REKLAMAA1-SONARHOME-01-10----31-10-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (AR)

    Dwa miesiące po ukończeniu prac na ścieżce rowerowej wzdłuż alei Kasztanowej wciąż brakuje przejścia dla pieszych. Rodzice boją się o swoje dzieci w drodze na plac zabaw, a dzielnica uspokaja, że pasy pojawią się już wkrótce.

    Na początku lipca, w zaledwie tydzień, wyremontowana została ścieżka rowerowa w alei Kasztanowej - od al. KEN do ul. Rosoła. Na 750 metrach zamiast betonowej kostki, za 600 tys. złotych pojawił się asfalt.

    Rowerzyści się cieszą, gorzej z pieszymi. Pomimo zakończenia prac i oficjalnego odebrania ich przez dzielnicę na całej długości wyremontowanej ścieżki nie ma ani jednego przejścia dla pieszych. Rowerzysta, widząc z daleka namalowaną na ścieżce zebrę, wie, że w tym miejscu może spotkać pieszego i powinien zwolnić. Jeśli takiego oznaczenia nie ma, łatwo o nieszczęście. 

    - Zrobiło się bardzo niebezpiecznie. Nie tylko rowerzyści, ale też wiele osób na elektrycznych hulajnogach pędzi ścieżką, przez którą trzeba przejść w drodze na plac zabaw - alarmuje pan Aleksander. - Już raz taka hulajnoga prawie mnie przejechała, a co dopiero ma powiedzieć matka z dziećmi? - dodaje mieszkaniec.

    Trasę rowerową w alei Kasztanowej remontowała ursynowska firma Falbruk, która ułożyła krawężniki, zerwała starą betonową kostkę, wysypała ścieżkę tłuczniem i wylała asfalt. Namalowaniem zebry zajęła się inna firma - MP Projekt - z którą dzielnica podpisała umowę. Ale - jak się okazuje - wymalowano tylko symbole rowerów - typowe dla ścieżek rowerowych. O pasach dla pieszych zapomniano.

    - W najbliższym czasie brakujące oznaczenie przejścia dla pieszych zostanie uzupełnione - zapewnia Wojciech Janowicz, z wydziału infrastruktury urzędu dzielnicy.

    Asfalt jest już prawie na całej trasie rowerowej przecinającej Kabaty za zachodu na wschód. W ubiegłym roku odnowiono ścieżkę od alei KEN w kierunku Telekiego, teraz od al. KEN do Rosoła i była to ostatnia trasa rowerowa, która w tym roku doczekała się remontu. Na inne dzielnica nie ma już pieniędzy i odkłada tego rodzaju inwestycje na późniejsze lata.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 13

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 1
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 1
      WKURZONY
    • 9
      BRAK SŁÓW

    14Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Sąsiad 14 2 miesiące temu

      Jest już zebra

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pieszy 13 2 miesiące temu

      A kiedy będą remontowane chodniki? Wygląda to na coraz bardziej postępującą dyskryminację pieszych. Na ul. Stryjeńskich wzdłuż osiedla Kazury (południowa strona ulicy) do dziś w ogóle nie wybudowano nie ma chodnika!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 12 2 miesiące temu

      akurat na tej ścieżce częściej można spotkać psiasarza, z psem jak najbardziej, niż rowerzystę. Czasem sama tam jeżdżę - jako skrótem do ścieżki na Rosola. Cześciej jednak spaceruje al. Kasztanową. Rowerzystów mozna tam policzyć na palcach jednej ręki i to w czasie kilku tyg. na pewno. Tak, że...oczywiście, pasy być powinny ale z kolei nie podnośmy larum, że dzieci są narażone na śmierć!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rumcajs 11 2 miesiące temuocena: 100% 

      Zebra to biale na czarnym, symbol dyskryminacji i ucisku. Rowne linie ponadto moga sie kojarzyc z prostym ulozeniem rol spolecznych dla poszczegolnych plci. Pasy powinny byc postepowe - powyginane w fale i teczowe. W dzisiejszych czasach zwykle zebry sa po prostu zasciankowe.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~święte krowy rowerowe 10 2 miesiące temuocena: 65% 

      Pasy jeszcze nigdy nie spowodowały, że rowerzysta przed zwolnił, a nie daj boże, przepuścił pieszego!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 9 2 miesiące temuocena: 100% 

      Pasy jeszcze nigdy nie spowodowały, że kierowca blachosmrodu przed zwolnił, a nie daj boże, przepuścił pieszego!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~debenek 8 2 miesiące temuocena: 68% 

      Jedyne rozwiązanie gwarantujące bezpieczeństwo pieszych to zwężenie ścieżki rowerowej. Kto to widział takie autostrady w środku miasta? Tako rzecze Zielone Mazowsze i Otwarty Ursynów.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kpnkk 7 2 miesiące temuocena: 75% 

      Pomalowanie pasow ustrzeze dzieci przed wypadkiem z rowerem ? Pasy powoduja magiczne hamowanie w rowerze, czy robi to jednak czlowiek ? Debil z pasami czy bez doprowadzi do wypadku. Lepiej wyciac chaszcze przed przejsciem, ktore zaslaniaja teraz rowerzystom widok.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianka 6 2 miesiące temu

      Rozrosniete krzewy zasłaniają widok rowniez pieszym. Trzeba się mocno wychylic aby sprawdzić czy nie jedzie rozpedzony rowerzysta od strony KEN.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 5 2 miesiące temuocena: 82% 

      Na DDR budowanych obecnie przez ZDM też nie ma pasów. A nawet jeśli gdzieś są, to bez znaku pionowego D-6 znaczą tyle co i nic.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PiotrJakub 4 2 miesiące temuocena: 0% 

      Na nowej Ghandi też nie ma pasów na przejściach przez ddr, a istniejące na skrzyżowaniu z Pileckiego zamalowano. Nie bardzo wiem dlaczego taka dyskryminacja pieszych, ale w tym dzikim kraju niewiele mnie już dziwi.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guns 3 2 miesiące temuocena: 100% 

      "Dwa miesiące po ukończeniu prac na ścieżce rowerowej..." "Na początku lipca, w zaledwie tydzień, wyremontowana została ścieżka rowerowa w alei Kasztanowej - od al. KEN do ul. Rosoła." Jedno zdanie przeczy drugiemu.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 2 2 miesiące temuocena: 82% 

      Kto "zapomniał" o pasach na DDR - czy MP Projekt zapomniał, że ma je namalować, czy wydział infrastruktury zapomniał wpisać wymalowanie pasów do umowy podpisanej z MP Projekt? Formy bezosobowej czasownika "zapomniano" używa się, aby zakryć brak wiedzy. Rzetelne dziennikarstwo.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ogarniator3000 1 2 miesiące temuocena: 82% 

      Samo malowanie pasów można sobie gdzieś wsadzić. Prawidłowo oznakowane przejście dla pieszych jest oznakowane pionowo (znak D-6) oraz poziomo (znak P-10) - Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. 2019 poz. 454)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3132 sekundy
    REKLAMAA2-KUCHAREK6-(X2)--20-07----20-10-2019