Zamknij

Niezapłacone faktury od kontrahentów? Wrzuć je do Payhelp!

12:51, 09.07.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:01, 12.07.2021
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Windykacja większości osób kojarzy się bardzo negatywnie. Co ważniejsze, głównym powodem niechęci nie jest konieczność wyłożenia często sporej sumy pieniędzy, którą dłużnik jest winny wierzycielowi. Skojarzenia dotyczą przede wszystkim nieprzyjemności, a także nie zawsze odpowiedniego traktowania przez windykatora. Czy tak musi być? Payhelp pokazuje całkiem nowe oblicze windykacji.

Windykacja należności - samodzielna czy z windykatorem?

Niezapłacone faktury i wielomiesięczne zaległości w dopełnianiu zobowiązań finansowych zazwyczaj niosą konsekwencje nie tylko dla dłużnika, ale też dla jego wierzyciela. Nie chodzi tu jedynie o zamrożone środki, których nie może zainwestować w nowe surowce, maszyny czy zatrudnienie wykwalifikowanego pracownika. Problemem z zaległymi płatnościami jest też obciążenie psychiczne, jakiemu musi sprostać wierzyciel, wykonując liczne telefony i dopraszając się o należne mu pieniądze.

Postawienie na profesjonalne odzyskiwanie długów jest dla niego ostatecznością, gdyż z założenia wiąże się z utratą współpracownika, klienta czy kontrahenta. Ten być może jest bardzo cenny, a jego problemy z niewypłacalnością są chwilowe.

Każdy przedsiębiorca, który kiedykolwiek miał chociaż jednego dłużnika, z pewnością wie, jakim problemem jest odzyskanie własnych pieniędzy samodzielnie. Wynika to z faktu, że nie tylko nie ma on doświadczenia w prowadzeniu negocjacji, ale również brak mu na to czasu i środków. Jeśli na telefon do dłużnika odpowiada automatyczna sekretarka, a wysłane ponaglenie do zapłaty nie spotyka się z reakcją, pora na Payhelp.

Sprawdź również: Firma windykacyjna. Jak współpraca z firmą windykacyjną może pomóc przedsiębiorcy?

Dłużnik to nie przestępca, czyli etyczne odzyskiwanie długów

Czym wyróżnia się odzyskiwanie zaległości przez Payhelp od samodzielnego dochodzenia spłaty należności? Pierwszą istotną różnicą jest 25 lat doświadczenia. Tak długi okres prowadzenia windykacji pozwolił pracownikom poznać tę dziedzinę w najdrobniejszych szczegółach. Mieli oni kontakt z dłużnikami każdego rodzaju – od tych, który zapominają o zapłaceniu faktury, gdyż są zapracowani, po takich, który szukają wszelkich sposobów na to, aby tej płatności uniknąć. To krok do opracowania metod negocjacji, dzięki którym windykacja należności jest skuteczna i jak najmniej problemowa dla obu stron.

Drugą różnicą jest wypracowanie odpowiedniego podejścia do dłużnika i negocjacji. Znacznie lepsze nastawienie do windykatora i wierzyciela ma on wówczas, gdy jest traktowany z szacunkiem. Nie każdy dłużnik bowiem nie płaci rachunków dlatego, że chce uniknąć wydatków lub zaoszczędzić pieniądze. Stąd też krokiem do sukcesu jest potraktowanie go, jak osoby z problemem, który trzeba przeanalizować i znaleźć rozwiązanie.

Dłużnik wie, że ma finansowe zobowiązania wobec wierzyciela i prędzej czy później będzie je musiał spłacić. Nie zawsze jednak może tego dokonać, wykonując przelew z konta. Nie zawsze też ma możliwość spieniężenia części majątku firmy, a tym bardziej wzięcia kredytu. Dlatego każdy przypadek powinien być traktowany indywidualnie w celu oceny sytuacji, okoliczności i znalezienia możliwego rozwiązania. Wszystkie te kroki powinny być wykonywane z zachowaniem etyki, kultury i prawa.

Wygodna windykacja online

Windykacja należności za pomocą Payhelp to nie tylko sposób na odzyskanie pieniędzy, ale też na dokonanie tego przy minimalnym zaangażowaniu wierzyciela. Pozwala na to serwis internetowy, dzięki któremu wierzyciel może zamówić usługę bez wychodzenia z domu czy firmy. Wystarczy, że założysz konto i zlecić usługę.

Payhelp realizuje ją etapami, począwszy od negocjacji z dłużnikiem, po ostateczne rozwiązania prawne. Klient nie musi jednak przejść całej tej drogi. To on decyduje, w którym momencie windykacja przestaje być opłacalna.

Krokiem, od którego rozpoczynamy działania, jest windykacja polubowna. W jej trakcie:

  • nawiązujemy kontakt z dłużnikiem i informujemy go o dochodzeniu spłaty zobowiązania,
  • wysyłamy ponaglenia do zapłaty drogą listowną lub mailową,
  • utrzymujemy z dłużnikiem kontakt telefoniczny i przez SMS,
  • prowadzimy osobiste rozmowy i negocjacje w celu znalezienia najlepszego rozwiązania.

W większości przypadków już na tym etapie udaje nam się osiągnąć porozumienie. Dzięki zachowaniu zasad etyki i kultury w relacjach B2B nie nastawiamy dłużnika negatywnie. Dlatego jest on chętny do prowadzenia rozmów i udziału w negocjacjach. Do zalet korzystania z nowoczesnego rozwiązania, jakim jest windykacja za pomocą platformy Payhelp można też zaliczyć nieograniczony dostęp przez 24 godziny na dobę i z każdego miejsca w kraju czy za granicą. Wystarczy dostęp do internetu, a już można założyć konto i dodać fakturę do windykacji. W efekcie, zanim zainteresowany klient wróci do firmy ze spotkania biznesowego, specjaliści z Payhelp już będą negocjować zwrot jego pieniędzy.

Jeśli aktywny, przedsiębiorczy biznesmen i chce, aby jego firma nieustannie się rozwijała, nie może dopuścić do tego, aby na przeszkodzie stanęły pieniądze zamrożone w niezapłaconych fakturach. Windykacja za pomocą platformy online pomoże w ich odzyskaniu - bez wykonywania dziesiątek telefonów, bez stresu i poświęcania czasu.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%