Zamknij

Miała być pierwszym połączeniem dwóch dzielnic. Powstanie jako ostatnia. Jest przetarg na budowę Ciszewskiego-bis!

07:15, 21.12.2020 Sławek Kińczyk
Skomentuj ZMiD ZMiD

Za dwa lata pojedziemy nowym połączeniem Ursynowa z Wilanowem - ul. Ciszewskiego-bis. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na tę inwestycję.

Przez ponad 30 lat kierowcy nie mogli doczekać się choćby jednego, istniejącego w projektach, połączenia drogowego między Ursynowem a Wilanowem. Wszystko wskazuje na to, że do końca obecnej kadencji samorządu doczekają się ich... aż trzech. 

Tuż przed końcem roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na budowę nowego 1,4 kilometrowego połączenia między dzielnicami. Będzie to przedłużenie ulicy Ciszewskiego przez skarpę ursynowską aż do alei Rzeczypospolitej. Czas trwania prac - 22 miesiące.

A przypomnijmy, dokładnie trzy lata temu burmistrz Robert Kempa otwierał pierwsze połączenie rubieży obu dzielnic - ulicę Rosnowskiego, którą - nie bez komplikacji z uzyskaniem zezwoleń oraz z perturbacjami przyrodniczymi - udało się dzielnicy wybudować. 

W przyszłym roku kierowcy pojadą na Wilanów również ulicą Płaskowickiej-bis, która połączy się z Branickiego. Dosłownie kilka dni temu o budowie brakującego 130 metrowego odcinka tej ulicy zdecydowali miejscy radni oraz dzielnica Wilanów. Kierowcy będą mogli zjechać ze skarpy, korzystając z węzła POW Ursynów Wschód, ale bez wjeżdżania na trasę ekspresową.

Ciszewskiego miała być pierwsza

Inwestycja na Ciszewskiego - jak wszystkie pozostałe dwie budowy - nie miała szczęścia. Pierwszą przeszkodą był przez 12 lat brak porozumienia między dzielnicą a właścicielką działki, która jest niezbędna do wybudowania ulicy. Negocjacje udało się zakończyć dopiero burmistrzowi Kempie w 2016 roku. 

Procedury związane z uzyskaniem pozwoleń miały się szybko zakończyć. W pierwotnych planach ulica miała być gotowa w latach 2018-2019. Tuż przed wyborami samorządowymi, w październiku 2018 roku, burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski chwalił się nawet gotowym raportem środowiskowym. Ale do uprawomocnienia się decyzji nie doszło. Odwołali się mieszkańcy ze wspólnoty sąsiadującej z przyszłą ulicą. Ich skargi odrzucono. Wówczas sprawę skomplikowało Samorządowe Kolegium Odwoławcze, które pomyliło się w swoim orzeczeniu. O sprostowaniu musiał zdecydować Wojewódzki Sąd Administracyjny, który rozpatrywał także kolejne apelacje sąsiadów.

Gdy procedury związane z decyzjami środowiskowymi się skończyły, do czerwca 2020 r. ZMiD musiał czekać na prawomocne pozwolenie na budowę. I gdy wydawało się, że lada dzień ogłoszony zostanie przetarg, we wrześniu tego roku nad inwestycją pojawiły się kolejne czarne chmury. Miasto zaczęło rozważać, czy nie przesunąć budowy na lata późniejsze, ze względu na pustki w stołecznej kasie, spowodowane pandemią, polityką podatkową rządu oraz wyższym "janosikowym", które Warszawa musi zapłacić. 

Ostatecznie radni zdecydowali, że Ciszewskiego-bis powinna zostać wybudowana w zakładanym terminie, czyli do 2023 roku. Miasto przeznaczyło na to w planach wieloletnich 65 mln złotych.

1,4 kilometra. Czas budowy: dwa lata

Ciszewskiego-bis połączy centrum Ursynowa z centrum Wilanowem odcinkiem od ul. Kiedacza do alei Rzeczypospolitej. Będzie ulicą z jedną jezdnią o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu, po jednej stronie powstanie ścieżka rowerowa, a po obu - chodniki, odwodnienie oraz oświetlenie. Będzie to tak naprawdę jedyne połączenie obu dzielnic z prawdziwego zdarzenia - nie tylko odciążające Dolinę Służewiecką, ale też łączące najbardziej ruchliwe części Ursynowa i Wilanowa.

Bardziej racjonalnie byłoby, gdyby właśnie to połączenie powstało w pierwszej kolejności, jeszcze przed Rosnowskiego i Płaskowickiej-Branickiego oraz POW. Mieszkańcy sąsiadujący z pierwszym połączeniem - przez Kabaty - skarżą się, że ulice te obsługują tranzyt z podwarszawskich miejscowości, a nie ruch międzydzielnicowy. Dzielnica liczy, że oddanie obwodnicy wraz z tunelem pod Ursynowem, co ma nastąpić w przyszłym roku, spowoduje, że ten tranzyt istotnie zmaleje. A prawie zupełnie zniknie, gdy powstanie ulica, na którą przetarg właśnie ogłoszono. Tranzytowcy nie będą musieli już kluczyć zakorkowanymi ulicami południowego Ursynowa, a pojadą szeroką i wygodną Ciszewskiego.

[ZT]16546[/ZT]

[ZT]16527[/ZT]

[ZT]19347[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(42)

BoomBoom

38 4

Rozczulają mnie te terminy budowy. 1,4 km ma być budowane aż 2 lata, jakby to był prawie lot w kosmos. 07:43, 21.12.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WładekWładek

4 1

To tak mniej więcej 2 metry dziennie :)
Chyba aż ze 4 robotników będzie tu pracować! 17:38, 21.12.2020


BoomBoom

5 1

Władek, to prawie jakby tunel kopali i to kilofami :-) 18:04, 21.12.2020


nudanuda

5 0

Budowa zajmie kilka miesięcy ale pieniądze dostaną za dwa lata, zatem po co sprawnie budować? Dla przykładu w 1934 wybudowano w 1,5 roku linie kolejowa do Radomia i to bez ciężkiego sprzętu, tylko łopaty i furmanki. 22:36, 21.12.2020


reo

Przemysław32Przemysław32

19 3

Ostatni akapit jest bez sensu, ciszewskiego będzie obsługiwać ruch międzydzielnicowy, stąd też po jednym pasie w koncepcji ciszewskiego bis, tranzyt z podwarszawskich zostanie na rosnowskiego i na obwodnicy, nikomu nie będzie chciało się piąć aż do miasteczka wilanow 07:57, 21.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz Tomasz

20 52

Ona nie może powstać bo zniszczy tamtejszą przyrodę!!!!!! 08:00, 21.12.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WypadWypad

48 18

Tak jak i zniszczyl ją twoj blok, zakłamany hipokryto. 08:15, 21.12.2020


KatiKati

15 43

Sprzeciw wobec niszczeniu skarpy!!! Ta droga musi zostać zablokowana! 08:38, 21.12.2020


mietekmietek

36 9

Skarpę zniszczyły bloki które zostały wybudowane tuż przy samej skarpie, więc nie pitolcie o zagrożeniu 10:03, 21.12.2020


zwykły obserwatorzwykły obserwator

7 27

Tak, dwa lata, opóźnienie rok (zabraknie finansów, kotłowanie na każdym kroku widać), przy okazji paraliż KEN. A i przystanki na wyspach, 50 świateł (dla bezpieczeństwa), czerwona fala, hi, hi. A Chińczycy już przywieźli próbki z Księżyca. Neurobiałki wybierają, hi, hi. 08:21, 21.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RekinRekin

10 23

Obstawiam, że i tym razem zarówno projekt jak i ewentualny przetarg, będą zawierać "wady", które przez kolejne dziesięciolecia uniemożliwią realizację tej inwestycji. Tak bowiem działa sitwa byłej prezydent Warszawy pani HGW i obecnego "kolorowego" prezydenta pana Trzaskowskiego. A popracują nad tym, by ta inwestycja nie doszła do skutku.... głowy nowoczesnych magistrów, doktorów i profesorów.
Bowiem w Warszawie kasta nadal górą! 08:23, 21.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SrekinSrekin

14 37

I bardzo dobrze by się stało. Wobec budowy obwodnicy i Płaskowickiej bis ta droga jestniepotrzebnym wyrzucaniem kasy oraz niszczeniem przyrody. 10:33, 21.12.2020


patpat

26 24

"Tranzytowcy nie będą musieli już kluczyć zakorkowanymi ulicami południowego Ursynowa, a pojadą szeroką i wygodną Ciszewskiego."
Chyba ktoś na łeb spadł!!! Jako mieszkańcy sprzeciwiamy się puszczeniu tranzytu przez Ciszewskiego i niszczeniu Skarpy Ursynowskiej!!!!!!! 08:36, 21.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KronikKronik

15 7

Tutaj wszystko już dawno ustalone. Protesty przyniosą tyle co sprzeciwy wobec nowych inwestycji zagęszczających zabudowę Ursynowa czyli nic. 08:53, 21.12.2020


dziki i swobodnydziki i swobodny

21 8

To budowa twojego betonowego bloczyska zniszczyła przyrodę koło Skarpy! Ta droga od dawna była w planach, a więc widziały gały co brały. 12:51, 21.12.2020


 jako jako

35 21

Bardzo dobrze, rozłoży się ruch pomiędzy dzielnicami, odkorkuje nieco Dolinka, bo nie trzeba będzie się przez nią pchać jadąc z północnej części Ursynowa do Wilanowa. Jeszcze tylko przedłużenie Belgradzkiej i będzie załatwiony komplet najpilniejszych spraw. 09:07, 21.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomaszTomasz

10 29

Panie Wypad proszę nie obrażać ludzi moderator powinien usunąć Pana wpis a co do tego o czym Pan tak wulgarnie pisze to nie mam nic wspólnego z tamtym blokami po prostu kocham przyrodę i widzę jakie piękne jest tamto miejsce szczególnie ukryta mogiła powstańczą w zaciszu wierzby 10:12, 21.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

14 4

Hipokryta to wulgarne określenie? Akurat jest na miejscu i doskonale opisuje sytuację. 11:31, 21.12.2020


nie kupiłem sobie minie kupiłem sobie mi

11 3

Mogiła powstańcza w zgiełku miasta, a nie np. na pobliskim, zacisznym cmentarzu w Wilanowie? W latach powojennych ekshumowano wszystkie ofiary wojny ze wszystkich ulic, podwórek, boisk szkolnych itd. Jak wyglądałaby dziś Warszawa, gdyby tego nie zrobiono? Nie można byłoby zbudować żadnej nowej ulicy, bo jak okiem sięgnąć wszędzie byłby las mogił aż po horyzont... 13:00, 21.12.2020


JureczekJureczek

22 44

Głupota, miejmy nadzieję, ze pech towarzyszący powstaniu tego połączenia będzie mu dalej towarzyszył i droga nie powstanie prędko. Szkoda przyrody. 10:43, 21.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polpol

12 12

ciekawe ile pali twój samochód i wydala zanieczyszczeń.
Ta skarpa akurat nie jest jakimś super terenem przyrodniczym ,jak Las Kabacki ,gdzie co niektórzy domagają się autostrady biegnącej jego skrajem 14:14, 21.12.2020


rwtrwt

10 14

A czy nie można by już zrobić nowocześnie (wzorem zachodu) DDR jako pas jezdni z podwyższeniem/krawężnikiem między DDR a pasem ruchu. Niech piesi chodzą spokojnie, a rowerzyści uczą się, że są "kierowcami pojazdów" a nie prawie pieszymi. 11:23, 21.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

 jako jako

9 2

I wówczas, zwłaszcza przy podwyższonym krawężniku, rodziny z dziećmi będą jeździły chodnikiem. Ale nie tylko one, ale większość rowerzystów. Być może na zachodzie taki DDR się sprawdza, ale u nas sprawdza się jako wydzielona i podzielona od wszystkiego ścieżka rowerowa. Jeśli jest miejsce taka powinna być budowana. Kombinacje ze ścieżkami w jezdniach tylko tam, gdzie jest mało miejsca, istnieje już pierzeja ulicy i nie da się inaczej. 14:06, 21.12.2020


rwtrwt

0 0

@ Jako, jest w tym trochę racji, ale pamiętajmy że DDR jest dla osób powyżej 10lat. Skoro na zachodzie się sprawdza to czemu u nas by nie mogło zacząć - moglibyśmy potem uniknąć kosztownych przebudów za 10-20lat. Chodzi mi szczególnie o DDR łączące dzielnice, lub trasy przelotowe - taka ekspresówka dla rowerów. 11:23, 23.12.2020


RumburakRumburak

37 15

Jakoś nie mogę uwierzyć w szczerość intencji obrońców skarpy. Gdzie byliście, kiedy budowano Rosnowskiego i S2? Tamte części skarpy są mniej podatne na zniszczenie? Gdzie byliście , kiedy budowano Wzgórze Słowików? Dla Ursynowa właśnie Ciszewskiego bis jest najbardziej potrzebna a z drugiej strony, najmniej uciążliwa. 13:23, 21.12.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LOLLOL

10 27

co cie obchodzi gdzie byli?? Ważne że teraz są. 14:33, 21.12.2020


BoomBoom

16 5

Raczej ważniejsze gdzie teraz mieszkają :-) 18:02, 21.12.2020


 jako jako

21 7

wpisy ludzi ze Wzgórza Słoików coraz bardziej zaczynają mi przypominać wpisy Kazoorian, ta sama NIMBA, te same fobie i pisowski syndrom oblężonej twierdzy. Może i ja sobie zażyczę, żeby mi ulicę pod blokiem zdemontowali. Po co komu ulica w mieście skoro mogą śpiewać słoiki. Zwłaszcza, że z mojej nie tylko ja korzystam, ale też jakieś inne samochody, fuj! 18:50, 21.12.2020


URSURS

18 18

Tyle lat nie było, a teraz kiedy jest Rosnowskiego, a lada chwila będzie POW, to się niszczy skarpę. Gdzie sens, gdzie logika. Przecież Dolinka będzie o wiele luźniejsza. 15:29, 21.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dzikidziki

0 0

s...laj z Rosnowskiego, cały tranzyt przez Kabaty 21:44, 16.03.2021


BvcxBvcx

10 19

Połączeń dla samochodziarzy wkrótce będzie kilka. Tymczasem miejsc, gdzie bez smrodu spalin ze starych gratów z wyciętym dpf można pobiegać, czy po prostu pospacerować, zaraz nie będzie. Dlatego szkoda skarpy. Wzgórze słowików, aczkolwiek szkaradne, nie smrodzi i nie hałasuje tak, jak blachosmrody. 19:08, 21.12.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BoomBoom

15 6

900 ha lasu to mało? Nagle wylegli wszyscy obrońcy przyrody. Ale stojące auta w gigantycznych korkach z powodu braku dróg to już im nie przeszkadzają, bo nie stoją pod ich oknami, tylko oknami innych mieszkańców Warszawy. 19:35, 21.12.2020


 jako jako

12 7

@Bvcx - zagadka w takim razie. Co bardziej smrodzi - stary grat z wyciętym dpf stojący w korku, bo nie ma wystarczające liczby ulicy, czy stary grat z wyciętym dpf, który płynnie przemieszcza się po mieście? Walka z blachosmrodami i innymi gratami nie polega na niebudowaniu ulic. 19:39, 21.12.2020


BoomBoom

7 1

Jako, a jakie będą padały argumenty przeciwko budowie dróg jak już coraz częściej będą się pojawiały auta elektryczne? :-) 07:48, 22.12.2020


 jako jako

5 0

@Boom - zwłaszcza, że już niedługo będziemy mieli milion elektryków na drogach. Tak obiecał Pinokio, a przecież Pinokio nie może kłamać :-) 11:57, 22.12.2020


rinrin

0 0

p........sz 00:03, 05.01.2021


rubeusrubeus

12 3

To połączenie było już zaplanowane jak o Ursynowie jeszcze konkretnie nie myślano.
22:10, 21.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kazury BoysKazury Boys

0 1

To się pan Owsiak musiał wkurzyć jak decyzja w końcu zapadła ...
Sitwa HGW i tęczowego Rafałka w końcu przegrała.
Drogi to rozwój i cywilizacja.
Dobranoc. 06:02, 30.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zykzyk

0 0

Zeby jeden gostek blokował całe osiedle !!! W p... się nie mieści 00:16, 05.01.2021


Kazury BoysKazury Boys

1 2

To się pan Owsiak musiał wkurzyć jak decyzja w końcu zapadła ...
Sitwa HGW i tęczowego Rafałka w końcu przegrała.
Drogi to rozwój i cywilizacja.
Dobranoc. 06:02, 30.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

petycjapetycja

0 1

Właśnie przygotowywana jest petycja, żeby przenieść mieszkańców ze Wzgórza Słowików w inną część Warszawy, a w zamian wybudować tam fajne eko tereny, które mają oczyszczać powietrze. 07:41, 06.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiezadowolonyNiezadowolony

0 0

Na Ursynowie ten tunel to tak potrzebny wystarczy wypadek a cała trasa będzie stać w miejscu na parę godzin 20:23, 18.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%