Zamknij

Na oczach ludzi rozjechał psa! Zwierzę umierało w męczarniach

12:00, 24.08.2022 Kamil Witek Aktualizacja: 10:57, 16.09.2022
Skomentuj policja policja

Spokojne popołudnie na Starym Imielinie zamieniło się w koszmar! Kierowca peugeouta, widząc bawiącą się grupę psów przyspieszył i potrącił jedno ze zwierząt. - Zrobił to celowo! - twierdzą spacerowicze. Potrącony pies umarł w męczarniach.

Było kilka minut po 16, gdy mieszkaniec okolicy ul. Zięby na Starym Imielinie postanowił się wybrać ze swoim psem na spacer. Po drodze jak zawsze czworonóg bawił się z innymi psami. W końcu właściciel cocker spaniela dotarł ze swoim pupilem do kawałka wolnej przestrzeni, gdzie pies mógł się wyszaleć bez smyczy.

- Puścił swojego czworonoga tak, jak to zrobili inni właściciele. Psy się bawiły na terenie zielonym w pobliżu polnej drogi. W pewnym momencie tą właśnie drogą przejeżdżał samochód - mówi rzecznik mokotowskiej komendy policji podkom. Robert Koniuszy.

Był to już znany właścicielom czworonogów peugeot. Jego kierowca miał w zwyczaju lekceważyć sobie spacerujących tam ludzi i psy. Przejeżdżając tamtędy, zawsze przyspieszał. Wszyscy więc szybko ruszyli zabrać swoje psy. Właściciel cocker spaniela jednak nie zdążył tego zrobić.

- Według relacji świadków kierujący peugeotem widział psa na poboczu, przyspieszył jednak i umyślnie go potrącił. Wszyscy jednogłośnie mówią, że zrobił to celowo - mówi podkom. Koniuszy.

"Niewzruszony odjechał"

62-letni kierowca peugeota nie krył swojego braku empatii. Zatrzymał się dopiero po kilkudziesięciu metrach. Kiedy wysiadł z samochodu, spojrzał się tylko na umierającego zwierzaka, wsiadł z powrotem do auta i odjechał. 

Potrącony cocker spaniel był krytycznym stanie. Pomoc z przewiezieniem cierpiącego zwierzaka do weterynarza zaoferowała właścicielowi jedna ze spacerowiczek.

- Mimo wielu zmagań o jego życie nie udało się go uratować. Obrażenia były zbyt rozległe - mówi rzecznik mokotowskiej komendy.

Właściciel cocker spaniela zgłosił sprawę na policję. Chociaż świadków było wielu, nikt nie zapamiętał numerów rejestracyjnych peugeota. Nikt nie miał do tego głowy. Mundurowym udało się jednak znaleźć kierowcę, który potrącił psiaka.

Mężczyzna został zatrzymany i przewieziony na komisariat. Tam usłyszał zarzut umyślnego potrącenia psa, co jest przestępstwem. Mundurowym tłumaczył - wbrew zeznaniom świadków - że nie zauważył czworonoga. Sprawę bada prokuratura. Sąd może skazać 62-latka na karę do 3 lat więzienia.

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

asteraster

23 13

Jak ide z psem na dłuższy spacer, zawsze mam ze sobą gaz. Mam nadzieje, że nigdy mnie nie spotka taka sytuacja, bo jak juz bym potraktował tego faceta gazem to nie wiem czy miałbym jakiś wewnętrzny hamulec i kiedy by się on włączył. 12:45, 24.08.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ToYaToYa

5 2

Gazem w pierwszej kolejności zrobisz krzywdę własnemu psu, bo ma wrażliwy węch. 13:48, 24.08.2022


asteraster

5 2

Mniejsze zlo w sytuacji zagrozenia. 18:05, 24.08.2022


SrasterSraster

8 5

Ja tez jak idę na dłuższy spacer np. do Kabackiego, to biorę gaz, na wypadek jakby jakiś pupil bez smyczy chciał się rzucić na moje dziecko 11:55, 25.08.2022


reo

KarotKarot

33 60

Pies powinien być na smyczy a nie biegać po drodze to samo jest na Nowoursynowskiej własciele i i psy to świetnie krowy pazatym do redakcji pies zdycha nie umiera 13:26, 24.08.2022

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

TymTym

27 32

Dokładnie. Właściciel nie dopełnił obowiązku kontroli nad psem. Może ta przykra sprawa da coś pisarzom do zrozumienia. Gdy psy zagryzają zwierzęta leśne, obszczekują lub atakują ludzi to właścicielom to zwisa. 14:08, 24.08.2022


deldel

25 8

powinien byc na smyczy ale to nikogo nie upowaznia zeby celowo rozjezdzac zwierzeta!!!! 14:14, 24.08.2022


SzczupakSzczupak

33 5

Jeżeli nie jest na smyczy, to myślisz, że można sobie go po prostu przejechać? Analogicznie - jeżeli dziecko bawi się poza wzrokiem dorosłych, to też śmiało można w nie uderzyć? Poza tym - polska jezyk trudna jezyk. 14:18, 24.08.2022


asteraster

25 5

Karot widzę, empatia na najwyższym poziomie :D 14:38, 24.08.2022


zwierzę_też_umierazwierzę_też_umiera

28 7

Pies i każde inne zwierzę umiera. Powtarzam: umiera. Jest to istota czująca i odczuwająca. Wstydzę się za takich ludzi jak ty i za tych co dali ci plusy za tę kryminalną wypowiedź 15:02, 24.08.2022


EqualizeEqualize

20 6

Gdzie mieszkasz cepie? 16:30, 24.08.2022


PauloPaulo

17 9

Zdechniesz ty, a nie pies. Takim jak ty, nie należy się nawet słowo szacunku!!! Ch... ci w d.....!!! 16:49, 24.08.2022


ja tylko tak sobieja tylko tak sobie

23 2

Po raz pierwszy użyłem ikony "brak słów". 13:58, 24.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wpisz swój nickWpisz swój nick

23 41

Oczywiście psiarze puszczający swoje kundle luzem są niewinni, on nie szczeka nie hałasuje on nie gryzie on chce się tylko bawić, on nie sra...Wystarczy pilnować zwierza a nie pruć się do każdego o zwrócenie uwagi. Potem się dziwią, że normalni ludzie się wkurzają. Kundel na smyczy i w kagańcu nie wpadnie pod samochód i nie zeżre kiełbasy z gwoździami, no ale smycz i kaganiec jest dla właścicieli psów a nie dla psiarzy. 14:01, 24.08.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Wpisz swój nick frajWpisz swój nick fraj

20 19

Idz człowieku się utop. Z całą rodziną, jeśli tylko się rozmnażales, w co wątpię, bo za mała kuska by coś począć. 17:08, 24.08.2022


alisterkabatalisterkabat

18 1

Do - Wpisz swój nick

Jakby Tobie zaserwowano kiełbasę z ukrytymi gwoździami też wypisywałbyś takie... Czy może założył sobie profilaktycznie kaganiec? 13:20, 25.08.2022


nick_zniknick_znik

12 2

Tak. "Psiarze puszczający swoje kundle" są niewinni. NIe ma żadnych przepisów, które temu przeczą. Znasz się, na prawie jak świnia na gwiazdach. W dodatku reprezentujesz typowe dziaderskie myślenie, że to ofiary ponoszą winę. Sp.... 10:27, 01.09.2022


IrfyIrfy

31 1

Jeżeli facet faktycznie zrobił to umyślnie, to jest wyjątkowo krwiożerczym psychopatą. Cocker spaniel to nie jest żadna kruszynka, z 15 kilo waży. Jego potrącenie wiąże się z dużym ryzykiem uszkodzenia pojazdu i wynikającymi z tego faktu kosztami. Kiedy pewien dżentelmen postanowił kiedyś rozjechać mnie, to jego wóz wyglądał jak po zderzeniu z latarnią. Fakt, ważyłem wtedy tyle, co 5 cocker spanieli, ale skala zniszczeń była taka, że pomimo potłuczeń i złamanej ręki miałem pewną satysfakcję. Ciekawe, czy temu, co przejechał psiaka coś udowodnią... 14:32, 24.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArtArt

25 33

A czy pies nie powinien byc na smyczy...? Wtedy nie byloby problemu... 14:53, 24.08.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MisiekMisiek

31 13

Tak, brak smyczy można zabić co jeszcze? 18:05, 24.08.2022


asteraster

37 10

Nie widzisz problemu w tym, ze ktoś celowo rozjeżdża samochodem psa? Czy wg Ciebie jest to poprawna forma zwrócenia uwagi na brak smyczy? 18:08, 24.08.2022


nick_zniknick_znik

12 2

Nie. Prawo nie nakłada obowiązku wyprowadzania psów na smyczy czy w kagańcu. Mogą być przepisy szczególne np jak w rezerwacie przyrody, konkretnym parku. W takim przypadku osoba zarządzająca terenem może wprowadzić regulamin, który to precyzuje.
Niemniej w tej konkretnej sutuacji psy mogły chodzić po ulicach bez kagańca i smyczy.
Nie ma usprawiedliwienia dla akcji tego człowieka. Nie ma okoliczności łagodzących. Mam nadzieję, że sąd wyda sprawiedliwy wyrok. 10:17, 01.09.2022


polakpolak

38 4

zlosliwy bydlak , co mu zawinił ten pies , ze w taki chamski sposób sie zachował wobec tego psa 17:53, 24.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tymi Tymi

3 21

Nie wiadomo co mu zawinił. Może nic , może jednak coś. Nieważne. Moja teoria jest taka, że sprawca prawdopodobnie był mocno wzburzony inną sytuacją pdp z innym psem w tle, a ten biedak za to zapłacił życiem. Wiemy kto zabił psa ale dlaczego? Chory, zaburzony, chęć zastępczej zemsty? 09:10, 25.08.2022


HohołHohoł

29 4

Przecież on na Ursynowie już życia mieć nie będzie. Tym bardziej, że ludzie wiedzą, kto to jest. Oby dostał jak najwyższy wyrok i przepotężną karę finansową. Zero taryfy ulgowej dla kogoś takiego. 20:44, 24.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarotKarot

14 26

Pozdrawiam całą hołotę która udaje kulturalnych ludzi wylewa na mnie swoje bardzo prymitywne flustracje ale chce wam powiedzieć, że też mam zwierzę z którym mam problem wyjściem na spacer bo wszystkie psy które nie mają smyczy muszą zatakować mojego kota. Po za tym kot też nie umrze tylko zdechnie bo to zwierzę a nie człowiek i to nie ma nic wspólnego z tym jak ja traktuje zwierzę 21:14, 24.08.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

asteraster

29 9

Patrząc na to jak układasz zdania, myślę, że masz spore problemy z odgadnięciem sumy która trzeba wpisac przed publikacją posta. Przyznaj sie, za którym razem Ci się udaje? 00:22, 25.08.2022


zwierzę_też_umierazwierzę_też_umiera

29 4

Zatem jestem hołotą, bo uważam, że zwierzęta umierają. Tak, zwierzęta umierają. "Zdechnąć" to jedno z najobrzydliwszych określeń w polskim języku i ma wyjątkowo negatywne konotacje. Pies umiera, kot umiera, każde inne zwierzę umiera. Nigdy przenigdy nie powiedziałabym inaczej. Jestem hołotą również dlatego, bo uważam, że nic nie usprawiedliwia sprawiania bólu i mordowania, jeśli nie działa się w obronie swojego zdrowia i życia. Tutaj, w opisanej sytuacji kierowca celowo zamordował psa. Koniec kropka. 10:17, 25.08.2022


mama

20 20

psy lubie ale jak widze wlasciciela z pitbullami bez smyczy i bez kagancow to faktycznie zostaje tylko jezdenie samochodem dla wlasnego bezpieczenstwa 23:27, 24.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

amam

16 2

A co ma pitbull do tego biednego spaniela? 16:02, 30.08.2022


mama

22 21

a dzis podali ze w gdyni pitbull zagryzl 47 letniego mezczyzne - znajomego wlascicielki psa - ona uciekla na balkon, poicja psa zastrzelila 00:07, 25.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asteraster

25 4

ale jaki to ma związek? że co - niektórzy ludzie nie potrafia psów wychować? No nie potrafią, z dziećmi jest podobnie. 13:47, 25.08.2022


BlażejBlażej

18 3

czy to on zostawiał nafaszerowane pinezkami kiełbasy psom na pożarcie ? niech się zglaszają osoby pokrzywdzone na komendę 13:13, 26.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł13Paweł13

20 4

Wszyscy właściciele psów spacerujący w okolicach Zięby pewnie kojarzą typa. Rozsypywanie trutek, jedzenia z pinezkami. Może nazbiera się na niego. Oby wsadzili dziada do pierdla. 15:21, 27.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlgaOlga

4 1

Za takie coś jak zrobił to specjalnie to powinno się go spalić żywcem w tym jego samochodzie żeby skurwiel też cierpiał. 15:17, 08.09.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%