Zamknij

Moda na biznes w social mediach, czyli jak promować się na Facebooku w obecnym sezonie?

08:24, 15.05.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 08:47, 15.05.2020
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Nie da się już obecnie zaprzeczyć, że obecność biznesu w mediach społecznościowych jest obowiązkowa. Social media pozwalają budować świadomość marki, kreują trendy i dają szansę na zrównoważony rozwój. Na co szczególnie zwrócić uwagę w najbliższym czasie, żeby nasz profil przyciągał jak najskuteczniej nowych odwiedzających? O tym opowiemy poniżej.

Facebook dla biznesu? Do czego go wykorzystywać?

W przypadku fanpage’y głównie mówi się o roli komunikacyjnej. Stanowią połączenie infolinii oraz księgi skarg i zażaleń. Większość dialogu przeniosła się do komentarzy, recenzji i (nie)polubień. Z tego względu nie można bagatelizować narzędzia, które umożliwia nam nieustanne bycie w kontakcie z obecnymi i potencjalnymi klientami. Paradoksalnie bowiem silna i zaangażowana sieć fanów profilu biznesowego firmy przekłada się na znaczącą poprawę wyników finansowych i obrotów przedsiębiorstwa.

Co zrobić, żeby promocja na Facebooku działała?

Facebook zmienia się z każdym kolejnym miesiącem. Aby w pełni korzystać z jego funkcjonalności, warto śledzić bieżące trendy. Można poszerzać swoją wiedzę, uczęszczając na szkolenie Facebook lub sprawdzić kursy online lub też śledząc prasę branżową z zakresu social mediów. Poniżej przedstawiamy kilka wiodących nurtów ostatnich miesięcy.

Content ma się dobrze

Na początek nieco ponadczasowej klasyki, czyli pomówmy o treściach. Każdy profesjonalny i ciekawy profil biznesowy, musi opierać się na rzetelnym, przyciągającym uwagę i przydatnym dla odwiedzających contencie. Dzięki niemu, jesteśmy w stanie budować grupę zaangażowanych odbiorców.

Słowa, słowa, słowa albo… video i animacje

Warto też pamiętać, że content to nie tylko słowa. Aby skutecznie przykuć uwagę odbiorców, należy obecnie zdywersyfikować publikowane treści, stawiając szczególnie na materiały video lub animacje. Oczywiście, muszą to być filmy jak najwyższej jakości, dopracowane i przyjemne w odbiorze.

Ruch przykuwa uwagę i zachęca do interakcji. Niekiedy wystarczą nawet najprostsze animacje, które bez trudu wykonuje się samodzielnie z pomocą prostych animacji. Sprawmy, żeby nasz profil ożył i zachęcał wszystkich do spędzania na nim jak najwięcej czasu.

Co wpływa na zasięgi postów?

Zagadnieniem ściśle związanym z budowaniem widoczności i promocji na Facebooku jest jego zasięg organiczny. Choć bywa radykalnie zmniejszany, warto jednak zadbać o optymalizację działań, które pomagają w naturalnym dotarciu do jak największego grona odbiorców.

Na zasięg organiczny postów wpływa:

  • nowość – im post jest świeższy, tym wyżej się wyświetla na głównej stronie;
  • zaangażowanie odbiorców – im więcej osób reaguje na nasze publikacje, tym częściej wyświetla się ona szerokiemu gronu osób, które już lubią naszą stronę lub mają wśród znajomych naszych fanów;
  • czas powstania – warto zwracać uwagę na aktywność fanów i dopasować grafik publikacji do ich obecności na portalu.

Bądź aktywny, postaw na mobile

Coraz bardziej znacząca grupa użytkowników korzysta z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych – tabletów i smartfonów. W ubiegłym roku było już ich niemal 50%. Warto mieć to na uwadze i dostosowywać treści również do ich potrzeb. Stawiajmy na responsywność. Publikujmy także za pośrednictwem takich urządzeń. Obecnie Facebook mocno faworyzuje technologie mobilne, dlatego postarajmy się wpisać w ten trend i z niego korzystać.

Chatboty – porozmawiaj z fanami

Olbrzymim zainteresowaniem w ostatnich miesiącach cieszą się chatboty, czyli jedno z popularniejszych narzędzi do komunikacji z klientami. Z ich pomocą można być obecnym dla odwiedzających przez całą dobę. Pozytywny odbiór chatbotów przekłada się na trwalsze relacje z klientami oraz lepszy odbiór naszej marki. Warto zapisać się na szkolenie Facebook, żeby dowiedzieć się, jak korzystają z tego narzędzia najwięksi światowi gracze lub mniejsi jak np. masaż warszawa.

Fanpage i co poza tym?

Same wizyty na profilu biznesowym i polubienia nie są już głównym celem fanpage’a. Obecnie, musi on wspierać budowanie marki, swobodną i szybką komunikację z odwiedzającymi oraz aktywną społeczność. Wszystkie te elementy to podstawa dla rozwoju e-handlu. Warto zatem zadbać o to, żeby nasz biznes nadążał za aktualnymi trendami i po prostu sprzedawał.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%