REKLAMAA1 SanGiovanni 01.05.2021 - 31.05.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ20 kwietnia 2021, 07:30 komentarzy 23

    (KW)

    Zielonych strzałek do skrętu w prawo na skrzyżowaniach cały czas ubywa. Dzięki temu piesi mają być bezpieczniejsi. Zmiany nie wszystkim się podobają i chętnie widzieliby powrót strzałek. Tak się jednak nie da.

    Mała zielona strzałka zwrócona w prawo, przyczepiona do sygnalizatora świetlnego na skrzyżowaniach upoważnia kierowców do warunkowego, tzn. z ustąpieniem pierwszeństwa, skrętu podczas czerwonego światła. Takie widoki stają się na Ursynowie i nie tylko coraz rzadsze, gdyż sygnalizatory ze strzałkami są coraz częściej usuwane.

    - Bez tych strzałek jest lepiej. I mówię to także jako kierowca. Czasami trudno jest zauważyć pieszego, a co dopiero rowerzystę, który szybciej jedzie – mówi pani Karolina.

    W specyficznej sytuacji są właśnie rowerzyści, którzy korzystają ze ścieżek rowerowych prowadzących przez przejścia dla pieszych, ale także sami stają się często uczestnikami ruchu drogowego.

    - Ogólnie te strzałki nie dają możliwości bezkolizyjnego przejechania przez pasy, ale jestem akurat osobą, która rozgląda się w lewo i w prawo niezależnie od sytuacji. Sam też często z nich korzystam, gdy jadę jezdnią – uważa pan Bartek.

    "Ze strzałkami jest lepiej"

    Niektórym mieszkańcom likwidacja strzałek nie przypadła do gustu, gdyż bezpieczeństwo i tak najbardziej zależy od uwagi zarówno kierowców, jak i pieszych.

    - Uważam, że te strzałki są potrzebne. Oczywiście kolizje z pieszymi są możliwe, kiedy się z nich korzysta, ale bez nich tworzą się dodatkowe korki, na które szkoda zwyczajnie czasu – stwierdza mieszkanka Ursynowa.

    Z podobnego założenia wychodzi ursynowski radny Bartosz Zawadzki. Dlatego też apeluje o przywrócenie zielonej strzałki na skrzyżowaniu al. KEN z ul. Herbsta.

    - Bez niej w czasie zwykłego zielonego światła wyjazd z tej ulicy jest mocno utrudniony ze względu na znaczną liczbę pieszych na przejściu i jeżdżące tam autobusy – twierdzi radny.

    Skrzyżowanie al. KEN z ul. Herbsta

    Jak już nie ma, to nie będzie

    Aby było jak najbezpieczniej, strzałka miałaby się zapalać tylko podczas zielonego światła dla zawracających i skręcających z al. KEN w ul. Herbsta. Jeszcze w 2016 roku strzałka na tym skrzyżowaniu była, została usunięta przez Zarząd Dróg Miejskich podczas modernizacji al. KEN na tym odcinku.

    Zawadzki nie jest pierwszym radnym, który domaga się jej przywrócenia. Już w 2018 roku zabiegał o to Paweł Lenarczyk. Zarówno wtedy, jak i teraz, przywrócenie strzałki możliwe nie jest.

    - Obecnie, od kilku lat przepisy ministerialnego rozporządzenia dot. znaków i sygnałów drogowych uniemożliwiają umieszczanie strzałek na wlotach, gdzie występuje w tym czasie ruch w kierunku kolizyjnym – mówi Jakub Dybalski, rzecznik drogowców.

    Skrzyżowanie al. KEN z ul. Belgradzką

    Jej ponowne umieszczenie byłoby zwyczajnie niezgodne z prawem. Co ciekawe na podobnie zbudowanym, ale większym skrzyżowaniu al. KEN z ul. Belgradzką strzałki cały czas funkcjonują.

    - To jest zmieniane sukcesywnie, są więc takie sygnalizacje, których w ciągu kilku ostatnich lat nie modernizowaliśmy i tam strzałki pozostały. To może być przypadek skrzyżowania z Belgradzką – przekazuje Dybalski.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 30

    • 4
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 7
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 3
      NIEPRZYDATNY
    • 5
      WKURZONY
    • 8
      BRAK SŁÓW

    23Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~pedalinho loco 23 25 dni temuocena: 80% 

      O, jest mój ulubiony (niedo)rzecznik Dybalski bez prawa jazdy :-) A zieloną strzałkę, jeśli jej nie ma, zawsze sobie kreuję :-)

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Słowem 22 26 dni temu

      Galas wiecznie żywy.

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wkur*ony dzieciak 21 27 dni temuocena: 69% 

      Zaje*iście! Mówisz w/w Pani Karolino, że przy skręcie w prawo trudno jest zauważyć rowerzystę itd. (pier**enie o szopenie) po to właśnie się zatrzymujesz przed tą zieloną żebyś mogła się rozejrzeć wtedy widzisz całe skrzyżowanie. Zielona strzałka jest bardzo przydatna i niech nikt mi nie wmawia inaczej. Jeżdżę cały czas samochodem i korzystam z warunkowego skrętu w prawo/w lewo i jestem bardzo zadowolony z tego pomyslu i gratuluję temu co to wymyślił. Niech nie znikają już te strzałki bo znacznie ułatwiają z punktu A do punktu B przedostanie. (wkur*ony jestem jak widzę takich przyje*nych ludzi co nic nie wiedzą)

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zniesmaczon 20 27 dni temuocena: 89% 

      .... To teraz proponuję żeby te "inżyniery" wsiadły za kierownicę autobusu skręcającego w prawo i zobaczyły co widzi kierowca skręcający na zielonym świetle. Szczególnie chodzi o rowerzystów zapier...cych po ścieżce, która poprowadzona została 3-4 m od jezdni.

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 19 27 dni temuocena: 67% 

      Neurobiałki uwierzą we wszystko, strzałki utrudniają, czerwona wszechfala ułatwia, zwężone ulice to większa przepływność, zatrawnikowana/zarurkowana przychodnia czy szkoła to ułatwienie dla pacjentów/rodziców. I dlatego kochają kamandę i kamandira, hi, hi. A zlikwidowany przejazd czy skręt to niebywały luksus, ha, ha.

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabacianin 18 27 dni temuocena: 80% 

      Na skrzyżowaniu Wąwozowa x Relaksowa skręt w prawo w Relaksową na strzałce był bezkolizyjny, bo jednocześnie skręcano z Relaksowej w lewo w Wąwozową na kierunkowym. Mimo to strzałkę zlikwidowano. Urzędnicy twierdzili, że miało to ograniczyć tranzyt przez Kabaty. Czy do nich nie dociera, że z Rosnowskiego korzystają też mieszkańcy Ursynowa??

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~love tesco kabaty 17 27 dni temuocena: 91% 

      To skrzyżowanie w ogóle ma idiotycznie ustawione światła, chyba właśnie po to, żeby generować jak najwięcej spalin. Jak już się przejedzie w prawo do Relaksowej, to akurat zapala się znowu czerwone i trzeba czekać parę minut na zielone w Rosnowskiego. Moim zdaniem na skrzyżowaniu Rosnowskiego/Relaksowa w ogóle nie powinno być świateł, a jedynie łamane pierwszeństwo. W obecnym układzie świateł wielu kierowców jedzie prosto, bo szybko zapala się zielone, na czym cierpią mieszkańcy domów przy Rzekotki (żeby nie było nie mieszkam tam i nie znam tych osób). W drugą stronę to samo, jak się trafi na czerwone czeka się parę minut na skręt w kierunku Kabat, a strzałka bardzo by poprawiła przepustowość.

      Edytowany: 27 dni temu

      oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 16 27 dni temuocena: 29% 

      Czerwone traktuje tak samo jak piesi czy rowerzyści. Takie podejście do problemu ułatwia sprawę. Niestety nie zawsze jestem jako pierwszy :-( i muszę czekać. (tylko w prawo, dla ustalenia)

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 15 27 dni temuocena: 33% 

      Zapewne chodzi tutaj o bezpieczeństwo rowerzystów którzy mogą nie zostać w porę zauważeni, gdy przejeżdżają na zielonym przejazdem rowerowym.

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ryziek z Kabat 14 27 dni temuocena: 79% 

      Właśnie strzałka jest najbezpieczniejsza ze względu na rowerzystów. Kiedy skręcam w prawo, jestem w kolizji z rowerami, które też mają zielone i wyjeżdżają mi zza pleców.

      Edytowany: 27 dni temu

      oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lulu 13 26 dni temuocena: 17% 

      @Rysiek a jak skręcasz na zielonym bez strzałki to jest inaczej?

      Edytowany: 26 dni temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 12 26 dni temuocena: 0% 

      do ~lulu Dokładnie! Jest inaczej, zielone mamy obaj w tym samym momencie, z tym, że ja przecinam jego kierunek ruchu i on ma oczywiście pierwszeństwo. Przy strzałce rower czeka na zielonym a ja warunkowo mogę skręcić w prawo nie zagrażając rowerzystom

      Edytowany: 26 dni temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rekroy 11 27 dni temuocena: 63% 

      No to można zmienic przepisy. Zielona strzałka mogłaby całkiem zniknąc, pod warunkiem wprowadzenia możliwości skrętu na czerwonym świetle.

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 10 26 dni temuocena: 100% 

      Tak przecież było, kiedy strzałki były malowane a nie aktywne. I to było dużo lepsze rozwiązanie niż te późniejsze znikające strzałki.

      Edytowany: 26 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Abc 9 27 dni temuocena: 95% 

      Kiedy mamy zielone światlo na sygnaluzatorze i skrecamy w prawo uzyskujemy taką samą sytuacje na drodze jak przy skręcie warunkowym podczas zaoalenia sie zielonej strzalki , równiez musimy przepuścic pieszego i rowerzystę

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misiek 8 27 dni temuocena: 71% 

      Przy obecnym systemie kierowania ruchem za pomocą świateł na Ursynowie zielona strzałka powinna być zachowana. Cykl jest znacznie wydłużony, auta stoją na skrzyżowaniu i spalają niepotrzebnie paliwo, nawet system start/stop się rozładowuje i odpala silnik. Zostawmy strzałki i normalnie zachowujmy szczególną ostrożność przy przejściach oraz ustępując pierwszeństwa.

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Piszym nalezy się ochrona 7 27 dni temuocena: 32% 

      Strzałki należy zlikwidować, bo narażają pieszych na potrącenie przez nieuważnych kierowców. Pieszy, jako zdecydowanie słabszy uczestnik ruchu drogowego, musi być chroniony, m.in. przez likwidację zielonych strzałek.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 16 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rekroy 6 27 dni temuocena: 81% 

      Pieszym nalezy sie ochrona, ale jakos ten argument upada jak ruch pieszy krzyzuje sie z drogami dla rowerow. Tam zdm nie widzi problemu, czyli potrzeby nadania pierwszeństwa pieszym - tylko podaje 'argument', ze obie strony ruchu mają uważać.

      Edytowany: 27 dni temu

      oceń komentarz 25 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dark 5 27 dni temuocena: 67% 

      Jak jest strzałka, zagrożeni są piesi prostopadli, jak nie ma, to są zagrożeni równolegli, szczególnie rowerzyści, jeśli jest DDR. Trzeba zlikwidować światła w ogóle, może wtedy wszyscy zaczną myśleć i uważać?

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DBC 4 27 dni temuocena: 37% 

      Nie można projektować czegokolwiek z założeniem, że ludzie "będą myśleć i uważać". Ludzie bywają głupi, bywają nieuważni. Taka ich natura. Projektant, który nie bierze tego pod uwagę, to trąba, a nie projektant. "Idiot-proofing" to ważna część projektowania.

      Edytowany: 27 dni temu

      oceń komentarz 11 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MaR 3 27 dni temuocena: 69% 

      "Bez tych strzałek jest lepiej. I mówię to także jako kierowca. Czasami trudno jest zauważyć pieszego, a co dopiero rowerzystę, który szybciej jedzie – mówi pani Karolina." Pani Karolina powinna oddać prawo jazdy do urzędu.

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 31 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lulu 2 27 dni temuocena: 85% 

      Jeśli p. Karolina skręca w prawo na zielonym to na przejściu równoległym do pierwotnego toru jazdy spotyka się z pieszymi i rowerzystami którzy też mają zielone. I dostrzec ich jest nie łatwiej niż skręcając na strzałce. W dodatku skręcając na strzałce równoległe przejście też ma na ogół czerwone więc piesi nie powinni przechodzić. Oczywiście strzałka pogarsza warunki na przejściu prostopadłym,

      Edytowany: 27 dni temu

      oceń komentarz 17 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pedalinho loco 1 26 dni temuocena: 100% 

      Mam podejrzenia, ze może chodzić o panią Karolinę Gałecką :-)

      Edytowany: 26 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4168 sekundy
    REKLAMAA2 AUTO WIMAR 01.05.2021 - 31.07.2021