REKLAMAA1 QCLINIQUE 22.11.2021 - 21.02.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Wizualizacja przyszłego mostu pieszo-rowerowego

    Wizualizacja przyszłego mostu pieszo-rowerowego (UM)

    Miliony na most dla pieszych i rowerzystów. Mniej pieniędzy dla dzielnic. Nowa miejska inwestycja rozpala emocje. Zdania ursynowskich radnych są w tej kwestii podzielone. Zgodnie jednak przyznają, że kryzys to nie czas na takie inwestycje.

    To już pewne - na Wiśle powstanie most pieszo-rowerowy. Prezydent stolicy Rafał Trzaskowski podpisał we wtorek umowę z firmą Budimex opiewającą na ponad 120 mln złotych. Przeprawa będzie miała 452 metry i połączy Pragę ze Śródmieściem.

    - To będzie najdłuższa tego typu przeprawa w Polsce. Most pieszo-rowerowy połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Przybliży Pragę do nowego, zielonego centrum miasta. Prace rozpoczną się natychmiast, by warszawiacy mogli z niego korzystać już w 2024 roku. To będzie jedna z wizytówek stolicy – przekonywał prezydent.

    Tyle że czasy na tego typu inwestycje nie są zbyt fortunne. Miasto wyda w ciągu kilku lat 120 mln złotych na nowy most, tymczasem z roku na rok dzielnice otrzymują coraz mniej pieniędzy na własne inwestycje.

    W zeszłym roku wszystkie dzielnice dostały z miejskiego budżetu 978 mln złotych. W tym już tylko 623 mln złotych, a w 2022 roku będzie to już zaledwie 550 mln złotych, z czego Ursynów otrzyma jedynie 22 mln złotych. Dla porównania most pieszo-rowerowy w tym roku pochłodnie... 56,9 mln złotych.

    "Najpierw podstawowe kwestie"

    Obcinanie wydatków na inwestycje spowodowane jest w dużej mierze pandemicznym kryzysem oraz zmianami podatkowymi wprowadzanymi przez "Polski Ład". Dlatego tym bardziej może dziwić, że władze stolicy decydują się na tak kosztowny projekt, w tak trudnym czasie. Zwłaszcza że w Warszawie nie brakuje problemów, na które można by wydać te pieniądze.

    - Patrząc pod kątem wyzwań, z jakimi mierzy się Zielony Ursynów, ale też na przykład Wawer i inne, mniej zurbanizowane dzielnice, jak na przykład budowa kanalizacji czy utwardzenie dróg, wydaje się, że w Warszawie są pilniejsze inwestycje. Most może i będzie miły dla oka, może jest potrzebny, ale wolałbym, żebyśmy najpierw zajęli się podstawowymi kwestiami – mówi radny Otwartego Ursynowa Paweł Lenarczyk.

    Radny wprost mówi o "pomniku prezydenta Trzaskowskiego za 120 mln złotych", a tymczasem w przyszłym roku Warszawa będzie musiała zaciągać nowe kredyty. W podobnym tonie wypowiada się Antoni Pomianowski. Radny Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa ma pomysł, na co można by przeznaczyć taką kwotę w naszej dzielnicy.

    - Moim zdaniem budowa tej kładki to typowy "Miś" - wielka, słomiana inwestycja. W czasach ograniczeń budżetowych jest to całkowicie zbędne i ma na celu działania wyłącznie PR-owe. Znacznie lepiej byłoby przekazać te pieniądze dzielnicom na bardziej potrzebne rzeczy, jak np. parki, szkoły czy remonty chodników. Dodatkowe środki bardzo by się naszej dzielnicy przydały, chociażby na stworzenie Parku nad POW czy budowę hali szermierczej przy SP 340 – zauważa Pomianowski.

    "Niefortunny moment"

    W obronie inwestycji staje Olga Górna z Koalicji Obywatelskiej, Jej zdaniem może inwestycja nie trafia w dobry moment – rząd szykuje Polski Ład, samorządy będą miały mniej pieniędzy - ale rezygnacja z niej jeszcze nie oznacza, że te 120 mln złotych wspomogłoby konkretnie dzielnice.

    - Wydaje mi się, że mogłaby się odbyć taka rozmowa z przedstawicielami wszystkich dzielnic i można by się zastanowić, na co innego można by przeznaczyć te pieniądze. Ale to też nie jest tak, że gdybyśmy nie zrobili tego, to moglibyśmy zrobić coś całkiem innego budżet ma swoje ramy i reguły. Taka inwestycja wpisuje się też w nurt eko, którym słusznie podąża Warszawa, zaś największy przychód w budżecie generuje Śródmieście (dzielnica, której dotyczy inwestycja – dop. redakcja) – zauważa radna Górna.

    Budowę mostu pieszo-rowerowego całkowicie popiera Karol Radziwiłł. Radny PiS jest wielkim entuzjastą poruszania się na rowerze, a inwestycja zapewni cyklistom jeszcze większą wygodę. 

    - Używam roweru na co dzień, zarówno do przemieszczania się, jak i rekreacji. W pełni popieram rozwój infrastruktury rowerowej w Warszawie. Rower uważam za najbardziej przyjazny środek transportu zarówno dla samych rowerzystów, jak i innych, przemieszczających się po dużych miastach - mówi radny Radziwiłł.

    Całkiem inaczej inwestycję ocenia Bartosz Zawadzki z lokalnego stowarzyszenia. Według radnego Projektu Ursynów władze stolicy "nie mają pojęcia o potrzebach mieszkańców". Dlatego konieczna jest decentralizacja władzy. Jednocześnie podkreśla, że na takie inwestycje jak park nad POW czy spalarnie śmieci zabrakło pieniędzy. Tymczasem prezydent Trzaskowski decyduje o budowie mostu, który w oczach radnego jest zupełnie zbędny.

    - Budowa kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą, pomiędzy dwoma funkcjonującymi mostami, wydaje mi się całkowicie bez sensu. Oba mosty - Świętokrzyski i Śląsko-Dąbrowski dzieli dystans zaledwie 1100 metrów. Na moście Świętokrzyskim mamy ścieżki rowerowe po obu stronach. Dla rowerzysty pokonanie takiego dystansu powinno zająć nie więcej niż 5 minut, za to piesi i tak najczęściej wybierają komunikację miejską, aby dotrzeć na drugą stronę Wisły. W mojej ocenie prezydent Trzaskowski chce postawić sobie "pomnik" za pieniądze podatników, jak wielu prezydentów chcących być kojarzonymi z różnymi wielkimi projektami. Co więcej, znajduje się pod silnymi wpływami niektórych ruchów miejskich, często lobbujących nieracjonalne rozwiązania, niepasujące do uwarunkowań Warszawy – stwierdza Zawadzki.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 84

    • 5
      BARDZO PRZYDATNY
    • 15
      ZASKOCZONY
    • 4
      PRZYDATNY
    • 7
      OBOJĘTNY
    • 7
      NIEPRZYDATNY
    • 16
      WKURZONY
    • 30
      BRAK SŁÓW

    34Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~trez 34 7 dni temuocena: 57% 

      Piesza kładka posłuży głownie pewnej, bardzo, ale to bardzo wąskiej grupie użytkowników: sąsiadom kładki. Reszta z nas skorzysta z niej sporadycznie. Natomiast wszystko, co rozwiązałoby choćby częściowo problem horrendalnie drogich śmieci jest potrzebne, wręcz niezbędne dla niemal każdego mieszkańca Warszawy.

      Edytowany: 5 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 33 7 dni temuocena: 29% 

      trochę tak ale na tej zasadzie to należy zamknąć np teatry, korzystających z kładki będzie chyba dużo zwłaszcza jak zabudowany będzie port praski a dla porównania komu służy plac zamkowy ? - najbliższym mieszkańcom ?, nie ma w Europie takiej rzeki np. z plażą, zoo, ... i takich widoków

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 32 5 dni temuocena: 50% 

      Bzdura. Tak samo można powiedzieć, że bulwary służą tym co mieszkają nad rzeką w zasięgu spacerów.. a kto był to wie jak jest.

      Edytowany: 5 dni temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 31 5 dni temuocena: 100% 

      ~s - chyba w teatrze dawno Pan nie był. Analogia mocno chybiona.

      Edytowany: 5 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pikuś1 30 8 dni temuocena: 56% 

      Będzie więc most im. Trzaskowskiego. To sobie facet postawi pomnik.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 29 5 dni temuocena: 33% 

      lepszy taki pomnik trzaskowskiego niż zrujnowany kraj kaczyńskiego.

      Edytowany: 5 dni temu

      oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~hgw 28 9 dni temuocena: 71% 

      Proszę wygoglować 'Warszawa: Most Średnicowy bez kładki pieszej i rowerowej'. Krew się gotuje. Kładke do Portu Praskiego budują a kasy nie maja na zrobienie dojazdów do drogi rowerowej jaka mogła by powstać w ścisłym centrum przy okazji przebudowy mostu kolejowego.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 27 8 dni temuocena: 75% 

      Hmm, skoro to most kolejowy to należy do PLK. Nie dogadają się.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aa 26 9 dni temuocena: 62% 

      m.in. kosztem nauczycieli, zmniejszy im dodatki motywacyjne, a później będzie na rząd

      Edytowany: 5 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Romero88 25 8 dni temuocena: 45% 

      U czaska zawsze wszystko to wina rządu, on jest czysty jak łza...

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 5 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sikstin 24 9 dni temuocena: 68% 

      Oczywiście, że ta "kładka donikąd" to bzdura. Warszawa to nie Londyn czy Amsterdam, że wszędzie jest blisko. No, może rowerem, sam jestem rowerzystą, chociaż w centrum rzadko bywam. Ale ta kładka jest bez sensu. Lepiej dozbierać kasy i Wisłostradę kiedyś wrzucić w tunel na Podwalu.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jarek się cieszy 23 9 dni temuocena: 68% 

      I z kim PIS ma przegrać kolejne wybory, skoro facet na którego głosowało 10 milionów Polaków po raz kolejny strzela sobie w stopę. Nowogrodzka lubi to!

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdrawiam 22 9 dni temuocena: 31% 

      Ojej naprawdę jakiś problem ze cos jest zbudowanr nie tylko dla ludzi którzy lubią stać w kokokorku? Na wsiach nie ma korków.serio.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~max 21 9 dni temuocena: 64% 

      W przyszłym roku Ursynów otrzyma na inwestycje 22 mln, w 2023 r. zapewne 15 mln, w 2024 r. zapewne 10 mln, w 2025 r. zapewne 5 mln, w 2026 r. zapewne zero... Lemingi lamentują, bo wybrali prezydęta, który stawia sobie pomnik za 120 mln, więc niech teraz urządzają manifestacje, aby podał się do dymisji!

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kinia 20 9 dni temuocena: 48% 

      Pan Zawadzki naprawdę jest radnym ??? Nie wierzę, bo albo jest niekompetentny i nie wie że pieniądze na park nad POW są - ponad 10 mln na podstawowe funkcje - i że umowa na budowę spalarni została podpisana z firmą z Korei, albo najzwyczajniej kłamie a redakcja HU jak TVPIS nic nie sprawdza tylko pozwala pleść androny w stylu Janusza Kowalskiego

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ludzie to potrafią.... 19 9 dni temuocena: 88% 

      "niekompetentny" znaczy nie uprawniony. Do wygadywania głupot nie trzeba mieć szczególnych uprawnień ani też kompetencji :)

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tytus de zoo 18 9 dni temuocena: 76% 

      Naprawdę? Jakoś mi umknęło? Kiedy ta spalarnia będzie działać? Za rok, dwa, trzy? Kiedy opłata za śmieci będzie niższa? Ilu mieszkańców by zagłosowało za przekazaniem pieniędzy na kładkę na dotacje do utylizacji śmieci? Po ostatniej nowelizacji ustawy podobno już można. Ale to nie obchodzi pana prezydenta.

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 13 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rower to Zdrowie 17 9 dni temuocena: 23% 

      Jeszcze jedno - ktoś miał kiedyś bardzo dobry pomysł by jakimś nowym mostem uczcić rocznicę Bitwy Warszawskiej 1920. Zamiast tego miłościwie nam panujący wybudowali coś na obrzeżach stolicy, o czym chyba wszyscy już zapomnieli, a na pewno nie jest w świadomości turystów. Przydałoby się żeby ta kładka miała jakieś widoczne z daleka nawiązania do tego jednego z najważniejszych, decydującego, zwycięskiego wydarzenia w dziejach Polski.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 16 9 dni temuocena: 31% 

      skoro nigdy nie ma dobrego momentu do budowania tego typu kładek, więc kiedy je budować? Czy mamy być 3 światem, czy czasem możemy zbudować coś fajnego. Bulwary wiślane też były przez wielu uważane za ekstrawagancję - i co? Teraz są tam tłumy.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 44 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rafał Duda 15 9 dni temuocena: 38% 

      Jest sens jeśli za tym pójdzie dobry zjazd/zejscie z kładki na ulice Pragi. Spacery po bulwarach będzie można połączyć ze spacerem po Pradze, tak samo jak teraz łącza się ze spacerami np po starym mieście czy łazienkach. Akurat miejsce na praskim końcu kładki jest bardzo dobre.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dark 14 9 dni temuocena: 71% 

      Byłeś? Port praski - osiedla w budowie, niedaleko ZOO i katedra, ok, ale na piechotę to raczej za duże odległości. Warszawa jest zbyt daleko od rzeki tak naprawdę, np. w porównaniu z Budapesztem.

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 12 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rafał Duda 13 9 dni temuocena: 50% 

      Jestem stamtąd

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~cik 12 9 dni temuocena: 35% 

      Inwestycja bardzo dobra. Z pewnością stanie się jednym z symboli tego miasta. Miejscem spotkań, spacerów, spędzania czasu wolnego. A poza tym w dobie problemów klimatycznych inwestycja dla transportu ekologicznego czyli rowerowego.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rower to Zdrowie 11 9 dni temuocena: 57% 

      Kładek i mostów, również dla czterokołowców jest od dawna w stolicy za mało, ale akurat w tej okolicy kładkę można zbudować dużo prościej, taniej i szybciej wzdłuż kolejowego mostu średnicowego. Zaoszczędzone pieniądze od razy dałbym na przedłużenie kładek wzdłuż Trasy Łazienkowskiej do Alej Ujazdowskich, tak żeby nie nie zjeżdżać i nie podjeżdżać gdy się jedzie do/od centrum.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 10 9 dni temuocena: 36% 

      podstawowe wydatki są zawsze niewystarczające, a prezent dla siebie-mieszkańców cieszy, jest powodem do optymizmu, zmiany mentalności, zachętą do korzystania z wyjątkowych walorów Warszawy, wzbogaca atrakcyjność , zwłaszcza w trudnym okresie, ja jestem za

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~smile 9 9 dni temuocena: 81% 

      ma to jeden pozytywny askpekt, może mieszkańcy Warszawy zaczną się w końcu zastanawiać kogo wybierają na prezydenta

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bożenka67 8 9 dni temuocena: 76% 

      Prezydent Trzaskowski jest niekompetentnym intelektualnie członkiem wysuniętym z ramienia partii na czoło. Ale to chwilowe. Gdy Donald Tusk się niem znudzi to go przesunie z czoła na same doły o ile nie w bok. Pan prezydent Trzaskowski sądzi, że bierze udział w grze a jest w istocie tylko pionkiem. Jest mi wstyd, że na niego zagłosowałam. W moim mieście jest brudno i bardzo niebezpiecznie. Boje się wychodzić po zmroku a mieszkam na Ursynowie przy Koncertowej

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Aa 7 9 dni temuocena: 35% 

      W sumie dobrze. Bedzie urozmaicenie i ulatwienie. Podobna jest w Londynie. Moze ininnych miastach.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Internetowy obieżyświat 6 9 dni temuocena: 75% 

      Widziałem na yt takie kładki w Kijowie i Nowosybirsku

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dick 5 9 dni temuocena: 90% 

      Tylko że Londyn jest dosłownie wysypany nad Tamizą, a warszawskie atrakcje są wciąż zbyt "daleko od rzeki". Nawet pomimo CNK, parku fontann i bulwarów.

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xyz 4 9 dni temuocena: 62% 

      Zamiast tej kladki, moznaby zbudowac 60 km sciezek rowerowych. Moze to do rowerkowców trafi

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tatu 3 9 dni temuocena: 36% 

      Jestem za i widzę sens. Pozostaje pytanie czy budżet przeznaczony na kladkę, zostanie przekroczony o 100% czy więcej:/

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3643 sekundy
    REKLAMAA2 YASUMI  01.10.2021 - 31.12.2021