Zamknij

Nie będzie ścieżki wzdłuż POW na Płaskowickiej. Wybudować ją miała GDDKiA

12:12, 29.05.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 16:51, 29.05.2020
Skomentuj SK SK

To już pewne. Nie będzie drogi rowerowej wzdłuż Południowej Obwodnicy Warszawy, choć do jej wybudowania zobowiązała się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Instytucja ta obwinia miasto o zaniedbania.

W maju 2017 roku na spotkaniu przedstawicieli miasta i GDDKiA zawarto porozumienie w sprawie drogi rowerowej wzdłuż POW na Ursynowie.

GDDKiA potwierdziła, że wykona i sfinansuje drogę rowerową na całej długości POW, również na tunelu wzdłuż ulicy Płaskowickiej. Projekt budowlany zostanie uzupełniony o brakujące odcinki ścieżki rowerowej pomiędzy ul. Rtm. Pileckiego i ul. Lanciego oraz dalej ok 77 m na wschód od ul. Lanciego.

- czytamy w notatce ze spotkania sprzed trzech lat.

Dziś okazuje się, że porozumienie jest… nieaktualne. Wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy odtworzył na Płaskowickiej tylko te drogi rowerowe, które istniały przed rozpoczęciem budowy. Po południowej stronie ulicy, naprzeciwko straży pożarnej, drogowcy odbudowali nawet ścieżkę z kostki, choć miasto od wielu lat stosuje już wyłącznie asfalt. Nowe asfaltowe kawałki dróg dla rowerów powstały tylko w obrębie skrzyżowań. Brakuje ich natomiast między Pileckiego i Lanciego. Nie widać też żadnych prac w tym kierunku na odcinku między Lanciego a Rosoła.

GDDKIA potwierdza

Na Ursynowie nie będzie więc trasy rowerowej wzdłuż całego odcinka POW. Potwierdza to już oficjalnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

- Aktualnie postęp prac nie pozwala na powrót do sprawy budowy ścieżki rowerowej, gdyż należy wspomnieć, że GDDKiA wystąpiła do miasta z pisemnym wnioskiem o uzgodnienie propozycji rozwiązań projektowych (przygotowano projekt ścieżki), na które - do dnia dzisiejszego - nie otrzymano wymaganych opinii miasta - mówi Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału generalnej dyrekcji.

W kwietniu miasto, w odpowiedzi na nasze pytanie dlaczego nie było uzgodnień dla GDDKiA, odpowiadało, że nie jest jeszcze za późno na rozmowy.

- Zagadnienie to jest przedmiotem rozmów z GDDKiA, także w kontekście powstania parku linearnego nad POW - informowała Karolina Gałecka z urzędu miejskiego.

Przypomnijmy, spór między drogowcami a miastem w kwestii przyszłego parku linearnego, który ma powstać nad tunelem, trwa już kilka lat. Przygotowania do inwestycji przejął od dzielnicy Zarząd Zieleni m.st. Warszawy, który ograniczył się do odbycia kilku spotkań w tej sprawie. A chodziło o uzgodnienie z GDDKiA zmian w projektach zagospodarowania przestrzeni nad tunelem, tak aby wykonawca już na etapie odtwarzania tego, co znajdowało się przed budową, wybudował elementy przyszłego parku, zamiast siać trawę. 

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy powstał nawet wstępny wykaz różnic w projektach, ale wykonawca POW miał wycenić te prace zbyt drogo, znacznie powyżej możliwości finansowych miasta. Dlatego sprawa utknęła w martwym punkcie.

Dziś miasto jest zdziwione przerzucaniem odpowiedzialności za brak ścieżki rowerowej na miasto.

- Od trzech lat GDDKiA miała wiedzę, że ul. Płaskowickiej nie będzie przebudowywana przez miasto, powinna więc wystąpić o zmianę pozwolenia na budowę POW, aby móc wybudować 1,5 km ścieżki rowerowej. Zatem nie bardzo wiem o jakim niezaopiniowanym projekcie mówi generalna dyrekcja - tłumaczy Karolina Gałecka, rzeczniczka urzędu miejskiego.

Brak zmian w pozwoleniu na budowę POW oznacza, że drogi rowerowej wykonawca POW już nie zbuduje. Niewykluczone, że w kwestii parku nad POW oraz towarzyszących mu rozwiązań komunikacyjnych, zacznie się coś dziać dopiero po przejęciu przez miasto terenów nad tunelem obwodnicy. Wówczas ratusz będzie miał swobodę w działaniu.

Burmistrz pisze pismo

Pismo upominające się o ścieżkę wzdłuż Płaskowickiej wysłał kilka dni temu do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad burmistrz Robert Kempa.

- Nalegam na wypełnienie podjętego zobowiązania, na całym odcinku od Pileckiego do Rosoła - napisał burmistrz.

I przypomniał, że również w decyzji środowiskowej nałożono na GDDKiA obowiązek zapewnienia ciągłości tras rowerowych przeciętych przez POW oraz zaprojektowania drogi wzdłuż całego ursynowskiego odcinka trasy S2. GDDKiA uznaje jednak, że bez uzgodnienia z miastem nie może rozpocząć prac, a czas na to już minął.

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(21)

WarszawiackWarszawiack

30 30

I to jest dobra wiadomość ! 12:51, 29.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

polpol

20 30

Tak tak.
Ty najchętniej pewnie leżysz przed TV ,chlasz piwsko,żresz kebaby i palisz papieroski zamiast ruszyć tłusty tyłek i pojeździć na rowerze.
16:11, 29.05.2020


SomsiadSomsiad

17 13

Nie mierz Pol-aczku innych swoja miara. A sport i zdrowy tryb zycia nie konczy sie na pedałowaniu. Poszerz chlopcze troche horyzonty. Zreszta, chocby po calym dniu siedzenia na d..ie w biurze, pedałowanie jest czynnością wyjątkowo niewskazaną dla zdrowia. 21:29, 29.05.2020


reo

Zwolennik filtrówZwolennik filtrów

27 8

Filtry miały być ! a zostanie jedynie wspomnienie boju o nie, to samo ze ścieżkami.
Na obiecywaniu się kończy 13:14, 29.05.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZieeeeewZieeeeew

2 12

Filtry załatwił jaki z rojeskim... Poszukaj w necie. 22:04, 29.05.2020


Mieszkaniec2Mieszkaniec2

3 5

Po co Wam filtry skoro co chwila jak ktoś pisze o samochodzie elektrycznym to jest wyśmiewany że jeździ na węgiel. 09:09, 31.05.2020


RokitaRokita

11 4

trzaskowski jak zwykle nie ogarnia 17:59, 01.06.2020


Bez mandatuBez mandatu

15 21

Przecież tam jest i była ścieżka rowerowa ,nie ma tylko chodnika dla pieszych,Jak ktoś nie wierzy to niech spróbuje się przespacerować chodnikiem wzdłuż płaskowickiej ,zaiwaniają tak rowerami że jak by stał fotoradar ustawiony na 30km/h to by się zwrócił po miesiącu i spokojnie by były pieniądze na park i filtry . 13:37, 29.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KononowiczKononowicz

17 10

najlepiej żeby nie było niczego 13:52, 29.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wwa123 Wwa123

20 0

GDKiA mówi, że to wina miasta, miasto, że GDKiA i co i nic. Czy za budowę czegokolwiek w tym mieście ktoś podnosi odpowiedzialność? Poczekamy, aż się pochwałą ile opóźnienia na POW będzie i co? I nic. 16:36, 29.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

16 3

Burmistrzuniu. "Chcemy do 2020 w miejskich parkach, skwerach zasadzić w sumie MILION drzew.”". To ile zasadziliście? 23:56, 29.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

13 7

Burmistrzuniu. "„Warszawa dokończy porządkowanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Na warszawskim Targówku powstanie jedna z najnowocześniejszych spalarni śmieci w Europie”.
Czy Pan Prezydent Trzaskowski wkopał już kamień węgielny? 00:03, 30.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Elita MokotówElita Mokotów

6 21

Ha, ha, ha :))) - wiedziałem, że 3-lata kombinowania tak się skończą, z niczym. Całe szczęście, że nie było zrzuty na krawacików z Ursynowa, nie dzielnica za swoje robi. A od września nie chce widzieć żadnych WN pod przedszkolami na Mokotowie, sami je sobie zbudujcie. 00:42, 30.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

issaaissaa

14 6

Na Ursynów (WN) przeprowadzilam się z Mokotowa, gdzie spędziłam całe swoje wcześniejsze życie. Moje dzieci pokończyły tam podstawówki
Nie będzie mi tu jakiś złóg słoikowy mówił, gdzie mogę bywać i z jakich przedszkoli, szkół itd korzystać. 14:05, 30.05.2020


AreckAreck

0 0

Elita... z Bałuckiego :) 08:39, 08.06.2020


issaaissaa

7 5

jak trzeba łupić kierowców za przekroczenie 10 km/h (podobno bo kto o udowodni) to GDDiK pierwsza! ale jak trzeba dotrzymac zobowiązań to NIEEE...bo "oni" są winni 14:02, 30.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GhjjjbGhjjjb

8 4

Kostka może być, ale nie taka!! Kto pozwala na układanie kostki na ścieżce, kostki po której nie da się jeździć, Bareja. 00:33, 31.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkaniec2Mieszkaniec2

5 3

Bauma, kostka Bauma nie Bareja 09:07, 31.05.2020


nickinicki

0 0

"Bauma, kostka Bauma nie Bareja"
Bareja to był podpis przedmówcy :) 22:18, 11.06.2020


JaroJaro

3 1

Ścieżka prędzej, czy później będzie, bo to byłoby nielogiczne, żeby nie było tak bezpośredniego rowerowego połączenia Puławskiej z POW w kierunku Wisły i dalej. Szkoda, że żadna ze stron nie zadbała o to już teraz. Dla jednych i drugich był to tylko jeden z wielu "problemów" do obsłużenia w związku z budową POW. I świetna okazja do wytknięcia sobie nawzajem złej woli. Śmieszne zwłaszcza są te następujące po sobie odcinki: kostka, asfalt, kostka, asfalt, kostka... Efekt będzie taki, że od Straży do Rosoła kierowcy będą musieli na jednej ulicy pomieścić się z rowerzystami. Dla mnie to nie problem, bo tak było i kiedyś. Ale była okazja, by to ulepszyć. Wrzucam to do foldera "Pomniki wojny polsko-polskiej"... 14:06, 02.06.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%