Zakaz trąbienia przed ruszeniem pojazdu na terenie stacji techniczno-postojowej metra i w elektrowozowni. Na takie wiadomości od lat czekali mieszkańcy Kabat. Czy zmiany proponowane przez ministra infrastruktury wejdą w życie? Okaże się niebawem.
Do konsultacji publicznych trafił projekt zmieniający rozporządzenie „w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji”. Co to oznacza dla Ursynowa? W świetle nowych przepisów na stacji techniczno-postojowej Metra Warszawskiego może zrobić się znacznie ciszej.
Nie raz pisaliśmy o uciążliwościach związanych z hałasem dobiegającym ze stacji. Mieszkańcy zaangażowani w walkę o komfort życia w swojej okolicy zwracali się już w 2015 r. i 2017 r. do urzędu miasta i dzielnicy z prośbą o pomoc w redukcji hałasu. Przedstawiali propozycje rozwiązań np. budowę ekranów dźwiękochłonnych i obsadzenie najbliższej okolicy gęstymi szpalerami drzew.
Teraz jest szansa na realne zmiany. W jednym z punktów rozporządzenia minister infrastruktury wprowadza istotne modyfikacje dotyczące używania przez maszynistę sygnału ostrzegawczego. Jeśli projekt zostanie przyjęty uchyli on w paragrafie 171 punkty 1 i 3, mówiące o nadawaniu sygnału na terenie otwartym po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wyjazdowym oraz przed ruszeniem pojazdu metra w elektrowozowni lub hali.
Sygnału będzie można nadal używać przed odjazdem pociągu zatrzymanego między stacjami, w celu ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko torów oraz „w innych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi osób na szlaku lub stacji”.
Mieszkańcy Kabat dopatrują się w rozporządzeniu szansy na ciszę w swojej okolicy. Ale ich radość może okazać się przedwczesna. Zarządzenie jest w fazie konsultacji publicznych. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało planowanych zmianach aż 28 instytucji, które mają 10 dni na zgłoszenie uwag.
Jak informuje rzecznik Metra Warszawskiego Anna Bartoń:
Po analizie przepisów projektu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji spółka Metro Warszawskie przekaże uwagi do projektu.
Jakie to uwagi i czy wpłyną na treść rozporządzenia – tego dowiemy się niebawem. Pełna treść rozporządzenia jest dostępna na stronie Rządowego Procesu Legislacyjnego.
[ZT]13714[/ZT]
[ZT]12019[/ZT]
pasażer14:06, 29.03.2019
I tak głupota wygrywa z bezpieczeństwem. Kto kazał osiedlać się w pobliżu działającej od lat stacji kolejowej? 14:06, 29.03.2019
zły porucznik 15:08, 29.03.2019
Mieszkam na Kabatach, nie wiem w czym w ogóle problem. Czasem słychać, no i co z tego? Gorsze są nocne letnie libacje pod chmurką i darcie ryja do księżyca. 15:08, 29.03.2019
miś15:27, 29.03.2019
Bardzo dziękuję Redakcji Halo Ursynów za tę informację, na którą od wielu lat czekali mieszkańcy Kabat. Ale uwaga - pracownicy Metra nie próżnują. Zwracam uwagę na ich komentarze, które odznaczają się arogancją, impertynenckim tonem, a przede wszystkim brakiem argumentów. Naprawdę polecam ich wypowiedzi wygłaszane z pozycji "miłośników trąbienia". Miodzio! 15:27, 29.03.2019
uwielbiam_gumowe_gac13:22, 30.03.2019
Spisek! Z pewnością wszyscy wypowiadający się, a już najbardziej drwiący z kupujących nowo powstałe przy stacji mieszkania miłośników ciszy absolutnej, to pracownicy metra, i ich rodziny. A płaci im Putin! 13:22, 30.03.2019
Arnuch16:38, 30.03.2019
Biedny Mis... 16:38, 30.03.2019
miś15:41, 29.03.2019
Dziękuję Redakcji również za artykuł o "ukośnej" mapie lotniczej Warszawy. Na jednym ze zdjęć doskonale widać, że tory Stacji Techniczno - Postojowej Metra na Kabatach są bardzo blisko okolicznych budynków mieszkalnych co bezspornie uzasadnia konieczność zaprzestania trąbienia na tej Stacji. Przypominam, że wszystkie lokomotywy Metra wyposażone są w specjalny szwajcarski system komunikacji radiowej, więc ich trąbienie powinno trafić do lamusa. Lotniska już tę lekcję odrobiły - czy słyszał ktoś trąbiące samoloty? Z zaciekawieniem będę śledził wypowiedzi pracowników Metra, którzy uwielbiają trąbienie, ale oczywiście nie koło własnego domu! 15:41, 29.03.2019
max16:09, 29.03.2019
Ale te okoliczne domy mieszkalne powstały zdecydowanie później niż stacja techniczna metra, więc skąd to zdziwienie nowych mieszkańców? Przed decyzją o zakupie mieszkania chyba było widać co znajduje się za oknem... 16:09, 29.03.2019
miś16:27, 29.03.2019
Witam miłośnika trąbienia. Proponuję, abyś był konsekwentny - fekalia z nocnika wyrzucaj za okno, a wodę nabieraj wiadrem z Wisły. Kiedyś nie było kanalizacji i wodociągów, a ludzie dobrze sobie radzili, więc po co to zmieniać? 16:27, 29.03.2019
issaa01:54, 30.03.2019
ale czemu sie misiu wsciekasz?
skoro jesteś taki błyskotliwy i wyszczekany to zajrzyj sobie do gugla - kiedy powstało metro, a kiedy wybudowano otaczające go budynki.
Ja wprowadziłam się tu 20 lat temu, kiedy jeszcze wiatr hulał po okolicy. Bardzo szybko zaczęły wyrastać okoliczne budynki, oczywiście wszystkie przy metrze. A teraz nawet są plany budowy w otulinie lasu (bo kasa leży odłogiem i się marnuje), co jeszcze kilka lat temu było nie do pomyslenia.
Zaraz będzie afera, że dziki wychodzą albo ptaki za głośno spiewają, bo juz o metrze to nawet nie wspomne.
A tak a propos to moj budynek znajduje sie ze 300 metrów od STP i nocne hałasy stamtąd mi nie przeszkadzają. Pewnie dlatego, że urodzilam sie w tym mieście, dorastałam i jestem przyzwyczajona do odgłosów ruchu ulicznego, odgłosu tramwajow, wyruszających w miasto przed 5.00.
ps. jak to? nie słyszałeś trąbiących samolotów? ja co chwile słysze samoloty, trąbiace na nisko przelatujące misie, znaczy niedźwiedzie. 01:54, 30.03.2019
pol09:55, 30.03.2019
miłośnik teorii spiskowych.
Trzeba było kupić dom na wsi ,a nie przy stacji postojowej metra,KTÓRA DUŻO WCZEŚNIEJ TU POWSTAŁA. 09:55, 30.03.2019
miś16:35, 29.03.2019
Dziękuję Redakcji także za ciekawy artykuł o podziemnym moście na Ursynowie i z niecierpliwością czekam na głosy malkontentów: metro? obwodnica?a po co? nam, zrzędzącym malkontentom wystarczy kuń, tak było kiedyś i było dobrze, więc po co to zmieniać? 16:35, 29.03.2019
Klementyna22:12, 29.03.2019
A czy pan mini ster wymieni też drewniane, trujące podkłady na bardziej nowoczesne? Takie które nie zatruwają środowiska? 22:12, 29.03.2019
Teodor22:18, 29.03.2019
Osobiście o wiele bardziej przeszkadza mi motor Harley Davidson mojego sąsiada niż delikatnie trąbiące metro ale rozumiem tych którzy mieszkają bliżej i wyobrażam sobie jak muszą się wściekać kiedy im trąbią. Zupełnie jak ja kied odpala swój motor przed 8 rano lub wraca koło 23 do domu. Jakież to irytujące. Albo jak ktoś stanie pod oknami na włączonym silniku i tak stoi pół godziny. Naprawdę mam ochotę rzucać wtedy zepsutymi jajkami. Także wczuwam się w tych którzy słyszą to głośniej niż ja. 22:18, 29.03.2019
saorise23:48, 30.03.2019
Tylko, że pracownicy metra nie robią tego na złość czy z bezmyślności, ale na podstawie obowiązujących ich (inna sprawa czy mądrych) przepisów. W przeciwieństwie do wszystkich motocyklistów pierdzących silnikami czy wiejskich drifciarzy piszczących oponami. Przecież to takie fajne. Zwłaszcza pod cudzymi oknami o trzeciej w nocy... 23:48, 30.03.2019
miś13:13, 31.03.2019
Chyba przekwalifikuję się na wróża. Dwa dni temu napisałem, że pojawią się wypowiedzi pracowników Metra wygłaszane z pozycji "miłośników trąbienia". I rzeczywiście mamy to! Miodzio! 13:13, 31.03.2019
Wilczodolny11:01, 01.04.2019
Maszyniści trąbią różnie: niektórzy delikatnie, krótko, inni ryczą w niebogłosy, dając długi sygnał przed wjazdem do tunelu. Ogólnie: da się wytrzymać, bywają gorsze hałasy. Pamiętajmy, ze bez metra Ursynów udusiłby się komunikacyjnie.
Kapelusz przed metrem zdejm!
P.S. Jakie szczęście, że nie działa już trakcja parowa.
Gwizdki parowozów to dopiero było coś.
11:01, 01.04.2019
aligator11:31, 06.04.2019
... zacznijmy od tego iż METRO nie pojawiło się jak już bloki do samych Kabat stały tylko pierwsze stacje oddano w 1995r ... wtedy zamiast bloków były tam tylko pola uprawne ... w sieci zdjęć pełno ... Ludzie kupując mieszkania zdawali sobie sprawę z uciążliwości ... drzecie japy bo cisza nocna .... qrde OKĘCIE zamknijcie albo zgłoście petycje aby lądowały jak szybowce z wyłączonymi silnikami ... 11:31, 06.04.2019
mist19:17, 08.04.2019
Kolejny "mONdry" inaczej. Nic nie wie, ale drze ja...e, najchetniej pod cudzym domem. Jeszcze kila lat temu metro nie trabilo po nocach a przynajmniej nie tak glosno, bo halas nie docieral do Natolina, teraz dociera. Jesli chodzi o Okecie, to idac twoim "tropem" myslenia ("geniusz", to jednak "geniusz") - trzeba jak najszybiecj przywrocic lotnisko na Pol Mokotowskie - bo tam bylo wczesniej (gdy Warszawa byla mniejsza). Glupi Starzynski przeniosl je daleko za miasto pod wies Okecie, bo lotnisko przeszkadzalo w rozwoju stolicy i przeszkadzalo. Glupi byl, mONdry jest Aligator z forum. Sie zna, to sie wypowiada. Byle dokopac innemu. Taka mentalnosc. 19:17, 08.04.2019
Korbol15:26, 29.03.2019
9 6
Albo dezel pod oknem z odpalonym silnikiem, lub samoloty w czasie złych wiatrów :-). A sygnał metra, nie no pomijalny temat. 15:26, 29.03.2019