Były pasy akustyczne, są progi, a będą światła. Drogowcy zamontują sygnalizację na przejściu przez Płaskowickiej na wysokości Hirszfelda. Mogą się pojawić jeszcze w tym roku.
Na Płaskowickiej na odcinku dwujezdniowym będzie bezpieczniej. Zarząd Dróg Miejskich właśnie ogłosił, że na przejściu przez ulicę na wysokości ul. Hirszfelda powstaną światła. Zebra od dawna się o nie prosiła - w audycie z 2017 roku była jedną z najgorzej ocenionych.
- Na ul. Płaskowickiej przy ul. Hirszfelda sytuacja pieszych wymaga pilnej poprawy. W pobliżu znajdują się liczne punkty usługowe oraz duże osiedla mieszkaniowe, dlatego budowa świateł w tym miejscu jest konieczna - zauważają drogowcy.
Gdy pojawi się sygnalizacja, sprzed przejścia znikną progi zwalniające. Spowalniacze pojawiły się tam pod koniec grudnia zeszłego roku. Wcześniej - od czasu oddania przejścia do użytku po budowie POW w lipcu zeszłego roku - funkcjonowały tam pasy akustyczne. Miały przypominać przejeżdżającym tamtędy kierowcom, że zbliżają się do przejścia dla pieszych.
- Te pasy były do kitu. Robiły tylko hurgot, a kierowcy i tak szybko jeździli. Hałas niósł się strasznie, a nie mam nawet okien z tej strony - skarżyli się wówczas mieszkańcy okolicznych bloków.
Po protestach mieszkańców zamontowano progi. Dlaczego jednak od razu nie zamontowano świateł - zwłaszcza że na taką potrzebę wskazywał audyt - tylko bawiono się w półśrodki?
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zgodziła się, by obciążyć ją kosztami montażu sygnalizacji. My natomiast musimy równo rozdzielić nasze działania także na inne dzielnice. Na chwilę obecną nie ma zabezpieczonych środków na budowę sygnalizacji na tym przejściu i nie trwają żadne prace nad jej projektem - tłumaczył nam w lipcu zeszłego roku Mikołaj Pieńkos z ZDM.
Drogowcy mieli okazję zamontować światła wcześniej - w 2017 roku. Zrezygnowali, bo cała Płaskowickiej miała zostać rozkopana pod budowę tunelu. Skoro sygnalizacji nie było, to GDDKiA nie miała czego odtwarzać. Po odbudowaniu ulicy drogowcy zaś pieniędzy na ten cel już nie mieli - koszt postawienia sygnalizacji to kilkaset tysięcy złotych. Nic też nie zapowiadało, że w najbliższym czasie będą je mieć. Aż przyszedł październik tego roku.
ZDM czeka na oferty potencjalnych wykonawców do 2 listopada. Zwycięzca konkursu po podpisaniu umowy będzie miał 30 dni na montaż sygnalizacji. To oznacza - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem drogowców - że światła na przejściu mogą pojawić się jeszcze w tym roku.
sąsiad18:15, 20.10.2022
Tam prawie nikt nie przechodzi. Jestem przeciwny, aby tam spowalniać ruch światłami. Spowalniacze wystarczą. 18:15, 20.10.2022
aga10118:20, 20.10.2022
Wreszcie ktoś pomyślał - brawo. Spowoduje to odblokowanie rond przy Stryjeńskich i al. KEN. Znowu będziemy mogli jeździć na Natolin i Kabaty, bez stania w korkach przed rondami. A kierowcy traktujący ulicę Płaskowickiej jako alternatywny przejazd na Wilanów i sąsiednie gminy zwolnią trochę.
Naprawdę świetny pomysł. 18:20, 20.10.2022
Obserwator08:38, 21.10.2022
Właśnie, że zwiększy korki, bo zmniejszy płynność jazdy i tak zaburzoną przez progi zwalniające. Dopiero teraz ronda będą stały, bo samochody będą stały na światłach między rondem z ul. Stryjeńskich i Pileckiego. To jest naprawdę fatalny pomysł. 08:38, 21.10.2022
Deweloper style08:50, 25.10.2022
Ty aga to z matmy, logiki cos tam próbowalaś moze jakies korepetycje wziąć? 08:50, 25.10.2022
italika 19:43, 20.10.2022
Najważniejsze, że z okolicznego odcinka drogi usunięto spowalniacze. Dźwięk, jaki wydawały przejeżdżające po nich samochody doprowadzał do szału. 19:43, 20.10.2022
Clinton19:56, 20.10.2022
To przejscie akurat jest bardzo bezpieczne. Tymczasem przejscia nie ma na drodze na rowerów wzdluz tej ulicy, bo dla drogowcow rowerzysci są ważniejsi niż piesi. Tu nie ma problemu z autami i autobusami, oni tu przejezdzaja wolno i ostrożnie. W przeciwieństwie do zapitalających tędy kolarzy, którzy sie z pieszymi w ogóle nie liczą. 19:56, 20.10.2022
Bajden20:12, 20.10.2022
No to korek na godzinę murowany
Cały Wilanów tedy jedzie z autostrady
Teraz wyjdzie cały bezsens tego rozwiązania 20:12, 20.10.2022
pol20:17, 20.10.2022
Zaraz jakiś psychopata, z tego powodu będzie chciał budować autostradę na przedpolach Lasu Kabackiego, a w samym lesie parkingi 20:17, 20.10.2022
podroznik10:52, 22.10.2022
Ale tam jest potrzeba wybudowania dodatkowej drogi, tzw. przedłużenia Belgradzkiej 10:52, 22.10.2022
Saadi10:49, 24.10.2022
~podroznik nie, nie ma takiej potrzeby. I tak się spotkają wszyscy w dalszym korku na Puławskiej albo przy Dolince Służewieckiej. Ile razy trzeba jeszcze to powtarzać?? 10:49, 24.10.2022
Deweloper style08:48, 25.10.2022
Nie spotkają sie w korku w Dolinie, bo to jest dojazd do obwodnicy. Nie dzuękuj.
Tak, naturalną kolejna rzeczy powstanie przedluzenie Belgradzkiej, po to te swiatła. Metoda drobnych kroków. A na koncu pojawi sie deweloperka. Pol ma racje. 08:48, 25.10.2022
Saadi09:54, 25.10.2022
~Deweloper style Możesz sobie pisać ile wlezie, ale od razu widać, że nie znasz tych okolic. Prześledź sobie mapę. Przedłużenie Belgradzkiej jest idiotycznym pomysłem i tylko dołoży korków, a nie je rozładuje. Nie wszyscy dążą do obwodnicy, znakomita większość chce dotrzeć do Puławskiej i dalej na północ Warszawy. Jakikolwiek łącznik tylko dołoży jeszcze jedną kolejkę samochodów. 09:54, 25.10.2022
Kuba00:22, 21.10.2022
Gdzie i jakie są tam punkty usługowe? Jest Biedronka i tyle. Światła tam zwiększą i tak ogromne korki. 00:22, 21.10.2022
Życie ludzkie jest b08:01, 21.10.2022
Będą światła dla pieszych - i słusznie. Bo życie ludzkie jest bezcenne. 08:01, 21.10.2022
Obserwator08:35, 21.10.2022
Jakie niebezpieczne. dwa razy dziennie korzystanie z tej jezdni w godzinach największego szczytu komunikacyjnego i sporadycznie jakiś pieszy. Po co tam światła???? Z opinią o tym kto to wymyślił zgadzam się z ~Pol. 08:35, 21.10.2022
Dżessika11:18, 21.10.2022
Mój bąbelek za 6 lat pójdzie do szkoły i wtedy poproszę światła. Teraz nie! 11:18, 21.10.2022
Takieżycie19:15, 21.10.2022
Mój bąbelek chodził 6 lat temu do szkoły przez to przejście i wtedy drogowcy mówili, że światła w tym miejscu to absolutnie nie, bo płynność ruchu zakłócą. Teraz będą światła, jak Płaskowickiej przestała być pasem startowym… 19:15, 21.10.2022
dzik11:30, 21.10.2022
To nie jest miejsce gdzie dużo ludzi przechodzi. Wyżej i niżej są przejścia przed rondem. Teraz dopiero zacznie się hałas i smrodzenie przez ruszające spod świateł auta. Powodzenia mieszkańcy. 11:30, 21.10.2022
2BORNOT2B17:09, 21.10.2022
Dzieci z Kazury nie chodzą tędy do szkoły? 17:09, 21.10.2022
ats21:29, 21.10.2022
2bornot2b - "bombelkom rzałujesz?!"
Dzieci się uczyły, że najpierw patrzą w lewo, potem w prawo i jeszcze przed wejściem znów w lewo.
No ale teraz to wiadomo, że to jakieś dyrdymały, bo każdy ma pierwszeństwo a fizyka nie działa. 21:29, 21.10.2022
dzikidzik12:07, 24.10.2022
2BORNOT2B - nie nie chodzą. Mają inne przejścia. 12:07, 24.10.2022
ats21:28, 21.10.2022
WINCY ŚWIATEŁ!
Ale żeby zrobić je kilkadziesiąt metrów dalej, przy wyjeździe z Szolca-Rogozińskiego, gdzie codziennie są korki, to już żaden gryzipiórek nie pomyśli (a tam też jest, HURR DURR, przejście!) 21:28, 21.10.2022
Korbol08:42, 24.10.2022
Nie było tego wcale w trakcie budowy A2. Szkoda że je zrobili ponownie ...
Dobrze że mam daleko do tego syfu. 08:42, 24.10.2022
dfghj09:08, 24.10.2022
Nic tylko pogratulować ... Dwa ronda w pobliżu, zjazd z POW i wieczne korki , a teraz jeszcze światła. Może trzeba było pomyśleć żeby nie robić zjazdu z POW w tym kierunku Ursynowa, a tak jest to najkrótsza droga na Wilanów czy Kabaty. Jakoś np. na Gandhi na wysokości Hirszfelda nie ma świateł, jest tylko przejście i do tego z "płotkami" żeby się piesi nie rozpędzali za bardzo. Jak nie zwęźić, to postawić światła lub zablokować ... 09:08, 24.10.2022
aBcD09:54, 26.10.2022
są już światła w tym miejscu 09:54, 26.10.2022
Deweloper style08:43, 25.10.2022
To celowe działanie, zeby zakorkowac te czeac dzielnicy włącznie z Dereniową, Stryjeńskich i Braci Wagów. I wtedy przedluzenie Belgradzkiej do Pileckiego widac coraz bliżej na horyzoncie. A na końcu sie pojawią deweloperzy, przypadkiem beda w tej okolicy przechodzili z tragarzami. I tak to się żyje powoli w tej Warszawie. 08:43, 25.10.2022
del08:59, 21.10.2022
14 11
dokładnie tak jezdze tam codziennie w obie strony praktycznie nigdy nie zdarza sie zeby ktos tam przychodził w ogole powinno byc zlikwodowane to przejscie prowadzace do nikad 08:59, 21.10.2022
issaa13:45, 21.10.2022
6 2
a ja osobiście wolę już światła niz te spowalniacze. Są okropne. Uszkodzone, strach przejeżdżac bez obawy o uszkodzenie opon. Inna sprawa, że faktycznie, pieszego to ja tam chyba nigdy nie widziałam. 13:45, 21.10.2022