REKLAMAA1-SONARHOME-01-10----31-10-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ13 sierpnia 2019, 12:20 komentarzy 1

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (UPC)

    Najpopularniejsza na Ursynowie kablówka prawdopodobnie będzie musiała zwrócić abonentom pieniądze za nieuzasadnione podwyżki oraz wizyty technika, gdy firma uznała, że była ona niepotrzebna. Urząd Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję właśnie w tej sprawie, ale sprawa może zakończyć się w sądzie.

    Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały skargi na to, że UPC Polska jednostronnie wyłącza niektóre kanały i podwyższa abonament. Urzędnicy przeanalizowali regulaminy oraz umowy i okazało się, że kablówka stosowała tzw. klauzule niedozwolone. 

    Po pierwsze UPC gwarantował tylko liczbę kanałów telewizyjnych o określonej tematyce, zamiast wpisac do wykazu konkretne kanały. Wg UOKiK operator przyznał sobie prawo do dowolnej i jednostronnej zmiany kanałów lub mógł je usunąć - bez konsekwencji. 

    - Konsumenci skarżyli się, że wybierali ofertę UPC ze względu na dostępność konkretnych kanałów, a potem je im wyłączano - informuje Marek Niechciał, prezes urzędu.

    UPC zastrzegał, że wyłączenie kanałów nie jest zmianą umowy. W efekcie przy umowach na czas określony konsument musiałby ponosić opłaty, gdyby chciał zrezygnować z usług UPC.

    Zdaniem UOKiK, operator w umowach na czas określony nie może zmieniać ustalonych w nich istotnych warunków, a do takich należy wykaz kanałów. W takiej sytuacji osoby, które miały umowy na czas określony, powinny mieć prawo do rezygnacji z usług UPC. W umowach na czas nieokreślony kanały mogą się zmienić tylko z ważnych przyczyn wymienionych w regulaminie lub umowie.

    Wprowadzanie podwyżek bez konkretnych powodów? 

    UPC zastrzegał przy umowach na czas nieoznaczony, że ma prawo zwiększyć abonament od 5 do 8 zł raz w roku, jednak nie podawał z jakich przyczyn.

    Kablówka arbitralnie decydowała też o tym, czy wizyta technika była uzasadniona czy nie. Jeśli uznano, że nie - UPC obciążał konsumenta opłatą 50 zł. 

    Wg urzędu ochrony konkurencji spółka stosowała zbyt ogólne przesłanki do wypowiedzenia klientowi umowy lub ich brak. Np. UPC zastrzegał, że może to zrobić z „ważnych przyczyn, w szczególności prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych”. Tym samym klient nie wiedział, jakie czynniki sprawią, że nie będzie mógł korzystać z usług UPC.

    Gigantyczna kara i zwrot podwyżek abonamentu

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na UPC karę za stosowanie klauzul niedozwolonych w wysokości prawie 33 mln złotych.

    - Prezes UOKiK nakazał UPC Polska poinformować konsumentów o decyzji i oddać im opłaty za podwyżki abonamentu czy nieuzasadnione wezwanie technika. Przedsiębiorca powinien też przywrócić klientom usunięte kanały telewizyjne, jeżeli są one nadal dostępne w ofercie - informuje biuro prasowe UOKiK.

    Decyzja nie jest prawomocna. Do tej pory UPC Polska nie zajęła stanowiska w tej sprawie. Niewykluczone, że operator odwoła się od decyzji UOKiK do sądu.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 90

    • 55
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 5
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 14
      WKURZONY
    • 14
      BRAK SŁÓW

    1Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~sss 1 2 miesiące temuocena: 100% 

      miałem sprawę sądową z upc i wygrałem skarżcie tą nędzną firmę

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2707 sekundy
    REKLAMAA2-URZAD-LOKAL---17-10----24-10-2019