
(KW)
Przejścia na Gandhi przy Teligi i Hirszfelda bezpieczniejsze. Zapowiadana od dawna sygnalizacja działa już na obu przejściach. Tym samym zebry są już przygotowane na ewentualny natłok samochodów z objazdu POW.
Niskie oceny w audytach bezpieczeństwa, a w pobliżu szkoły. Sygnalizacja świetlna na przejściach przez ul. Gandhi przy ulicach Teligi i Hirszfelda prędzej czy później musiała powstać. Drogowcy kilka dni temu skończyli jej montaż przy tej pierwszej, a w czwartek światła zaczęły działać także przy tej drugiej.
O ile przy ul. Teligi powstała sama sygnalizacja, o tyle przejście przy Hirszfelda doczekało się większych zmian. Drogowcy poszerzyli zebrę - przy okazji zdemontowali dotychczasowe barierki - oraz wybudowali jeszcze przejazd rowerowy. Z dodatkowych udogodnień - oba przejścia zostały wyposażone w automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów.
Ulica Gandhi, czyli objazd tunelu POW
Światła postawiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ulica Gandhi łączy się wprost z węzłem Ursynów Zachód. Po otwarciu tunelu spodziewano się na niej większego ruchu. Poza tym w razie zamknięcia tunelu to właśnie tędy kierowcy mają przedostawać się do trasy ekspresowej S2. Dlatego też miasto - zarządca ulicy - postawiło warunek odpowiedniego zabezpieczenia przejść dla pieszych.
Początkowo światła na przejściach przy Teligi i Hirszfelda miały pojawić się w zeszłym roku. Drogowcy z GDDKiA mieli jednak kłopot ze znalezieniem wykonawcy. Prace ruszyły w połowie lutego, a zakończyły się w kwietniu.
To jednak nie koniec zmian. Cały czas trwa przebudowa skrzyżowania ulicy Gandhi z ulicą Rosoła. Drogowcy szykują tam dodatkowy pas do skrętu w prawo z Gandhi w Rosoła oraz dodatkowy pas do skrętu w lewo z Rosoła w Gandhi. Inwestycja ma uporządkować ruch na skrzyżowaniu, czyli - de facto - przygotować je na ewentualne zamknięcie tunelu.
Na przełomie maja i czerwca kierowcy mogą spodziewać się tam sporych utrudnień. Wówczas z ul. Nugat będzie można skręcić tylko w prawo, a ruch na ul. Rosoła będzie odbywał się tylko w stronę centrum. Dla pozostałych relacji zostaną wyznaczone objazdy. Natomiast zakończenie prac przewidziane jest w połowie czerwca.
7Komentarze
Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.
Rowery i tylko rowery ! Komunikacja samochodowa dopiero powyżej 50 kilometrów
Edytowany: 3 miesiące temu
A po uruchomieniu tych wszystkich świateł zapcha się ul. Płaskowickiej...
Edytowany: 3 miesiące temu
Przy Hirszfelda też już działają. Ciekawe jak będzie z parkowaniem między KEN a Dereniowa?
Edytowany: 3 miesiące temu
Można wejść do metra lub dokupić lekcje u instruktora.
Edytowany: 3 miesiące temu
A jakieś 20 lat temu w lokalnej prasie był opisywany pomysł likwidacji jednej jezdni tej ulicy i przeznaczenia odzyskanego terenu pod inwestycje.
Edytowany: 3 miesiące temu
Ciekawe, jak będą ustawione te światła. Na przejściu bez świateł pieszy ma pierszeństwo, więc nie czeka. A tak, znając drogowców, będzie czekał w nieskończoność na zielone, albo trzeba będzie przechodzić na czerwonym. Robienie ze skrzyżowania Rosoła z Gandhi kolejnego pasa startowego dla samolotów to skandal. Dodawanie kolejnych pasów do skrętów powinno być zakazane w miastach. Ciekawe też, jak ustawią światła, bo obecnie pieszy nie może przejść na jednej zmianie.
Edytowany: 3 miesiące temu
Lepiej czasem poczekać, a przynajmniej mieć pewność, że samochód się zatrzyma. Część kierowców, widząc pieszego wchodzącego na pasy, przyspiesza, żeby zdążyć przed nim.
Edytowany: 3 miesiące temu