REKLAMAA1-BOBOWOZKI-(X2)-04-02----03-05-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    styczeń 2018 r. - mieszkańcy Kabat protestują przeciwko planom budowy molocha

    styczeń 2018 r. - mieszkańcy Kabat protestują przeciwko planom budowy molocha (SK)

    REKLAMA

    4,5 hektarowa działka w sercu Kabat, na której do niedawna Tesco planowało budowę ogromnej galerii handlowej, zmieni właściciela. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie Tesco sprzeda grunt brytyjskiemu oddziałowi firmy deweloperskiej Heriot Reit, która zarządza centrami handlowymi i buduje biura.

    Tesco od wielu lat stara się o zgodę na wyburzenie obecnego pawilonu blaszanego na Kabatach i rozpoczęcie nowej inwestycji - budowę "Galerii Kabaty" zbliżonej do "Galerii Mokotów". Sprawa nie może się doczekać finału. Utknęła na etapie tzw. decyzji środowiskowej, którą wydaje urząd miasta. Inwestor stara się o nią już po raz trzeci, za każdym razem napotykając mocny opór sąsiadów. 

    Mieszkańcy Kabat, którzy nie wyobrażają sobie molocha wciśniętego między Wąwozową, al. KEN, Zaruby i Iwanowa-Szajnowicza, nadesłali kilka tysięcy uwag do Biura Ochrony Środowiska, które prowadzi postępowanie. Po naciskach przeciwników inwestycji, miasto ogłosiło przystąpienie do zmiany planu miejscowego dla tej części Kabat. Urzędnicy planują tak zmienić wskaźniki zabudowy, by inwestor został zmuszony do zweryfikowania swoich zamierzeń.

    Już ta groźba ostudziła zapał brytyjskiego Tesco do kontynuowana prac na nowym projektem. Jak się dowiedzieliśmy jego spółka zależna "Kabaty Investments" przeciągała sprawę decyzji środowiskowej w stołecznym urzędzie, planując sprzedaż działki. Pierwsze informacje o możliwości zbycia terenu pojawiły się przy okazji wyrażania zgody przez miejskich radnych na przystąpienie przez samorząd do zmiany planu miejscowego. Głosowanie odbyło się tuż przed wyborami samorządowymi.

    Dziś sprawa jest już przesądzona. Tesco pozbywa się 4,5 hektarowego terenu, na którym od lat 90. stoi blaszak.

    Co dalej z "Galerią Kabaty"?

    Nabywcą terenu ma być firma deweloperska z RPA, która posiada oddział również w Wielkiej Brytanii. Na swojej stronie internetowej chwali się inwestycjami deweloperskimi.

    - Heriot Reit Limited jest spółką holdingową i inwestycyjną, posiadającą zdywersyfikowany portfel nieruchomości handlowych, przemysłowych, handlowych i specjalistycznych w Afryce Południowej o wartości 4,1 miliardów randów (nieco ponad miliard złotych) - pisze firma.

    Heriot jest notowany na alternatywnym rynku giełdowym w Johannesburgu od 24 lipca 2017 r. W prospekcie firmy czytamy, że chce zwiększać swój portfel poprzez "rozwój i nabywanie aktywów powiększających rentowność, które zapewnią stały długoterminowy wzrost przychodów z najmu". Firma zajmuje się także budownictwem biurowym i mieszkaniowym.

    Warunki sprzedaży kabackiego gruntu nie są znane, polska spółka Tesco odmawia komentarza w sprawie transakcji. Ale ponieważ brytyjska spółka-matka jest notowana na londyńskiej giełdzie, informacja wkrótce znajdzie swoje potwierdzenie.

    Jak ustaliliśmy w dwóch niezależnych źródłach, w tym zbliżonych do polskiego oddziału Tesco, Heriot Reit chce całkowicie zmienić koncepcję przyszłej inwestycji na Kabatach. Na przejętej działce nowy właściciel chce postawić nie tylko centrum handlowe (trzy razy mniejsze niż planowało Tesco), ale także bloki mieszkaniowe. Jeszcze w tym roku ma zostać przygotowana koncepcja architektoniczna obiektów.

    Bloki wzdłuż wschodniej granicy działki

    Zabudowa mieszkaniowa na działce Tesco jest dopuszczalna. Została przewidziana w planie miejscowym z 2008 roku wzdłuż ul. Sępa-Szarzyńskiego, mimo że cały teren ma funkcję handlowo-usługową. Heriot chciałby wybudować bloki po to, by oddzielały one sąsiadów z ul. Zaruby od galerii handlowej. Samo centrum ma mieć powierzchnię ok. 26 tys. metrów kwadratowych, a więc 3 razy mniejszą niż w Galerii Mokotów i 4 razy mniejszą niż w centrum handlowym Arkadia. W środku swój sklep ma mieć również Tesco, ale zmniejszony o połowę w stosunku do dzisiejszego blaszaka. Szacunkowy koszt całej inwestycji Heriot to ok. 100 mln euro.

    Nowy inwestor będzie musiał uzyskać wymagane zgody i pozwolenia, wycofać złożony już po raz trzeci raport środowiskowy, a przede wszystkim porozumieć się z sąsiadami i prowadzić jasną politykę komunikacyjną, czego zabrakło Tesco.

    Miasto, mimo planowanej zmiany właściciela kabackiej działki, ma kontynuować prace nad zmianą planu miejscowego, aby zabezpieczyć sąsiadów przed nadmiernie uciążliwą zabudową. Będzie też przyglądać się działaniom nowego właściciela działki. Jego propozycje dotyczące zmniejszenia wielkości centrum handlowego to nowy rozdział w wieloletnim sporze o kształt południowej części Kabat.

    ARTYKUŁY POWIĄZANE

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 197

    • 64
      BARDZO PRZYDATNY
    • 20
      ZASKOCZONY
    • 22
      PRZYDATNY
    • 16
      OBOJĘTNY
    • 10
      NIEPRZYDATNY
    • 32
      WKURZONY
    • 33
      BRAK SŁÓW

    66Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Marianna 66 14 dni temuocena: 0% 

      Jak widzę najwięcej do powiedzenia mają ci, których sprawa gruntów TESCO nie dotyczy. Mieszkam w pobliżu i uważam , że mieszkania i małe centrum handlowe to jest dobry pomysł. Po TESCO nie będę płakać. Mamy dużo małych i nieźle zaopatrzonych sklepików, a jak ktoś tęskni za marketami może robić zakupy w Lidlu przy Rosoła.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynman 65 21 dni temuocena: 100% 

      Ja bym przyjrzał się transakcji zakupu tego gruntu przez TESCO pod kątem jej zgodności z obowiązującymi wówczas przepisami.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zonk 64 23 dni temuocena: 79% 

      niech wytną cały las kabacki i postawią bloki a między blokami piękne galerie handlowe, aby wszystkie panie, które zjechały się w te okolice z wiosek i wioseczek miały gdzie zaopatrywać się w cudne ciuszki, torebeczki i buciki, niech dadzą nowe śliczne parkingi aby owe elegantki mogły zostawiać swoje śliczniusie samochodziki

      Edytowany: 23 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~E 63 23 dni temuocena: 73% 

      Parking przy Tesco to Park and Ride dla mieszkańców spoza Warszawy którzy przesiadają sie do metra. I to jest ekologiczne, co teraz sie stanie z tymi osobami? Niby nie problem Ursynowa, niby nie problem gmin z których oni przejeżdzają...

      Edytowany: 23 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~i bardzo dobrze! 62 22 dni temuocena: 29% 

      Nie będzie tego parkingu, nie będzie codziennie przyjeżdżających słojów spod Warszawy.

      Edytowany: 22 dni temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rudi 61 23 dni temuocena: 30% 

      Powinni sprzedać teren developerowi i niech ten wybuduje tam bloki. Tesco niech zabiorą z kabat i wybudują galerię gdzieś indziej. Niech się cieszą kabaciarze.

      Edytowany: 23 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bartek ka 60 23 dni temuocena: 70% 

      Teraz jęczą, że chcą im moloch wybudować, a jak go zburzą i nic tam nie powstanie tylko tak jak piszesz wejdzie developer, to będą jęczeć, gdzie my teraz zakupy będziemy robić. Polaczkom nigdy nie dogodzisz.

      Edytowany: 22 dni temu

      oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Choinka 59 21 dni temuocena: 75% 

      Eeee, akurat wiesz mieszkańcy Kabat to raczej w tym Tesco rzadko zakupy robią, jeżdżą do Leclerca albo kupują w okolicznych sklepikach. Więc lamentować nie będą. Tak sobie myslę, po co ta żółć, ta nienawiść do wszystkiego ci się rusza, aż wam się uszami wylewa, jakbyście mogli to byście wszystkich pozabijali - a to dlatego że słój, a to dlatego że parkuje, a to dlatego że ze wsi na zakupy do Warszawy przyjeżdża. Żenujące. ŻE-NU-JĄ-CE

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pisowiec z Ursynowa 58 24 dni temuocena: 45% 

      Może zbudują hostel LGBT plus galeria przyjazna osobom homoseksualnym? Kabaciarzom którzy tak tłumnie głosowali na Banana Trzaskowskiego chętnie bym wynagrodził ich głosy właśnie hostelem. Albo nawet trzema. Trzymam kciuki oby tak się stało.

      Edytowany: 23 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 57 24 dni temuocena: 50% 

      Pisowski dzbanie , jak nie masz nic mądrego do powiedzenia , to wyłącz komputer .

      Edytowany: 23 dni temu

      oceń komentarz 15 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojciech 56 24 dni temuocena: 64% 

      A może sam lubisz zaglądać między poślady jak masz takie skojarzenia

      Edytowany: 23 dni temu

      oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wow 55 23 dni temuocena: 17% 

      To ty umiesz obsługiwać komputer???

      Edytowany: 23 dni temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wik-tor 54 24 dni temuocena: 54% 

      To dobra koncepcja. Będą bloki i małe centrum handlowe, dostosowane do osiedla.

      Edytowany: 23 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zniesmak 53 24 dni temuocena: 88% 

      To stanie kol3jny "Apartmą" i ludzie beda stękać, że metro, że samoloty, że dziki...

      Edytowany: 24 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~reze 52 24 dni temuocena: 72% 

      Wciskanie mastodonta handlu na osiedle mieszkaniowe bylo glupota. Chapeau bas dla ludzi, ktorzy to zatrzymali.

      Edytowany: 24 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~reze 51 25 dni temuocena: 94% 

      Przeciez pojawila sie opcja wybudowania galerii dla Ursynowa przy Auchanie. Miejsce jest dobrze wybrane, autostrada i tak wyklucza zabudowe mieszkaniowa, miejsca jest duzo. Nic innego nie moza tam zrobic. O co zatem teraz awantura? Lobbowac za nowa opcja i tyle.

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mikolaj 50 22 dni temu

      powiedz to ludziom mieszkajacym obok Auchan. Tez nie chca tam galerii handlowej.

      Edytowany: 22 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cayt 49 25 dni temuocena: 68% 

      Niech sobie Tesco wybuduje galerie w londynie w st jameses park obok staruchy elki

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~biznes 48 24 dni temuocena: 88% 

      w Londynie taki numer z wielką galerią handlową pod nosem mieszkańców i przy rezerwacie przyrody nigdy nie miałby szans powstać, dlatego próbowali głupim polaczkom postawić to badziewie i trzepać kasę aż miło, nie udało się to teraz afrykańczyk będzie próbował swoich sił

      Edytowany: 24 dni temu

      oceń komentarz 21 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Waldek 47 25 dni temuocena: 67% 

      jakos 2 lata temu pisalem - ze Ci ktorzy tak nie chca tej galerii, dosatna za to osiedle z jeszcze wiekszym ruchem samochodow w okolicy i wiekszym halasem za oknami...

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 46 25 dni temuocena: 33% 

      nie sądzę

      Edytowany: 24 dni temu

      oceń komentarz 6 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~OLO 45 25 dni temuocena: 31% 

      NAJLEPIEJ WYBUDOWAC KACZKA TOWER

      Edytowany: 23 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kondonowicz z Usranowa 44 25 dni temuocena: 50% 

      Protestujmy przeciwko wszystkiemu! Niech nie będzie niczego!

      Edytowany: 24 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tomek 43 25 dni temuocena: 70% 

      Już odrazu Państwo ma kupić grunt, Państwo ma dużo swoich gruntów i nie będzie kupywac komercyjnie. Mozecie się zarzucić jako sąsiedzi i zasiać Las lub coś w tym stylu.

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Andzia 42 25 dni temuocena: 72% 

      Tomek, coś się kupuje, a nie kupyje, więc nie będzie kupować a nie kupywać. Nie ma słowa kupywać w języku polskim.

      Edytowany: 24 dni temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ewka 41 25 dni temuocena: 56% 

      Takie Tesco czy duża galeria handlowa to dar niebios dla mieszkańców. wszystko na miejscu, pod ręką. Co za durnie protestują?

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabaciak 40 25 dni temuocena: 53% 

      Zrob sobie dworcowa poczekalnie u siebie w sypialni, a nas nie uszczesliwiaj handlowym molochem w sasiedztwie.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 16 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 39 25 dni temuocena: 54% 

      Idź do szkoły, proszę :)

      Edytowany: 24 dni temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bizness 38 25 dni temuocena: 60% 

      ewka- zapewne cię zdziwię, ale życie nie polega tylko na kupowaniu

      Edytowany: 24 dni temu

      oceń komentarz 12 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 37 25 dni temuocena: 38% 

      Co za debil to popiera???

      Edytowany: 22 dni temu

      oceń komentarz 6 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mesio 36 24 dni temuocena: 50% 

      pewnie w korpo pracujesz i zryty beret masz

      Edytowany: 23 dni temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • StasioJasio 35 25 dni temuocena: 83% 

      zamiast sklepu z parkingiem bedziecie juz wkrotce mieli kolejnych 200 mieszkan - osob ktore wykupia mieszkania ale 'zapomna' wykupic miejsca garazowego - zamienil stryjek siekierke na kijek :)

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zaruby9 34 25 dni temuocena: 47% 

      3 razy mniejsze centrum handlowe i mieszkania? Jestem za!

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mateo 33 25 dni temuocena: 35% 

      Tyle gruntów, a nie można znaleźć innego miejsca na taką budowę.

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 32 25 dni temuocena: 67% 

      Analizując temat uważniej... Apelowałabym do naszych włodarzy, aby pilnie wysłali do afrykańskiego inwestora(!) notę informacyjną, zawierającą uwagę o toczącej się procedurze zmiany zapisów planu zagospodarowania. Efektem której niewątpliwie będzie zmniejszenie współczynnika zabudowy, czyli spadku wartości gruntu. Być może obecnemu właścicielowi ten detal umknął w negocjacjach... Nowi kupią i będą się odwoływać od niekorzystnych zmian. A wystarczy zadbać o przesłanie oficjalnej informacji...

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 31 23 dni temu

      Nie pekaj z tym wykrzyknikiem akurat Ci stamtąd pomagali w Warszawskim Powstaniu.

      Edytowany: 23 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 30 22 dni temu

      @On chodzi o opinie jakimi cieszą się firmy rejestrowane w RPA.

      Edytowany: 22 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~WPI 29 25 dni temuocena: 54% 

      Gdzie teraz samochód będę stawiał?

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wrc 28 23 dni temuocena: 100% 

      U siebie pod bramą bo jest dobry dojazd do metra.

      Edytowany: 23 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaty78 27 25 dni temuocena: 71% 

      To teraz chyba przeciwnicy galerii będą mieli pełne gacie. Wydaje mi się ze Tesco jakiś czas temu odpuściło sobie budowę. Jak teren kupił developer (nie koniecznie mieszkaniowy - tak nazywa się tez firmy które inwestują w grunt i potem realizują inwestycje by wycisnąć z tego maksymalny zysk) to szybko zacznie przygotowania i realizacje. Galerii, biur, mieszkań - kto wie. Oczywiście ze sklepem wielkopowierzchniowym (Tesco?). Także dla malkontentów-przeciwników to zła niestety wiadomość.

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rudy_z_Natolina 26 25 dni temuocena: 45% 

      Bardzo dobrze. Ładne osiedle przyda się w tym miejscu. Galerie handlowe proszę budować wzdłuż Przyczułkowej wtedy nowa droga z Rosnowskiego będzie naprawdę miała rację bytu dla mieszkańców Ursynowa. Biorąc pod uwagę że przy Przyczułkowej ma powstać Media Marks i IKEA będzie rewelacyjny dojazd a tutaj spokój i ładne osiedle :) Super !

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 25 25 dni temuocena: 32% 

      Czy miasto bądź Skarb Państwa nie może kupić tej działki? Z przeznaczeniem na budowę instytucji użyteczności publicznej? Brakuje gruntów, a ta działka jest świetnie skomunikowana i warto myśleć o potrzebach mieszkańców ciągle się rozwijającej dzielnicy, a tylko budować nowe budynki, gdzie sprowadzą się osoby oczekujące wydolnej infrastruktury miejskiej. Czy właściciele sąsiadujących gruntów nie mają w polskim prawie zagwarantowanego pierwokupu?

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 24 25 dni temuocena: 83% 

      Zróbmy tam miłą i ekologiczną spalarnię śmieci, albo nie mniej urokliwy i zaciszny tor żużlowy.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 29 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 23 25 dni temuocena: 65% 

      @EUGENIUSZ po co te kpiny? Brakuje nam skarbówki, sądu, prokuratury, szkół, przedszkoli, żłobków, całodobowej placówki opiekuńczej dla seniorów. Duża dzielnica, do sprawnego działania potrzebuje infrastruktury, a nie tylko zwiększania liczby mieszkańców i sklepów wielkopowierzchniowych.

      Edytowany: 24 dni temu

      oceń komentarz 13 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 22 25 dni temuocena: 83% 

      do ~partnerstwo publiczne. Zgadzam się z trafnymi spostrzeżeniami o brakach w dzielnicy. Wkurza mnie jedynie kierowanie roszczeń wobec właściciela nieruchomości, lub inwestora, protesty i tupanie nóżką - zamiast żądań działań władz miasta, lub dzielnicy. Władze sobie siedzą w ciepełku i zacierają ręce zamiast pozyskać środki i złożyć rynkową ofertę na przejęcie nieruchomości. Dodatkowo uzyskać finansowanie dla potrzebnych dzielnicy inwestycji (np. wymienionych przez Ciebie). To nie właściciel, to nie inwestor są wrogami. Grzech zaniechania i braku gospodarności leży po stronie władzy i tam należy kierować swoje prośby, groźby zażalenia.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 19 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 21 25 dni temuocena: 60% 

      @EUGENIUSZ no to zgoda:-)

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 20 25 dni temuocena: 70% 

      do ~partnerstwo publiczne. Pewnie, że zgoda :) Warto, żebyśmy, jako mieszkańcy nie dawali się manipulować i trafnie identyfikowali źródła problemu.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tomek 19 25 dni temuocena: 83% 

      Na przykład sąd dla Ursynowa gnieździ się gdzieś na Woli :)

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 10 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~biznes 18 25 dni temuocena: 67% 

      pora ukrócić interesy developerów na kabatach

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Odeon 17 25 dni temuocena: 79% 

      Konieczny kolejny protest. Żadnego molocha, zadnej rozbudowy... Powrót do natury. Trzeba też wyburzyć bloki na Zaruby. Dać szansę przyrodzie i lasowi kabackiemu na rozwój.

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 16 25 dni temuocena: 73% 

      Nic prostszego, jak złożyć TESCO lepszą ofertę niż Heriot Reit np. przebić cenę i za własne pieniądze zrobić na 4,5 ha działce wybieg dla piesków ... "dać szansę przyrodzie i lasowi kabackiemu". Ludzie decydujcie o swoim a nie cudzym!

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 22 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~biznes 15 25 dni temuocena: 42% 

      eugeniusz a wiesz co to plany zabudowy terenu, interes mieszkańców oraz ochrona środowiska naturalnego jakim jest rezerwat przyrody czyli las kabacki? mieszkańcy muszą dbać o otaczające nas środowisko bo gdyby deweloperom dać wolną rękę to zabudowaliby blokami caly las kabacki zapewniam

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 11 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 14 25 dni temuocena: 75% 

      do ~ biznes. Wiem "co to plany zabudowy terenu, interes mieszkańców oraz ochrona środowiska naturalnego jakim jest rezerwat przyrody czyli las kabacki" a Ty wiesz, że inwestycja będzie prowadzona z naruszeniem prawa? Ktoś wyłoży górę kasy i nie zadba o inwestycję zgodną z prawem? Mieszkańcy chcą decydować o cudzej własności ... i tyle w temacie.

      Edytowany: 24 dni temu

      oceń komentarz 15 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Andzia 13 25 dni temuocena: 67% 

      Eugeniusz, wybieg dla psów jak najbardziej jest pożądany. Dobry pomysł. po co twoja złośliwość i ironia?

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~biznesiukłady 12 25 dni temuocena: 56% 

      nowe bloki? może najpierw deweloper zbuduje dla swoich nowych lokatorów nową szkołę i przedszkole, zapewne nowi mieszkańcy będą kuszeni planowaną szkołą na zaruby? , nie ma na to zgody, niech deweloper buduje nowe bloki i zapewni równolegle nowe placówki oświatowe dla swoich nowych lokatorów we własnym zakresie, szkoły nie są z gumy, najlepsze tereny dla bogatych korporacji a ludzie muszą ponosić konsekwencje tych kokosowych interesów, dosyć tego

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 11 25 dni temuocena: 86% 

      a Twój developer zbudował nową szkołę i przedszkole?

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 24 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 10 25 dni temuocena: 69% 

      @EUGENIUSZ szkoły i przedszkola budowały spółdzielnie mieszkaniowe, w czasach dawno minionych. Teraz zgodnie z obowiązującym prawem developerzy nie są zobowiązani do budowy niczego poza inwestycjami przynoszącymi korzyści ekonomiczne. Za taką sytuację odpowiadają odpowiadają kulawe przepisy, czyli niewydolni urzędnicy i politycy. A jak się wreszcie zdecydują i zabiorą za zmiany, to Warszawa będzie już zabudowana, czyli tzw. musztarda po obiedzie :-/

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 9 25 dni temuocena: 73% 

      do ~partnerstwo publiczne. Bzdury piszesz. Kto jest inwestorem budowy szkoły na Zaruby, rozbudowy SP 100 przy Tanecznej, budowy żłobka przy Tanecznej? Które spółdzielnie prowadzą inwestycje oświatowe na Ursynowie? Jaki jest procent tych inwestycji a jakie są potrzeby i oczekiwania mieszkańców. Powtarzasz legendy miejskie.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 11 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 8 25 dni temuocena: 75% 

      @EUGENIUSZ pytałeś o deweloperów, więc nawiązałam do czasów, kiedy budowaniem domów (czyli uogólniając obecną deweloperką) zajmowały się spółdzielnie mieszkaniowe. Było minęło. Obecnie budowaniem placówek oświatowych zajmuje się samorząd, żadna tajemnica. Gdzie te legendy miejskie?

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 7 25 dni temuocena: 88% 

      do ~partnerstwo publiczne. Jak przeczytasz wpis, który jest komentowany (~ biznesiukłady wpis 9) - zrozumiesz co skomentowałem.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~partnerstwo publiczne 6 25 dni temuocena: 57% 

      @EUGENIUSZ ok rozumiem. Co nie zmienia faktu, że moim zdaniem w przypadku tej konkretnej działki, najlepszym rozwiązaniem byłby zakup przez miasto bądź Skarb Państwa, z przeznaczeniem na budowę inwestycji użyteczności publicznej.

      Edytowany: 23 dni temu

      oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 5 25 dni temuocena: 100% 

      do ~partnerstwo publiczne. Zgadzam się, że to pomysł godny uwagi (prywatnie mi się podoba). Masz u mnie plusa :)

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Creet 4 25 dni temuocena: 59% 

      Interesująca hipokryzja w wykonaniu mieszkańców Kabat. Sklep im pod nosem już przeszkadza ale jak swego czasu były protesty dotyczące molochów w rodzaju Reala to tam cisza bo zacytuję tu jedną panią właśnie z Kabat "Przecież Ursynów musi mieć porządny supermarket i niech parę osób nie wybrzydza". Parafrazując te słowa "Ursynów musi miec porządną galerie i niech pare osób nie wybrzydza". Liczę na spotkanie tej pani obecnie, żeby jej to rzucić w twarz.

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~B 3 25 dni temuocena: 81% 

      Marzy się tam przedłużenie lasu kabackiego. Ale możemy pomarzyć. "inwestor" na pewno idealnie wykorzysta "swój" teren by kolejny raz zdywersyfikować (tfffu) swoje biznesy... Przykro, ale taka jest prawda. Ostatni ratunek w mieszkańcach, którzy nie będą się pier**** z deweloperką.

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynów 2 25 dni temuocena: 76% 

      No to czas na protesty! Nie chcemy mieszkań, sklepów biurowców! Zamontować filtry! Żadnej drogi! Protestujemy!

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~EUGENIUSZ 1 25 dni temuocena: 69% 

      Protestujcie ... to takie polskie. Zabraniać innym decydować o swojej własności, kiedy brzuszek pełny a i na głowę nie pada.

      Edytowany: 25 dni temu

      oceń komentarz 18 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2395 sekundy
    REKLAMAA2-TOSIA.PL-05-03----04.04.2019