Zamknij

Mieszkańcy żądają przebudowy skrzyżowania. "Rocznie setki niepotrzebnych kilometrów"

14:27, 05.08.2019 Anna Łobocka Aktualizacja: 17:31, 05.08.2019
Skomentuj AŁ

Powstają tu nowe bloki i biurowce, coraz więcej ludzi mieszka i pracuje przy ul. Zięby... i narzeka na brak połączenia z ul. Herbsta, które ułatwiłoby im codzienne poruszanie się po Ursynowie. Gdy dzielnica i Zarząd Dróg Miejskich odmówiły pomocy, mieszkańcy napisali petycję i szukają poparcia dla swego pomysłu, przekonując, że skorzystają na tym nie tylko oni.

Gdy wyjeżdżamy z ul. Herbsta, możemy skręcić w lewo lub w prawo w ul. Pileckiego. Mieszkańcy, leżącej na wprost ul. Zięby takiego wyboru nie mają. Muszą skręcić w prawo i dopiero na najbliższym skrzyżowaniu mogą zmienić kierunek jazdy. Oznacza to stratę czasu i pieniędzy.

- Za każdym razem żeby dojechać na Puławską muszę zrobić zawrotkę. Jadę do Ciszewskiego i z powrotem. Niepotrzebnie przejeżdżam dziennie przynajmniej około kilkometra, rocznie setki. Gdy przeliczyć to na benzynę robi się konkretna kwota - mówi pani Alina.

Dlatego mieszkańcy domagają się połączenia ul. Herbsta z ul. Zięby, które umożliwiłoby ruch na wprost w obie strony: skrętu z ul. Zięby w lewo w stronę ul. Puławskiej oraz skrętu w lewo z ul. Pileckiego w ul. Herbsta. Dotychczasowe naciski na dzielnicę nic nie dały, dlatego postanowili napisać petycję, licząc na to, że gdy poprze ją wiele osób, urzędnicy zmienią zdanie i znajdą pieniądze na nowe skrzyżowanie.

"Wszyscy skorzystają"

Zdaniem autorów petycji, przebudowa ułatwi życie osobom zatrudnionym w okolicznych biurowcach, ale przede wszystkim obecnym i przyszłym mieszkańcom ul. Zięby oraz okolicznych osiedli. Mogliby oni poruszać się po Ursynowie, bez konieczności uciążliwych objazdów. 

Wszyscy wiemy, że każde 5 minut rano jest na wagę złota, natomiast obecne skrzyżowanie wymusza często jazdę zupełnie naokoło i zamiast kilku minut droga do szkoły/pracy wydłuża się o co najmniej kilkanaście tak naprawdę niepotrzebnych.

- czytamy w petycji, którą na razie podpisało około 80 osób.

- To nie tylko problem szybkiego dotarcia do żłobka czy przedszkola, ale również podjazdu samochodem do sklepów, które są przy Herbsta. To byłoby również korzystne dla ich włacicieli, jeśli mieliby więcej klientów - dodaje pani Ewelina. 

Dodatkową korzyścią połączenia ulic Zięby i Herbsta, według autorów petycji, byłoby rozładowanie w tej części Ursynowa korków podczas popołudniowego szczytu. Teraz jedynym zjazdem z ul. Puławskiej na Ursynów Północny jest lewoskęt z ul. Pileckiego w ul. Ciszewskiego, w pobliżu Centrum Onkologii. Możliwość wjazdu w Herbsta dla wielu kierowców byłaby sposobem na szybsze przedostanie się w kierunku al. KEN i ul. Rosoła. 

Mieszkańcy liczą też na głosy mieszkańców Bekasów, Bociania, Mysikrólika i Pustułeczki, których uliczkami wielu kierowców jeździ do Puławskiej. 

- To nasza ostatnia nadzieja na zmianę podejścia do tej sprawy urzędników. Wciąż słyszymy, że nie ma planów budowy, bo nie ma pieniędzy. Może jak zbierzemy dużo głosów, ktoś zacznie się z nami liczyć. Musimy pokazać swoją siłę - mówi pan Tomasz. 

Zarząd Dróg Miejskich obiecał przebudowę skrzyżowania, ale - jak twierdzi - nie jest w stanie określić, kiedy to może nastąpić. Ratusz też nie ma w najbliższych planach połączenia Herbsta z Zięby. 

- Wszystko obija się o pieniądze. Potrzeba ok. 2-3 mln zł. Najtaniej jest kosztem 200-300 tys. złotych zmienić geometrię skrzyżowania, ale to wiąże się również ze zmianą ustawienia sygnalizacji świetlnej na pozostałych skrzyżowaniach, co jest skomplikowane i kosztowne. Poza tym na wszystkie zmiany musi zgodzić się ZDM - tłumaczy dzielnica.

Dwa lata temu ZDM sprzeciwił się pomysłowi ratusza, by z pomocą finansową dewelopera, który budował osiedle przy ul. Zięby, zrobić przy Herbsta tzw. zawrotkę. Pomysł upadł, bo zmiany wprowadziłyby przecinanie dwóch pasów, co drogowcy uznali za niebezpieczne.

 

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

StanislawStanislaw

3 13

ronda będzie lepszym rozwiązaniem ! 17:01, 05.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

8 1

Rondo nie jest dobrym rozwiązaniem przy takim natężeniu ruchu jak tam jest. 20:54, 05.08.2019


reo

volta2volta2

24 12

mieszkańcy zamiast pisać petycje lepiej niech zorganizują zrzutkę tych paru milionów, zaoszczędzili wszak wystarczająco dużo kasy na kupnie mieszkań w krzakach, bez dojazdu. czy jak zwykle, wszyscy podatnicy mamy sie, zrzucać na oszczędnych? 17:06, 05.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgaJola1AgaJola1

26 9

Można by zapytac- A to nie zdawali sobie sprawy z drogi wyjazdowej z osiedla zanim zaczęli kupować tam mieszkania? Zrobienie tam normalnego skrzyżowania spowoduje, że auta żeby uniknąć stania przy onkologii będą zjeżdżać wcześniej w herbsta, która momentalnie się zamyka. Zwłaszcza że na skrzyżowaniu z ken nie ma już zielonej strzałki do skrętu w prawo. 17:59, 05.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cieplak GlobalnyCieplak Globalny

20 10

Po co to marudzenie? Mają kilka linii autobusowych, nieopodal linię metra, a oni uparli się, aby dziecko dwa przystanki do przedszkola koniecznie odstawiać samochodem. Ludzie, opanujcie się! 21:21, 05.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MomMom

8 4

Jakoś zawrotka przy dworcu zachodnim w Al. Jerozolimskich przecina kilka pasów oraz w Powsinku na ul. Przyczółowej przy Biedronce i ZDM był na tak a tu za Herbsta na wysokości bloku Dembowskiego 15 już jest na NIE. Brak komentarza! 11:26, 06.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jsjs

9 4

Przebudowa tego skrzyżowania leży w interesie większej ilości mieszkańców Ursynowa. Kierowcy jadący na Ursynów z kierunku Lotnisko Chopina ulicą Poleczki nie czekając w kolejce do skrętu w lewo w Puławską ( wieczny korek na tym jedynym pasie do skrętu), aby za chwilę skręcić w Herbsta by mogli wybrać wiecznie luźny pas do jazdy prosto i skręcić w lewo w Herbsta. Ileż mniej by było samochodów czekających na skret w lewo z Poleczki w Puławską. Skrzyżowanie Puławskiej z Poleczki by się trochę rozładowało przy okazji. 22:38, 06.08.2019


tmtm

2 4

Skrzyżowanie kulawe. Jadąc od Ciszewskiego zawsze czerwone mimo, że ułomne skrzyżowanie ogranicza ilość manewrów. Jak skręcić z Pileckiego w Herbsta? Też trzeba jechać do zawrotki. 13:06, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bartek K.Bartek K.

35 5

Jestem na NIE! Czy w ramach takiej petycji można zgłaszać swój sprzeciw?
1. Niepotrzebne zwiększenie ruchu na ulicach Zięby i Herbsta.
2. Utrudnienie w ruchu na Pileckiego (priorytet).
3. Wysoki koszt w stosunku do korzyści. W końcu można obrać inna trasę.
Jestem przyszłym mieszkańcem bloku przy Zięby.
07:20, 07.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

E.E.

1 20

Zwiększenie ruchu na Zięby? Wszyscy, ktorzy tam bedą zjezdzac po przebudowie mieszkaja lub pracują przy tej ulicy. Przebudowa nie moze zwiekszyc ruchu... 21:17, 10.08.2019


Bartek K. Bartek K.

12 0

Czy Pani E. wie o możliwości przedłużenia Zięby do ul. Płaskowickiej? Plany zagospodarowania dostępne są na stronie dzielnicy. 22:07, 12.08.2019


M3M3

0 0

Mieszkańcy tamtych rejonów codziennie łamią prawo. Jadąc Herbsta do końca, skrecajac w lewo w Pileckiego robią prostacka zagrywek i odbijają szybko w prawo jadąc pod prąd do swoich posesji. Ja rzadam by stała tam Policja w godzinach od 17 do 19. Kto tak jeździ? Jakieś prymitywy za kółkiem! 08:49, 14.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

K2K2

0 0

jak Pan/Pani tak "rząda" to nie dziwne, że nie stoi tam Policja.... 13:40, 16.08.2019


0%