Dzielnica będzie walczyć o zawrotki i dodatkowe wyjazdy z posesji przy budowanej ul. Relaksowej - zapowiada burmistrz pod naciskiem mieszkańców. Przebudowę ulicy zaprojektowano tak, że kierowcy będą nadrabiać kilometry, a dodatkowy ruch przeniesie się na osiedlowe uliczki. Jednym słowem Kabatom postanowiono zaserwować drogowy koszmar.
Na Relaksowej robota wre. Drogowcy na zlecenie dzielnicy budują drugą nitkę arterii oraz przebudowują dwa skrzyżowania - z ul. Wąwozowej i Rosnowskiego. Nowe połączenie Ursynowa z Powsinem ułatwiło kierowcom przejazd między dwiema dzielnicami, ale drugi etap zmian na Kabatach może znacznie utrudnić życie okolicznym mieszkańcom.
W projekcie przebudowy Relaksowej zniknęło bowiem wiele wyjazdów z posesji położonych na Starych Kabatach. Zabroniony zostanie także skręt w lewo - w stronę Lasu Kabackiego. Ponad 40 rodzin będzie miało poważny problem z dotarciem do domu.
- Odwiezienie dzieci do szkoły na Kabatach i z powrotem wymagać będzie nadłożenia 1 km i pojechania na Wilanów, ponieważ zlikwidowany jest lewoskręt w Kulisiewicza, a skrzyżowanie z Rosnowskiego nie umożliwia zawracania - pisze Rafał, mieszkaniec Starych Kabat.
Z kolei, aby pojechać na Wilanów przez ul. Rosnowskiego, mieszkańcy będą musieli pojechać pod Tesco albo w okolice ul. Przy Bażantarni. Zdaniem mieszkańców taka organizacja ruchu spowoduje niepotrzebny zamęt na Kabatach.
- Dodatkowo chcą nam postawić znak B-5, który zakazuje wjazdu autom ciężarowym. A u nas jest sklep z częściami, wulkanizacja, firma odzieżowa i rolnicy - mówi oburzona Joanna Wower z ul. 11 KUD.
"Nie było żadnych konsultacji"
Zdaniem mieszkańców przebudowę Relaksowej źle zaprojektowano, a planów nie skonsultowano.
- Przez uzyskaniem pozwolenia na budowę nikt nie spotkał się z nami, a wtedy był czas na wprowadzenie poprawek - mówi Andrzej Kulpa, mieszkaniec Starych Kabat.
Burmistrz zaprzecza tym słowom. - Pierwsze spotkanie dotyczące projektu miałem na początku 2016 roku. Spotykałem się z każdym kto chciał. Takich spotkań bylło przynajmniej siedem. Owszem, nie było spotkania z prezentacją, ale zarówno projekt, jak i zatwierdzoną organizację ruchu wieszaliśmy na stronie internetowej - mówi Robert Kempa.
Dziś stowarzyszenie "Otwarty Ursynów" zwróciło się z apelem do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz o czasowe wstrzymanie prac do czasu wypracowania z mieszkańcami nowej organizacji ruchu. Ale mieszkańcy są przeciwni temu wnioskowi.
- Moim zdaniem to błąd, nie powinno się wstrzymywać budowy, tylko doraźnie zmienić sygnalizację a docelowo dobudować choćby ronda, w ramach nowego zadania - komentuje Andrzej Kulpa.
Co proponuje dzielnica?
Do protestu mieszkańców wschodniej części ul. Relaksowej dołączają też mieszkańcy bloków przy Kabackiej, Dembego, Zaruby i Iwanowa-Szajnowicza. Im również nieszczęsna inwestycja dzielnicy zabiera wjazdy i wyjazdy.
Burmistrz tłumaczy, że utrudnienia nie są winą dzielnicy, a efektem braku zgody miejskiego Biura Polityki Mobilności i Transportu (czyli dawnego inżyniera ruchu) na rozwiązania, które były w pierwotnym projekcie. Dziś dzielnica ogłosiła, że zamierza walczyć o poprawki do projektu, które rozwiązałyby wiele problemów mieszkańców Starych Kabat. Zostaną one zgłoszone do zaopiniowania Zarządowi Dróg Miejskich oraz urzędnikom miejskiego biura mobilności.
Całkiem realna jest zawrotka przy Wąwozowej - jest tam miejsce na odpowiedni skręt, nawet dla auta z dwiema przyczepami. Może być za to kłopot z przekonaniem inżynierów ruchu do zawrotki przy Rosnowskiego, która znacznie ułatwiłaby ludziom powrót do domów. Ale jest alternatywne rozwiązanie - umożliwienie zawracania przez trójkąt ulic Relaksowa-Kabacka-Nowoursynowska. Na trawniku musiałaby powstać 400-500 metrowa nakładka asfaltowa do zawracania. Zdaniem dzielnicy - jest to możliwe jeszcze w trakcie trwającej przebudowy.
Kolejne zmiany proponowane przez dzielnicę to: skręt w prawo na Relaksowej 45 i przy szkole amerykańskiej - tym samym obsługa budynków między Dembego a Relaksową (jest uzgodnienie z inżynierem miejskim), wyjazd przy Relaksowej 33 z pozostawieniem progu i dołożeniem nowego progu od strony Kabackiej, by wyjazd był łatwiejszy.
Dzielnica ma też złe informacje. - Z opinii pracowni projektowej wynika, iż wyjazd na przedłużeniu ul. Chodorowskiego nie jest możliwy. Pas pomiędzy jezdnią główną a jezdnią serwisową jest zbyt wąski, aby było możliwe wykonanie łuków o promieniach umożliwiających skręt pojazdu zjeżdżającego z ul. Relaksowej na jezdnię serwisową i jazdę nią w kierunku północnym, a także wyjazd z jezdni serwisowej na jezdnię główną - infomuje Jakub Fiałek z ursynowskiego ratusza.
Z kolei zgoda na włączenie uliczki odbarczeniowej do skrzyżowania z ul. Wąwozową - czyli zrobienie go w kształcie "krzyża" zamiast zaprojektowanej litery "T" - to kwestia przyszłości. Dzielnica musiałaby pozyskać brakującą działkę oraz zaprojektować to włączenie.
W środę o 18:00 na budowie Relaksowej protestujący mieszkańcy mają się spotkać z radnymi komisji inwestycji komunalnych i transportu, by przekonywać ich do swoich racji.
[ZT]9501[/ZT]
[ZT]9569[/ZT]
[ZT]9448[/ZT]
[ZT]9506[/ZT]
Jarema16:55, 10.04.2018
Kiedy Relaksową pojadą autobusy? To jest potrzebne na wczoraj! Trzeba radykalnie zmniejszyć ruch samochodów osobowych. Trzeba też zrobić buspas do Powsina od Wąwozowej. 16:55, 10.04.2018
Jolka19:02, 10.04.2018
A co z PU? Gdzie jest PU?! Jeszcze nie wrócili z jajeczka? 19:02, 10.04.2018
Mycha09:48, 11.04.2018
co to jest PU? 09:48, 11.04.2018
Jolka15:24, 11.04.2018
@Mycha Żarcik? Bardzo udany! 15:24, 11.04.2018
zdr21:17, 10.04.2018
Te 40 domów nie zrobi aż takiego zamieszania na całych Kabatach jak im się wydaje 21:17, 10.04.2018
karina21:17, 10.04.2018
Znowu ta banda z OU chciała się lansować na sprawie ? Ciekawe gdzie byli przez ostatnie dwa lata 21:17, 10.04.2018
roe09:25, 11.04.2018
podobny problem na roentgena z zawrotkami organizacja ruchu 09:25, 11.04.2018
kabatka09:33, 11.04.2018
No to po Kabatach...:( :( 09:33, 11.04.2018
bbbb13:57, 11.04.2018
niestety poziom życia i ceny mieszkań polecą na ryj!! tylko korki, smród, spaliny i stada wieśniaków 13:57, 11.04.2018
qwr10:57, 11.04.2018
Burmistrz Kempa dostał polecenie z ratusza: przeforsować budowę wygodnej drogi dojazdowej z nowych osiedli w Konstancinie i okolicach do metra, i to zadanie wykonał. Warszawą rządzi platforma deweloperska, która wykonuje polecenia deweloperów. 10:57, 11.04.2018
pol10:13, 12.04.2018
A co twój piSSlamistyczny lesio kaczyński zrobił dla Warszawy ,gdy był jej prezydentem???????
NIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dziurawe ulice jak za komuny.
Jadynie Muzeum Powstania Warszawskiego powstało 10:13, 12.04.2018
oko11:41, 11.04.2018
Na szczęście jesienią wybory ! Żegnaj Panie burmistrzu !
Tak się kończy gdy "desant" zarządza Ursynowem ! 11:41, 11.04.2018
Ursynowianin12:38, 11.04.2018
No i co? On dostanie nową, lepszą posadę, a my będziemy się męczyć z tym, właśnie budowanym, dziadostwem po wieki! 12:38, 11.04.2018
kabaty12:43, 11.04.2018
Wy moze i narzekacie, ale Powsin sie cieszy. Nie macie dystansu i perspektywy. Wladza, jak widac, ma je w nadmiarze. . 12:43, 11.04.2018
Misiewicz12:28, 11.04.2018
Jak zwykle problem i narzekanie jak coś robią. Jak nie robią też źle. Trzeba było kupić domy i mieszkania na wsi, nie byłoby problemu. 12:28, 11.04.2018
pol10:11, 12.04.2018
Zacznij myśleć.
Nie chodzi o budowę ,tylko o idiotyzmy towarzyszące tej budowie - np brak skrętów,czy zawrotek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 10:11, 12.04.2018
Jan13:23, 11.04.2018
A wkrótce podobno buspasy w Dolinie Służewieckiej. Będzie wesoło, korek na Anody od Doliny do Ciszewskiego. 13:23, 11.04.2018
bbbb13:55, 11.04.2018
dzielnica będzie walczyć???! teraz ??? ha ha ha ha Ta droga nie jest dla mieszkańców Ursynowa tylko dla mieszkańców powsina, konstancina, piaseczna i innych wiosek oraz deweloperów, którzy chcą budować osiedla na skarpie!! a teraz będą walczyć!!!! na jednego mieszkańca Ursynowa jadącego rano do piaseczna przypada 1000 aut jadących w drugą stronę!! Wpuszczenie ruchu na osiedlowe uliczki wprost mieszkańcom pod balkony to zwykłe sk@#$$%two !! teraz przejazd między ul. Przy Bażantarni a Wąwozową między 17 -19 zajmuje ponad 20 minut tak samo rano wyjazd z parkingu przy Rosoła w stronę centrum!! KEN też stoi przy skręcie w Wąwozową!!! stłuczka goni stłuczkę! Policja i pomoc drogowa powinny założyć tam stałe posterunki!! 13:55, 11.04.2018
Daria15:52, 11.04.2018
A do stacji metra Kabaty spacerkiem góra 10 minut. Komunikacja musi mieć priotytet nad samochodami osobowymi. 15:52, 11.04.2018
kabaciak08:21, 12.04.2018
Spokojne Kabaty zamienily sie w zakorkowana trase tranzytowa. Zmiana jest tak drastyczna, ze powaznie mysle o wyprowadzce. I wiecie gdzie? Mysle o Powsinie. Jest stamtad teraz dobry dojazd... 08:21, 12.04.2018
Jolka10:54, 12.04.2018
@kabaciak W pełni się zgadzam. A do tego niedługo (2lata) Wilanów ma zyskać połączenie tramwajowe z Warszawą. 10:54, 12.04.2018
tom21:14, 12.04.2018
Jak czytam takie optymistyczne teksty: "niedługo (2lata) Wilanów ma zyskać połączenie tramwajowe" to smiac mi sie chce. Jest to gorzki smiech. Zwykle z 2 lat robi sie 20. 21:14, 12.04.2018
Gruberius15:23, 19.04.2018
a czy ktoś mądry i kompetentny przeanalizował jak zmiany (końcowe) wpłyną na drożność ul. Wąwozowej? już przez okres działania "skrótu" przez ul. Rosnowskiego zatykała się na praktycznie całej długości rano i popołudniu. stała się po prostu droga tranzytową. i skręt w lewo z K\al. KEN w Wąwozową, kolejka na 500m! tak ma być już na stałe? 15:23, 19.04.2018
Wisniowiecki18:20, 10.04.2018
30 5
He he, dobre!
Poza buspasem koniecznie trzeba zrobic wyciag orczykowy wzdluz sciezki rowerowej na skarpie ale tylko do gory, z Powsina na Ursynow. W dol beda progi zwalniajace i kolczatka.
Poza tym nalezy wyznaczyc trase autobusu przez las kabacki do ogrodu botanicznego oraz, co chyba oczywiste, zamknac dla ruchu samochodowego kwartal ulic Wawozowa-KEN-Plaskowickiej-Rosola. Zaoferuje sie natomiast udogodnienia dla wrotkarzy. 18:20, 10.04.2018
mini10:51, 11.04.2018
12 2
Puszczą autobusy i stanie Wąwozowa, która nie ogarnie tego ruchu bo ma po jedynym pasie ... Nie przemyślane decyzje rządzących idiotów. Wcale nie będzie lepiej i szybciej po tej przebudowie. Większy ruch, większe korki i smród spalin, a wokół szkoły i przedszkola - jeszcze wypadki z przechodniami do tego dojdą 10:51, 11.04.2018
alisterkabat11:14, 11.04.2018
7 0
Ja to bym jeszcze kolego metro tam wprowadził, a co ;) ! 11:14, 11.04.2018
Misiek11:31, 11.04.2018
12 6
Tylko sprawna komunikacja miejska zmniejszy ogólny ruch na drogach lub spowoduje, że nie będzie rósł (a to też będzie sukces). 11:31, 11.04.2018