemiecką propozycją, pozwala szybko i pewnie wyczuć auto.

Pod względem miękkości zawieszenia, BMW 330i ustępuje stuttgarckiej konkurencji. Nie ona jest tu jednak najważniejsza. Po pierwsze dlatego, że jego sztywność wcale nie oznacza braku komfortu. Auto nadal jest bardzo wygodne – przynajmniej na w miarę równej nawierzchni. Pozwala natomiast na pewniejsze pokonywanie zakrętów. Z punktu widzenia niesportowej jazdy na minus należy zaliczyć układ kierowniczy, który ze względu na większą precyzję bywa bardziej męczący – zwłaszcza w dłuższej trasie.

Mercedes a BMW. Co czeka na nas w kabinie?

Nad wystrojem kabiny nie ma co się długo rozwodzić. Styl to sprawa gustu, a jakość w obu przypadkach jest naprawdę wysoka i nie ma tu mowy o oszczędnościach na materiałach. Odnotować należy zaś rozwiązanie deski rozdzielczej. O ile w BMW nadal znajdziemy klasyczny układ zegarów (nawet decydując się na ich elektroniczne wersje), to w C 300 zastąpiono je tabletem.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%