Do skrzynek pocztowych wielu ursynowian trafiły maile podszywające się pod wiadomości z banku. Odpowiedź na takiego maila grozi wyczyszczeniem konta bankowego do zera!
„Konto zablokowane. Otrzymaliśmy wiele nieudanych prób logowania z konta on-line. Dla Twojego bezpieczeństwa, mamy zablokowane konta. Aby przywrócić dostępu on-line kliknij: Zaloguj si do iPKO i przystpi do procesu weryfikacji ”. Maile o takiej treści (i z takimi błędami językowymi) przysyłają oszuści do potencjalnych ofiar. Nieważne, czy ktoś ma konto w PKO BP czy też nie.
Bank ostrzega przed takimi wiadomościami:
- PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, są one rozsyłane losowo przez osoby podszywające się pod bank – informuje rzecznik prasowy banku PKO BP, Karolina Tomczak.
Na tego rodzaju maile czy SMS-y w ogóle nie należy odpowiadać, ani tym bardziej korzystać z podanego w mailu linku. Nie wolno nikomu podawać danych osobowych, loginu, haseł do konta internetowego czy danych dotyczących karty płatniczej.
- Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania. Ostrzegamy, że są to fałszywe wiadomości mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania – ostrzega Karolina Tomczak.
Ofiarą tego typu oszukańczych wiadomości co roku pada w Polsce kilkaset osób. Gdy już damy się nabrać i przekażemy wrażliwe dane oszustom, najlepiej od razu poinformować policję. Zwiększa to szanse organów ścigania na zabezpieczenie kompletnego materiału dowodowego i ustalenie sprawcy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz