Nie da się już obecnie zaprzeczyć, że obecność biznesu w mediach społecznościowych jest obowiązkowa. Social media pozwalają budować świadomość marki, kreują trendy i dają szansę na zrównoważony rozwój. Na co szczególnie zwrócić uwagę w najbliższym czasie, żeby nasz profil przyciągał jak najskuteczniej nowych odwiedzających? O tym opowiemy poniżej.
W przypadku fanpage’y głównie mówi się o roli komunikacyjnej. Stanowią połączenie infolinii oraz księgi skarg i zażaleń. Większość dialogu przeniosła się do komentarzy, recenzji i (nie)polubień. Z tego względu nie można bagatelizować narzędzia, które umożliwia nam nieustanne bycie w kontakcie z obecnymi i potencjalnymi klientami. Paradoksalnie bowiem silna i zaangażowana sieć fanów profilu biznesowego firmy przekłada się na znaczącą poprawę wyników finansowych i obrotów przedsiębiorstwa.
Facebook zmienia się z każdym kolejnym miesiącem. Aby w pełni korzystać z jego funkcjonalności, warto śledzić bieżące trendy. Można poszerzać swoją wiedzę, uczęszczając na szkolenie Facebook lub sprawdzić kursy online lub też śledząc prasę branżową z zakresu social mediów. Poniżej przedstawiamy kilka wiodących nurtów ostatnich miesięcy.
Na początek nieco ponadczasowej klasyki, czyli pomówmy o treściach. Każdy profesjonalny i ciekawy profil biznesowy, musi opierać się na rzetelnym, przyciągającym uwagę i przydatnym dla odwiedzających contencie. Dzięki niemu, jesteśmy w stanie budować grupę zaangażowanych odbiorców.
Warto też pamiętać, że content to nie tylko słowa. Aby skutecznie przykuć uwagę odbiorców, należy obecnie zdywersyfikować publikowane treści, stawiając szczególnie na materiały video lub animacje. Oczywiście, muszą to być filmy jak najwyższej jakości, dopracowane i przyjemne w odbiorze.
Ruch przykuwa uwagę i zachęca do interakcji. Niekiedy wystarczą nawet najprostsze animacje, które bez trudu wykonuje się samodzielnie z pomocą prostych animacji. Sprawmy, żeby nasz profil ożył i zachęcał wszystkich do spędzania na nim jak najwięcej czasu.
Zagadnieniem ściśle związanym z budowaniem widoczności i promocji na Facebooku jest jego zasięg organiczny. Choć bywa radykalnie zmniejszany, warto jednak zadbać o optymalizację działań, które pomagają w naturalnym dotarciu do jak największego grona odbiorców.
Na zasięg organiczny postów wpływa:
Coraz bardziej znacząca grupa użytkowników korzysta z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych – tabletów i smartfonów. W ubiegłym roku było już ich niemal 50%. Warto mieć to na uwadze i dostosowywać treści również do ich potrzeb. Stawiajmy na responsywność. Publikujmy także za pośrednictwem takich urządzeń. Obecnie Facebook mocno faworyzuje technologie mobilne, dlatego postarajmy się wpisać w ten trend i z niego korzystać.
Olbrzymim zainteresowaniem w ostatnich miesiącach cieszą się chatboty, czyli jedno z popularniejszych narzędzi do komunikacji z klientami. Z ich pomocą można być obecnym dla odwiedzających przez całą dobę. Pozytywny odbiór chatbotów przekłada się na trwalsze relacje z klientami oraz lepszy odbiór naszej marki. Warto zapisać się na szkolenie Facebook, żeby dowiedzieć się, jak korzystają z tego narzędzia najwięksi światowi gracze lub mniejsi jak np. masaż warszawa.
Same wizyty na profilu biznesowym i polubienia nie są już głównym celem fanpage’a. Obecnie, musi on wspierać budowanie marki, swobodną i szybką komunikację z odwiedzającymi oraz aktywną społeczność. Wszystkie te elementy to podstawa dla rozwoju e-handlu. Warto zatem zadbać o to, żeby nasz biznes nadążał za aktualnymi trendami i po prostu sprzedawał.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz