REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-11----30-11-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (AŁ)

    Już trzeci rok trwa walka o likwidację jednego z największych przedeptów na Ursynowie. Nareszcie pojawiły się konkretne plany. Przewidują jednak utworzenia w tym miejscu nie chodnika, a skweru.

    Zamiast klepiska kilka ławek i drzew, szpaler krzewów i fragment utwardzonej powierzchni – tak wg wizji projektantów z Zarządu Zieleni ma wyglądać przedept obok północnego wyjścia ze stacji metra Ursynów w stronę ul. Koncertowej.

    Ośla ścieżka

    Trawnik, który kiedyś się tu znajdował, zamienił się w klepisko. Gdy jest sucho w powietrze wzbijają się tumany kurzu, gdy pada – pojawia się błoto. Winni są pasażerowie, którzy od lat omijają część schodów, przeskakują murek i skracają sobie drogę.

    Sprawę przedeptu redakcja Haloursunow.pl poruszała już trzy lata temu, wówczas Zarząd Dróg Miejskich deklarował, że budowa chodnika w tym miejscu będzie wpisana do planu na 2017 r., w kolejnych latach brakowało jednak funduszy na tę inwestycję.

    Pod koniec ubiegłego roku okazało się, że chodzi nie tylko o pieniądze. - Nie jest to prosta sprawa ze względu na ukształtowanie terenu. Chodnik musi być tak zrobiony, żeby w razie deszczu nie wlewała się nim do metra woda. To wymaga ingerencji w istniejące schody, muszą być nowe murki i poręcze – mówiła w rozmowie z Haloursynow.pl Karolina Gałecka, rzeczniczka zarządu.

    Okazało się także, że pomimo obietnicy sprzed trzech lat, ZDM nie podjęło działań, które miałyby przyśpieszyć sprawę. Nie ma bowiem jasności, czy teren należy do drogowców czy do metra. Sprawa trafiła ostatecznie do Zarządu Zieleni, który właśnie przygotował projekt zagospodarowania terenu. Według wstępnego planu ma tu powstać nie chodnik, a skwerek.

    Przejścia nie będzie?

    W planie zagospodarowania tej niewielkiej przestrzeni przewidziano postawienie 9 ławek ogrodzonych krzewami, które skutecznie odgrodzą drogę mieszkańcom lubiącym chodzić na skróty.

    Pojawienie się miejsc siedzących spotka się zapewne z aprobatą osób starszych mieszkających na Koncertowej, które podczas ubiegłorocznych spotkań z burmistrzem, dopominały się o ustawienie ławek i zadbanie o najbliższą okolicę.

    Czy znajdą się jednak tacy, którzy będą dopominali się  o utworzenie w tym miejscu chodnika? Wszystkie sugestie można zgłaszać do 22 maja. Za komunikację z Zarządem Zieleni odpowiada radny Paweł Lenarczyk, który zgłosił przedept przy Koncertowej w ramach akcji urzędu dzielnicy #StopPrzedeptom i obecnie monitoruje sprawę.

    rys. Projekt koncepcyjny likwidacji przedeptu przy ul. Koncertowej

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 19

    • 8
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 1
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 2
      WKURZONY
    • 6
      BRAK SŁÓW

    8Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~xDDD 8 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Zróbcie tam bazar! :D Cyrk, poidełko stację veturilo, przewijak dla dzieciaków, palenisko, papugarnię i różaną pergolę xD Serio.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ciekawski 7 5 miesięcy temuocena: 50% 

      Nie można robić jak na zachodzie, zasiac trawe na rok ludzie sciezki optypalne wydepcza a wtedy ulozyc chodniki?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ełe 6 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Nie, bo to nie jest projektowanie. Projektowanie nie opiera się na takich zasadach. Za projektowanie nie powinni zabierać się też ludzie, którzy projektować nie umieją. Nie - przedept nie jest odpowiedzią na potrzeby i praktyczne rozwiązanie. Przedept oznacza, że w przestrzeni jest element nielogiczny i niespójny, który powoduje funkcjonalną dysfunkcję. "Rozwiązanie" o którym mówisz, było eksperymentem, przestrzennym performancem, nie jest natomiast narzędziem i metodą. Wielka prośba do społeczeństwa

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Daro 5 5 miesięcy temuocena: 60% 

      Nie lepiej zrobić odgałęxzienie schodów. Istniejące nie wlewają wody do metra, a "dodatkowa " nitka schodów dł ok. 2-3 m nie spowoduje katastrofy!. Najlepiej zamknąć, odgrodzić, zakazać. Typowe urzędnicze podejście - nie da się.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jn 4 6 miesięcy temuocena: 38% 

      "W planie zagospodarowania tej niewielkiej przestrzeni przewidziano postawienie 9 ławek ogrodzonych krzewami, które skutecznie odgrodzą drogę mieszkańcom lubiącym chodzić na skróty." Hehe, przy takim projekcie przedept będzie, tylko krótszy - między ławkami, wprost na schody. Nie sądzę aby jakiekolwiek krzewy były w stanie powstrzymać "przedeptywaczy" :/

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~observer 3 5 miesięcy temuocena: 58% 

      No jest jasność w temacie ławek wśród krzewów. Trzeba zrobić solidny przedept, żeby Urząd Zieleni chciał wymusić zmianę drogi dojścia do celu i postawił 9 - ławek wśród zieleni. Polecam . Metoda "na złość mieszkańcom" jest preferowana przez urzędników od zieleni.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ścieżkowy 2 6 miesięcy temuocena: 77% 

      "Winni są pasażerowie, którzy od lat omijają część schodów, przeskakują murek i skracają sobie drogę" - winni są projektanci, zapewne jeszcze z lat 80-ych, którzy nie brali pod uwagę, skąd ludzie będą przychodzić ku stacji. Oczywiście można twierdzić, że projektanci - i ówcześni, i dzisiejsi, od "skweru" - wiedzieli i wiedzą lepiej, ale to oczywiste negowanie widocznej dla każdego rzeczywistości. Nikt nie wydeptuje tych ścieżek na złość innym. Po prostu naturalnie powstają na najlepszych trasach dojścia. Jasne, można utrudnić ludziom życie i ustawić bariery zamiast ucywilizować ścieżkę, pytanie tylko - po co? Kto na tym zyska?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Stanislaw 1 6 miesięcy temuocena: 31% 

      Przedept to jest dopiero przy metrze Stokłosy wzdłuż al.KEN po stronie Intermarchee przy skrzyzowaniu al.KEN z ulica Jastrzębowskiego

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2901 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO