Zamknij

Na czym polega marketing polityczny?

13:46, 31.03.2022 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:53, 04.04.2022
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Każdy polityk powinien dbać o swój wizerunek. Jeśli nie będzie on nieskazitelny, to niestety wpłynie to negatywnie na postrzeganie go przez społeczeństwo. Kampanie wyborcze idealnie pokazują, jak bardzo politycy mogą się zmienić, stać bardziej ludzcy. Mają oczywiście ku temu powód, zachęcają do oddania na nich głosu. Jeśli jednak przekaz będzie niespójny, mało przekonujący, to można liczyć na uzyskanie efektu odwrotnego do zamierzonego.

Marketing polityczny jest formą komunikowania się polityków, partii, organizacji politycznej z odbiorcami ich przekazu. PR w polityce ma na celu budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem, zwiększenie zaufania do danego podmiotu politycznego i zwiększenie jego widoczności.

O co chodzi w tym marketingu politycznym?

Za pomocą marketingu politycznego polityk, partia lub organizacja polityczna chce wykreować konkretny wizerunek wśród wyborców. Umiejętnie prowadzone działania pozwalają wpłynąć na postawę społeczeństwa i podejmowane przez nie decyzje wyborcze. W marketingu politycznym dąży się do tego, aby pozyskać poparcie u jak największej liczby odbiorców. Bez tego niemożliwe jest wygranie wyborów, liczą się przecież głosy, więc trzeba jakoś do siebie przekonać odbiorców. W przypadku polityków należy jednak liczyć się z pewnymi ograniczeniami, zarządzanie wizerunkiem jest nie lada wyzwaniem. Najlepszym rozwiązaniem będzie agencja public relations, która specjalizuje się w marketingu politycznym. Dysponuje doświadczeniem, wiedzą i zapleczem technicznym, co pozwala na opracowanie skutecznego planu działania i uniknięcie błędów mogących wpływać negatywnie na całą kampanię wyborczą.

Trzeba zaistnieć w świadomości odbiorców, umiejętnie się komunikować ze społeczeństwem. Wszystko to wpływa na sondaże i wyniki głosowania. Inne działania muszą podjąć osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę w świecie polityki niż ktoś, kto ma już doświadczenie i pewną pozycję. Trzeba w jakiś sposób zjednać sobie ludzi, przekonać do siebie społeczeństwo. Pojawia się jednak pytanie, jak stać się popularnym. Możliwości jest wiele, a w skład marketingu politycznego wchodzi mnóstwo elementów. Znaczenie ma reklama, public relations, obecność w mediach, strategia w stosunku do konkurentów i sojuszników. Polityk powinien zadbać o wizerunek psychologiczny, socjologiczny, marketingowy i komunikacyjny.

Różne formy marketingu politycznego

Rodzajów strategii marketingu politycznego jest wiele, dlatego wybór działań powinien być dobrze przemyślany. Jeśli ktoś zdobył już pewną pozycję i nie musi martwić się tym, że straci swoją władzę, to może wybrać strategię defensywną. Dla osób nowych na scenie politycznej istotne jest wdrożenie działań, które pozwolą na pozyskanie zwolenników, czyli dotarcie do odbiorców i zdobycie ich głosów. Wymaga to opracowania strategii ofensywnej. Reklama nie zawsze dotyczy polityka, może obejmować partie lub konkretny program polityczny. Popularną techniką marketingu politycznego jest bycie aktywnym w social mediach. Należy postawić na promowanie się na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Trzeba pamiętać o tym, że nie wszyscy korzystają z Internetu, dotyczy to szczególnie starszych osób. W ich przypadku należy postawić na tradycyjne media. Znaczenie ma także reklama w telewizji, radiu i prasie, a także udział w programach. Popularne wśród Polaków jest stosowanie reklamy wizualnej, która może mieć postać banerów, plakatów, flag, bilbordów, broszur, biuletynów, ulotek itd.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%