REKLAMAA1_FortSluzew-stary-od-01-01-do-31-01-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Autobus hybrydowy Solaris 12 Hybrid

    Autobus hybrydowy Solaris 12 Hybrid (Solaris Bus)

    REKLAMA

    Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Mobilis na obsługę komunikacyjną 50 autobusami o długości 12 metrów. Będą to ekologiczne pojazdy hybrydowe. Pierwszy autobus wyjedzie na trasę w czerwcu przyszłego roku. Dzięki kolejnym zakupom autobusów, we wrześniu wydłużozna zostanie trasa linii 195 - do Traktu Królewskiego.

    Wszystkie autobusy Mobilisa będą nowe, w pełni niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, białe tablice zewnętrzne, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność  radiową z Centralą Ruchu ZTM, systemy lokalizacyjne oraz systemy liczenia pasażerów.

    Będą to pojazdy z napędem hybrydowym – spalinowo-elektrycznym, emitującym mniej zanieczyszczeń i hałasu niż z konwencjonalnym silnikiem spalinowym.  Nowe autobusy wyjadą na trasy w Warszawie i w gminach metropolii, tam gdzie transport organizuje ZTM. W tej chwili warszawiaków wozi 9 autobusów hybrydowych.

    Kontrakt obowiązuje do końca 2025 r. Zgodnie z postanowieniami umowy, Mobilis wykona przewozy na poziomie ok. 4 mln wozokilometrów rocznie. Stawka  to  8,11 zł brutto za wozokilometr. W umowie bardzo szczegółowo określono wymagania dotyczące zaplecza technicznego, a kierowcy będą zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. ZTM wymagał też, aby znali oni układ komunikacyjny oraz topografię Warszawy i okolic oraz przepisy porządkowe i taryfowe. Wszyscy muszą biegle posługiwać się językiem polskim.

    JAK DZIAŁA AUTOBUS HYBRYDOWY? źródło: se.pl

    To już piąta umowa podpisana przez ZTM z prywatnym przewoźnikiem, wprowadzająca takie standardy. Prywatni przewoźnicy obsługują część miejskich linii autobusowych od 1991 r. Obecnie Zarząd Transportu Miejskiego na mocy podpisanych umów współpracuje z kilkoma takimi firmami. Obsługują one 90 linii stołecznych oraz kolejne 42 w ramach podwarszawskich linii „L”. Mobilis działa na warszawskim rynku przewozów od 2003 r., mając w nim ponad 60-proc. udział i jest największym niezależnym operatorem komunikacji miejskiej w stolicy – teraz tabor firmy powiększy się do ponad 220 autobusów.

    - Prywatni przewoźnicy autobusowi obecni są na warszawskich ulicach już od ponad 25 lat. Wspierają nas w zapewnianiu naszym pasażerom jak najlepszego transportu publicznego – powiedział Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - Jedną z takich firm jest Mobilis, z którym stale poszerzamy współpracę. Cieszymy się z podpisania kolejowej umowy i z faktu, że spółce znów udało się sprostać naszym wymogom.

    - To dla nas bardzo ważny kontrakt, który potwierdza, że jesteśmy wysoko oceniani przez organizatora transportu publicznego, zarówno pod kątem jakości, jak i ceny oferowanych usług. Cieszymy się, że 14-letnia współpraca z Zarządem Transportu Miejskiego układa się pomyślnie, a ocena jakości naszej pracy nieustannie rośnie – mówi Dariusz Załuska, prezes Mobilis. – Pragniemy również podkreślić, że jesteśmy kompleksowo i wszechstronnie przygotowani do rozpoczęcia realizacji kontraktu. Pomimo trudnej sytuacji na rynku autobusowym, jesteśmy w stanie sprostać licznym wyzwaniom i dotrzymać wszystkich terminów.

    Pierwszy autobus hybrydowy obsługiwany przez Mobilis ma wyjechać na ulice stolicy w czerwcu 2018 roku. Jeszcze w tym roku przetarg na kolejne autobusy mają ogłosić Miejskie Zakłady Autobusowe. Od daty dostawy tych pojazdów uzależnione jest m.in. przedłużenie trasy linii 195 z Ursynowa na Trakt Królewski. Obiecał to pod koniec września dyrektor pionu przewozów w ZTM - Andrzej Franków.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 18

    • 11
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 1
      BRAK SŁÓW

    7Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~sensor 7 miesiąc temu

      Do Ewy W. Nie mam obsesji. Mam wiedzę. Jeśli ktoś chce za bilet autobusowy jednorazowy płacić kartą płatniczą - jego problem. Ale nikt nie ma prawa zmuszać ludzi do tego i firma nie mająca uprawnień zaufania publicznego , nie może prowadzić działalności niedozwolonej .

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Herman 6 29 dni temu

      Jak nie masz karty płatniczej, to zapłać telefonem. Gotówka jest niepotrzebną komplikacją.

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zastanawiacie się ? 5 miesiąc temuocena: 75% 

      Dlaczego biletomaty wymagają płatności kartą - wyłącznie ! Przecież one są własnością ZTM, lub prywatnego właściciela, a oni nie są instytucja zaufania publicznego ! Dlaczego mają nieuprawniony dostęp do danych pasażera, a przy tym narażają go na utratę karty płatniczej ?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ewa W 4 miesiąc temuocena: 100% 

      Czy nie masz jakiejś obsesji czasem? I dobrze, że jest płatność kartą, w tym zbliżeniowo.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BUSOMAT PL 3 miesiąc temuocena: 67% 

      Prawidłowo. Takie autobusy to przyszłość

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wujek Władek 2 miesiąc temu

      No nie wiem, czy nie popsują... Może odłączą elektryczny napęd? "Bo awaryjny, kosztotwórczy i w ogóle"? Bo od kilkunastu tygodni walczę z ZTM i Mobilis właśnie w sprawie autobusów 195 - mimo mrozu na zewnątrz w środku wieje lodem! Non-stop włączony zimny nawiew, poproszeni kierowcy wyłaczają, ale jednocześnie wyłączają tez ogrzewanie. Mobilis upiera się, że autobus-chłodnia jest komfortowy i że zmusza ich do tego ZTM. I oni nie umieją sobie z tym poradzić... Więc może hybrydowe autobusy to dla nich za wysokie progi.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • REDAKCJA 1 miesiąc temuocena: 100% 

      Prosimy o kontakt z redakcją: redakcja (at) haloursynow.pl. zamiast (at) prosze wpisać @ Opiszemy to.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1122 sekundy
    REKLAMA