
(SK)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szykuje się do przebudowy skrzyżowania ulic Gandhi i Rosoła. Kierowcy zyskają po dodatkowym pasie do skrętu na obu ulicach. Drogowcy chcą uporządkować tam ruch w ramach budowy trasy S2.
Chociaż tunel POW został oddany do użytku 20 grudnia, to jeszcze nie koniec prac w ramach budowy trasy S2. Drogowcy planują jeszcze jedną drobniejszą inwestycję na Ursynowie. Chodzi o przebudowę skrzyżowania ulic Indiry Gandhi i Rosoła.
Na Gandhi pojawi się dodatkowy pas do skrętu w prawo w ulicę Rosoła. Z kolei na Rosoła drogowcy wybudują nowy pas do skrętu w lewo w ulicę Gandhi. Przewidziano również przebudowę sygnalizacji świetlnej. Dzięki zmianom ruch na skrzyżowaniu ma ulec poprawie.
Inwestycja jest już prawie gotowa do startu. W październiku zeszłego roku miasto zaakceptowało nowy projekt organizacji ruchu. Wykonawca czeka jeszcze tylko na wydanie zezwolenia na wycinkę drzew i będzie mógł przystąpić do budowy. Koszty zostały wliczone do rachunku za budowę całej trasy S2.
Objazd dla tunelu?
Można się tylko zastanawiać: po co ta przebudowa? Skrzyżowanie Gandhi i Rosoła nigdy nie należało do najbardziej obleganych przez samochody. To się jednak może zmienić z dnia na dzień, a nawet z godziny na godzinę. Po oddaniu tunelu do użytku kierowcy tuż przed wjazdem do tunelu zyskali zjazd z trasy S2 właśnie na ulicę Gandhi. Z drugiej strony bez problemu mogą zjechać na skrzyżowanie ulic Rosoła i Płaskowickiej.
Trudno zatem nie spodziewać się wzmożonego ruchu na Gandhi i Rosoła w przypadku ewentualnego zamknięcia tunelu. Wówczas dodatkowe pasy do skrętu mogą okazać się przydatne. Choć oficjalnie GDDKiA zaprzecza, że to objazd dla zamkniętego tunelu. Przebudowę tłumaczy "chęcią poprawienia ruchu".
Z tego samego powodu miasto wymogło na generalnej dyrekcji instalację sygnalizacji na przejściach dla pieszych na Gandhi w okolicach skrzyżowań z Hirszfelda i Teligi - w pobliżu znajdują się szkoły. Światła - jak obiecuje rzeczniczka GDDKiA Warszawa Małgorzata Tarnowska - mają pojawić się najpóźniej w II kwartale tego roku. Sygnalizacja miała stanąć już w 2021 roku, ale na przeszkodzie stanął wybór wykonawcy.
19Komentarze
Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.
Na razie nie działa nawet zielona strzałka do skrętu w prawo.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Najpierw proszę namalować wyraźne pasy na skrzyżowaniu Rosoła z Płaskowickiej w kierunku południowym. Ciekaw jestem kto odpowie za brak oznakowania poziomego w razie dzwonu?
Edytowany: 5 miesięcy temu
Kiedy Ciszewskiego-BIS ?!
Edytowany: 5 miesięcy temu
Kiedy połączenie Belgradzkiej z Pileckiego? To też bardzo potrzebna inwestycja w przypadku zamknięcia tunelu.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Nigdy, miejmy nadzieję.
Edytowany: 5 miesięcy temu
I bardzo dobrze, że przebudują to skrzyżowanie, bo światła tam są niezwykle awaryjne. W w przypadku braku sygnalizacji świetlnej ciężko jest przejechać.
Edytowany: 5 miesięcy temu
A czy ktos wie, kiedy bedzie otwarty skret w lewo w Płaskowickiej jak sie zjeżdża z obwodnicy? Teraz na tym pasie stoją żółte bariery.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Zapewne po wybudowany drugiej jezdni Plaskowickiej, która w tej relacji kończy się na razie w przysłowiowym polu. Tam na zwężeniu bywają takie korki, że i tak kolejne samochody skrecajace w lewo by się tam nie zmieściły, bez blokowania skrzyżowania.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Z tego co kojarzę - jak powstanie tam nowa galeria handlowa. Tego lewoskrętu miało wcale nie być (podobnie jak nie ma lewoskrętu w przeciwnym kierunku z Gandhi w kierunku straży). Jeśli dobrze kojarzę, właściciel przyszłej galerii wyprosił ten nieczynny lewoskręt.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Dzięki.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Oby jak najpóźniej, bo wieśniaki z Piaseczna zaczną objeżdżać zakorkowany skręt w Puławską i będą nam korkować wjazd na Ursynów.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Tak się zastanawiam, czy w tym przypadku tez będzie protest przeciwko wycince drzew, tak jak np. ostatnio w kwestii drzew na terenie SM Na Skraju?
Edytowany: 5 miesięcy temu
Ciąg dalszy snu urzędników myślących, że kierowcy pojadą naokoło.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Może jak zrobi się to skrzyżowanie bardziej przelotowe, to i GoogleMaps pokieruje tędy....
Edytowany: 5 miesięcy temu
Nie pokieruje, bo to są drogi takiej samej kategorii prędkości, więc algorytm będzie wybierał krótszy odcinek, chyba że pojawia się znaczne korki wpływające na kalkulację trasy. Ale urzędasy dalej wierzą w swoje bajkowe założenia.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Właśnie nie wiem co za dekiel wpadł na pomysł, by puszczać w ten sposób ruch. Ok, Gandhi ma już po dwa pasy, ale idzie przez "wewnętrzne" tereny Ursynowa, w tym przez skrzyżowania z jakimiś lokalnymi ulicami typu Dereniowa czy Cynamonowa. Do tego wszyscy dobrze wiemy (poza chyba gdaką lub urzędem miasta), że nikt nie będzie szukał żółtych znaków "objazd" po zjeździe z eSki, tylko wszyscy będą walić przez Płaskowickiej. Udawanie, że tak nie będzie i usilne trzymanie tam w wielu miejscach jednego pasa to jest albo głupota, albo ktoś wziął w łapę lub ma tam działkę...
Edytowany: 5 miesięcy temu
Droga redakcjo, gorąca prośba o dołączanie mapek. Wysoko cenię merytoryczny poziom treści tego portalu, ale do pełni szczęścia w takich artykułach brakuje mi wizualizacji.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Dlaczego nie ma lewoskrętu z Gandhi w Płaskowickiej w kierunku do Straży? To jakieś nieporozumienie.
Edytowany: 5 miesięcy temu
Bo można skręcić wcześniej w Pileckiego i też dojechać?
Edytowany: 5 miesięcy temu